Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

75

  1. Olet+entinen+lestadiolainen+uskovainen+ja+se+vituttaa+sinua+vietävästi+nyt,+kun+olet+tullut+totuuden+tuntemaan+ja+tiedät+Raamatun+kertomuksista+suuren+osan+saduiksi+ja+taruiksi.+Mitäs+annoit+aivopestä+itsesi+lestadiolaisessa+kodissa+ja+luit+Raamattua+uskonsuomut+silmillä,+niin+että+et+nähnyt+kertomusten+mielettömyyttä+ja+kristinuskon+järjettömyyttä!+Voit+ateistina+liittyä+kirkkoon+ihan+vapaasti:+kirkko+toivottaa+sinut+tervetulleeksi,+sillä+teidän+positiivisten+ateistien+"tilastojen"+ja+mutujen+mukaan+suurin+osa+kirkon+jäsenistä+on+jo+nyt+uskonnottomia+tai+ateisteja+ja+niin+on+myös+minun+ja+tosi+uskovien+kristittyjen+mielestä.+Vain+ne+ovat+tosi+uskovia+kristittyjä,+jotka+ovat+"uskossa+Jeesukseen"+ja+ne,+jotka+eivät+ole,+tietävät+sen+ja+tuntevat+ne,+jotka+ovat+uskossa+Jeesukseen.+Näin+yksinkertaista+tämä+on:+erottaa+tosi+uskova+kristitty+nimeltään+kristitystä.+Olet+tervetullut+kirkkkoon+ateistina,+sillä+siellä+on+paljon+ateisteja+jo+entuudestaan:+suuri+osa+heistä+istuu+tosin+vankilassa+tekemiensä+rikosten+vuoksi+ja+lopuista+valtaosa+on+päissään+kapakoissa+ja+puiston+penkeillä+ja+tien+varsilla,+ku+se+alkoholi,+huumeet,+mulju+ja+bentsot+ovat+kiinteä+osa+heidän+elämäänsä+-+kun+ne+koulutkin+jäivät+kesken+ja+asevelvollisuus+suorittamatta.+;)
  2. Ei.+En+ole+unitaristi+enkä+ole+koskaan+ollut+minkään+sortin+teisti,+uskovainen+kristitty+tai+uskovainen+yhtään+mikään.+Olen+ollut+syntymästäni+asti+ateisti+ja+täysin+vapaa+uskon+sokaisemista+silmistä,+ajatusten+harhoista.+Olen+mieleltäni+terve+ja+raitis+ihminen.+En+ole+koskaan+valehdellut+tai+ollut+humalassa.+Olet+nyt+erehtynyt+henkilöni+suhteen.+On+ihan+normaalia+pitää+jotakin+kristinuskon+tulkintaa+järkevänä+ja+toista+vähemmän+järkevänä,+ilman+että+tarvitsee+itse+olla+uskovainen+kristitty.+Trinitaarit+eivät+pidä+unitaareja+edes+kristittyinä,+koska+nämä+kieltävät+trinitaarien+tärkeimmän+opin+kohdan+eli+uskon+Jumalaan,+joka+on+heidän+mielestään+kolmiyhteinen+Isä+ja+Poika+ja+Pyhä+Henki.+Jos+joku+kieltää+Jeesuksen+kristuksen+jumaluuden,+niin+hän+ei+voi+pelastua,+on+trinitaarien+yleinen+ajatus+ja+tuomio+unitaareista.+Unitarismi+on+tietenkin+järkevin+vaihtoehto+kristinuskon+tuhansien+lahkojen+joukossa,+koska+siinä+kuvataan+Jeesus+evankeliumien+ja+Apostolien+tekojen+mukaan+pelkäksi+vanhurskaaksi+mieheksi,+ihmiseksi,+jonka+Jumala+on+herättänyt+kuolleista+ja+korottanut+sen+jälkeen+kaikkien+luotujen+herraksi+ja+kuninkaaksi,+kun+tämä+nousi+ylös+taivaaseen+Jumalan+tykö+ja+istuu+nyt+siellä+hänen+valtaistuimellaan.