Jeesus Kristus kehoitti tekemään parannuksen synneistä

Anonyymi-ap

Samoin kehoittivat Johannes Kastaja ja apostolit. Se on Jumalan tahto.

Silti ihmiset haluavat mieluummin pysyä synneissään.
He suuttuvat ja alkavat jopa herjaamaan sitä, joka ”julkeaa” kehoittaa heitä luopumaan synneistään.

Pitäisikö siis lopettaa parannukseen kehoittaminen?
Ei!
Kysymys on ihmisten ikuisuusosasta!
Minä teen, kuten Jeesus ja apostolit ja jatkan kehoittamista, sillä minä todellakin välitän siitä, missä ihmiset viettävät ikuisuutensa!

Siispä: Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi!

44

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jeesus ja apostolit kehoittivat parannukseen hyvin kohtikäyvästi ja Jeesuksen omien pitää tehdä samoin. Jos emme tee, ihmiset eivät saa tietää, mitä pitää tehdä.

• Anonyymi00002

Luonnonlaki karma kyllä kouluttaa. Lopulta ihminen lopettaa pahanteon.

• Anonyymi00003

Kyllä ihmiskunnan historia ikävä kyllä on opettanut, ettei ihminen osaa lopettaa pahan tekoa. Sodat ja kaikkinainen rikollisuus ja pahansuopaisuus ja herjaaminen sen todistavat.

” Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.

Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.”
        2 Tim 3:1-5

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Kyllä ihmiskunnan historia ikävä kyllä on opettanut, ettei ihminen osaa lopettaa pahan tekoa. Sodat ja kaikkinainen rikollisuus ja pahansuopaisuus ja herjaaminen sen todistavat.

Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,

rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,

heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.”

Kyllä jämpti on niin!

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Euroopassa on jo paljon hyvää. Esim maahanmuuttajia on otettu kaikkiin maihin ja pelastettu Välimerestä. Tiede ja teknologia kehittyy ja ihminen siinä samalla. Tulee aika kun sotimisesta saadaan tarpeeksi.
        Pitää lopettaa pelon ilmapiirin lietsomineen.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Euroopassa on jo paljon hyvää. Esim maahanmuuttajia on otettu kaikkiin maihin ja pelastettu Välimerestä. Tiede ja teknologia kehittyy ja ihminen siinä samalla. Tulee aika kun sotimisesta saadaan tarpeeksi.

Euroopassa on eletty hyväuskoisuuden harhassa. On luuloteltu, ettei mitään pahaa enää tapahdu, kun me olemme niin kultivoituneita ja fiksuja kaikin puolin. Meillä Suomessa ollaan sentään järkevämpiä, koska historia on opettanut.

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Euroopassa paras olut!🍺🇩🇪😋👍

• Anonyymi00006

Sangen epäuskottava stoori. Vahinkolapsia toki syntyy, ihan omillakin vehkeillä.

• Anonyymi00007

Ei kaikkien tarvitse tehdä mitään parannusta synneistä. Niillä puheilla houkutellaan ihmisiä harhaoppisiin uskonlahkoihin sidottavaksi orjuuden ikeeseen. Mitä te sidotte maan päällä, se on sidottu taivaassa.

Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, niihin sotkeentumasta.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi00008

Luuk. 15:7

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, JOTKA EIVÄT PARANNUSTA TARVITSE.

• Anonyymi00012

Sinun Teuvo varsinkin pitää tehdä parannus. Olet vanha mies. Noinko välinpitämätön sinä olet iäisyysosastasi???

• Anonyymi00009

Kitarakuorot soittaa ja seireenit laulaa taivaslauluja, kerberokset heittää ihmisiä sisälle sidottavaksi lahkon orjuuteen.

• Anonyymi00010

Saatana oli taivaan enkelkuoron ja ylistyskuoron johtaja. Virittelee nytkin niitä ylistyskuoroja lahkoissa, tosin itsensä ylistämiseksi.

Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

• Anonyymi00013

Teuvo se demonisoi Taivaan kovinkin,
        Ei sinun saa-tanasi ole siellä, missä Jumala on.

• Anonyymi00014

”Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
        ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
        Ilm 7:9,10

Lukisit joskus raamattua Teuvo, ettet jäisi pimeyteen.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Teuvo se demonisoi Taivaan kovinkin,
        Ei sinun saa-tanasi ole siellä, missä Jumala on.

