Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TapioAKangasaho
profiilit
TapioAKangasaho
TapioAKangasaho
Vapaa kuvaus
Aloituksia
22
Kommenttia
216
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin+en+tiedä.+Oon+lukenut+viimeksi+Raamattua+11+vuotta+sitten.+Nykyisin+johdatuksessa+luen+vain+satunnaisia+sormipaikkoja.+
Teillä+taitaa+olla+eksegetiikka+hallussa,+mutta+kaipaan+Nykyisin+kirkon+ja+Intian+teologiaa+enemmän+kuin+eksegetiikkaa.+Dogmatiikasta+en+edes+tiedä+mitä+se+on,+mutta+ehkä+silläkin+on+oma+näkökulmansa+asiaan.+
Tarkoitan,+että+tarvitsen+eniten+kirkon+teologiaa.+Raamattua+en+Nykyisin+juurikaan+lue+satunnaista+selailua+lukuun+ottamatta.+
Esim.+Käsite+Kurusektran+taistelu+ja+kaikki+mitä+se+pitää+sisällään+selittää+pahuuden+ongelman+suvereenisti.+Raamattu+ei+siihen+kykene.
12.10.2021 10:18
Tää+oli+näky+vain.+En+itse+jaksanut+pohtia+sitä+lainkaan+vaan+kirjoitin+heti+ylös.+Oon+vähän+laiska+ja+tämän+kaltaiset+näyt+toivon+motivoivan+itseäni+edes+vähän+panostamaan+ajatteluun.+
Käytännön+tekniikka+on+tietenkin+suuri+ja+nostanut+Suomen+tosi+korkealle.+Tällaiset+näyt+on+vähemmän+tärkeitä.+Varsinkin+kun+se+ei+sisällä+sanoja+vaan+pelkän+hataran+kuvausyrityksen+saamastani+kuvasta.
12.10.2021 09:59
Jos+todella+olet+kiinnostunut+egosta+niin+Hare+Krishna+liikkeen+kirjat+kertoo+tuosta+hienojakoisesta+elementistä+hyvin+ja+sen+tarpeellisen+tiedon,+joka+tarvitaan+perustaksi.+
Mutta+jos+vain+hyötyajattelu+kiinnostaa+niin+siitä+vaan+tutkimaan+äyriäisiä.+Niiden+rakenne+on+tosin+jo+käytetty+mm.+Laivanrakennuksen+yms.+Tekniikan+apuna+joten+mitään+uutta+voi+olla+vaikea+ammentaa+esiin.+Itse+olen+liian+laiska+käytännön+tutkimukseen.+Lueskelen+mieluummin+nojatuolissa+istuen+kuin+sukeltelen+äyriäisten+perässä.
12.10.2021 09:06
Filosofia:+suurin+mahdollinen+hyöty+mahdollisimman+monille+on+autoistumisen+ja+industrialismin+Filosofia.+
Itse+kuulun+oppositioon.+Mun+Filosofia+on:+vain+välttämätön,+ei+mitään+ylimääräistä.
Onko+sun+hyötyfilosofia+sitten+ainoa+oikea?
Voisit+kuitenkin+lopettaa+oman+filosofiasi+jankuttamisen+tässä+ketjussa.+Sun+Filosofia+on+tärkeä+kaikille,+mun+vain+mulle+itselleni.+Tai+erittäin+harvoille.+Vaikka+mun+Filosofia+on+oppositiossa+ja+vähäinen+kirjoitan+saamani+näyn+kuitenkin+silloin+tällöin+muiden+tutkittavaksi.+Sun+ei+tarvitse+sitä+tutkia+kun+kerran+kuulut+valtavirtaan.+Etkä+siedä+mitään+erilaista.++++:+)++🙃
12.10.2021 08:52
Sana+=+Jumala.+Edelleen+vain+yksi+persoona.+
Alussa+oli+sana.+Sana+loi+taivaat+ja+maan.+
Elohim+=+Sana.+
Alussa+oli+Jumala+Elohim+ja+Jumala+Elohim+loi+taivaat+ja+maan.+
Alussa+oli+Sana+Elohim+ja+Sana+Elohim+loi+taivaat+ja+maan.+
Kaikki+muut+ovat+luotuja.+Jopa+Korkein+persoonallinen+Jumala+Krishna+on+luotu.
