Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Miksi Jumala sallii kadotukseen joutuvien...?
Vastaus:
Mistä sinä tiedät, että Jumala sallii kadotukseen sielujen syntyä?
09.02.2026 15:27
Ylivainio ei kaatanut ketään millään tekniikalla, vaan ihmiset kaatuivat Pyhän Hengen voimasta, vaikka heitä ei edes kosketettu.
09.02.2026 15:15
"Miten minusta voisi tulla parempi ihminen?"
Vastaus.
Kenestäkään ihmisestä ei voi tulla parempaa ihmistä millään ihmisen omilla teoilla. Syntiinlankeemuksen seurauksena kaikki ihmiset ovat niin pahoja ettei edes Jumala voi heitä korjata. Siksi ainoa ratkaisu on tämän syntisen ihmisen VAIHTAMINEN kokonaan toiseksi uudeksi ihmiseksi eli ns. uudesti syntyminen.
Juuri siksi tämä meidän oma minämme ristiinnaulittiin yhdessä Jeesuksen kanssa Golgatalla noin 2000 vuotta sitten. Kuolimme siis yhdessä Jeesuksen kanssa. Room.6:6-7.
Jumala herätti Jeesuksen kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Me nousimme samassa ylösnousemuksessa yhdessä Kristuksen kanssa ja olemme nyt uusia luomuksia - kokonaan uusia ihmisiä. 2.Kor.5:17 sanoo: "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus, se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut."
Kun uskomme tämän, siitä tulee meille kokonaan uusi identiteetti. Meillä on uusi "minä", jonka Jumala näkee yhtä pyhänä ja virheettömänä kuin oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikille ihmisille.
06.02.2026 15:43
"Teuvo on luopunut yhä vain kauemmaksi Kristuksesta."
Vastaus:
Mitä enemmän joku puhuu pahaa toisesta ihmisestä, sitä kauemmaksi hän itse on luopunut Jumalasta.
05.02.2026 15:22
"Mitäpä Teuvo ei jo olisi mitätöinyt. Itselleen vaan vahinkoa sillä tuottaa."
Vastaus:
Jeesus sanoo: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi"
05.02.2026 15:21
"Esität siis älyttömän väitteen, että joku muinoin elänyt äijä olisi noussut kuolleista."
Vastaus:
Koska tiedämme, että Raamattu ja Jeesus on Totuus, ei tarvitse esittää mitään todisteita.
05.02.2026 15:18
"Teuvo on luopumuksessaan päätynyt jo Jeesuksen sanojen kieltämiseenkin!"
Vastaus:
Kysymys ei ole tippaakkaan siitä, mitä Teuvo on tehnyt tai jättänyt tekemättä, vaan kysymys on siitä, onko sinulla ja minulla oikea suhde Jeesukseen Kristukseen vai ei.?
05.02.2026 15:12
"Mutta viime vuosituhannet jumala on loistanut poissaolollaan. Kun ukkosenkin syy on useimmille selvinnyt"
Vastaus:
Viime vuosina Jumala on loistanut olemassaolollaan minulle lähes joka päivä. Hän on todellisempi kuin mikään muu asia ja on todella suuri ilo keskustella Hänen kanssaan.!
04.02.2026 16:11
"Missä ihmeessä NOIN lukee??!!<<<"
Vastaus:
Esim. Joh. 19:20 vaikka vähän eri sanoin. Ollessaan Golgatan ristillä, Jeesus sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" eli Hän kertoi, että kaikki vaatimukset meidän pelastamiseksi kadotukselta oli täytetty Hänen ristinkuolemansa kautta. Ja me saamme omistaa tämän pelastuksen lahjan sulasta armosta ilman omia tekojamme ilmaisena lahjana. Kiitos Herralle!
04.02.2026 16:05
Kun ihminen uskoo, niin usko sisältää jo vastaanottamisen. esim. Raamatussa sanotaan: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"
04.02.2026 15:53
"Sovituksesta ilman uskoa ei ole mitään hyötyä, kun on evankeliumin kuullut."
Jeesus sovitti koko maailman itsensä kanssa. Sovitukseen piiriin kuuluvat siten kaikki ateistitkin, vaikka heillä ei olisi mitään uskoa. Kun ihminen, vaikka ateisti, uskoo tämän evankeliumin ilosanoman, hän pelastuu ilman mitään erityistä vastaanottamista, sillä usko Jeesukseen Kristukseen ja siihen, mitä Hän teki edestämme Golgatalla sisältää jo vastaanottamisen. Raamattu julistaa: Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta."
Näin ainakin minä uskon.
04.02.2026 15:49
"Sovitus on otettava vastaan"
Vastaus:
Erittäin hyvä havainto! Olen täysin samaa mieltä kanssasi! Monet uskovat näyttävät tekevän kaikkensa, ettei Jumalan armo vain voisi heitä pelastaa. Mutta onneksi Jeesuksen veri riittää, eikä mitään muuta tarvita! Siunausta ja Jumalan armoa sinulle, veli Herrassa!
