Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
69
Kommenttia
9536
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä juutalaiset uskovat, mutta kuten vellutkin, muutamaa poikkusta lukuunottamatta, joka ratkeaa ennen Herran päivää, jolloin He tekevät parannuksen, josta 1. Piet. 3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,
Israelissa on Kristyjä n 10%, ja meitä disasporalaisia lukumääräisesti huomattavasti enemmän.
01.12.2024 13:39
Jumala ei liity mitenkään tähän prosessiin, mutta siinä olet oikeassa, että Saul nähdessään Jeesuksn kirkkauden, koska Hän puhui Hänelle, sokaisi miehen siinä kirkkaudessa.
Jumala ei ole puhut kun vain kolmelle ihmsielle, Abramille, Jaakobille sekä Moosekselle.
Kätten päälle panoa en tapatumassa tunnista, mutta Saul löysi silloin Jeesusken ja olennaista on Kaste, josta ei juuri puhuta.
01.12.2024 13:36
Saulhan oli Vanhan Liiton Rabbi, ja näin Jeesus muutti sen suunnan, että vain Hän on koko maailman Kaikkivaltias Herra.
Hän uskoi sen ja Hänet Kastettiin?
01.12.2024 13:31
Siksi kun Jeesus Häntä käski mennä; ApT 9;10 Damaskoksessa oli Ananias-niminen opetuslapsi. Herra puhutteli häntä näyssä: "Ananias!" "Tässä olen, Herra", hän vastasi.
11 Herra sanoi: "Mene Suorallekadulle ja kysy Juudaksen talosta Saulia, jota kutsutaan Tarsolaiseksi. Hän rukoilee,
12 ja näyssä hän on nähnyt, että Ananias-niminen mies tulee sisään ja panee kätensä hänen päälleen, jotta hän saisi näkönsä takaisin."
01.12.2024 13:29
Minulle olisi uutta, että maksisin johonkin kymmenykset, maalliselle järjestelmälle, joten ole iste tarkkana, ettei horjahda maksamaan.
01.12.2024 13:25
En ainakaan minä ole koskaan niin väittänytkään?
01.12.2024 13:23
Eipä laitettu, valehtelet.
01.12.2024 13:22
Olen todella naivi? Tarkistele, missä niitä vammaisia on?? Se on heidän asiansa ei sinut, jossa on sama vaiva.
Jäikö peitteestä tärkä lukematta; 2. Kor. 3:16 Mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran puoleen, peite otetaan pois.
Se, johon heidän sydän tulee kääntyä Jumalan sijasta on Jeesus, eli olette vellut pahemmassa jumissa päättömyyksinne jälkeen.
01.12.2024 13:21
Muista se, että vain lääkärille selietllään.
Vauvakaste ei esiinny Raamatussa, joten se on pakanallinen kriitti, soopaa.
Kasetta ei oteta jonkun uhan vuoksi, vaan sillä Uskoon tullut aikuinen upotetaan ja liitetään Jeesuksen omaksi, joka on jopa kymys pelastuksesta.
Ps 18;11 kuuluu todellisuudessa,> Hän lensi kerubi ratsunaan ja kiiti tuulen siivin
Ketähän tarkoitat?
Jos joku kastetaan niin, ettei Hän itse siitä tajua mitään, on tulos aina nolla, Jeesuskesn kasteessa tunnustetaan Hänet ja kastetaan myös Häneen.
Jumala ei ole reagoinut tuohon lasten pään ripotteluun mitenkään, sei sanalllakaan, mutta Upotuskasteessa Hän huomioi niin, että Taivaat aukenivat; Markus 1; 9 Niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
10 Vedestä noustessaan Jeesus näki, kuinka taivaat aukenivat ja Henki laskeutui häneen kyyhkysen tavoin.
11 Ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani, sinuun minä olen mieltynyt.
Se on ainut Kaste, josta Raamattu todellisuudessa puhuu.
01.12.2024 13:16
Ei varmaankaan, nehän ovat kivestä ja kivi ei puhu?
01.12.2024 13:05
Tuo pitää paikkansa, mutta Usko on myös kysymys luottamisesta ja on outettava huomioon sekin, että jos petät Raamatun neuvoja sekä ohjeita olet heikolla.
Mutta on tunnustettava myös se, että jos avioliitto ei täytä vahemmuuden avioliitolle Jumalan asettamia ehtoja, kuten keksinäinen rakkaus tai kunnoitus, pettäminen tai passiivisuus toista osapuolta kohtaan, silloin se ei täytä avioliiton Jumalan anatmia tunnumsekistöä, eikä sielloin toimi, joten ollaa ajauduttu eron partaalle, ja vielä, jota me ei heidän aviliitosta tiedä, on vain piste Iin päälle.