+Tämä+siis+unitarismia.+Mitä+minä+uskon?+En+yhtään+mitään.+Minusta+ajatus,+jonka+mukaan+kuolleet+heräävät+ylös+kuolleista+Kristuksen+tulemuksesta+ja+Jumala+tuomitsee+ihmiset+sitten+tekojen+mukaan+joko+kadotukseen+tai+iankaikkiseen+elämään,+on+absurdi+ja+jopa+lapsellisen+naurettavan+tyhmä.+Samoin+on+peräti+omituinen+väite,+jonka+mukaan+Jeesus+on+noussut+ruumiillisesti+ylös+ja+tullut+sitten+otetuksi+ruumiillisena+olentona+ylös+Jumalan+taivaaseen.+Mitä+järkeä+siinä+on?+Missä+muodossa+Jeesus+nyt+olisi+Jumalan+taivaassa+eli+paratiisissa?+Olisiko+hän+edelleen+lihaa+ja+luuta+oleva+ihminen,+joka+söi+ja+joi+opetuslasten+kanssa+kuolleista+heräämisen+jälkeen?+(Luuk+24:33-43)+Vai+olisiko+hän+muuttunut+hengeksi,+joka+asuu+nyt+"jumalana"+uskovien+sydämissä+(ajatuksissa+ja+mielessä)?+Jos+olisi+muuttunut+hengeksi,+niin+mitä+järkeä+olisi+ruumiin+ylösnousemuksessa?+Jos+olisi+ruumiillinen+olento,+niin+miten+sellainen+voisi+olla+henkiolentojen+joukossa+ja+missä+se+taivas+sijaitsee?+Uskovien+kristittyjen+mukaan+Jumalan+taivas+sijaitsee+tämän+universumin+rajojen+ulkopuolella+ja+ulottuu+äärettömyyteen+asti+(näin+ne,+joita+olen+kuulustellut).+Jos+Jeesus+olisi+ruumiillinen+olento+nyt+taivaassa,+niin+hänen+olisi+pitänyt+kulkea+avaruuden+läpi+näkyvän+avaruuden+ulkpuolelle+johonkin+kohtaa+Jumalan+taivasta,+jossa+valtaistuin+ja+enkelit+"fyysisesti"+ovat+läsnä.+Toinen+yleinen+selitys+on+se,+että+taivas+on+toinen+ulottuvuus,+jolla+ei+ole+tilavuutta+eikä+massaa+ja+Jeesus+on+siellä+henki.+Mitä+järkeä+tässä+on?+(ruumiin+ylösnousemus+ja+muuttuminen+hengeksi+sen+jälkeen)Niin+kuin+havaitset+-+jos+olet+rehellinen+-+niin+minä+en+ole+unitaari+kristitty+ja+jos+tuntisit+minut+paremmin,+niin+et+pitäisi+minua+edes+teistinä.+En+nimittäin+usko+luomiseen+enkä+sen+takana+olevaan+korkeampaan+voimaan,+jota+Jumalaksi+tai+jumalaksi+tai+luoja(t)+nimellä+voitaisiin+kutsua.+Pidän+toki+luomisen+mahdollisena,+koska+se+on+järkevää,+mutta+en+usko+siihen.+Miten+siis+voisin+olla+deisti,+kun+en+usko+luomiseen+enkä+luoja(t)an?+Minkä+vuoksi+sinun+on+positiivisena+ateistina+mahdoton+tunnustaa+agnostinen+ateisti+ateistiksi?+Miksi+olet+vuosikausia+potkinut+meitä+angostikkoja+päähän+ja+karkoittanut+parhaat+meistä+pois+palstalta,+hehhah+(Hehhuli+ja+Friendlyatheist+ja+Hatikvah+jne.)?+Muistat+varmasti+Agnoskepon+ja+Moloch_Horriduksen.+Molemmat+ovat+jättäneet+foorumin+ja+suurin+syy+olet+sinä,+kun+olet+hyökännyt+jokaista+eri+tavalla+uskovaa+tai+täysin+uskosta+vapaata+ihmistä+vastaan+tällä+ja+kreationismi-palstalla.+Eikö+yhtään+hävetä+se,+että+olet+trollannut,+provoillut,+häiriköinyt+ja+kaappaillut+nikkejä+täällä+vuosikaudet?