"Yksin uskosta - yksin armosta - kristuksen tähden" ei ole evankeliumin mukainen oppinen

Anonyymi-ap

Helluntailaiset ovat omaksuneet Lutherin harhaoppeja. Hän erehtyi pahasti vanhurskauttamisoppinsa kohdalla ja saarnasi evankeliumia vastaan:

"yksin uskosta"

Jaakob: vanhurskaus ei tule yksin uskosta vaan myös lain teoista.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Jeesuksen mukaan joka ei noudata lakia, hänellä ei ole uskoa.

Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

"yksin armosta"

Armoa ei anneta, jos et ala noudattaa lakia. Ei armoa laittomuuden tekijöille, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Armo ei ole tarkoitettu lain hylkäämistä vaan parannuksen tekoa varten.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

131

623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jaak.2:24 Niin te siis näette, että ihminen töistä vanhurskautetuksi osoitetaan ja ei ainoastansa uskosta. Jaak.2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut. Biblia (1776)

• Anonyymi00117

Ilm. 20:5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.''

Maailmanloppu 2060 ja 1000 vuotinen valtakunta alkaa...

• Anonyymi00002

Aloittja puhu ensin totta, mutta jatkaa valheella. Totta: "Yksin uskosta - yksin armosta - kristuksen tähden" ei ole evankeliumin mukainen oppinen, vaan tämä on Lutherin, kansamurhaajan harhaa. Aloittajan valhe: Jaakob: vanhurskaus ei tule yksin uskosta vaan myös lain teoista.
      Jaakob ei puhunut lain teosta, VAAN USKON TEOISTA. Lain teot eivät ole uskon tekoja.

• Anonyymi00003

"Jaakob ei puhunut lain teosta, VAAN USKON TEOISTA. Lain teot eivät ole uskon tekoja."

Olet väärässä. Raamattu tarkoittaa teoilla lain tekoja ja käskyillä lain käskyjä.

Jaakob puhuu nimenomaan lain teoista ja sulkee pois uskon. Jaakob arvostelee seurakuntaa eräiden lain käskyjen laiminlyönnistä. Sitten hän opettaa, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista ja sanoo, ettei ainoastaan uskosta, joten teot eivät ole uskon tekoja vaan lain tekoja.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

"Jaakob ei puhunut lain teosta, VAAN USKON TEOISTA. Lain teot eivät ole uskon tekoja."

Olet väärässä. Raamattu tarkoittaa teoilla lain tekoja ja käskyillä lain käskyjä.

Jaakob puhuu nimenomaan lain teoista ja sulkee pois uskon. Jaakob arvostelee seurakuntaa eräiden lain käskyjen laiminlyönnistä. Sitten hän opettaa, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista ja sanoo, ettei ainoastaan uskosta, joten teot eivät ole uskon tekoja vaan lain tekoja.

Kerr,o missä laissa on käsky piilottaa vakoojat pellavavarsien alle?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kerr,o missä laissa on käsky piilottaa vakoojat pellavavarsien alle?

Rahab uskoi Isrealin Jumalaan, minkä takia hän niin toimi. Laissa on käsky uskoa Jumalaan.

Mitä tulee Jaakobin kirjeen toiseen lukuun, siellä käsitellään lain tekoja.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Jaakob puhuu lain teoista, jotka ovat niitä uskon tekoja.

• Anonyymi00004

Aloittaja kerro mitä laintekoja pitää tehdä?

• Anonyymi00012

Lue Raamattu alusta loppuun.

• Anonyymi00022

Aloittaja taitaa viitata lain teoilla sapattiin, vaikka ei sano sitä ääneen.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Lue Raamattu alusta loppuun.

Kiva kiva.🥺

• Anonyymi00006

Aloittajalle- Höpölöpö----

Älä leiki Jumalaa ja tuomaria. Sinulla ei ole edes opetukselliesti käsitystä, mitä ja mistä puhut.

Eli puheellasi ei ole itselleni pätkänvertaa arvoa-
      et omista puheissasi Jumalan Valovoimaista Henkeä, eli olemisen lähdettä.
      Et käsitä ääretöntä, koska Siellä on Sanan lähde, ja sieltä tulee se säteily, jota sinulla ei ole. Olet tässä fyysisessä maassa, muttei sinun valaiseminen sanoillasi - kirkasta Iankaikkisen Jumalan aivoituksia. Hän on Rakkaus ja Ikuinen.
      Sinä olet rakkaudeton, ja ajallinen. Siinä se ero on. Ilman Rakkautta- heliset vain vasken lailla ja lakitat ihmisiä oman pään mielipiteillä.

Sinun sanasi valoton puhe, ei ylirä äärettömän aukon yli ja tämän maailman välillä.
      Meneekö perille?

• Anonyymi00013

Aloittaja on perustellut kantansa hyvin. Sinä motkotat ihan turhaan.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Aloittaja on perustellut kantansa hyvin. Sinä motkotat ihan turhaan.

Aloittaja on portinvartija- perille- hän sanoo- ei pääse, ellei noudata lakia.

Onhan hän sen kannan perustellut, mutta eihän se niin mene.
        Vain sijaisuhri- Golgatan sovintovenen anteeksianto- on tämä väliverho- joka avaa pääsyn kaikkein pyhimpään.

Tuskin aloittaja on noudattanut lakia, luulen, että vaikka kuinka --yrittää--- ja rikkoo yhtä kohtaa vastaan, on rikkonut koko lain.

Eli sillä aloittajan ohjella ei avaudu täältä pimeyden alholta - kuilin yli polkua- iankaikkiswen elämän armolahjan nimissä.

Jos et varoita- hänen verensä vaaditaan minun kädestäni, siis en motkota.

Jos väitetään, että tämä ääretön, Ääretön valo- terminä- tilallista tai ajallista- määrällistä, tahi laadullista, ei ole käsityskykymme arvottavissa, ja sen kautta määräisimme, että lain pitämisen kautta homma pelaa- niin ei se pelaa.

Niin vaikka nyt pyöriteltäisiin tätä meidän ymmärryksen "valo" käsitettä, valovoimaista olemisen lähteestä, jää Jumalan olemus- Kirkkaudesta käsityskykymme ulkopuolelle, eli emme mene perille, vaan kuolema- ilman Elämänantoa- POJAN- kautta ei toteudu.

ei sapatoimalla, eikä lain pitämisillä. Tämä Valo suuntautuu YLÖS- ylempi- joka säteilee- se suuntautuu myös alaspäin, tänne luotujen maailmaan. Siksi tämä fyysinen maailmamme on valaistava,
        Siksi Rakkaus ja Armo- Valkeuden kautta- ulottuu äärettömän aukon yli Jumalan ja tämän maailman välillä. Siksi vain Jumala pelastaa- ei omat työt- lakia pitämälläkään.