Mysteeri+on+siinä+mitä+tapahtui+kun+Luoja+kuoli+kirottuna+ristillä.+Loppuiko+Sana+maailmasta.+
Tuhoutuiko+kaikki+mitä+on+luotu?
Vai+onko+kaiken+ylläpitäjä,+pyhä+Henki+voimallinen+ylläpitämään+sen.+
Luomakunta+rappeutuu+vähitellen+entropian+kautta.+Tai+sitten+pyhä+Henki+on+Luojan+veroinen+kaikessa.+Ja+kykenee+ylläpitämään+luomakunnan.+
Lieneekö+sittenkin+Athanasioksen+tunnustus+ja+kolminaisuus+välttämättömät+teologian+kannalta.+
Yksi+mahdollisuus+on+että+ristinkuolema+sai+sen+aikaisen+maailman+astumaan+tuonelaan+ja+kuolemaan.+Että+ollaan+tuonela+tilassa+oleva+maailma.+Jonka+täytyy+kokea+nousu+ylös+kuolleista.+Ei+olla+aito+maailma+enää.+Maailman+ylösnousu+veden+alta+alkoi+1500+jKr+Matsya+inkarnaation+myötä+mutta+emme+voi+tietää+asiasta+mitään+muuta+kuin+sen+minkä+Intian+tarusto+näyttää.
Teologia+ei+ole+alaani,+mutta+luulisi+että+Jumala+on+varustanut+kaikki+edeltäkäsin+teologian+vähimmäisoppimäärällä+eli+kolmella+kirkon+uskontunnustuksella+ja+niitä+pidetään+riittävinä+tavalliselle+maallikolle.+
Lienee+parasta+tyytyä+teologian+antamiin+alkeisiin+eikä+itse+pohdiskella+liikaa+maallistuneena+noita+PYHIEN+asioita.+
On+Intia+Korkeimman+pyhiä,+joiden+taso+teologiassa+on+ylempää+kuin+meidän+tarvii+tietää?
12.10.2021 08:15
Olet+oikeassa+käytännön+asioissa+ei+ole+mitään+hyötyä+leikkimielisestä+ajatuksesta+että+sama+muoto+voi+olla+kahdessa+eri+paikassa+samaan+aikaan.+Mutta+ajatus+kykenee+saamaan+minut+OPISKELEMAAN+perusfysiikkaa+hanakammin.+
Se+motivoi+opiskelemaan.+Ja+on+siksi+tärkeä.+Ei+muuten.+Huippuunsa+viety+hyötyajattelu+EI+TODELLISUUDESSA+KUULU+TAVALLISELLE+IHMISELLE,+VAAN+JONKIN+ALAN+AMMATTILAISELLE.++Motivointi+on+psykologian+tärkein+anti.+Ja+ehkä+ainoa+anti.
12.10.2021 07:29
Joo+leikittelen+ja+leikin+näillä+asioilla.+Kuin+älytön+lapsi.+Ego+on+enemmän+elukoiden+ominaisuus.+Kani+tykkää+nylkyttää+hellittämättä+ellei+saa+potkua+turpaansa.
Aristoteleesta+alkoi+Danielin+mukaan+elukoiden+(väärä+minätunne)+valtakausi,+joka+kesti+2300+vuotta.+Egolle+vääryys+on+sallittua+kun+se+on+sen+kantava+ominaisuus.+Ja+vääryyden+lisääminen+on+sille+onnen+lisäämistä.+Leikkimisessä+on+kuitenkin+omat+positiiviset+puolensa.