+Sekoillut+ja+sepitellyt+tarinoita+Suomen+armeijan+upseerin+urasta+ja+Israelin+armeijan+kersanttina+olosta+vuoden+1967+sodassa+(Kampelatutkija)+ja+niin+edelleen.+Nyt+sinut+tunnetaan+ateistina+juutalaisena+joka+asuu+Tampereella.+Nolo+tapaus+kaiken+kaikkiaan+vai+mitä+mieltä+sinä+olet+näistä+sivupersoonistasi+ja+roolihahmoistasi?+Sanoit+hehhahin+olevan+trolli+(sinä+itse+olet+siis+se+trolli),+mutta+pidätkö+näitä+muitakin+saman+henkilön+nimimerkkejä+trolleina?+Ja+ei+-+en+tarkista+viestejäni,+koska+se+vie+aikaa,+ja+postaan+ne+sellaisenaan+kuin+ne+ajatuksiin+ovat+nousseet.+Niissä+on+tietysti+virheitä+ja+epäjohdonmukaisuutta+ja+tulkinnallisuutta,+jota+voit+vapaasti+vääntää+vinoon+ja+luulla+tietäväsi,+mitä+minä+ajattelen+ja+suuruudenhulluudessasi+(narsismi)+panet+sanoja+toisen+suuhun,+vääristelet+asioita,+johdat+harhaan,+manipuloit+mieliä+ja+valehtelet+minkä+kerkiät.+Sellainen+sinä+olet.+Vastenmielinen+mielipuoli+narsistinen+psykopaatti.+Hehhah+on+vanha+nikkisi+ja+sinut+tunnetaan+kyllä+laajemminkin+(en+ole+ainoa,+joka+sinut+on+tunnistanut).
  3. On+mahdollista,+että+Matteuksen+ja+Luukkaan+evankeliumien+kaksi+ensimmäistä+lukua+ovat+myöhempiä+lisäyksiä+kokonaan+tai+osittain.+Neitseestä+syntymisen+kertomuksia+ei+löydy+muualta+Raamatussa+eikä+sen+asian+totena+pitämisellä+ollut+merkitystä+pelastumisen+kannalta+Paavalin+kirjeissä+ja+muualla+uuden+liiton+kirjoituksissa,+koska+sitä+ei+mainita.+Neitseestä+syntymisen+kertomus+perustuu+virheelliseen+käännökseen+Jesajan+profetiasta+(Jes+7:14-16),+joka+toteutui+Jesajan+vielä+eläessä+(Jes+8).+Siinä+ei+puhuta+neitsyestä+vaan+nuoresta+naisesta,+joka+tulee+raskaaksi+sukupuoliyhdynnän+kautta.+Matteuksen+tekstissä+on+viitattu+tähän+profetiaan+tarkoituksena+todistaa+neitseestä+syntymisen+oppi,+joka+lisättiin+Jeesuksen+seuraajien+uskoon+apostolien+ajan+jälkeen,+otaksun.+Siitä+oli+hyötyä,+kun+levitettiin+ilosanomaa+pakanoille,+joille+vastaavat+kertomukset+jumalten+neitseellisestä+syntymästä+olivat+ennestään+tuttuja.+Olisi+ollut+vaikea+saada+pakanat+uskomaan+tavalliseen+ihmiseen,+joka+kuoli+ristillä+ja...+Lienee+todeksi+osoitettu+jo+pelkän+maalaisjärjen+perusteella,+että+Jeesuksen+nimiin+laitetut+monet+ihmeteot+ovat+keksittyjä+tarinoita+eivätkä+todellista+historiaa.+Jos+hän+olisi+parantanut+tuhatpäin+ihmisiä+ja+tehnyt+ihmeitä+mainitun+määrän,+niin+luulisi,+että+siitä+olisivat+puhuneet+muutkin+sen+ajan+ihmiset+eikä+asia+olisi+tullut+mainituksi+vasta+myöhemmin+historioitsijoiden+kautta.