Kun Valo poistaa pimeyden, sen suuntaa Jumala ja näin se yltää maan syvinpiin paikkoihin, ja pelastaa ihmisen, uskon kautta Kristukseen.
        Pyhä Henki vie Golgatalle katselemaan hyvän ja pahanvälistä taistelua.
        Siksi on ymmärryksemme suuntautuminen oltava Valkeuden vastaanottamisessa.
        Näin saamme Hänestä Korkeimman otteen meistä. ja näin kukaan ei riistä edes suitsevaa kynttilää Hänen kädestään.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Aloittaja on portinvartija- perille- hän sanoo- ei pääse, ellei noudata lakia.

Onhan hän sen kannan perustellut, mutta eihän se niin mene.
        Vain sijaisuhri- Golgatan sovintovenen anteeksianto- on tämä väliverho- joka avaa pääsyn kaikkein pyhimpään.

Tuskin aloittaja on noudattanut lakia, luulen, että vaikka kuinka --yrittää--- ja rikkoo yhtä kohtaa vastaan, on rikkonut koko lain.

Eli sillä aloittajan ohjella ei avaudu täältä pimeyden alholta - kuilin yli polkua- iankaikkiswen elämän armolahjan nimissä.

Jos et varoita- hänen verensä vaaditaan minun kädestäni, siis en motkota.

Jos väitetään, että tämä ääretön, Ääretön valo- terminä- tilallista tai ajallista- määrällistä, tahi laadullista, ei ole käsityskykymme arvottavissa, ja sen kautta määräisimme, että lain pitämisen kautta homma pelaa- niin ei se pelaa.

Niin vaikka nyt pyöriteltäisiin tätä meidän ymmärryksen "valo" käsitettä, valovoimaista olemisen lähteestä, jää Jumalan olemus- Kirkkaudesta käsityskykymme ulkopuolelle, eli emme mene perille, vaan kuolema- ilman Elämänantoa- POJAN- kautta ei toteudu.

ei sapatoimalla, eikä lain pitämisillä. Tämä Valo suuntautuu YLÖS- ylempi- joka säteilee- se suuntautuu myös alaspäin, tänne luotujen maailmaan. Siksi tämä fyysinen maailmamme on valaistava,
        Siksi Rakkaus ja Armo- Valkeuden kautta- ulottuu äärettömän aukon yli Jumalan ja tämän maailman välillä. Siksi vain Jumala pelastaa- ei omat työt- lakia pitämälläkään.

Kun Valo poistaa pimeyden, sen suuntaa Jumala ja näin se yltää maan syvinpiin paikkoihin, ja pelastaa ihmisen, uskon kautta Kristukseen.
        Pyhä Henki vie Golgatalle katselemaan hyvän ja pahanvälistä taistelua.
        Siksi on ymmärryksemme suuntautuminen oltava Valkeuden vastaanottamisessa.
        Näin saamme Hänestä Korkeimman otteen meistä. ja näin kukaan ei riistä edes suitsevaa kynttilää Hänen kädestään.

Eli sillä aloittajan ohjella ei avaudu täältä pimeyden alholta - * kuilun * yli polkua- iankaikkiswen elämän armolahjan nimissä. ***korjattu kirjoitusvirhe...

ts. Valon merkitys näkyy siinäkin, että se ylittää tämän kuoleman kuilun melle valkeudeksi.

Heitän ajatusrahdun, -tästä - Valosta Kristuksessa.
        Se valo uskosta- piilotettiin maailmanmielisiltä, heidän silmiltään,.
        Hän kuoli ja haudattiin, eli opetetaan synnin palkkaa. se on kuolema, vaikka Kristus on Valkeus, me tarvitsemme tätä vertauskuvallista oppia.
        Getsemanessa taisteltiin - eli paha- pyrki tappamaan Valkeuden. eli Rakkauden.
        Mutta, iankaikkista elämää ei ole pimeydessä, vaan Valkeudessa.
        On ymmärrettävä, että meidän on tuotava pimeyden työt nuhdeltavaksikin.
        Ymmärtää ne merkitykset ja kuoleman - sekä haudan- Valkeus murtautui - murtaen kuoleman otan, haudasta-
        Tämä on monelle haaste- jopa omaksi kuolemakseen.
        Jos he eivät usko- he jäävät pimyteen... siksi ovat sokeita.
        He jäävät ylipääsemättömän kuilun tällepuolen.

He eivät jälleennäkemisessä ole paikalla.

Mutta, he- jotka etsivät jälleennäkemistä, jotka taistelevat jumalallisen valaistuksen puolesta tässä pimeässä maailmassa, , varustautuvat tavotteisiin.
        tunnustavat suun tunnustuksella, Jeesus Kristus on Herra ja seuraavat Jumalan karitsaa.

Näin Jumalan tahdon olemus paljastuu- jolla on korva. kuulijoille, ja usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta.

• Anonyymi00007

Jeesus yksin riittää
      se on ydin syy ja seuraus on teot.
      juutalaiset vastustaa Jeesusta koittaa kaikkia lisäyksiä ja etuoikeuksia laittaa muille esteeksi

Matt. 21:32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet. (Huppu edelleen silmillä).

• Anonyymi00014

"Jeesus yksin riittää"

Missä sellaista sanotaan? Jos Jeesus kuitenkin on sinun "keskipisteesi", niin miksi et tottele Jeesus ja noudata lakia, mitä Jeesus käski tehdä?

• Anonyymi00059
        Anonyymi00014 kirjoitti:

"Jeesus yksin riittää"

Missä sellaista sanotaan? Jos Jeesus kuitenkin on sinun "keskipisteesi", niin miksi et tottele Jeesus ja noudata lakia, mitä Jeesus käski tehdä?

sen taisit kirjoittaakin aivan itsellesi-

• Anonyymi00008

Lakia ei saa tehdä.
      älä tapa Älä varasta Älä anna väärää todistusta lähimmäisestäsi ja niin edelleen lakia ei saa tehdä

• Anonyymi00009

Jerusalemin vahimmat ja apostolit ottivat Mooseken laista uuteen liitton vain: "kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."
        Ei sanaakaan kymmenestä käskystä!

• Anonyymi00015
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jerusalemin vahimmat ja apostolit ottivat Mooseken laista uuteen liitton vain: "kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta."

Apostolien tekojen luku 15 ei vapauta ketään noudattamasta lakia. Se käsittelee vain sitä kysymystä, pitääkö kreikkalaisten pakanoiden ottaa Mooseksen laissa mainittu ympärileikkaus, jotta he voivat pelastua. Apostolit eivät sitä heiltä vaatineet, koska laissa ei ole käskyä ympärileikata muita kuin Abrahamin jälkeläiset ja heidän perheensä jäsenet. Kreikassa asuvien pakanoiden ei tarvitse ottaa ympärileikkausta.

Mitä tulee muuten lain käskyjen noudattamiseen, pakanoilla on sama velvollisuus siihen kuin juutalaisilla. Pakanoilla ja juutalaisilla on sama laki.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat la

• Anonyymi00024
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Eikä varsinkaan lepopäiväkäskystä.