Kodinkin

• Anonyymi00016

Pyhässä kaupungissa kaikki valkopukuiset ovat Israelin heimon jälkeläisiä. Heitä on niin paljon,ettei heidän lukumäärää voi laskea. Ei siellä pakanat kävele kultaisia katuja pitkin.

Ilm. 21:21

Ja ne kaksitoista porttia olivat kaksitoista helmeä; kukin portti oli yhdestä helmestä; ja kaupungin katu oli puhdasta kultaa, ikäänkuin läpikuultavaa lasia.

Ilm. 21:12

siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00017

Lestatioksen sineteistä ei mainita yhtään mitään.

Ilm. 7:4

Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:

• Anonyymi00018

Pakanat tuomitaan kotimaissaan tekojensa mukaan. Ei sinne pyhään kaupunkiin ole pakanoilla mitään asiaa.

• Anonyymi00020

Temppeli on Juutalaisten temppeli. Laintaulut ovat voimassa. Ei siellä mitään postilloita lueta.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Temppeli on Juutalaisten temppeli. Laintaulut ovat voimassa. Ei siellä mitään postilloita lueta.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, ja oman uuden nimeni.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [

Jeesus ilmestyy kunnon kansalaisille. Ei millekään roistoille ja murhamiehille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi00019

Ihmisen elämä on pelkkää syntiä, jos Raamatun sanaan on uskomista.

• Anonyymi00022

Nyt olet alkanut ajatella ihan oikein.

1. Moos. 6:5

Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Mutta kun Herra näki, että ihmisten pahuus oli suuri maan päällä ja että kaikki heidän sydämensä aivoitukset ja ajatukset olivat kaiken aikaa ainoastaan pahat.

Sodomasta ja Gormorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.
        Pieniä lapsiakin sen kokoisissa kaupungeissa oli tuhansia.

• Anonyymi00023 kirjoitti:

Sodomasta ja Gormorrasta ei löytynyt niitä vaadittuja kymmentä synnitöntä ihmistä, niin koko tuholta olisi vältytty.

Gormorrasta 😹👍

• Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Miksi Herra Sebaot loi vajavaisen ihmisen, vaikka kaikkitietävänä tiesi tarkkaan kuinka tulee käymään?
        Vastuu on näin ollen yksin Herra Sebaotin.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Onhan siinä Raamatuksi mainitussa Lähi-idän paimentolaisheimon mielikuvitustarinakokoelmassa jos jonkin sortin satua ja myyttiä, vaan ei niitä kukaan tervejärkinen vakavasti ota.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Miksi Herra Sebaot loi vajavaisen ihmisen, vaikka kaikkitietävänä tiesi tarkkaan kuinka tulee käymään?
        Vastuu on näin ollen yksin Herra Sebaotin.

Jumalan luoma ihminen oli täydellinen. Käärmeen johdattelemana ihminen syyllistyi perisyntiin ja meni pilalle, Jumalan kuva meni rikki ja ihmisestä tuli Jumalan kuvatus.

• Anonyymi00024

Minäpä sitä olin omatoiminen tässäkin asiassa ja ostin kaupasta aivan erityistä Syntien Pesu-saippuaa.
      Tällä kun huolella luuttuaa itsensä lauantaisaunan jälkeen, niin tokkopa muistaa enää mitään syntejä edes olevan olemassa.
      Suosittelen kaikille syntisäkeille, ette pety!

• Anonyymi00033
        UUSI

Synti on hengellinen asia. Ei se lähde saippualla pesemällä.
        Raamatun mukaan Jumala pesee syntisen ihmisen puhtaaksi vain kasteessa ja ehtoollisessa.

1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
        2 kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
        3 Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        4 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        5 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        6 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
        7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        8 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
        9 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
        10 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Synti on hengellinen asia. Ei se lähde saippualla pesemällä.
        Raamatun mukaan Jumala pesee syntisen ihmisen puhtaaksi vain kasteessa ja ehtoollisessa.