+Jeesus+oli+kaikesta+päätellen+vähämerkityksinen+saarnaaja+ja+kansanparantaja,+joka+ei+tehnyt+todellisia+ihmeitä+enempää+kuin+nykyään+elävät+huijarit,+jotka+parantavat+uskolla+uhrejaan+(kukaan+ei+parane+eivätkä+kuolleet+herää).+Jeesus+on+syntynyt+ehkä+Nasaretissa,+mutta+tästä+ei+tietenkään+ole+varmaa+tietoa.+Betlehem+on+otettu+syntypaikaksi+Luukkaan+toiseen+lukuun+ehkä+juuri+sen+vuoksi,+että+on+tahdottu+todistaa+Jeesuksen+olevan+se+kristus,+jota+juutalaiset+odottivat.+Vastaavalla+tavalla+on+asiayhteydestä+irrotettu+vanhan+liiton+tekstien+profetioita+Matteuksen+toisessa+luvussa,+niin+että+"todistus"+vaikuttaa+tekaistulta+ja+väärältä.+Ei+ihme,+että+juutalaiset+eivät+uskoneet+Jeesuksen+olevan+luvattu+messias+ja+kuningas,+kun+hän+kuoli+eikä+hän+perustanut+heille+pysyvää+valtakuntaa+ja+sukuluettelotkin+ovat+ristiriitaiset+ja+virheelliset...+Matteuksen+toisen+luvun+kertomukset+idänmaan+tietäjistä+ja+lasten+surmata+Betlehemin+seudulla+ovat+legendoja,+eivät+todellista+historiaa.+Muistaakseni+piispa+Aimo+T+Nikolainen+oli+tätä+mieltä+Matteuksen+evankeliumin+selityksessään,+mutta+en+ole+ihan+varma+tästä.+Joka+tapauksessa+piispa+säilytti+lujan+uskon,+vaikka+piti+joitakin+Raamatun+kertomuksia+epätosina+myytteinä+ja+legendoina.+Onhan+siellä+myös+asiavirheitä+historiallisessa+tekstissä+ja+taruja+voidaan+pitää+jopa+valheena...+Kukaan+järkevä+ihminen+ei+esim.+usko,+että+Pietari+löysi+kolikon+kalan+suusta,+jolla+maksoi+opetuslasten+temppeliveron.+Jeesuksen+ja+apostolien+tekemät+ihmeet+(Apt+ja+evankeliumit)+lienevät+suurelta+osin+tai+kokonaan+keksittyjä+taruja,+joilla+on+pyritty+saamaan+jumallista+auktoriteettia+evankeliumille+ja+on+korotettu+Jeesusta+ylöspäin...+myös+pakanoilla+oli+tapana+lisätä+todellisten+historian+henkilöiden+elämäkertaan+epätosia+sankaritekoja+ikään+kuin+nämä+olisivat+omanneet+jumalallisia+voimia...+Kyllä.+Monet+yksityiskohdat+evankeliumeissa+ja+uuden+liiton+teksteissä+ovat+epäuskottavia+eivätkä+ne+todennäköisesti+ole+historiallisesti+tosia.+Sanopa+tämä+uskoville+kristityille,+jotka+eivät+tiedä+mitään+Raamatun+tieteellisestä+tutkimuksesta+ja+yleensä+tieteistä,+niin+he+eivät+korvaansa+hetkauta+sanojesi+suuntaan.+Jatkavat+uskossa+ja+toivossa+kuolevat+aikanaan,+kun+herraa+ei+näy+eikä+kuulu+tulevaksi.+Vieläkö+pidät+minua+kristittynä+uskovaisena,+Hehhuli?+Vain+ääliö+ajattelee+minusta+niin+ja+sellaisena+minä+sinua+pidän.+Mutta+sinun+täytyy+arvostaa+ja+kunnioittaa+minua,+koska+olen+sanojesi+mukaan+palstan+älykkäin+kirjoittaja.+Kaduttaako,+että+menit+kättäsi+ojentamaan+ja+sait+lastillisen+paskaa+silmillesi+kiitoksena+siitä?+Niin+metsä+vastaa+kuin+sinne+huutaa,+sanotaan.