• Anonyymi00060

älä venkuloi. lakia ei saa tehdä. Anonyymi00008
        2026-02-01 12:00:08 kirjoittaja

• Anonyymi00010

Se, mitä Paavali kirjoittaa uskosta ja vanhurskaudesta, ja se, mitä Jaakob kirjoittaa niistä, OVAT RISTIRIIDASSA KESKENÄÄN.

Tämä on yksi monista esimerkeistä, jotka osoittavat, että Raamattu ei ole erehtymätöntä Jumalan Sanaa.

Maailmankaikkeudessa on YKSI, joka on erehtymätn Jumalan Sana - Jeesus Kristus.

• Anonyymi00016

Jeesus sanoi, että pelastus edellyttää lain noudattamista.

Matt 19:17 Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• Anonyymi00017

Mitä nämä lakihöpöttäjät oikeasti edes tarkoittavat?

Mitä lakia pitää noudattaa ja miten?

Oletettevasti aloitetaan sapatista ja siitä ettei helvettiä ole.

Se jankkaaminen tosin on aivan turhaa, sitä pitäisi karttaa.

• Anonyymi00018

"Mitä lakia pitää noudattaa ja miten?"

Oletko koskaan lukenut Raamattua? Siellähän se laki on!

• Anonyymi00018 kirjoitti:

"Mitä lakia pitää noudattaa ja miten?"

Oletko koskaan lukenut Raamattua? Siellähän se laki on!

Suomen laki-nimisestä kirjasta löytyy laki, jota Suomessa noudatetaan. Piste.📗⚖️🗡🇫🇮

• Aloittaja on todella ulkona eli pihalla.
      Ei ymmärrä asiaa mitä sanat tarkoittaa.
      Pelastus on todella uskosta Jeesukseen Kristukseen ja lakiliitto on poissa.
      Varokaa siis saatanan synagoogaa jotka yrittää saada lakiliittoa takaisin.
      He ovat kirouksen alaisia.

• Anonyymi00026

Sinä tässä olet pihalla.

"lakiliitto on poissa"

Uusi liitto on lakiliitto. Siinä kirjoitetaa Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Jos joku ei osaa eikä noudata lakia, hän ei ole uudessa liitossa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

• Anonyymi00026 kirjoitti:

Sinä tässä olet pihalla.

"lakiliitto on poissa"

Uusi liitto on lakiliitto. Siinä kirjoitetaa Mooseksen laki sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Jos joku ei osaa eikä noudata lakia, hän ei ole uudessa liitossa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Aivan ja se entinen liitto lakeineen on poissa ja on uusi.
        Se tarkoittaa sydämeen eli Jeesuksen Henki ohjaa eli siksi on uusiliitto.
        Enää ei ole kuoleman lakiliittoa sillä on armo ja siihen tulee myös Israel mukaan pian..osa jo kääntynyt Kristukseen.
        Enää ei tuomita eikä kivitetä.

• Anonyymi00045
        MrHyvis kirjoitti:

Aivan ja se entinen liitto lakeineen on poissa ja on uusi.
        Se tarkoittaa sydämeen eli Jeesuksen Henki ohjaa eli siksi on uusiliitto.
        Enää ei ole kuoleman lakiliittoa sillä on armo ja siihen tulee myös Israel mukaan pian..osa jo kääntynyt Kristukseen.
        Enää ei tuomita eikä kivitetä.

Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki syädmeen. Tätä sinä MrPahis et halua tunnustaa, koska olet väärä profeetta.

Jer 31:31, 33: "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa... Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Uudessa liitossa kirjoitetaan Mooseksen laki syädmeen. Tätä sinä MrPahis et halua tunnustaa, koska olet väärä profeetta.

Jer 31:31, 33: "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa... Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Etkö vieläkään tajua ...vaikka ties kuinka monta kertaa on asia käsitelty.

• Anonyymi00019

Kuinka te ymmärrätte nämä kohdat? kun ei olla lain alla vaan armon alla?
      Roomalaiskirje:
      6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
      6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

Galatalaiskirje:
      5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.

• Anonyymi00020

Gal: 5:22 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Huom! Sellaista vastaan ei ole laki.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Gal: 5:22 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        5:23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        5:24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        5:25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.

Huom! Sellaista vastaan ei ole laki.

"Huom! Sellaista vastaan ei ole laki."

Paavali tarkoittaa tällä, että Pyhä Henki vaikuttaa ihmisessä niin, että hän alkaa noudattaa lakia.

Room 8:13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

Ap. t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

• Anonyymi00021

Kukaan ei pelastu. Kaikki kuolevat ja lakkaavat olemassa.

• "Jaakob: vanhurskaus ei tule yksin uskosta, vaan myös lain teoista."

Vastaus:
      Jeesus: "Se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen (Jeesukseen), jonka Jumala on lähettänyt." Joh.6:29

Eli me pelastumme uskosta Jumalan tekoihin, emmekä uskosta lain tekoihin. Jeesus täytti lain meidän edestämme jo noin 2000 vuotta sitten.

• Anonyymi00023

"Eli me pelastumme uskosta Jumalan tekoihin, emmekä uskosta lain tekoihin."

Olet väärässä. Jeesus sanoi, että pelastus edellyttää lain noudattamista. Laissa on tietenkin myös käsky uskoa Messiasta, joka käsky täytyy myös täyttää.

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

"Eli me pelastumme uskosta Jumalan tekoihin, emmekä uskosta lain tekoihin."

Olet väärässä. Jeesus sanoi, että pelastus edellyttää lain noudattamista. Laissa on tietenkin myös käsky uskoa Messiasta, joka käsky täytyy myös täyttää.

Ole jo baiti kun et ymmärrä niin et ymmärrä.

Kristus on lain loppu!

Uudrstisyntymätön ei ymmärrä raamattya olkoot missä lokerossa onkin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ole jo baiti kun et ymmärrä niin et ymmärrä.

Kristus on lain loppu!

Uudrstisyntymätön ei ymmärrä raamattya olkoot missä lokerossa onkin.

"Kristus on lain loppu!"

Tämä on väärä käännös. Paavali tarkoitaa sitä, että Kristus on lain päämäärä, kreikaksi telos. Hän viittaa jakeisiin Jer 23:5,6, jossa sanotaan, että Messias vanhurskauttaa ihmiset.

Professori Aapeli Saarisalo käänsi jakeen oikein:

Room 10:4: Sillä Kristus on lain päämäärä vanhurskaudeksi jokaiselle uskovalle.

Mikä viittaa tähän (STLK 2017):

Jer 23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin herätän Daavidille vanhurskaan Vesan. Hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
        6 Hänen päivinään pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra vanhurskautemme.'

Kristus ei siis lopettanut lakia vaan noudatti sitä. Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa kaikilla kansoilla ja ikuisesti.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00030 kirjoitti:

"Kristus on lain loppu!"

Tämä on väärä käännös. Paavali tarkoitaa sitä, että Kristus on lain päämäärä, kreikaksi telos. Hän viittaa jakeisiin Jer 23:5,6, jossa sanotaan, että Messias vanhurskauttaa ihmiset.

