- Gospel of John Bible movie ilmaisee minulle näkökulman.
Alussa ennen mitään muuta oli a Word (Jeesus)
Sitten the Word (Jehova) loi a Wordin avulla luomakunnan.
Isä ja minä olemme yhtä. Niin siis molemmista käytetään sanaa WORD.
a Word
The Word
Alussa oli a Word. A Word oli the wordin luona ja the Word oli Jumala. Jo Alussa a Word oli the wordin luona. Jne.
Jos on vielä kolmaskin sana niin sitä en tiedä.
Enkä ole kuullut tai käsittänyt. - Testosteroni hormoni ei ole kovin moneen kykenevä. Suorituspaineita vain nostaa. Mutta estrogeeni on moneen kykenevä.
Sen huomaa mieskin kun vaihdevuodet tulee noin 50 vuoden iässä ja estrogeeni valtaa alaa testosteronilla.
Onko muuten varmaa että KALI on vain nainen. Entä jos 50 vuotiaat vaihdevuodet kokeneet miehet ovat KALIN puolella ja nuoria vastaan. Asia on ehkä monin tavoin vaikeampi kuin tiedämme? - Kovin oli outo tuo ristin tapahtuma. Se joka pilkkasi hädän hetkellä piti Jeesusta Luojana. Mutta se , joka pääsi paratiisiin ei tuntenut lainkaan Jeesusta, vaan piti tätä pelkästään toisena kärsivänä ihmisenä. Hän oli laupias Jeesus ihmisen veli.
Jeesuksen pitäminen Jumalana johtaa hädän hetkellä pilkkaan. Ja Jeesuksen tietäminen ja tunteminen on huono asia.
Vain ne jotka eivät ole kuulleet saavat yllättäen nähdä käsivarren voiman. Vain niille saapuu ilmoitus ja ihmeet avautuu täydellisenä jotka eivät tunne Jumalaa. - Allahin lähettiläs (rauha hänelle) sanoi: "Kun Allah loi luomukset, Hän kirjoitti valtaistuimessaan: 'Minun armoni ylittää minun vihani'".
(Bukhari, vol 9, kirja 93, Hadith 545)
Molemmat ovat jumalisia ominaisuuksia. Myös viha. Luodessa on annettu luoduille vakuutus. Jumalan ominaisuuksista vihaa suurempi tulee iäti olemaan armahtavaisuus. Se on hieno asia.
Itse olen syntiä vihaavaa tyyppiä, mutta mulla on kaksi kaveria joista Jeesus sanoi He ovat minua suurempia. Ja heillä on rakastavan armollinen näkökulma ja sydän kaikkia kohtaan.
Mitä hyvää saa aikaan jumalinen vihastus verrattuna jumaliseen armoon?
Vihaaja hylkää kaikki muut pienestäkin syystä, mutta armollinen pysyy rinnalla ja on tukena, vaikka lankeisitkin. - Katselin youtubessa bible movies gospel of John.
Nyt sain mielikuvan että on kaksi eri sanaa vähintään.
A Word
The Word
Alussa oli SANA1, sana2 loi taivaat ja maan.
Sana1 oli sanan2 luona ja sana2 oli Jumala.
In the beginning was a Word. The Word created heavens and earth. Already in the beginning a Word was with the Word and the Word was God.
Eli ei ole yksi ainoa sana vaan vähintään kaksi sanaa, joko erillisinä persoonina tai sitten kahtena eri luontona.
Saksan kielessä on jopa kolme eri juttua: der, die, das.
Siitä saisi taas uuden sopan aikaan. - Tämä valtakunnan evankeliumi (Matteus) saarnataan kaikkialla maailmassa sitten tulee loppu. Niin kuin Mooseksen Laki kadotti arvovallan käy samoin osalle muitakin kirjoituksia. Mutta ei kaikille osille. Raamatussa on yhä arvovaltaisia osia sangen paljon. Myös on mahdollista palauttaa arvovaltaa.
Eri käännökset ovat eri tasoisia, eri maailman kolkissa arvovalta on eri.
Ei Raamattua voi tyhjiin ammentaa.
Danielin kirjan vuosiviikoista on menossa seuraavat 500 vuotta:
Näky ja profetia SINETILLÄ SULJETAAN.
Eräät käännökset sanovat: VAHVISTETAAN.
