Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaikkien maailman ihmisten synneistä on rangaistus jo maksettu, kun Jeesus Kristus kärsi rangaistuksen meidän edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Silloin meidät ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa. Room 6:6-7.
Jumala herätti Jeesuksen kuolleista meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista.
Kun maailman kaikkeuden Herra ja kaikkivaltias Jumala on julistanut meidät syyttömiksi kaikkiin synteihin, ei mikään mahti maailmassa voi syyttää meitä yhtään mistään. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan. Halleluja! Ylistys ja kunnia Herralle Jeesukselle Kristukselle!
30.01.2026 14:22
Jos Raamattu ja yleinen historia ovat ristiriidassa, niin silloin tiedämme varmasti, että yleinen historia on väärässä ja Raamattu on oikeassa.
Kaikkia historiallisia tapahtumia tulee aina tulkita Raamatun kautta!
29.01.2026 15:07
Ongelma ei ole sen enempää luterilaisuus, lahkolaisuus tai mikään muukaan kristillinen yhteisö. Ongelma on se, että ihminen ei usko Jeesukseen Kristukseen eikä tunnusta Häntä omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen.
Miksi pitää mennä surfailemaan sivuraiteille, joilla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Keskitytään vain Jeesukseen Kristukseen ja siihen, mitä Hän on tehnyt edestämme, kärsiessään rangaistuksen kaikkien ihmisten puolesta Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Se on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee julistaa kaikille kansoille. Ylistys ja kunnia Jeesukselle Kristukselle.
28.01.2026 15:33
Apostoli Paavali (entinen Saulus) tuli uskoon Damaskon tiellä ja sen seurauksena hän otti myös kasteen. Tämä on järjestys, ainakin minun mielestäni..
28.01.2026 15:23
Kaste on seurausta uskosta, eikä päinvastoin!
28.01.2026 15:20
Uskossa voi tehdä paljon muutakin kuin vain puhua pahaa toisista uskovista ja uskon yhteisöstä.
Voit esimerkiksi viedä evankeliumia eteenpäin kaikille ihmisille ja kertoa heille, kuinka Jeesus Kristus on sovittanut heidän kaikkien synnit Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten ja voit pyytää heitä ottamaan Jeesuksen vastaan omaksi Herrakseen ja Vapahtajakseen. Voit myös rukoilla heidän puolestaan, Lisäksi voit auttaa heitä monissa käytännön asioissa, tukea taloudellisesti lähetystyötä, parantaa sairaita jne.
28.01.2026 15:04
Kysymys ei ole siitä, kuka on lesta ja kuka ei, vaan kysymys on siitä, mikä on sinun tai minun suhteeni Jeesukseen Kristukseen. Onko Hän meidän Vapahtajamme ja Herramme vai ei? Keskittykäämme siihen, sillä se on koko asian ydin.
28.01.2026 14:57
Kysymys ei ole siitä kuka on fariseus, vaan siitä uskotko sinä tai minä Jeesusta Kristusta ja sitä, mitä Hän tekei edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten.
28.01.2026 14:53
Jumala haluaa pelastaa kaikki ihmiset, mutta kaikki ihmiset eivät halua ottaa vastaan pelastusta, jonka Jeesus Kristus on heille jo hankkinut noin 2000 vuotta sitten, kun Hän kärsi rangaistuksen Golgatan ristillä kaikkien ihmisten edestä.
28.01.2026 14:51
Mielestäni meillä on vallassa paljon pahemmat ihmiset kuin lestadiolaiset.
28.01.2026 14:47
Tietääkseni kukaan ei ole kieltänyt lestadiolaisia tanssimasta.
28.01.2026 14:45
Ne, jotka eivät pidä kristinuskosta tai lestadiolaisuudesta, keksivät omasta päästään kieltoja, joita ei todellisuudessa ole olemassakaan.