Jer 23:5 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin herätän Daavidille vanhurskaan Vesan. Hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
        6 Hänen päivinään pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'Herra vanhurskautemme.'

Kristus ei siis lopettanut lakia vaan noudatti sitä. Jeesuksen sanojen mukaan laki on voimassa kaikilla kansoilla ja ikuisesti.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Mitä on päämäärä?

Se on jotain, joka yritetään saavuttaa, jotain, johon yritetään päästä.

Kun päämäärä saavutetaan, silloin se, minkä avulla se on saavutettu, menettää merkityksensä.

Kun haluan Ouluun, astun Ouluun päästyäni junasta pois enkä jää junaa maleksimaan; juna ei ole yhtä kuin Oulu.
        Kun haluan ajokortin, ajokokeen suoritettuani en tarvitse enää autokoulua. Autokoulu ei ole yhtä kuin ajokortti.
        Kun haluan voittaa olympiakultaa, sen voitettuani minun ei tarvitse enää käydä lenkillä voittaakseni sen. Treenaaminen ei ole yhtä kuin olympiakulta.

Tämä "Kristus on Lain päämäärä" -sössötys on pelkkä kömpelö yritys pysyttää Laki kristityn elämässä.

Mutta on aivan sama, lukeeko tuossa jakeessa loppu vai päämäärä - molemmissa tapauksissa Kristuksen ilmaannuttua Laki on tehnyt tehtävänsä ja joutaa syrjään.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

"Kristus on lain loppu!"

Laki oli juutalaisille. Nyt on armonliitto ilman lakia.
        Kokeileppa löydätkö raamatusta nämä kohdat vai oletko lakilahkossa repinyt Paavalin pois .
        Asia on selvääkin selvempi.
        Jos olet lain alla..olet kirottu ilman Jeesuksen pelastusta.
        Oletko ?

• Anonyymi00027

Harhaoppinen ei voi muuttua: toraisti, sapatisti, universalisti, kalvinisti, sakramentalsti... kaikki toivottomia tapauksia.

• Anonyymi00031

Katso vain omaan peiliisi.

• Luterilainen on matojen ruokaa kuten kaikki muutkin matojen syötävät.🪱☠️⚰️🪦

• Anonyymi00029

Vanhaliitto kesti 430 vuotta.

• Anonyymi00032

Olet väärässä. Israeli oli Egyptissä 430 vuotta.

• Anonyymi00035
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Olet väärässä. Israeli oli Egyptissä 430 vuotta.

Galatalaiskirje:
        3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Galatalaiskirje:
        3:17 Minä tarkoitan tätä: Jumalan ennen vahvistamaa testamenttia ei neljänsadan kolmenkymmenen vuoden perästä tullut laki voi kumota, niin että se tekisi lupauksen mitättömäksi.

Ei siinä sanota, että vanha liitto olisi kestänyt 430 vuotta.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Ei siinä sanota, että vanha liitto olisi kestänyt 430 vuotta.

Aabraham eli uudessaliitossa.
        Väliaikaisesti tuli vanhaliitto, joka poistui, kun Jeesus kuoli ristillä.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Aabraham eli uudessaliitossa.
        Väliaikaisesti tuli vanhaliitto, joka poistui, kun Jeesus kuoli ristillä.

Abraham ei elänyt uudessa liitossa, mutta kylläkin liitossa Jumalan kanssa.

• Anonyymi00044 kirjoitti:

Abraham ei elänyt uudessa liitossa, mutta kylläkin liitossa Jumalan kanssa.

Kyllä Aaprahammi ol vanhanliiton venkula. 👳‍♂️🐪

• Anonyymi00114
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Galatalaiskirje:

Gal 3 (KJB):
        21 Is the law then against the promises of God? God forbid: for if there had been a law given which could have given life, verily righteousness should have been by the law.

22 But the scripture hath concluded all under sin, that the promise by faith of Jesus Christ might be given to them that believe.

23 But before faith came, we were kept under the law, shut up unto the faith which should afterwards be revealed.

24 Wherefore the law was our schoolmaster to bring us unto Christ, that we might be justified by faith.

25 But after that faith is come, we are no longer under a schoolmaster.

26 For ye are all the children of God by faith in Christ Jesus.

• Anonyymi00033

<<Jeesus: "Se on Jumalan teko, että te uskotte Häneen (Jeesukseen), jonka Jumala on lähettänyt." Joh.6:29<<
      tämä takoitta ristin sovitus jos jätetään pois Jeesus sanoo : "menkää pois te laittomuuden tekijät."

Pelastuksen perusta on ristin sovitus

• Anonyymi00034

Ristin sovitus
        Pelastuksen ydin: Ristin sovitus on keskeinen käsite kristinuskossa, mikä tarkoittaa, että Jeesuksen kuolema ristillä sovittaa ihmisten synnit. Tämä on perusta pelastukselle.

Usko ja Jumalan teko
        Uskon vastaanottaminen: Johanneksen evankeliumin mukaan usko Jeesukseen on Jumalan teko, mikä viittaa siihen, että Jumala kutsuu ihmisiä uskomaan häneen.

Laittomuuden tekijät
        Kutsumuksen vakavuus: Jeesuksen sanat "menkää pois te laittomuuden tekijät" muistuttavat siitä, että pelastus edellyttää aitoa uskoa ja elämää Jumalan tahdon mukaan. Ristintyön merkitys ei ole vain teoreettinen, vaan se vaatii myös käytännön toteutusta.

• Anonyymi00037

Synnit sovitettiin Goltatan ristlillä, mutta sovitusta eivät kaikki saa. Vain ne, jotka tekevät parannuksen laittomuuksistaan uskossa Jeesukseen Kritsukseen, saavat syntinsä anteeksi.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Synnit sovitettiin Goltatan ristlillä, mutta sovitusta eivät kaikki saa. Vain ne, jotka tekevät parannuksen laittomuuksistaan uskossa Jeesukseen Kritsukseen, saavat syntinsä anteeksi.

Kaiken perusta on Jeesuksen ristintyö jos tämä jää pois tämä toteutuu:

ottakaa huppu silmiltä pois!

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Kaiken perusta on Jeesuksen ristintyö jos tämä jää pois tämä toteutuu:

ottakaa huppu silmiltä pois!

Huppu silmiltä ja sanomaan tekikö Israel laittomuuden kun tappoi hirveän määrän siviilejä Gazassa?

