Miten sinne taivaaseen oikein pääsee?

Anonyymi-ap

Mikä on se ihmisen osuus, jonka kautta pelastuu? Miksi joku ei pelastu, vaikka uskoo Jeesukseen? Niitähän on paljon, joita hellarit eivät hyväksy pelastuvien joukkoon. Antitrinitaarit, katoliset, ortodoksit, luterilaiset,...

33

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Asiaa pitää kysyä Jumalalta.

Voi olla ettei heti vastaa, mutta ei ainakaan ala herjaamaan päättömiä kuten ihminen tekee jos siltä jotain asiallista kysyy, niin jo alkaa tulla homoherjaa, paavaliherjaa sekä kaikkea sittiä mistä ei kukaan ota selvää.

Joten kannattaa vain olla Jumalan suhteen kärsivällinen.

• Anonyymi00025
        UUSI

Hell... on duunia menkää sinne -
        Luuk. 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

• Anonyymi00002

Hyvän Taivaan Isämme ikuiseksi lapseksi pääsy on helppo. Jeesus tuli Taivaan Jumaluudesta ihmiseksi neitsyt Mariasta, Pyhän Hengen siittämänä. Kolmiyhteinen Jumaluus päätti, että on aika saattaa ihmiskunta taas suoraan yhteyteen Isä Jumalansa kanssa. Jeesus kasvoi ja aikanaan alkoi pohjustaa Jumalan hyvyyden tuntemusta ja järkevää hyvään elämiseen johtavaa rakkaudellista yhteisten asioiden hoitoa. Aatamin ja Eevan väärä valinta pahuuden puolelle, toi kuoleman synnin ihmisille, jonka vuoksi ruumiimme alkoi vanhentua ja kuoli aikanaan. Sielu joutui tuonelaan, jossa oli paha ja hyvä puoli. Jeesus rakasti ihmisiä niin paljon, että antautui ottamaan kaikki synnit päälleen, ainoana kelvollisna uhrina. Hän kärsi kuoleman rangaistuksen Golgatan ristillä. Hän kuoli. Meni tuonelaan julistamaan ilosanomaa, aiemmin kuolleille sieluille. Nousi kuolleista ylösnousu ruumiiksi muuttuneena henkisieluna. Ilmestyi opetuslapsilleen ja asetti apostolin virat ja antoi lähetyskäskyn. Nousi takaisin Taivaan Jumaluuteensa. Sai palkakseen Herrauden ja Kaikkivaltiuden ja tuomarin aseman kaikkia ihmisiä kohtaan. Hänen Herrautensa ja sovitustyönsä vastaan ottaneet, siirtyvät suoraan Jumalan lapsiksi. Heidän ruumiinsa kuolevat aikanaan, mutta henkisielu saa ylösnousu ruumiin ja siirtyy Jumalan valtakuntaan Jeesuksen varaamaan kotiinsa.

• Anonyymi00003

Etkö sen vertaa ole lukenut Raamattuasi, etkä Jeesuksen omia sanoja, kun et asiaa tiedä ?

Jeesus sanoi:

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".

• Anonyymi00004

En ymmärrä.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

En ymmärrä.

Niin, sepä se ongelma juuri onkin, kuten tuossa kohtaa Nikodeemuksellakin.

Ei hänkään ymmärtänyt, vaikka opettaja olikin.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Niin, sepä se ongelma juuri onkin, kuten tuossa kohtaa Nikodeemuksellakin.

Ei hänkään ymmärtänyt, vaikka opettaja olikin.

Et sitten viitsinyt selittää, jotta ymmärtäisin. Melkoisen itsekästä.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Minun on ihan turhaa yrittää sitä selittää sinulle, et kykene sitä ymmärtämään.

Se pitää itse kokea.

Mutta kysy ja rukoile sinä Jumalaa, Jeesuksen nimessä, että Hän sen sinulle avaa ja saat itse syntyä uudesti ylhäältä, eli syntyä Hengestä.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Laitan tähän vielä tuon Raamatunkohdan, josta asiasta Jeesus puhuu:

Johannes 3

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Siis Nikodeemus, oli fariseus ja sen ajan kiihkeimpiä Jumalan ja lain puolesta kiivailijoita.

Mutta hänkään oppineena ei ymmärtänyt mitään uudestisyntymisestä / Hengestä syntymisestä.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Laitan tähän vielä tuon Raamatunkohdan, josta asiasta Jeesus puhuu:

Johannes 3

1 Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
        2 Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
        4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
        6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
        8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
        9 Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
        10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?

Siis Nikodeemus, oli fariseus ja sen ajan kiihkeimpiä Jumalan ja lain puolesta kiivailijoita.