  4. Suomalaisista+noin+puolet+sanoo+uskovansa+jumalaan+tai+korkeampaan+voimaan,+mutta+vain+reilut+kolmannes+kristinuskon+jumalaan.+Ei+liene+ihme,+että+vankien+joukossa+on+melkein+sama+määrä+"uskovia"+kuin+vapaallakin?+Ateistien+määrä+on+sitten+suhteessa+moninkertainen+vankiloissa+verrattuna+uskovien+kristittyjen+määrään,+joita+on+vain+muutama+prosentti+ja+nämäkin+ovat+tulleet+uskoon+vasta+rikoksen+tekemisen+jälkeen.+https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000007307065.htmlKorkeampaan+voimaan+uskovia+on+yli+viidesosa+(noin+21+%)+ja+vangeista+heitä+lienee+suurempi+osa+kuin+uskovia+kristittyjä,+joista+lähes+kaikki+ovat+tulleet+uskoon+rikoksen+tekemisen+jälkeen+ja+melkein+jokainen+rikos+on+ateistina+tai+korkeampaan+voimaan+uskovana+tehty.+Muslimit+ovat+sitten+luku+erikseen+ja+samoin+muut+uskonnot.+Näin.+Juurikin+näin.+Sopii+mennä+itse+kyselemään+vangeilta+ja+tekemään+tilastoja.+Kyllä+siellä+vankilassakin+tiedetään,+kuka+on+uskossa+ja+kuka+ei+ole+ja+kuka+on+kirkon+jäsen+muista+syistä+kuin+henkilökohtaisen+uskon+vuoksi.+Ja+sekin+tiedetään,+että+joku+uskoo+korkeampaan+voimaan+eikä+ole+uskoaan+tunnustava+kristitty,+vaikka+olisi+kirkon+jäsen.+Ja+ateistit+tosiaan+kerskaavat+ateistien+suurella+määrällä,+kun+pitävät+ateisteina+kaikkia+niitä+kirkon+jäseniä,+jotka+eivät+henkilökohtaisesti+ole+uskossa+Jeesukseen+kristukseen,+mutta+auta+armias,+jos+joku+sellainen+ateisti+tekee+rikoksen,+niin+whuumm_:+tulee+heti+uskovaiseksi+kristityksi+rikoksen+tekemisen+hetkellä.+Uskovaksi+kristityksi+tullaan+siis+ateistien+mielestä+tekemällä+rikoksia+ja+jäämällä+niistä+kiinni.+:)+Niinpä+tietenkin.+Mitenkäs+muutenkaan.+:)
  5. Sekoitat+nyt+toisiinsa+positiiviset+ja+agnostiset+ateistit.+Ensimmäiset+eivät+pidä+meitä+agnostikkoja+edes+ateisteina+vaan+haukkuvat+meitä+uskoviksi+kretupelleiksi+ja+krisseleiksi,+joten+eikö+ole+paikallaan+maksaa+potut+pottuina+ja+lisätä+vähän+naurista+päälle?+Eikö+meidän+herramme+Jeesus+kristus+käskenyt+niin+tehdä?+;)Ja+ei:+en+ole+korkannut+pulloa+aamulla.+En+ole+ollut+koskaan+juovuksissa.+Olen+toki+viiniä+nautiskellut+ja+seurajuomana+cocktailin+tai+pari+nauttinut,+mutta+en+koskaan+humalatarkoituksessa+ja+olen+välttynyt+sekokänneiltä,+jotka+ovat+tyypillisiä+vain+ateisteille+ja+korkeampaan+voimaan+uskoville,+jotka+voivat+olla+toki+nimeltään+kristittyjä+kirkon+tai+seurakunnan+jäseniä+tai+uskonnottomia...+Jos+juoppoja+hulluja+etsit,+niin+katso+peiliin+Hehhuli,+vai+eivätkö+rahat+riitä+jatkuvaan+juopotteluun?+Bentsot+eivät+taida+enää+saada+sinua+sekaisin,+kun+vastustuskykysi+on+kasvanut+vuosikymmenten+saatossa.+Bentsoja+äkkipikaiseen+hulluuteen+vuodesta+1983+lähtien?+Pitkä+tukkakin+sinulla+on,+koska+vanhempasi+toivoivat+tyttöä+ja+saivat+pojan.+Sekö+on+syynä+siihen,+että+toivot+olevasi+nainen+ja+olet+jonossa+sukupuolenvaihdosleikkaukseen?+Homo+olet+joka+tapauksessa,+vaikka+pallisi+ja+pilisi+leikataan+pois,+ja+kaiverretaan+tunnoton+märkivä+aukko+sen+tilalle.+No,+deluusioissasi+voit+tietenkin+kuvitella+olevasi+nainen,+kun+antaudut+toiselle+homokarjulle+eläimelliseen+yhdyntään...+mitä+mieltä+vanhempasi+ovat+sukupuolen+vaihtamisesta?+Oletko+jo+kertonut+heille+aikeistasi?