Jos ei tehnyt, niin aika harvalla kammalla laittomuuksia sitten haravoidaan.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Raamattu puhuu kahdesta eri laista: tekojen laki ja uskon laki. Mooseksen laki oli tekojen laki. Sen sijaan uuden liiton laki on Kristuksen laki, uskon laki.
        Viimeisellä tuomiolla kysytään uuden liiton lain noudattamista.
        Kristillisen opetuksen tragedia: Suurin osa ns. krisitillisestä opetuksesta on lähtöisin maailman ihmisiltä, uudesti syntymättömiltä, jotka ovat vaihtaneet uuden luomuksen ja uudesti syntymän vanhan ihmisen parantamiseen ja lihan pyhittämiseen tekojen avulla.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Raamattu puhuu kahdesta eri laista: tekojen laki ja uskon laki. Mooseksen laki oli tekojen laki. Sen sijaan uuden liiton laki on Kristuksen laki, uskon laki.
        Kristillisen opetuksen tragedia: Suurin osa ns. krisitillisestä opetuksesta on lähtöisin maailman ihmisiltä, uudesti syntymättömiltä, jotka ovat vaihtaneet uuden luomuksen ja uudesti syntymän vanhan ihmisen parantamiseen ja lihan pyhittämiseen tekojen avulla.

Raamatussa on yksi laki ja se on Mooseksen laki, jonka Jeesus Kristus antoi Moosekselle.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Raamatussa on yksi laki ja se on Mooseksen laki, jonka Jeesus Kristus antoi Moosekselle.

Jeesus ei antanut lakia Moosekselle. Sen teki Herran enkeli ja lisäksi Mooses pani lakiin omiaan.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Goltatan 😹👍

• Anonyymi00067 kirjoitti:

Jeesus ei antanut lakia Moosekselle. Sen teki Herran enkeli ja lisäksi Mooses pani lakiin omiaan.

Myös John Lennon pani omiaan. 🧑🎤🎸🎵🎵🎵

• Anonyymi00115
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Matteuksen evankeliumissa opetetaan kuningaskunnan evankeliumia, ennen kuin Jeesus ylös noustuaan paljasti Paavalille uuden suunnitelmansa; pelastumisen yksin Jumalan armosta uskon kautta Jeesuksen vereen.

Raamattu kehottaa opiskelemaan, jotta oppii oikein jakamaan Jumalan sanaa.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Aivan, ja siksi he kauhistuvat uskovien pelastusvarmuutta. Heidän mielestään pelastusvarmuus tarkoittaa omahyväisyyttä. Uskovat taas ymmärtävät, että kukaan ei pysty pelastumaan tekojensa ansiosta, vaan Jeesus pelastaa meidät teoistamme huolimatta, kun uskomme häneen.

• Anonyymi00041

Hesekiel:36:26 Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

Uudestisyntyminen tapahtuu Jeesuksen ristintyön kautta Se on uskon perusta.

• Anonyymi00043

Siteerasit Hesekieliä, jossa todellakin profetoidaan uudestisyntyminen. Tosin et tajunnut sitä, että uudestisyntymisessä kirjoitetaan sydämeen laki, kuten Hesekiel myös toteaa "noudatatte oikeuksiani" eli lakiani.

Jer 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

• Anonyymi00047

Uskoon tulossa, uskon kautta vanha ihminen ristiinnaulitaan Jeesuksen kanssa ja uusi ihminen ylönsouseen Jeesuksen kuolleista nousemisen kautta.

• Anonyymi00046

Jeesus on uuden liiton välimies ja ylimmäinen pappi. Uudessa liitossa ovat voimassa uuden liiton ylipapin lait.
      Mooses oli vanhan liiton välimies, vanha liitto ei ole yhtä kuin uusi liitto. Nyt, viimeisinä päivinä Jumala puhuu Poikansa Jeesuksen kautta.

• Anonyymi00051

Sinä et osaa Raamattua. Jeesus antoi Moosekselle lait ja sanoi vielä, että ne ovat voimassa uuden liiton aikana.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Sinä et osaa Raamattua. Jeesus antoi Moosekselle lait ja sanoi vielä, että ne ovat voimassa uuden liiton aikana.

Valhtet päin silmiä! Tämä on hevonkukkua: että ne ovat voimassa uuden liiton aikana.

• Anonyymi00049

Mutta ei lakia voi noudattaa jos ei tiedä mikä on laittomuuden tekemistä. Turha höpistä laista jos sillä ei ole mitään kontakipintaa elämään.

Tekikö Israel laittomuuden kun tappoi siviilejä Gazassa.

Ja jos ei tehnyt, niin meidän lain pitäminen helpottaa kovin eikä laittomuudesta kovin vähällä voi syyttää.

• Anonyymi00050

Raamatussa lain tehtävä on paljastaa synti ja herättää ihminen ymmärtämään, ettei elä Jumalan tahdon mukaisesti

• Anonyymi00055
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Raamatussa lain tehtävä on paljastaa synti ja herättää ihminen ymmärtämään, ettei elä Jumalan tahdon mukaisesti

Synti ei ole Raamatun keskeisin sanoma, vaan sovitus!

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Sovitusta ei saa, jos hylkää lain.

Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Toisin sanoen valheet ovat niin ilmiselviä, että valheisiin uskomiseen tarvitaan eksytys, ajatusharha.
        Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille. Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia. "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta". Siis armoa ei anneta lain päälle, vaan armo annetaan armon päälle

• Anonyymi00061
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Mooses oli vain ihminen eikä Jeesus ole yhtä kuin Mooses. Jeesus ei koskaan sanonut Mooseksen lakia omaksi laikseen, vaan Jeesus puhui yksiselitteisesti Mooseksen laista:
        Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.
        Katso, ettet puhu tästä kenellekään; vaan mene ja näytä itsesi papille, ja uhraa lahja, jonka Mooses on säätänyt, todistukseksi heille.
        Mitä Mooses on teille säätänyt?
        Eikö Mooses ole antanut teille lakia? Ja kukaan teistä ei lakia täytä.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Roistot ja murhamiehet yrittää tehdä lait ja käskyt mitättömiksi.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        Toisin sanoen valheet ovat niin ilmiselviä, että valheisiin uskomiseen tarvitaan eksytys, ajatusharha.
        Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille. Pakanat eivät ole olleen koskaan, eivät ennen uutta liittoa, eivätkä uudessa liitossa, Mooseksen käskyjen alaisia. "laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta". Siis armoa ei anneta lain päälle, vaan armo annetaan armon päälle

"Eittämätön totuus on: Kymmenen käskyä on osa Mooseksen lakia ja Mooseksen laki annettiin vain Israelin heimoille."

Sinä et puhu totta.

Mooseksen laki on annettu kaikille kansoille noudatettavaksi. Juutalaiset saivat lain, jotta he opettaisivat sen kaikille kansoille. Jokainen suomalainen kristitty tuomitaan Mooseksen lain perusteella, mikä käy selvästi ilmi Paavalin opetuksesta.

Jes 2:3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana".
        4 Ja hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Kukaan ei pysty elämään täysin lain mukaan. Olemme jokainen syntiä tehneet. Joka väittää olevansa synnitän, tekee Jumalasta valehtelijan eikä totuus ole hänessä.

• Anonyymi00063

5. Moos. 6:5

Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi00064

Parhami ja Olseni teki ja opetti poikarakkautta.

• Anonyymi00077

"Parhami ja Olseni"!

Mistä Perähikiältä sinä rypsikynsi oikein olet?