Hyvät ihmiset, jotka noudatti Raamattua, mutta hävisivät elämän kamppailun tahtoo raamatun sanan kieltoon, pahat jotka kumosivat raamatun mutta voittivat elämän kamppailun tahtovat säilyttää raamatun, jonka avulla saivat lihavan pyhitetyn uhrin.
Tämä kamppailu on ikuista. Raamatun pyhittämät uhrit vastaan elämän konkarit petomaisine eleineen. Elämän konkarit eivät raamatusta luovu. - Niin en tiedä. Oon lukenut viimeksi Raamattua 11 vuotta sitten. Nykyisin johdatuksessa luen vain satunnaisia sormipaikkoja.
Teillä taitaa olla eksegetiikka hallussa, mutta kaipaan Nykyisin kirkon ja Intian teologiaa enemmän kuin eksegetiikkaa. Dogmatiikasta en edes tiedä mitä se on, mutta ehkä silläkin on oma näkökulmansa asiaan.
Tarkoitan, että tarvitsen eniten kirkon teologiaa. Raamattua en Nykyisin juurikaan lue satunnaista selailua lukuun ottamatta.
Esim. Käsite Kurusektran taistelu ja kaikki mitä se pitää sisällään selittää pahuuden ongelman suvereenisti. Raamattu ei siihen kykene. - Tää oli näky vain. En itse jaksanut pohtia sitä lainkaan vaan kirjoitin heti ylös. Oon vähän laiska ja tämän kaltaiset näyt toivon motivoivan itseäni edes vähän panostamaan ajatteluun.
Käytännön tekniikka on tietenkin suuri ja nostanut Suomen tosi korkealle. Tällaiset näyt on vähemmän tärkeitä. Varsinkin kun se ei sisällä sanoja vaan pelkän hataran kuvausyrityksen saamastani kuvasta. - Jos todella olet kiinnostunut egosta niin Hare Krishna liikkeen kirjat kertoo tuosta hienojakoisesta elementistä hyvin ja sen tarpeellisen tiedon, joka tarvitaan perustaksi.
Mutta jos vain hyötyajattelu kiinnostaa niin siitä vaan tutkimaan äyriäisiä. Niiden rakenne on tosin jo käytetty mm. Laivanrakennuksen yms. Tekniikan apuna joten mitään uutta voi olla vaikea ammentaa esiin. Itse olen liian laiska käytännön tutkimukseen. Lueskelen mieluummin nojatuolissa istuen kuin sukeltelen äyriäisten perässä. - Filosofia: suurin mahdollinen hyöty mahdollisimman monille on autoistumisen ja industrialismin Filosofia.
Itse kuulun oppositioon. Mun Filosofia on: vain välttämätön, ei mitään ylimääräistä.
Onko sun hyötyfilosofia sitten ainoa oikea?
Voisit kuitenkin lopettaa oman filosofiasi jankuttamisen tässä ketjussa. Sun Filosofia on tärkeä kaikille, mun vain mulle itselleni. Tai erittäin harvoille. Vaikka mun Filosofia on oppositiossa ja vähäinen kirjoitan saamani näyn kuitenkin silloin tällöin muiden tutkittavaksi. Sun ei tarvitse sitä tutkia kun kerran kuulut valtavirtaan. Etkä siedä mitään erilaista. : ) 🙃 - Sana = Jumala. Edelleen vain yksi persoona.
Alussa oli sana. Sana loi taivaat ja maan.
Elohim = Sana.
Alussa oli Jumala Elohim ja Jumala Elohim loi taivaat ja maan.
Alussa oli Sana Elohim ja Sana Elohim loi taivaat ja maan.
Kaikki muut ovat luotuja. Jopa Korkein persoonallinen Jumala Krishna on luotu.
Mysteeri on siinä mitä tapahtui kun Luoja kuoli kirottuna ristillä. Loppuiko Sana maailmasta.
Tuhoutuiko kaikki mitä on luotu?
Vai onko kaiken ylläpitäjä, pyhä Henki voimallinen ylläpitämään sen.
Luomakunta rappeutuu vähitellen entropian kautta. Tai sitten pyhä Henki on Luojan veroinen kaikessa. Ja kykenee ylläpitämään luomakunnan.
Lieneekö sittenkin Athanasioksen tunnustus ja kolminaisuus välttämättömät teologian kannalta.