Mutta hänkään oppineena ei ymmärtänyt mitään uudestisyntymisestä / Hengestä syntymisestä.

Jäi poies tämä Jeesuksen opetus Hengestä syntymisestä.

Johannes 3

13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
        15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

• Anonyymi00028
        UUSI

Room 10 : 9, 10
        9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi , ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
        10
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

• Anonyymi00030
        UUSI
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Room 10 : 9, 10
        9
        Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi , ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut.
        10
        sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

Mitä on vanhurskaaksi tuleminen? Vanhurskas? Outo sana.

• Anonyymi00005

Eli Jeesus on ainoa ovi varmaan pelastukseen. Mutta sulkeeko se muut reitit palastukseen pois ? "Minun oli nälkä ja te annoitte minulle ruokaa." Jeesus itse kelpuutti armonsa vuoksi tälläiset pelastukseen. Jeesuksen armo on valtava, sillä Hän kuoli puolestamme. Jeesus antoi meille vapauden valita itse, käännämmekö selän Hänen teolleen pilkaten, vai otammeko Jeesuksen valtavan tarjouksen riemuiten vastaan. Valitkaa viisaasti.

• Anonyymi00009

Uskovista pelastuu hyvin harva. Jumala edellyttää tahtonsa tekemistä. Helluntailaiset ja luterilaiset eivät pelastu, koska he eivät laista piittaa ja siten elävät jatkuvasti laittomuudessa. Kielillä puhuminen ei takaa mitään pelastusta:

Matteus 7:
      13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie leveä, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät.
      14 Mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
      ...
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee Isäni tahdon, joka on taivaissa.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö sinun nimesi kautta profetoineet, sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Silloin lausun heille julki: 'En ole koskaan teitä tuntenut. Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.'

• Anonyymi00010

Lain kautta ei pelastu kukaan.

Jos et tätä ymmärrä, niin heikkoa on.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ilman lakia ei pelastu kukaan. Jos sinä et noudata lakia, sinulla ei ole uskoa.

Luuk 16:31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi00027
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Yksinomaan lain kautta, emme pelastu, mutta lakia täytyy noudattaa monessa asiassa.
        Älä varasta, avioliitto-asioita pitää kunnioittaa, eikä väärin himoita toisen omaisuutta.
        Yrittää pitää Jumalan antamat käskyt.
        Eikä tietoisesti rikkoa niitä.
        Jumala odottaa uskovalta ihmiseltä hengen hedelmää.
        Jumala kyllä antaa voiman uskonelämään, jos olemme rehellisiä.
        Ihminen pelastuu Jumalan armosta, uskon kautta.
        Mutta armo on otettava vastaan ja pysyttävä siinä.

• Anonyymi00013

On katsottava pöytää missä seurassa istuu.

• Anonyymi00014

Kätevimmin Finnairilla.

• Anonyymi00018

Tämä vastaus lähimpänä oikeaa. Toki jos jää hautaamatta, niin sitten kärpäsparvena, mutta tällöin ei kovin korkealle.

Tiibetiläisillä on ns. taivashautaus. Eli ihminen paloitellaan kotkille sopiviksi paloiksi. Sillä pääsee luonnonmukaisesti aika korkealle.

• Anonyymi00016

Miksi pitäisi pelastaa itseltään.

Jumala toimii samalla logiikalla kuin se entinen poika:
      " Pelastin juuri naisen raiskaukselta,
      hillitsin itseni!"

• Anonyymi00017

Ei ole tullut kunnon vastauksia. Ettekö tiedä vai mikä on syy?

Finnair on paras vastaus tähän mennessä.

• Anonyymi00019

Jeesuksen omat sanat olivat siis vain tyhjää ilmaa sinulle.

Että silleeen.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Jeesuksen omat sanat olivat siis vain tyhjää ilmaa sinulle.

Että silleeen.

Mitä hyötyä on Raamatun lauseista, joita kukaan ei selitä ymmärrettävällä tavalla?

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mitä hyötyä on Raamatun lauseista, joita kukaan ei selitä ymmärrettävällä tavalla?

Ei niitä varsinaisesti selitetä, vaan niillä herjataan toisia uskovia. Siihen se menee ja siihen uskoon tulee kääntyä. Eikä itse asiaa tarvitse edes ymmärtää, riittää kun vain sillä perustella joitain pystyy herjaamaan.

