Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
69
Kommenttia
9540
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jätitkö Juuso tieten tahtoen Upotuskasteen pois?
Gorneluksen perhekuntakin kastettiin, joka oli erkoinen tapaus, sillä Hän oli pakana.
Perekuntahan on Isä Äiti. sekä Isovanhemmat ja lspisa ei kasettu eikä mainittu siihen aikaan.
25.11.2024 23:24
Eikö?
Miten tähän suhtaudut Upottamisen jälkeen?
Ap. t. 2:38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen
Yhdessäkään Vellussa ei ole Pyhää Henkeä, koska ne eivät ole ottaneet Jeesuksen kastetta.
25.11.2024 23:15
Missä se ilmenee?
Apt 9 18 Samassa oli kuin suomut olisivat pudonneet Saulin silmistä, ja hän näki jälleen. Hän nousi jalkeille,JA HÄNET KASETTIIN.
19 Ruokaa nautittuaan hän taas voimistui. Saul viipyi jonkin aikaa Damaskoksessa opetuslasten luona.
Mutta ei siunattu, vaan oli ollut kolme pä syämättä, joten Hän söi.
25.11.2024 23:13
Raamatussa ei esiinny yhtään vauvakastetta, eikä myöskään Upotusta ennen uskoon tulemista, eli parannusta,
25.11.2024 23:07
Kerro tarkemmin, onko Sinulla Jumalaa, ilman Jeesusta?
25.11.2024 23:05
Eivät he olleet Jumalan siunaamia, vaan Jeesusken seuraajia.
25.11.2024 19:52
Vielä väärempi, todella idiootin vastaus.
25.11.2024 18:31
Mista sinä sen siunaamat sinne tempasit, Jeesuskellahan on se Kaikki valta.
25.11.2024 18:30
Väärä vastus? Täysin väärä.
25.11.2024 16:20
Silloin ei veilä ollut hebrealaisia, vaan istaelilset ainoastaan.
42 He huutavat, mutta kukaan ei auta. He kutsuvat Herraa, mutta hän ei vastaa heille?
Missä siinä esintyy helvetti?
Toisaalta Helvetti on ylhäällä, Taivaalla; ja syy, koska Uuta Israelia lukuunottamatta muu maasta on tuhottu.
Matt. 25:41 "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen.
Ei vieläkkän oikeaa vastausta.
25.11.2024 14:01
Soopaa.
Kerro ensin missä Hän kuoli sen yhden ja ainoan kerran, jos useammin, voit tuoda senkin faktan esiin.
Onkohan Sinulla hieman vaikuksia???
25.11.2024 08:02
Voin vakuuttaa, että olen lukenut ja luen Raamattua enmmän kun sinä, mutta kysmyshän oli hermenutiikasta, eli oliko nimi kirjoitettu oikein hebreaksi, ja siihen et pystynyt vastaamaan, se oli kirjoitettu väärin roomalaisten toimesta.
25.11.2024 07:57
Joskus tulee mieleen, että VL on vielä sillä tasolla?
Valitan.
24.11.2024 16:20
Ei Kristitty ole Luojaan pelkästään uskova, vaan Kristukseen, jota mm Vl ei taida.
24.11.2024 16:18
Jumala ja Jeesus ovat Nikodemosta vahempia, sillä He ovat olleet jo ennen maapalloa voimissaan.
24.11.2024 16:17
Todella järkevän ihmisen toeteamus; jeesus kuoli ennen ylösnousemusta; Ketä Jeesusta tarkoitat, kun kirjoitat nimen pienellä alkukijaimella?
Ihme, että tajusit tuon järjestyksen?????
ja vl kuolee ennen ristiinnaulitsemista ja nousee kolmantena päivänä kuolleista
Siinä olet todella asian ytimessä, Vl todella kuolee ja sitten saa tuomion, mutta mitään ylösnousua 3 pv,ssä ei Raamttu tunne..
Hyvi pahasti pakanallisuutta.
24.11.2024 09:20
Ihanko totta? Nyt sen hokasit? Mistä sait tuon Jhwh?
Sehän pitu olla Roomalaisten sotilaien mukaan teksti; Jeesus juutalaisten Kuningas, mutta hebreaa tutematta, kuten sinäkin, seillä kirjoiteteaa oikealta vasemalle, eli tuloksena on pelkkä seksotku.
24.11.2024 09:12
Mitä Saalem mielestäsi on, ja kysymys koskee seitä, että VL;t kokee itse olevansa Saalem.
Sitten tuntemani hebrea, jolla nimenomaa ääntämisella on varsin suurin merkitys ja suomalaiset weivä pysty kaikki sanaoja edes ääntämään.
Missä olet keksutellut hebreaksi?
24.11.2024 09:07
Täsin pellejn kirjoituskia.
Jaakobhan oli Iisakin poika, joka on yksi niistä kolmesta joka näki, tunsi sekä puhui, mutta muut eivät saaneet koksea Häneen ja oli iisakin poika.
Hänet tunnetaan siitä, että paini koko yösn Juamlan kanssamja nyrjäytti lonkkansa, mutta sai asiansa kuitenkin kuntoon.
1. Moos. 32:25 Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka.
23.11.2024 09:13
Hyvä on kopiointi taitasi?
Mutta se ei tue Jumalan omaisuuskansaa, kuten Sak. 2:12 Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.
Vain Israel on Jumalan omaisuuskansa, muut ovat pakanakansoja.
Jatkan vielä Israelin esikoisuutta; 5 Moos 32: 8 Kun Korkein jakoi kansoille maat, kun hän levitti ihmiset yli maan piirin, hän määräsi kansojen asuinsijat ja kullekin oman jumalan.
(Käännös "kullekin oman jumalan", sanatarkasti "Jumalan poikien luvun mukaan", tukeutuu Qumranin tekstin ja kreikankielisen Septuaginta-käännöksen lukutapaan. Osa Septuagintan käsikirjoituksista kääntää "Jumalan enkelien luvun mukaan").
Hepreankielisen tekstin myöhempi lukutapa on "israelilaisten luvun mukaan".
9 Herran osuus on hänen kansansa Israel, ja Jaakob hänen perintömaansa.
10 Hän löysi sen autiosta maasta, karulta seudulta, joka huusi tyhjyyttään. Hän otti sen hoiviinsa ja huolehti siitä, hän varjeli sitä kuin silmäteräänsä.
Jumala itse pelastaa Israelin, josta Room. 11:26
Sen tapahduttua koko Israel on pelastuva, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä.
Jes 59;20 Mutta Siioniin Herra tulee vapauttajana, Jaakobin jälkeläisten luo lunastajana, kun he luopuvat rikkomuksistaan, sanoo Herra.
22.11.2024 10:30
23 / 477