😂😂😂

• Anonyymi00066

Israel teki siis laittomuuden tappaessaan siviilejä Gazassa ja oli laittomuuden tekijä sekä kaikki, jotka kannattavat sitä, ovat laittomuuden tekijöitä ja heidän tulisi tehdä parannus synnistä. Hyvä onkin että synnit paljastetaan ja pyritään siihen että niistä tehdään parannus.

Tosin ihmiselle ei parannuksen teko ei ole niin yksinkertaista.

Ihminen alkaa venkuloimaan kaikenlaista synnin edessä. Syyttämään muita, herjaamaan muita sekä keksimään kaikenlaisia muille kaikenlaisia nimityksiä.

Ei se parannuksen teko ole niin yksinkertaista eikä se tapahdu vaikka laista miten paasataan ja Raamattua lainataan.

Synti todella asuu ihmisessä.

• Anonyymi00068

On kaksi eri ikuista ystävää. Ensiksi Jeesus itse on niiden kanssa jotka hänen sanojaan opettaa niitä muuttelematta ja jotka kastaa kaikkia kansoja eli jotka ovat Jumalan valtakuntaa tuomassa. Tämä on Evankeliumin lähetys käsky.

Toinen ikuinen ystävä on Pyhä Henki jonka Jeesus lupasi jatkavan työtään ja julistavan täydellisen tiedon. Luther kuului tähän toiseen ystävyyteen. Siksi hän ei toistanut Jeesuksen opetuksia sellaisenaan, vaan toi niihin lisäksi avuja ja täydellistä tietoa.

On siis niitä

1. Joilla on lähetys käsky ja jotka opettaa kaiken mitä Jeesus sanoi. Jeesus itse on heidän kanssaan.
      2. Joilla on Toinen Puolustaja, Totuuden Henki, Hän. Nämä tuntee koko täydellisen tiedon ja nuo ovat ikuisesti niiden kanssa jotka eivät enää kuulu maailmaan.

• Anonyymi00070

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Kiertelevät pareittain vanhustentaloilla salkussa valmiiksi kirjoitetut testamenttilomakkeet.

• Niin sinä menestyt... 💶💰🪙💴💵💷💸🐷🇺🇸

• Anonyymi00071

Tietenkään laista ei ole mitään hyötyä jos sillä ei tuomita mitään konkreettista tekoa, ei kerrota mikä konkreettisesti on syntiä, mitä ei saa tehdä, jos vain korvasyyhyyn ladellaan Raamatunpaikkoja, niin miten siten kukaan voi siitä tietä mikä on syntiä vaikka jo vähänkin huonomalla omallatunnolla ymmärtää että viattomien ihmisten tappaminen on synti.

Ennemin pitä tehdä niin, että ottaa härkää sarvista ja kertoo missä on tehty syntiä, mitä ei missään nimessä saa tehdä kuin että latelee jotain korvasyyhypaikkoja laista, joista ei kukaan tiedä että mikä sitä syntiä aivan aikuisen oikeasti on.

• Anonyymi00074

<<Matt 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.<<<

Huppusilmäiset eivät ole ottanut Jeesuksen ristintyötä vastaan ja
      Eivät he ole uudesti syntyneet niin kuinka ne voivat tehdä semmosia tekoja nehän on tekevät laittomia tekoja
      ja siksi Jeesus sanoo näin Mitä tuossa edellä mainitaan

nehän tappaa Gazassa aivan silmittömästi ja kiduttaa saarrollaan.

• Anonyymi00075

He pimeydessä vaeltavat eivät tule Jeesuksen valoon

• Anonyymi00076

Sinä Hamasin ystävä. Tiedätkö, että gazalaiset ovat Hamasin/Iranin panttivankeja!

• Anonyymi00078
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Sinä Hamasin ystävä. Tiedätkö, että gazalaiset ovat Hamasin/Iranin panttivankeja!

miksi sinä vain pahuutta ajattelet sitä ei Jeesuksessa ole! se on evankeliumi!

• Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

gazalaiset on on israelilaisten keskitysleirissä ollut jo kymmeniä vuosia, ja maailma katsoo ohitse, -kärsimys sen kun lisääntyy, se on järkyttävää

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

gazalaiset on on israelilaisten keskitysleirissä ollut jo kymmeniä vuosia, ja maailma katsoo ohitse, -kärsimys sen kun lisääntyy, se on järkyttävää

Hamasin terroristityöt on pahasta. Sitä saa mitä tilataan.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Höpö höpö. Gazalaisilla on ollut yhtä hyvät mahdollisuudet kehittää maataan kuin singaporilaisilla, jos gazalaiset eivät olisi olleet Hamasin/ Iranin panttivankeina! Tosin islam pitää valtiot kehitysmaa asteella!

• Anonyymi00101
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Höpö höpö. Gazalaisilla on ollut yhtä hyvät mahdollisuudet kehittää maataan kuin singaporilaisilla, jos gazalaiset eivät olisi olleet Hamasin/ Iranin panttivankeina! Tosin islam pitää valtiot kehitysmaa asteella!

Gazassa oli luksus tavarataloja, mutta ei ole enää.

• Anonyymi00081

1.Pietarin kirje:
      3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

• Anonyymi00084

Nyt on paha.

Pitää olla valhe tai käännösvirhe.

Ei noin voi kukaan uskova toimia.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Nyt on paha.

Raamattu opettaa itsehillintää ja kääntymistä esivallan puoleen silloin, kun pahaa on tehty.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Nyt on paha.

ainoastaan aito Jeesukseen luottava voi toimia.

• Anonyymi00088

Mutta mitä Jeesus sanoi?

Synnin tekijät ja syntisten syyttäjät ja syntisten tuomarit menevät kaikki helvettin, koko lössi, jos eivät uudestisynny ylhäältä.

Johanneksen evankeliumi:
      3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."

• Anonyymi00089

Raamatun mukaan Mooseksen lain vastaiset teot ovat aina syntiä.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Raamatun mukaan Mooseksen lain vastaiset teot ovat aina syntiä.

Mutta synti ei ole mikään tärkeä asia. Syntien anteeksisaaminen on tärkeä asia.
        Eikä ihmisen kuulu koko ajan kytätä toisten syntejä. Tärkeää on antaa anteeksi synnintekijöille.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Mutta synti ei ole mikään tärkeä asia. Syntien anteeksisaaminen on tärkeä asia.
        Eikä ihmisen kuulu koko ajan kytätä toisten syntejä. Tärkeää on antaa anteeksi synnintekijöille.

Jos hylkäät Mooseksen lain ja teet tahallaan syntiä, et saa syntejäsi anteeksi.

• Anonyymi00090

Mooses ei ole uuden liiton opettaja eikä välimies. Aika, jolloin Jumala puhui Moosesen kautta on ohi. Näinä viimesinä päivinä Jumala puhuu Poikansa, Jeesuksen kautta.
      Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu;

• Anonyymi00092

Ei, ei ei. Ne piirrot, ne piirrot täytyy pitää.

Sanoo harhaoppinen.

• Anonyymi00093

"Mooses ei ole uuden liiton opettaja"

Olet väärässä.

