Vapaa kuvaus

Aloituksia

14

Kommenttia

686

  1. "Tässä sinä tuot esille tieteellistä tietoa siitä, kuinka yleisiä fotoneihin reagoivat proteiinit ovat "

    Vastaus:
    Hengellisiä asioita ei voida tutkia eikä pidä tutkia maallisilla käsitteillä. Jumalaa ei todistella millään fotoneilla eikä proteiineilla, vaan henkilökohtaisella suhteella Häneen.

    "ja siitä me puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
    Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on, sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti." 1.Kor.2:13-14 j
  2. ". Mummomuori ei ole vanhurskaassa uskossa, siis ei ole ollenkaan uskossa."

    Vastaus:
    Jeesus Kristus sovitti koko maailman kaikkien ihmisten synnit Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Se tarkoittaa sama kuin, että kaikki meidät ristiinnaulittiin syntiemme tähden yhdessä Jeesuksen kanssa. Room.6:6-7 .

    Maailman kaikkien ihmisten entiset, nykyiset ja tulevat synnit on siten jo sovitettu syntiemme tähden jo 2000 vuotta sitten, olimmepa Jehovan todistajia, luterilaisia, helluntailaisia, vapaakirkollisia, katolisia, mormoneja tai ateisteja. 2.Kor.5:14

    Kun Jeesus nousi ylös kuolleista me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tämä ylösnousemus tapahtui meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista. Jos koko maailmankaikkeuden Jumala ja Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi, mikään mahti maailmassa ei voi syyttää meitä, ei Jehovan todistajia, luterilaisia, helluntailaisia tai ketään muutakaan, mistään synnistä.

    Tämä Jeesuksen hankkima pelastus vastaanotetaan armosta uskon kautta, ilman mitään omia ansioitamme. Koko syntikysymys ratkaistiin yhdellä kertaa Golgatalla.

    Nyt ihminen pelastuu uskon kautta Jeesukseen ja vastaavasti kukaan ei joudu kadotukseen minkään synnin takia. Syntikysymyksen sijasta nyt on vain Poika kysymys. "Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää." 1.Joh.5:12

    Tämä on evankeliumin ilosanoma, jota meidän tulee julistaa kaikille ihmisille, eikä väitellä opillisista asioita tai syytellen toisia synneistä tai väärästä opista. Kaikki olemme Jumalan edessä vanhurskaita ja pyhiä Jeesuksen kautta. Kun meillä on Jeesus, meillä on kaikki. Jos meillä ei ole Jeesusta, meillä ei ole mitään.

    Kun Jeesus Golgatan ristillä sanoi juuri ennen kuolemaansa: "Se on täytetty" (Joh.19:30, Hän tarkoitti, että Hän oli täyttänyt kaikki vaatimukset sen edestä, että me saisimme uskon kautta iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa. Kiitos ja ylistys Ja kunnia Jeesukselle Kristukselle!
  3. "Hyvä huomio että mummo on rationaalinen kommunisti ja Jehovan todistaja joka feikkaa kristinuskoa hyvillä perusteluillaan."

    Vastaus:
    Evankeliumin ilosanoma on Jeesus Kristus ja se mitä Hän tehnyt puolestamme Golgatan ristillä, eikä suinkaan se, mitä mainittu mummo on tai ei ole. Ei pidä mennä sivuraiteille evankeliumin ytimestä.