• Anonyymi00021

Voit alkaa etsiä Jumalan rakkaita kasvoja miten tahansa. Yksin kammiossasi, Raamattua positiivisella mielellä lukien. Itse sain Pyhän Hengen tunnun psalmeja lukiessani. Kukaan ihminen ei ole koskaan selittänyt minulle Raamattua. Mutta Pyhä Henki herkisti Raamatun kokonaissanoman minulle. Kun kysyin jotain vaikeaa kohtaa, Hän aloitti vastauksien ja selitysten ryöpyn tulla monelta taholta. Nämä selitykset olivat Jumalallisen viisauden pyhittämiä, ettei epäilyille jäänyt aihetta. Voit huutaa Jeesusta avuksesi äärimmäisessä tuskassa, elämäsi sontaläjässäsi istuen. Voit kasvaa hiljaa ja arvokkaasti siunauksesi ympäröimänä. Tai rujona rampana syntyneenä. Ihmisten halveksimana. Mutta Jeesukselle sinä surkeinkin reppana, olet suunnattoman rakas. Hän taluttaa sinut elämäsi läpi. Olitpa millainen tahansa muista että olet Jumalan uniikki luomus, fokuksesi on taivaan kodissa Hän halajaa sinuakin ikuiseksi lapseksi perheeseensä.

• Anonyymi00024
      UUSI

Kaikki ne miljardit ihmiset jotka eivät koskaan uskoneet Jeesukseen.
      Ja kaikki ne miljardit jotka ei tule koskaan uskomaan.
      Mitä lohdutuksen sanoja helluntailaisilla on heille sinne ikuiseen kadotukseen antaa ?

• Anonyymi00033
        UUSI

Ei mitään, se on ihan jumalan asia päättää sanomiset niille jotka eivöt halua uskoa !

Miten se helluntaihin kuuluu häh @

• Anonyymi00026
      UUSI

Juupatijuu. Taivaaseen pääsyn edellytykset alkavat toteutua sillä hetkellä, kun opit tuntemaan Kristus Jeesuksen uskon kautta hänen nimeensä ja tekoihinsa.

Avaat Raamatun Johanneksen kirjeitten alusta ja alat lukemaan. Ja kun se kertaus on opintojen äiti, niin luvet Johanneksen kirjeet alusta alkaen ajatuksen kanssa uudestaan ja uudestaan. Sana antaa sinulle ydintä luihin. Isä Jumalan Pyhä Henki antaa sinulle ymmärrystä lukemasi sanan kautta ja noin sinä pääset uskon ensiaskeleissa matkalle Taivaaseen. Yksinkertaista evankeliumia vailla mutkia matkassa.

Kun Johanneksen kirjeitten sisältö on tullut sinulle jokseenkin tutuksi, Sinä voit avata Raamatun Matteuksen evankeliumista ja sen luettuasi siirryt Markuksen evankeliumiin ja edelleen Luukaksen evankeliumiin ja Johanneksen evankeliumiin. Ja kun kaikki evankeliumit tulee luetuiksi, aloitat kaikkien evankeliumien lukemisen taas alusta. Ja Isä Jumalan Pyhä Henki on kaikenaikaa oppaanasi opinnoissasi.

• Anonyymi00029
      UUSI

Oikeuden voitolla.

• UUSI

"Mikä on ihmisen osuus, jonka kautta hän pelastuu?"

Vastaus:
      Pelastus on ilmainen lahja, joka annetaan armosta jokaiselle ihmiselle ilmaiseksi, ilman mitään hänen omia tekojaan ja ansioitaan. Ainoa "vaatimus" on, että ihminen uskoo Jeesukseen ja siihen, mitä Jeesus on tehnyt meidän edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten, kun Hän kärsi rangaistuksen meidän syntiemme edestä.

Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee viedä kaikkialle maailmaan. Meidän tulee kertoa ihmisille, että kaikki mitä pelastukseen tarvitaan, on jo tehty valmiiksi. Otamme vain uskon kautta vastaan ilmaisen lahjan.

Hyvä todistus tästä on Jeesuksen viimeiset sanat ristillä juuri ennen Hänen kuolemaansa, kun Hän sanoi: "Se on täytetty" (Joh.19:30) eli Hän täytti meidän edestämme kaikki vaatimukset, mitä meidän pelastamiseksi tarvitaan.

• Anonyymi00032
        UUSI

Jos ei tunnusta kolminaisuusoppia niin joutuu helvettiin.

Jos tekee syntiä niin joutuu helvettiin.

Jos eksyy harhaoppiin niin joutuu helvettiin.

• Anonyymi00031
      UUSI

Job.23:3 Jospa minä tietäisin, kuinka minä hänen löytäisin, ja tulisin hänen istuimensa tykö! Biblia (1776)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      50
      5749
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      44
      4372
    3. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      148
      3969
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      91
      3640
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      71
      2869
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      105
      2507
    7. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      40
      1859
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      56
      1826
    9. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      230
      1678
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1461
    Aihe