Jeremian kirjan mukaan uudessa liitossa kirjoitetaan sydämeen Mooseksen laki.

...

"Aika, jolloin Jumala puhui Moosesen kautta on ohi."

Olet todella väärässä.

Jeesus opetti Moosesta ja Paavali vetosi Moosekseen.

Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Ap.t 28:23 Aamuvarhaisesta iltamyöhään Paavali todisti heille Jumalan valtakunnasta ja selitti sitä. Mooseksen lakiin ja profeettoihin vedoten hän yritti taivuttaa heidät uskomaan Jeesukseen.

Ilm 15:3 ja he lauloivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, ja Karitsan laulua: -- Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias! Oikeat ja todet ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas!

• Anonyymi00095

Roomalaiskirje:
      2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
      2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

• Anonyymi00096

Ei-helluntailainen kommentti:

Tuo oli sen aikaista Raamattua, eli mitä Raamatusta oli silloin tarjolla tai luettavissa. Room 10 usko tulee Jumalan sanasta. "Mooses ja profeetat" ei tarkoita, että puhuttaisiin vain laista.

• Anonyymi00097

Jumalan käskyt ovat laissa. Joka ei noudata lakia, hänellä ei ole uskoa.

• Anonyymi00098

Ei lakien noudattaminen vaadi uskoa eikä niiden rikkominen vie uskoa. Jeesus ei noudattanut sapattimääräyksiä eikä Hänen uskonsa siitä mihinkään kadonnut eikä Jumala sitä laskenut synniksi. Fariseukset kylläkin ja siksi halusivat tappaa Hänet ja veivät pakanoiden käsiin, jotka eivät kuitenkaan tuominneet, vaan Pilatus pesi kätensä ja Jeesuksen veri jäi fariseusten päälle.

• Anonyymi00099

Lain rikkominen on nimenomaan uskottomuutta siis epäuskoa.

uuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:26 Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi00100

• Anonyymi00103
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Mooses sanoi: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Jeesus oli Mooseksen sanojen lupaama profeetta. Häntä, Jeesus kuulkaa kaikessa. EI LUE Moosesta kuulkaa edelleen tai profeettaa ja Moosesta kuulkaa, vaan Häntä, Jeesusta kuulkaa kaikessa.
        Lain kiivailijat eivät uskoneet Moosesta Jeesuksen elinaikana, eivätkä Mooseksen kiivailijat usko Moosesta tänä päivänäkään: jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        Mooses antoi määräyksen siirtyä lain alaisuudesta seuraamaan Jeesusta.

• Lainjankkaaja alottaja ei ole uudestisyntynyt kristitty. Hedelmistään puu tunnetaan.🍇

• Anonyymi00102

Hedelmistään tunnetaan myös hokeman: "Yksin uskosta - yksin armosta - kristuksen tähden"
        Luther oli massamurhaaja, yhdessäkään murhaajassa ei ole iankaikkistä elämää.
        Lutherin hyväksyntä tällemenettelylle ilmenee hänen lausunnoistaan. Hän kirjoitti vuonna 1536:
        ”Se että kapinamielisistä opin uskonkappaleista tulee rangaista miekalla, ei tarvitse lisätodisteita. Loppujen lopuksi, anabaptistit pitävät kiinni opinkappaleista, jotka käsittelevät vauvojen kastamista, perisyntiä, ja inspiraatiota, joilla ei mitään yhteyttä Jumalan Sanaan, ja vastustavat sitä toden teolla. — Maalliset viranomaiset ovat velvoitetut estämään ja peittelemättä rankaisemaan vääristä opeista. — Sillä ajatelkaapa vain, mikä katastrofi seuraisi sitä, että lapsia ei kastettaisi? — Tämän lisäksi anabaptistit eroavat kirkoista — ja he muodostavat omia papinvirkoja ja seurakuntia, mikä on myös vastoin Jumalan käskyä. Tästä kaikesta käy ilmi selvästi, että maallisten viranomaisten pitää määrätä ruumiillinen rangaistus rikkojille –. Myös silloin, kun on kyse pelkästään hengellisestä opinkappaleesta kiinnipitämisestä, kuten vauvojen kastaminen, perisynti, ja tarpeeton erottautuminen, — me päätämme, että itsepäiset lahkolaiset täytyy näissäkin tapauksissa  tappaa.” (Armstrong; Luther: Pamphlet 1536; suomennos.)
        Jälkiä uskonpuhdistajien tuomitsevista lausumista on edelleen luettavissa luterilaisen kristinopin perusteksteistä, Tunnustuskirjoista. Esimerkiksi Augsburgin tunnustuksessa esiintyy useita anabaptistit ankarasti tuomitsevia lausuntoja.

• Anonyymi00102 kirjoitti:

Hedelmistään tunnetaan myös hokeman: "Yksin uskosta - yksin armosta - kristuksen tähden"
        Lutherin hyväksyntä tällemenettelylle ilmenee hänen lausunnoistaan. Hän kirjoitti vuonna 1536:
        ”Se että kapinamielisistä opin uskonkappaleista tulee rangaista miekalla, ei tarvitse lisätodisteita. Loppujen lopuksi, anabaptistit pitävät kiinni opinkappaleista, jotka käsittelevät vauvojen kastamista, perisyntiä, ja inspiraatiota, joilla ei mitään yhteyttä Jumalan Sanaan, ja vastustavat sitä toden teolla. — Maalliset viranomaiset ovat velvoitetut estämään ja peittelemättä rankaisemaan vääristä opeista. — Sillä ajatelkaapa vain, mikä katastrofi seuraisi sitä, että lapsia ei kastettaisi? — Tämän lisäksi anabaptistit eroavat kirkoista — ja he muodostavat omia papinvirkoja ja seurakuntia, mikä on myös vastoin Jumalan käskyä. Tästä kaikesta käy ilmi selvästi, että maallisten viranomaisten pitää määrätä ruumiillinen rangaistus rikkojille –. Myös silloin, kun on kyse pelkästään hengellisestä opinkappaleesta kiinnipitämisestä, kuten vauvojen kastaminen, perisynti, ja tarpeeton erottautuminen, — me päätämme, että itsepäiset lahkolaiset täytyy näissäkin tapauksissa  tappaa.” (Armstrong; Luther: Pamphlet 1536; suomennos.)
        Jälkiä uskonpuhdistajien tuomitsevista lausumista on edelleen luettavissa luterilaisen kristinopin perusteksteistä, Tunnustuskirjoista. Esimerkiksi Augsburgin tunnustuksessa esiintyy useita anabaptistit ankarasti tuomitsevia lausuntoja.