04.02.2026 15:38
Jeesus ei ole pettänyt mitään lupaustaan. Hän on täyttänyt kaikki lupauksensa jo 2000 vuotta sitten. Profeetta Jesaja ennusti jo noin 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää, että Jeesus tulisi kantamaan kaikki meidän syntimme ja sairautemme.
"Mutta totisesti meidän sairautemme Hän kantoi, meidän kipumme Hän sälytti päällensä. Me pidimme Häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana, mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut (parannetut)." Jes 53:4-5
Apostoli Pietari kirjoittaa samasta asiasta: "Joka (Jeesus) itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja Hänen haavainsa kautta te olette paratut" (parannetut).
Kaikki mitä Jeesus on luvannut, Hän on jo täyttänyt noin 2000 vuotta sitten Golgatan ristillä. Se, joka ei vielä tätä tiedä, elää 2000 vuotta ajastaan jäljessä.
03.02.2026 15:05
"Kukaan ei kuule Jeesuksen puhetta. Kukaan ei ole nähnyt Jeesusta hänen kuolemansa jälkeen."
Vastaus;
Uskova ihminen näkee hengellisillä silmillään Jeesuksen joka päivä ja kuulee Hänen äänensä lakkaamatta.
Sellainen ihminen, joka ei ole uskossa, ei näe eikä kuule hengellisiä asioita, vaikka ne ovat suurempi totuus kuin fyysisillä aisteilla tapahtuvat asiat. Uskosta osaton ihminen on hengellisesti kuuro ja sokea.
02.02.2026 14:41
Raamatun luomiskertomus on täydellisesti totta ja oikein, sillä muuten sitä ei olisi koskaan Raamattuun kirjoitettukaan.
Jos ihmisten sepittämä tiede ja Raamattu ovat ristiriidassa, tiedämme silloin varmasti, että Raamattu on oikeassa ja tiede väärässä. Kaikkitietävä Jumala ei voi olla väärässä.
02.02.2026 14:32
Onneksi meidän ei tarvitse uskoa Viroa eikä Suomen valtamedian valheita, joilla ne jatkuvasti pelottelevat muka Venäjän uhalla, jota todellisuudessa ei näytä olevan olemassakaan.
Venäjä on rauhaa rakastava upea ja hyvä maa ja siellä on erinomainen yhteiskuntajärjestelmä, hyvä presidentti ja hyvä hallitus, joka haluaa rauhanomaista kanssakäymistä Suomen ja kaikkien maiden kanssa..
Rakastan Venäjää ja venäläisiä ja rukoilen joka päivä presidentti Putinin, Venäjän maan ja kansan puolesta Jumala siunatkoon Venäjän maata, kansaa ja presidentti Putinia kaikella taivaallisella siunauksella Kristuksessa Jeesuksessa.
02.02.2026 14:25
"Jaakob: vanhurskaus ei tule yksin uskosta, vaan myös lain teoista."
Vastaus:
Jeesus: "Se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen (Jeesukseen), jonka Jumala on lähettänyt." Joh.6:29
Eli me pelastumme uskosta Jumalan tekoihin, emmekä uskosta lain tekoihin. Jeesus täytti lain meidän edestämme jo noin 2000 vuotta sitten.
01.02.2026 14:26
"Saulista ja Paavalista puhuttaessa puhutaan kahdesta eri ihmisestä."
Juuri näin! Erittäin hyvä ilmaisu ja kommentti! Kiitos! Emme ole enää syntisiä, koska kaikkien meidän syntimme ja jopa meidän entinen minämme naulittiin ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Siksi Paavali sanookin: "Nyt en elä enää minä, vaan Kristus elää minussa."
31.01.2026 16:21
Juuri näin kuten Anonyymi 00002 kirjoittaa.
Emme ole kahden tien kulkijoita, armahdettuja ja syntisiä. Sellainen on mielestäni skitsofreenikristillisyyttä. Koko maailman syntikysymys naulittiin Golgatan ristille yhdessä Kristuksen kanssa, siten yhtään syntistä ihmistä ei siten ole maailmassa ellei sitten epäuskoa lueta synniksi. "Armahdettu syntinen" on sama kuin sanoisi: "Uskova ateisti"
31.01.2026 16:15
"on vain olemassa armahdettuja syntisiä"
Vastaus:
Kommenttisi oli erittäin hyvä, mutta yllä mainittua lausetta, joka oli kommentissasi ja jota monet uskovat siteeraavat, en ymmärrä. Emme ole enää syntisiä siksi, koska koko maailman kaikki synnit naulittiin Golgatan ristille jo noin 2000 vuotta sitten. Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa. Se mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan (ei rinnalle) tuotu. 2.Kor.5:17. Elämämme on nyt Kristus, jossa ei ole mitään syntiä. Siksi on väärin kutsua itseämme ja toisia syntisiksi. Olemme armosta pelastettuja. Emme ole yhtä aikaa pelastettuja ja kadotettuja.
Jos sanomme olevamme "armahdettuja syntisiä" se on vähän samaa kuin sanoisimme, että olemme raittiita alkoholisteja tai parannettuja sairaita tai uskovia ateisteja..
31.01.2026 16:08
5 / 35