12.10.2021 07:21
Itse+asiassa+en+kuitenkaan+ole+tarpeeksi+lukenut+Aristotelestä+voidakseni+sanoa+häntä+viisaaksi+tai+älykkääksi.+Sen+kyllä+huomaa+vähänkin+lukemalla+että+EGO+oli+kehittynyttä+laatua.+Mutta+ehkä+väärään+suuntaan?
Missä+määrin+Aristoteleen+parhaat+ajatukset+oli+lainattu+muilta+sitä+en+voi+tietää.+
Ego+on+määritelty+Intiassa+VÄÄRÄKSI+MINÄTUNTEEKSI.+Se+ei+voi+mieleltään+sairastua+sillä+mitä+VÄÄREMPI+se+on+sitä+aidompi.+Egoistit+ovat+siten+suojassa+mielitaudeilta.
11.10.2021 18:10
Jossain+mielessä+sitä+voi+pitää+täytenä+älyttömyytenä.+
Kolmesta+hienojakoisesta+elementistä+Äly+ja+Ego+ovat+seuraavanlaisia+.+Äly+kehittyy+muotoja,+hahmoja,+patsaita+yms.+Tutkimalla.+Ego+kehittyy+hyvässä+seurassa+ja+seurueessa.+
Sen+sijaan+Tunne+eli+hurahtaminen+kehittyy+leikkimisen+avulla.+Mulla+ei+ole+ollut+Egoa+kehittävää+seuraa,+kuvia+olen+karttanut,+vain+leikkimistä+olen+harrastanut+ja+hurahtamista.
Siksi+olen+älytön+hurahtaja.+Sori!
11.10.2021 17:41
Kyse+ei+ole+mielenterveydestä.+Olen+vain+lukenut+Hare+Krishna+kirjoja+ja+alkanut+aavistaa+niiden+ilmoittaman+totuuden,+joka+saattaa+olla+valhe+sekin???
Olen+hylkäämässä+materialistisen+käsityksen+maailmasta.+Ikävä+juttu+että+pidät+kaikkia+eri+mieltä+olevia+mielisairaina.+Taitaa+olla+hieman+korostettua+Aristotelesta,+joka+katsoi+jokaisen+opposition+jäsenen+esittämän+ajatuksen+valheeksi+ja+itse+tuon+jäsenen+viholliseksi.+
Aristoteles+oli+yksi+viisaimpia.+Mutta+mä+en+kykene+tohon+eläimelliseen+käytöstapaan.+Sori.
11.10.2021 16:54
Oletetaan+että+kaukana+menneisyydessä+ihminen+kykeni+olemaan+samaan+aikaan+kahdessa+eri+paikassa,+mutta+sitten+120+miljoonaa+vuotta+sitten+tuli+Govinda+enkeli+alien+maan+päälle+ja+asetti+ihmisen+sydämeen+ja+mieleen+laitteiston+henkisen,+jota+kutsutaan+YLISIELU,+YLIMINÄ,+TMS.+ja+tuo+ylisielu+ryhtyi+kontrolloimaan+ihmisen+ja+luomakunnan+välistä+rajapintaa,+jonka+merkittävä+osa+on+luonnonlait.
Niin+että+ihmisen+luova+tietoisuus+tuli+vangittua+ylisielun+tarkan+kontrollin+alaisuuteen.+Eikä+ihminen+sen+jälkeen+kyennyt+luomaan+enää+mitään.+Ihminen+elää+ikään+kuin+vankilassa+koko+ajan.+Vrt.+MATRIX+leffa.
On+tehty+täysin+riippuvaiseksi+painovoimasta,+lämmöstä,+ruuasta,+juomasta,+hapesta+yms.+Kun+ennen+oli+vapaa+Luoja+tämän+planeetan.