Se tilanne kasvattaa myös lapsien luoteet kieroon, sillä lapsi on usein tarkkaivaisempi mitä vanhemmat, he asistivat pienetkin säröt, ja suhteet säilyvät myös eron jälkeen ja siellä yleensä äidistä tulee katkera, ja elää koston kierteessä, mutta on terevpäisäkin eroja, jossa asiat ovitaan, kun on ajaduttu näihin tilantesiin.
Ei ole ollenkaan soveliasta, että Isä on viikot pois perheestä, se on yksi syy altistaa myös eroon. Ei monikaan aviopari pysty siihen.
Mutta jos ajattelemme vaikka seurakuntaa, jos siitä ajautuu harhaan, ensin tulee varoitus, ja sitten erotetaan, joka pitäsi olla tuttua heidän seurakunnassaan, ellei toinen ole riittävän korkeassa asemassa.
Sama se on suhteessa pelastukseen. Jos hyppäämme Jeesusken ohi, ollaan petetty Jeesus, jolloin se suhde katkeaa, kuten Aittakummun avioliitto.
Kuitenkin valitettava asia, mutta Hänen, ja ei kuulu meille.
Sama on meillä uskossammekin, jos emme tunnusta Jeesusta luvatuksi messiaaksi
01.12.2024 08:22
Asia joka toteutuu parhaitten lestadiolisuudessa, tee vain omat ratkaisusi, et kai ole orja.
30.11.2024 17:52
Katso itse, missä asiayhteys on?
Otetaan vaikka käsite Usko Jeesuskeen, jollei täytä sen tunnumerkistöä, mm luottamusta Häneen Kaikkivaltiaana Herrana, näin ei tunnumerkistö toteudu, sama se on Avioliitossa, jos sen tunnumerkistö parisuhteessa ei täyty, se silloin mahdollista purkaa, mutta voit itse kastoa sen Raamatusta missä ne onja parhaassa jekessa jopa kolme seikkaa sisällänn pitävänä.
30.11.2024 17:49
Avuoliitosta voi erota, jolloin se ei täytä avaioliiton täyttä avaioliitosn merkitystä.
Ei jokainen avioliitto yuo onne ja turhaan kaksi ihmistä silloin kärsii koko elämäänsä.
30.11.2024 16:43
Miten se sinua kiinnostaa? Oletko saanut vielä edes "hajua", sekin voi pyörryttää.
Varo sitä.
30.11.2024 16:41
Näin se vellu tekee, Totuutta ei uskalleta kastoa silmiin.
30.11.2024 16:39
Missä kohti Raamatussa esiintyy "parranuksen armo?
Mutta parannuksesta kirjoitetaan ennen kastetta; Ap. t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
30.11.2024 14:35
Tässä on oiva esimeerkki lestadiolisten sisimmästä olemuskesta, johon olen törmännyt muutaman kerran.
He ovat joko siinä, jotka näin uhittelee. sairaita, tai terrorismin/ islamismi ukaan opetettu. Kukaan muu hengellinen taho, ei ole näin lähella saatanaa.
Valitan.
30.11.2024 08:51
Kirjoitat; että myös Jeesuksen omat kuuluvat tuohon yhteyteen.
Se kuuluu; - Vain jeesusken omat!
Jeesus pelastaa vain omansa, ei muiden omia.
JUmalalla on vain yksi lapsi ja se on Jeesusn, nasetilainen, jota Kristukseksi kutsutaan Golgatan työn jälkeen.
Kuka niillä Jumalan lapsilla on äiti? Jeesushan sanoo; Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Yhtään niistä ei ole manittu nimeltä.
Toinen, missä kohti Raamattua lukee; - Parannusken armo? laita näkyviin.
29.11.2024 19:11
Varmaan sen voi tehdä jokin toinenkin, mutta minulle se olisi kunnia.
Käytännössähän se alkaa sillä, että jutelaan heiman, vaatteet päällä, jolloin olen vakuuttunut, että olet löytänyt mieleesi Jeesusken ja lupaat seurata Häntä.
Se jatkuu samoin, mitä Etiopian hoviherralla; Ap. t. 8:36 Matkan jatkuessa he tulivat paikkaan, jossa oli vettä. Silloin hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Estääkö mikään kastamasta minua?"
Sen jälkeen etsimme vettä, jossa pystyy upottamaan, ja näin se sitten etenee.
Sen jälkeen saat sellaisen tunteen, josta et koskaan halua luopua.
29.11.2024 18:22
20 / 477