1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi,
        2 kun profeetta Naatan tuli hänen luokseen, sen jälkeen kuin hän oli yhtynyt Batsebaan.
        3 Jumala, ole minulle armollinen hyvyytesi tähden; pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.
        4 Pese minut puhtaaksi rikoksestani, puhdista minut synnistäni.
        5 Sillä minä tunnen rikokseni, ja minun syntini on aina minun edessäni.
        6 Sinua ainoata vastaan minä olen syntiä tehnyt, tehnyt sitä, mikä on pahaa sinun silmissäsi; mutta sinä olet oikea puheessasi ja puhdas tuomitessasi.
        7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
        8 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
        9 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
        10 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.

Job 25:4

Kuinka siis ihminen olisi vanhurskas Jumalan edessä, ja kuinka vaimosta syntynyt olisi puhdas?

• Anonyymi00027
      UUSI

Se, että ihminen tekee parannuksen, on hänen omaksi parhaakseen jo täällä ajassa ja varsinkin ikuisuudessa. Esim. juomari, jos lopettaa alkoholin mittaamisen, niin hänen elämän laatunsa kohenee huomattavasti ja rahat säästyy johonkin fiksumpaan. Samoin, jos huorintekijä lopettaa pettämästä ja on uskollinen puolisolleen, hänen olonsa ja elämänsä paranee, sillä tuska ja ahdistus on sen ihmisen osana, joka pahoin tekee ja syntiä suosii.

• Anonyymi00028
        UUSI

Ei ihminen mahda mitään omille pahoille taipumuksilleen.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

Paavali ei pitänyt edes valehtelemista pahana asiana, saatikka syntinä?

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00029
      UUSI

Ps. 119:163

Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan.

• Anonyymi00030
        UUSI

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00031
      UUSI

Ps.1
      1 Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat,
      2 vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

• Anonyymi00032
      UUSI

Se joka raamattuun viittaa ja siitä paasaa, jälkeenjäänyt on.

• Anonyymi00035
        UUSI

Raamattu on Jumalan ilmoitus, johon kannattaa rakastua.

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä."

• Anonyymi00036
        UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Raamattu on Jumalan ilmoitus, johon kannattaa rakastua.

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

5. Moos. 11:1

"Rakasta siis Herraa, sinun Jumalaasi, ja noudata alati hänen määräyksiänsä, säädöksiänsä, oikeuksiansa ja käskyjänsä."

1. Kun. 3:14

Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

1. Kun. 3:14

Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niinkuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän."

Raamatussa usko ei ole pelkkä kuulosta tuleva psykologien mielentilan asia, kuten usein opetetaan,
        ei suinkaan, vaan usko tarkoittaa käytännön kuuliaisuutta ja uskollisuutta Jumalan selville käskyille ja tahdolle, niiden tottelemista ja käskyjen mukaan elämistä mahdollisimman hyvin.

Matt. 19:17

Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

• UUSI

"Samoin kehoittivat Johannes Kastaja ja apostolit. Se on Jumalan t"

Vastaus:
      Kukaan ihminen ei voi päästä eroon synneistänsä, niin että voisia sanoa olevansa synnitön. Moni on kyllä yrittänyt, mutta kaikki ovat epäonnistuneet. Siksi syntikysymykseen on etsittävä muuta ratkaisua ja onneksi sellainen onkin olemassa. Sen nimi on Jeesus Kristus. Hän kärsi rangaistuksen kaikkien maailman ihmisten edestä Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7

Meidät kaikki ristiinnaulittiin syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Jumala herätti Jeesuksen kuolleista meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Halleluja! Tämän syntien anteeksiantamuksen otamme vastaan uskon kautta. Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan.

Oikea parannuksen teko onkin mielestäni juuri uskomista siihen, mitä Jeesus on tehnyt meidän edestämme Golgatan ristillä, eikä mitään ihmisen omia suorituksia.

• Anonyymi00039
      UUSI

Tehkää parannus anteeksiantamattomuudestanne. Että kylmästi tuomitsette ihmisiä,ettekä kykene ìtse pyyteettömään anteeksiantamiseen niillekkin,jotka ei omaa teidän vakaumustanne.🤷‍♀️

• Anonyymi00040
        UUSI

Ps. Mikä on suurin synti? Anteeksiantamuttomuus ja oikeassaoleminen. Muiden ylikäveleminen ja ylentäminen. 🤷‍♀️

• Anonyymi00041
      UUSI

Hyvä ettei ihmiset enää mitä tahansa vedätyksiä usko.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2248
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1270
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1078
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      103
      1042
    6. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      889
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      196
      875
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      817
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      47
      730
    Aihe