11.10.2021 16:06
Eli+jos+etsitään+tekijää+joka+olisi+syy+luonnonlakien+olemassaololle+sekä+noiden+lakien+ominaisuuksille+Eräs+syy+:
Yksi+ja+sama+hiukkas-aalto+kasa+massallinen+ei+saa+eikä+voi+olla+kahdessa+eri+paikassa+samaan+aikaan.+
Se+on+kielto+tiedostaa+että+elämme+menneessä+,+nykyisyydessä+ja+tulevaisuudessa+samaan+aikaan.+
Jopa+tietoisuuttamme+muokkaa+fysiikan+estävät+lait.+Elämme+valheeseen+kääriytyneenä+kauttaaltaan?+Tietoisuus+meidän+ei+ole+enää+vapaa+vaan+orjuutettu.+Fysiikan+lakien+avulla.
11.10.2021 15:54
Oikeat+profeetat+tuhottiin+lähes+aina.
Väärä+profeetta+on+tuhoa+kärsineeltä+alueelta+maahan+tullut+kostoa+janoava,+viettelevä+Bileamin+kaltainen+hahmo.+Viettelee+syömään+verta,+harjottaan+haureutta+ja+epäjumalia+palvoon.+
Myös+oikea+profeetta+voi+kirota+ja+uhota+kostoa+omalle+ja+muille+kansoille.+Mutta+oikean+profeetan+sana+käy+toteen.+Aikaa+myöten+tai+heti.
Valitettavasti+Eräs+profeetoista+on+kirjoittanut+profeettoja+koskevan+varoituksen:+Heidän+luunsa+kaivetaan+ylös+aurinkoon+jota+he+palvoivat+tähtien+lisäksi.
Koraani+kertoo+että+profeetat+oli+Iisakin+lähettämiä+rahapulan+tähden.+Keräämään+varoja+heimoilta.
Onko+oikeita+profeettoja+olemassa?+
Mulle+Jehova-Nissi+sano+että+et+saa+tehdä+työtä+netissä+ellet+kiroa+omaa+kansaasi+jopa+kadotustuomiolla.+En+tiedä+syytä+siihen+miksi+aina+pitää+kirota+omaa+kansaa+enemmän+kuin+vihollisia+tai+syyllisiä.+Ehkä+ahdingo+on+aina+lähtöisin+Jumalasta.+Ja+ehkä+Jeesuksen+käsky:+Siunatkaa+vainoojianne+on+aina+voimassa.+
Vaikea+on+erottaa+väärä+profeetta+oikeasta.+
Molemmat+kiroovat+kansaa,+joka+joutuu+sen+tähden+suuriin+ahdingoihin.+
Mä+en+pidä+profetiana+Trumpin+paluuta,+vaan+se+on+ennemmin+vain+kannustusta+republikaaneille+jatkaa+omalta+osaltaan+työtään.+
Paavali+eräässä+yhteydessä+kehotti+puhumaan+kuin+lausuisi+Jumalan+julistuksin.
Myös+kehotti+hän+kannustamaan+muistaakseni.
Profetointi+on+kamala+ala+kuitenkin.
Nää+on+pelkästään+mielipiteitäni.
11.10.2021 12:26
Ajattelin+että+lanka+ei+toimisi+periaatteella+1+m+eteenpäin+avaruudessa+=+1+metri+uutta+lankaa+rullaan.+Eli+sehän+ei+kasvattaisi+rullaa+lainkaan,+vaan+se+pysyisi+samanlaisena.+Mutta+yleensä+kun+lankaa+vedetään+on+hyvä+olla+hieman+varaa,+josta+vedetään+joten+ajattelin+:+1+m+eteenpäin+avaruudessa+=+1.1+m+lankaa+rullaan+LISÄÄ.