Matti Luhter höpäji kaikenlaista olutpäissään ilmeisesti.🍺🍺🍺🍺🍺🍺💩

• Anonyymi00104
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Tämä tärkeää Martti Luther tunnisti Ilmestyskirjan pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat

1234567---

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Tämä tärkeää Martti Luther tunnisti Ilmestyskirjan pedon, antikristuksen paavin, josta 1700-luvun Luterilaiset virretkin kertovat

1234567---

_Tämä on tärkeää: Jeesuksen omien pitää tietää ja muistaa adventisteista muutama totuus. Adventtikirkko ei ole Jeesuksen omien kirkko, vaan suurin osa adventtiseurakuntiin kuuluvista on uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä. Uskova näytteleminen on yksi adventistien elämän keskeisimmistä sisällöistä.
        Sapatti, josta adventistit alinomaan puhuvat ja on heidän oppinsa tärkein osa, on itse asiassa riivaaja, paha henki. Adventistin sapatti ei ole sama kuin Sanan ilmoittama: viikonpäivä ja juutalaisille Mooseksen laissa määrätty lepopäivä, vaan sapatti on adventistien epäjumala, jolle adventistit uhraavat aikansa ja huomionsa.
        Erityisesti on huomattava: adventistien hallussa on riivaajia, joita adventistit,etupäässä johtavassa asemassa olevat, käyttävät ihmisten sitomiseen adventtikirkkoon sekä pelotteluun.
        Adventistien todistuksen mukaan sapatti on elävä henkiolento, joka kummittelee ja pelottelee ja on ihmistä vastassa rajan toisella puolella.
        Johannes varoitti: "kavahtakaa epäjumalia".
        Jeesuksen omien pitää kavahtaa adventisteja!

• Anonyymi00109
        Anonyymi00105 kirjoitti:

_Tämä on tärkeää: Jeesuksen omien pitää tietää ja muistaa adventisteista muutama totuus. Adventtikirkko ei ole Jeesuksen omien kirkko, vaan suurin osa adventtiseurakuntiin kuuluvista on uudesti syntymättömiä maailman ihmisiä. Uskova näytteleminen on yksi adventistien elämän keskeisimmistä sisällöistä.
        Sapatti, josta adventistit alinomaan puhuvat ja on heidän oppinsa tärkein osa, on itse asiassa riivaaja, paha henki. Adventistin sapatti ei ole sama kuin Sanan ilmoittama: viikonpäivä ja juutalaisille Mooseksen laissa määrätty lepopäivä, vaan sapatti on adventistien epäjumala, jolle adventistit uhraavat aikansa ja huomionsa.
        Erityisesti on huomattava: adventistien hallussa on riivaajia, joita adventistit,etupäässä johtavassa asemassa olevat, käyttävät ihmisten sitomiseen adventtikirkkoon sekä pelotteluun.
        Adventistien todistuksen mukaan sapatti on elävä henkiolento, joka kummittelee ja pelottelee ja on ihmistä vastassa rajan toisella puolella.
        Johannes varoitti: "kavahtakaa epäjumalia".
        Jeesuksen omien pitää kavahtaa adventisteja!

Mainitsit pelkureista.
        Ilm.21:8. Pelkurien ja kaikkien valehtelijoiden osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa. Tämä on toinen kuolema.

1234567---

• Anonyymi00106

Luterilaiset ovat, kuten he itse itseään kutsuvat luterilaisia: Lutherin seuraajia ja Lutherin ihailijoita, aivan ymmärrettävää.
      Mutta olen todella hämmästynyt nähdessäni, kuinka helluntailaiset pastorit ja vanhimmat ovat myös Lutherin opetuslapsia ja kuinka helluntaiseurakunnat ovat ottaneet Lutherin opit käyttöönsä. Jeesus itse todistaa vääristä profeetoista: Heidän hedelmistä he tunnette eksyttäjät ja väärät profeetat.
      Lutherin hedelmät ovat kammottavia: vainoja, kidutuksia, murhia ja raakuuksia, maastakarkotuksia ja sotia ja kansanmurhia. Luther antoi antisemitismin natseille ja näin Lutherin hedelmiä ovat myös holokausti ja toinen maailmansota. Luther on levittämillään opeilla ja hyväksymällä raakuudet aiheuttanut kymmenien miljoonien ihmisten kuoleman.
      Eikö mikään vuodatetun veren määrä riitä todistamaan Lutheria vääräksi profeetaksi? Miksi helluntaijohtajat eivät usko Jeesusta?

• Anonyymi00107

Ei sinun lässytystäsi kukaan usko

• Anonyymi00108

Jokainen uskova on Jeesuksen opetuslapsi. Sinun vihasi luterilaisia kohtaan on tullut selväksi

• Anonyymi00111
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Jokainen uskova on Jeesuksen opetuslapsi. Sinun vihasi luterilaisia kohtaan on tullut selväksi

Suurin osa luterilaisilta on maailman ihmisiä. Suomessa on uskonnonvapaus. Luterilaiset saavat harjoittaa uskontoaan, mutta laki ei vaadi uskomaan Lutherin opetuksiin eikä luterilaistent tavoin, vaan itsekukin saa uskoa haluamalla ja oikeaksi havaitsemallaan tavalla. Luterilaisetn opetuslapset ammentavat oppinsa Lutherin kirjoituksista, sen sijaan Jeesuksen opetuslapset ammentavat oppinsa Raamatusta, eivät Lutherin, kansamurhaajan opeista.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Minulle on tullut selväksi luterilaisten viha kaikkea Kristuksen oppia vastaan.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Minulle on tullut selväksi luterilaisten viha kaikkea Kristuksen oppia vastaan.

Tarkoitat kai helluntailaisten viha. Eräskin solvaa täällä luterilaisia kymmenin eri haukkumatermein

• Anonyymi00110

Ei uskossa ole vihaa eikä toisten laittomuuden julistamisia.

Luterilaiset lepää kasteen armossa ja he tietenkin saavat levätä siinä niin kauan kuin itse ovat tilanteeseen tyytyväisiä.

Jos se alkaa tökkimään, niin sitten tilanne on toinen.

• Uskonnonvapauteen kuuluu myös lepäily katseen armossa.👀

• Anonyymi00113
        Demokrates kirjoitti:

Uskonnonvapauteen kuuluu myös lepäily katseen armossa.👀

Katseen armo pitää pilkkanaan oikeaa Jumalan armoa.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Katseen armo pitää pilkkanaan oikeaa Jumalan armoa.

Piti mitä tahansa, mutta joka oikeasti lepää kasteen armossa eikä ole mikään feikki, ei herjaa ketään, ei käytä aikaansa lahkolaisherjoihin tai amerikan homoherjoihin, vaan sen tekevät vain toisenlaiset tyypit.

Se on sitä vapautta mitä uskossa on ja mitä pitää olla sekä myös sitä rikkautta, että on eri uskontoja ihmisten mieltymyksiin ettei niitä tarvitse itse keksiä. Ja mitä fiksumpia ne ovat sitä parempi ja mitä vähemmän niissä rähinää, sitä lähempänä ne ovat Jumalaa. Ja tietenkin myös kaheleille täytyy olla omat uskontonsa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      85
      15617
    2. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      14984
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      53
      4763
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4457
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      23
      4366
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4180
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      4059
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      43
      3908
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3653
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3305
    Aihe