Yksi mahdollisuus on että ristinkuolema sai sen aikaisen maailman astumaan tuonelaan ja kuolemaan. Että ollaan tuonela tilassa oleva maailma. Jonka täytyy kokea nousu ylös kuolleista. Ei olla aito maailma enää. Maailman ylösnousu veden alta alkoi 1500 jKr Matsya inkarnaation myötä mutta emme voi tietää asiasta mitään muuta kuin sen minkä Intian tarusto näyttää.
Teologia ei ole alaani, mutta luulisi että Jumala on varustanut kaikki edeltäkäsin teologian vähimmäisoppimäärällä eli kolmella kirkon uskontunnustuksella ja niitä pidetään riittävinä tavalliselle maallikolle.
Lienee parasta tyytyä teologian antamiin alkeisiin eikä itse pohdiskella liikaa maallistuneena noita PYHIEN asioita.
On Intia Korkeimman pyhiä, joiden taso teologiassa on ylempää kuin meidän tarvii tietää? - Olet oikeassa käytännön asioissa ei ole mitään hyötyä leikkimielisestä ajatuksesta että sama muoto voi olla kahdessa eri paikassa samaan aikaan. Mutta ajatus kykenee saamaan minut OPISKELEMAAN perusfysiikkaa hanakammin.
Se motivoi opiskelemaan. Ja on siksi tärkeä. Ei muuten. Huippuunsa viety hyötyajattelu EI TODELLISUUDESSA KUULU TAVALLISELLE IHMISELLE, VAAN JONKIN ALAN AMMATTILAISELLE. Motivointi on psykologian tärkein anti. Ja ehkä ainoa anti. - Joo leikittelen ja leikin näillä asioilla. Kuin älytön lapsi. Ego on enemmän elukoiden ominaisuus. Kani tykkää nylkyttää hellittämättä ellei saa potkua turpaansa.
Aristoteleesta alkoi Danielin mukaan elukoiden (väärä minätunne) valtakausi, joka kesti 2300 vuotta. Egolle vääryys on sallittua kun se on sen kantava ominaisuus. Ja vääryyden lisääminen on sille onnen lisäämistä. Leikkimisessä on kuitenkin omat positiiviset puolensa. - Itse asiassa en kuitenkaan ole tarpeeksi lukenut Aristotelestä voidakseni sanoa häntä viisaaksi tai älykkääksi. Sen kyllä huomaa vähänkin lukemalla että EGO oli kehittynyttä laatua. Mutta ehkä väärään suuntaan?
Missä määrin Aristoteleen parhaat ajatukset oli lainattu muilta sitä en voi tietää.
Ego on määritelty Intiassa VÄÄRÄKSI MINÄTUNTEEKSI. Se ei voi mieleltään sairastua sillä mitä VÄÄREMPI se on sitä aidompi. Egoistit ovat siten suojassa mielitaudeilta. - Jossain mielessä sitä voi pitää täytenä älyttömyytenä.
Kolmesta hienojakoisesta elementistä Äly ja Ego ovat seuraavanlaisia . Äly kehittyy muotoja, hahmoja, patsaita yms. Tutkimalla. Ego kehittyy hyvässä seurassa ja seurueessa.
Sen sijaan Tunne eli hurahtaminen kehittyy leikkimisen avulla. Mulla ei ole ollut Egoa kehittävää seuraa, kuvia olen karttanut, vain leikkimistä olen harrastanut ja hurahtamista.
Siksi olen älytön hurahtaja. Sori! - Kyse ei ole mielenterveydestä. Olen vain lukenut Hare Krishna kirjoja ja alkanut aavistaa niiden ilmoittaman totuuden, joka saattaa olla valhe sekin???
Olen hylkäämässä materialistisen käsityksen maailmasta. Ikävä juttu että pidät kaikkia eri mieltä olevia mielisairaina. Taitaa olla hieman korostettua Aristotelesta, joka katsoi jokaisen opposition jäsenen esittämän ajatuksen valheeksi ja itse tuon jäsenen viholliseksi.
Aristoteles oli yksi viisaimpia. Mutta mä en kykene tohon eläimelliseen käytöstapaan. Sori. - Oletetaan että kaukana menneisyydessä ihminen kykeni olemaan samaan aikaan kahdessa eri paikassa, mutta sitten 120 miljoonaa vuotta sitten tuli Govinda enkeli alien maan päälle ja asetti ihmisen sydämeen ja mieleen laitteiston henkisen, jota kutsutaan YLISIELU, YLIMINÄ, TMS. ja tuo ylisielu ryhtyi kontrolloimaan ihmisen ja luomakunnan välistä rajapintaa, jonka merkittävä osa on luonnonlait.