+
Sillä+eihän+sitä+lankaa+voi+tyhjästä+syntyä+1+m+tulee+rullaan+tyhjästä+ja+1+m+vedetään+avaruuteen.+Näin+tuon+paradoksin+kuvana+eikä+se+ehkä+ole+loogisesti+kovin+pätevä.+Aikaa+en+ottanut+huomioon,+vaan+täydellisen+samanaikaisuuden.+Kaikki+luonnonlait+näyttää+estävän+sellaista+tilannetta+jossa+koko+lanka+on+yhtäaikaa+ikään+kuin+vielä+rullassa+ja+yhtä+aikaa+hajallaan+avaruudessa.+Eihän+se+kahdessa+paikkaa+voi+samaan+aikaan+olla.
11.10.2021 10:00
Tässä+tuo+linkki:
https://www.tiede.fi/keskustelu/89958/billions-ohjelma-ja-maailmanhallitus
Tuossa+linkissä+käy+ilmi+jo+muutama+prosentti+siitä+mistä+on+neuvoteltu+vuodesta+2013+lähtien,+mutta+mikä+ei+ole+edistynyt+kovinkaan+paljoa.+
Pahimmassa+tapauksessa+Ilmestys+13+yritetään+toteuttaa+tunareitten+toimesta+,+mutta+jos+Jumalan+tahto+käy+toteen+niin+Imaami+Mahdi+on+hän+joka+kaiken+toteen+laittaa.+Kunnia+Jumalalle+joka+tapauksessa.
11.10.2021 03:55
Suuri+asia,+jota+2013+arkkienkeli+Gabriel+ryhtyi+ajamaan+ja+neuvottelemaan+kauttani+oli+kolmeen+kategoriaan+jakautuva+MAAILMANLAAJUINEN+KANSALAISPALKKA+ELI+UBI.+
Hän+sanoi+jo+tuolloin+että+YK+ja+Yhdysvallat+eivät+siihen+tule+suostumaan.+Mutta+asiaa+on+viety+kuitenkin+toiveikkaana+eteenpäin.+
Mikäli+UBI+tulisi+olisi+siihen+liittyen+mullistettava+aivan+kaikki+maailmassa.+
Siihen+liittyen+TEMPPELI+TAI+PYHÄKKÖ+olisi+aivan+välttämätön.+Koska+yksin+taivas+ja+Jumala+sekä+mahdollisesti+Imaami+Mahdi+voisivat+ottaa+vastuun+koko+maailman+mullistuksesta.+Kukaan+ihminen+ei+siihen+kykene.+
Pyhäkkö+on+vaikea+asia+demokratioille+ja+kuninkaille,+koska+se+viittaa+siihen+,+että+tulisi+Teokratinen+hallitusmuoto+vain+kyseeseen+maailman+hallinnon+perustaksi.+
Laitan+kohta+linkin,+jossa+asiasta+on+enemmän+pohdiskelua.+On+hyvä+olla+varovainen+sillä+Ilmestys+13+kertoo+petojen+yrittävän+jotain+muuta+kuin+tässä+esitettyä.+Ja+peto+tulee+menestymään+hetken+aikaa.
11.10.2021 03:45
Tietenkin+ensisijaisesti+olen+vain+työkalu+Jumalan+kädessä,+jota+hän+käyttää+joidenkin+asioiden+viemiseen+eteenpäin.+Huomasin+lukiessani+myöhemmin+Qumranin+Damaskoksen+kirjaa,+että+suunnittelemani+asiat+täyttäisivät+juuri+tuon+kirjan+esittämän+hankkeen+pyhäköstä+vailla+muureja.+Sillä+muureja+ei+kelpaa+rakentamaan+kuin+kerran+nainut+mies,+mutta+sellaista+ei+löydy+maan+päältä.+Siksi+muureja+ei+voida+rakentaa.