28.01.2026 14:44
Ihmisen pelastumisessa ei ole kysymys siitä, milloin kukin viettää sapattia, vaan siitä, uskooko Hän Jeesukseen Kristukseen ja siihen, mitä Jeesus teki edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Ei pidä mennä sivuraiteille.
27.01.2026 16:47
ns. vähäjärkinen pelastuu uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Järjellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
27.01.2026 16:37
Mitä aseen kantamiseen ja muihinkin yhteiskunnallisiin asioihin tulee, hyvä neuvo on ajatella mitä Jeesus tekisi, jos Hän tänään asuisi fyysisesti yhteiskunnassamme. Kantaisiko Hän asetta, osallistuisiko Hän aseelliseen sotaan rintamalla jne. ? Pitäkäämme Jeesusta malliesimerkkinä siitä, mitä meidän tulisi tehdä ja mitä ei.
26.01.2026 13:49
Kysymys ei ole siitä, uskovatko Adventistit Jeesukseen, vaan siitä, uskotko sinä tai minä Jeesukseen?
Ei pidä lähteä hyppimään sivuraiteille!
26.01.2026 13:39
Lain kautta voi pelastua vain sillä edellytyksellä, että täyttää lain. Kukaan ihminen ei kuitenkaan pysty täyttämään lakia. Siksi kukaan ei voi pelastua lain kautta.
Apostoli Paavali julistaakin, että kaikki, jotka perustautuvat lakiin, ovat kirouksen alaisia. Gal.3:10
Jumalalla onkin varattuna meille parempi vaihtoehto ja se Jeesus Kristus, joka täytti lain meidän edestämme. Uskomalla Jeesukseen ja siihen, mitä Hän teki meidän edestämme kärsiessään rangaistuksen meidän syntiemme edestä Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, on ainoa tie pelastukseen. Saamme uskon kautta vastaanottaa tämän pelastuksen sulasta Jumalan armosta. Kiitos ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!
24.01.2026 16:15
"Mikä on ihmisen osuus, jonka kautta hän pelastuu?"
Vastaus:
Pelastus on ilmainen lahja, joka annetaan armosta jokaiselle ihmiselle ilmaiseksi, ilman mitään hänen omia tekojaan ja ansioitaan. Ainoa "vaatimus" on, että ihminen uskoo Jeesukseen ja siihen, mitä Jeesus on tehnyt meidän edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, kun Hän kärsi rangaistuksen meidän syntiemme edestä.
Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan. Meidän tulee kertoa ihmisille, että kaikki mitä pelastukseen tarvitaan, on jo tehty valmiiksi. Otamme vain uskon kautta vastaan ilmaisen lahjan.
Hyvä todistus tästä on Jeesuksen viimeiset sanat ristillä juuri ennen Hänen kuolemaansa, kun Hän sanoi: "Se on täytetty" (Joh.19:30) eli Hän täytti meidän edestämme kaikki vaatimukset, mitä meidän pelastamiseksi tarvitaan.
23.01.2026 15:04
"Samoin kehoittivat Johannes Kastaja ja apostolit. Se on Jumalan t"
Vastaus:
Kukaan ihminen ei voi päästä eroon synneistänsä, niin että voisia sanoa olevansa synnitön. Moni on kyllä yrittänyt, mutta kaikki ovat epäonnistuneet. Siksi syntikysymykseen on etsittävä muuta ratkaisua ja onneksi sellainen onkin olemassa. Sen nimi on Jeesus Kristus. Hän kärsi rangaistuksen kaikkien maailman ihmisten edestä Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7
Meidät kaikki ristiinnaulittiin syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Halleluja! Tämän syntien anteeksiantamuksen otamme vastaan uskon kautta. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan.
Oikea parannuksen teko onkin mielestäni juuri uskomista siihen, mitä Jeesus on tehnyt meidän edestämme Golgatan ristillä, eikä mitään ihmisen omia suorituksia.
21.01.2026 15:12
Mielestäni synnintunnon vastakohta on armontunto.
21.01.2026 14:52
6 / 35