Niin että ihmisen luova tietoisuus tuli vangittua ylisielun tarkan kontrollin alaisuuteen. Eikä ihminen sen jälkeen kyennyt luomaan enää mitään. Ihminen elää ikään kuin vankilassa koko ajan. Vrt. MATRIX leffa.
On tehty täysin riippuvaiseksi painovoimasta, lämmöstä, ruuasta, juomasta, hapesta yms. Kun ennen oli vapaa Luoja tämän planeetan. - Eli jos etsitään tekijää joka olisi syy luonnonlakien olemassaololle sekä noiden lakien ominaisuuksille Eräs syy :
Yksi ja sama hiukkas-aalto kasa massallinen ei saa eikä voi olla kahdessa eri paikassa samaan aikaan.
Se on kielto tiedostaa että elämme menneessä , nykyisyydessä ja tulevaisuudessa samaan aikaan.
Jopa tietoisuuttamme muokkaa fysiikan estävät lait. Elämme valheeseen kääriytyneenä kauttaaltaan? Tietoisuus meidän ei ole enää vapaa vaan orjuutettu. Fysiikan lakien avulla. - Oikeat profeetat tuhottiin lähes aina.
Väärä profeetta on tuhoa kärsineeltä alueelta maahan tullut kostoa janoava, viettelevä Bileamin kaltainen hahmo. Viettelee syömään verta, harjottaan haureutta ja epäjumalia palvoon.
Myös oikea profeetta voi kirota ja uhota kostoa omalle ja muille kansoille. Mutta oikean profeetan sana käy toteen. Aikaa myöten tai heti.
Valitettavasti Eräs profeetoista on kirjoittanut profeettoja koskevan varoituksen: Heidän luunsa kaivetaan ylös aurinkoon jota he palvoivat tähtien lisäksi.
Koraani kertoo että profeetat oli Iisakin lähettämiä rahapulan tähden. Keräämään varoja heimoilta.
Onko oikeita profeettoja olemassa?
Mulle Jehova-Nissi sano että et saa tehdä työtä netissä ellet kiroa omaa kansaasi jopa kadotustuomiolla. En tiedä syytä siihen miksi aina pitää kirota omaa kansaa enemmän kuin vihollisia tai syyllisiä. Ehkä ahdingo on aina lähtöisin Jumalasta. Ja ehkä Jeesuksen käsky: Siunatkaa vainoojianne on aina voimassa.
Vaikea on erottaa väärä profeetta oikeasta.
Molemmat kiroovat kansaa, joka joutuu sen tähden suuriin ahdingoihin.
Mä en pidä profetiana Trumpin paluuta, vaan se on ennemmin vain kannustusta republikaaneille jatkaa omalta osaltaan työtään.
Paavali eräässä yhteydessä kehotti puhumaan kuin lausuisi Jumalan julistuksin.
Myös kehotti hän kannustamaan muistaakseni.
Profetointi on kamala ala kuitenkin.
Nää on pelkästään mielipiteitäni. - Ajattelin että lanka ei toimisi periaatteella 1 m eteenpäin avaruudessa = 1 metri uutta lankaa rullaan. Eli sehän ei kasvattaisi rullaa lainkaan, vaan se pysyisi samanlaisena. Mutta yleensä kun lankaa vedetään on hyvä olla hieman varaa, josta vedetään joten ajattelin : 1 m eteenpäin avaruudessa = 1.1 m lankaa rullaan LISÄÄ.
Sillä eihän sitä lankaa voi tyhjästä syntyä 1 m tulee rullaan tyhjästä ja 1 m vedetään avaruuteen. Näin tuon paradoksin kuvana eikä se ehkä ole loogisesti kovin pätevä. Aikaa en ottanut huomioon, vaan täydellisen samanaikaisuuden. Kaikki luonnonlait näyttää estävän sellaista tilannetta jossa koko lanka on yhtäaikaa ikään kuin vielä rullassa ja yhtä aikaa hajallaan avaruudessa. Eihän se kahdessa paikkaa voi samaan aikaan olla.