Tuo+pyhäkkö+olisi+pienimmillään+vain+luostari,+mutta+suurimmillaan+aito+temppeli.+Se+voisi+jäädä+kokonaan+rakentamatta+pelkäksi+esipihaksi+ja+varahankkeeksi.+Niin+tai+näin+huomaan+nyt+olleeni+asiassa+johdatuksessa+enkä+voi+enää+sanoa+toimineeni+oman+järkeni+puitteissa.
QUMRANIN+DAMASKOKSEN+KIRJAA+JOKU+AJAA+KAUTTANI+TOTEUTUMAAN.+
Tietenkin+hanke+herättää+epäluuloja+esim.+Arabeissa+ja+onkin+se+aivan+liikaa+kirjoituksiin+perustuva+eikä+huomioi+reaaliteetteja.+
Parempaan+en+kuitenkaan+nyt+kykene+tässä+johdatuksessa.+Kuitenkin+olen+tässä+esittänyt+vain+yhden+promillen+koko+suunnitelmasta,+jota+arkkienkeli+Gabrielin+ja+taivaan+edustajat+2013+kesällä+alkoivat+ajamaan+kauttani.+Kaikkea+en+voi+julkaista+heti+kerralla+ja+toisaalta+pelkään+että+tämä+suunnitelma+kariutuu+ja+että+jokin+estää+sen+toteen+laittamista+liikaa.+Mahdi+yksin+voi+sitä+eteenpäin+viedä+jotta+sillä+olisi+varma+perusta+ja+Jumalan+siunaus.+Ei+kukaan+ihminen.
11.10.2021 03:01
Ei+voida+määrätä+lankarullalle+alussa+mitään+kokoa.+Koska+lankaa+viedään+avaruudessa+äärettömän+kauas.+Jotta+lanka+riittäisi+jatkuvana+katkeamattomana+virtana+tuon+lankarullan+kokoa+ei+voida+määritellä+muulla+tavalla+kuin+että+sen+pitää+jatkuvasti+kasvaa.+
Syy+ja+seuraus+suhde+kääntyy+päinvastaiseksi.+Seuraus+on+syy+sille+että+syyn+pitää+vastoin+nykyfysiikan+lakeja+olla+ikään+kuin+seuraus.+
Voidaanhan+ajatella+että+lankaa+viedään+hitaasti+vain+1+km+tunnissa.+Ja+että+lanka+koostuukin+yhteen+sidotuista+pätkistä.+Siinä+tapauksessa+maapallo+ei+kasva+kooltaan+vaan+kutistuu.
Yhä+enemmän+maapallon+materiaa+valuu+avaruuteen+.+Mutta+silloin+fysiikan+lait+olisi+voimassa.+Lanka+olisi+kvantittunut.
10.10.2021 11:06
Jaa,+tuo+oli+hyvä+kuulla+että+kannatatte+jo+ennen+600+lukua+olleita+vaikutteita+esim.+Buddhalaisuutta.+600+luvulla+Suomen+Kuningas+otti+vastaan+islamin+ja+saatiin+karjatalous+nousuun+kasvissyönnin+asemesta.+
Väinämöinen+ja+Kalevala+edustaa+tuota+600+luvun+virtaa.+Se+on+Suomessa+siis+teidän+mielestänne+maallisiin+tavoitteisiin+tähtäävää.+Mutta+me+ollaan+arktinen+alue,+jossa+pakko+on+ajatella+materiaa+tai+muuten+käy+hullusti?
10.10.2021 10:52
Entä+jos+olisi+niin+päin+että+langan+pää+olisi+maapallolla+kiinni+ruuvissa+ja+itse+lankarullaa+viedään+syvemmälle+avaruudessa.+Lankarullan+koko+kasvaisi+mitä+pitemmälle+mennään+ja+lopulta+se+olisi+niin+suuri+ja+painava+että+vetäisi+painovoimalla+koko+maapallon+luokseen.+Lanka+keriytyisi+takaisin+rullaan.
10.10.2021 05:18
7 / 11