Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
pinnasänky
pinnasänky
pinnasänky
Vapaa kuvaus
Aloituksia
71
Kommenttia
9932
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+teidän+vikoja+saa+käsitellä,+eihän?
Pää+vain+pensaaseen,+kuten+jäniksellä,+vaikka+koijaaminen+on+tunnusmerkistöänne.
18.04.2021 16:59
Juuri+asiaan+vastasin.
18.04.2021 16:58
Katsot+juuri+peiliin,+jossa+on+hopea+raamit.
18.04.2021 16:33
Kerhon+nimen+olen+omaksunut+juuri+itseltään+lestadiolaisilta,+en+ole+sitä+itse+keksinyt.
Harmi,+jos+se+Sinua+paheksuttaa,+kuulun+itse+muutamiin+"kerhoihin"+kaveripiirissäni.
18.04.2021 10:23
Eikö+Kerho+solvaa+palastalla+juutalaisia??
Älä+viitsi,+solvaus+lestadiolaisilta+Jumalan+omaisuuskansaa+kohtaan+on+vailla+vertaa.
Siinäkin+valehtelet.
Esimerkkejä+täältäkin+päivältä.
17.04.2021 20:57
Toisaalta+olet+oikeassa+siinä,+asiaa+tietämättömänä,+että+olen+puoleksi+juutalainen,+johon+sukuun+äitini+kuului,+Daavidin+heimoon,+mutta+sen+toisen,+jota+et+tiennyt+mainita,+in+Isäni+joka+kuuluu+Israelin+kansaan+ja+Isaskarin+huoneeseen.
Mistä+sai+aiheen+kutsua+minua+puolijutkuksi?+Olen+kuullut+siitä+ihan+tarpeeksi,+-50+luvun+alusta+lähtien,+ja+pahimpia+räksyttäjiä+on+juuri+lestadiolaiset.+
Muut+ovat+hyvillään+ja+kyselevät+ominaisuuksiani+yms.+joita+ei+pakanoilla+ole.
Muista+myös+se,+että+Israelin+Huone+on+Jumalan+silmäterä.
Sak+2;8++Herra+Sebaot+on+oman+kunniansa+tähden+lähettänyt+minut+niiden+kansojen+luo,+jotka+ovat+ryöstäneet+teitä.+Hän+sanoo+niille+näin:+--+Joka+koskee+minun+kansaani,+se+koskee+minun+silmäterääni
1+Moos+12;+1+Ja+Herra+sanoi+Abramille:+"Lähde+maastasi,+suvustasi+ja+isäsi+kodista+siihen+maahan,+jonka+minä+sinulle+osoitan.
2+Niin+minä+teen+sinusta+suuren+kansan,+siunaan+sinut+ja+teen+sinun+nimesi+suureksi,+ja+sinä+olet+tuleva+siunaukseksi.
3+Ja+minä+siunaan+niitä,+jotka+sinua+siunaavat,+ja+kiroan+ne,+jotka+sinua+kiroavat,+ja+sinussa+tulevat+siunatuiksi+kaikki+sukukunnat+maan+päällä."
Oletko+Sinä+näitä+Jumalan+kirottuja,+Luther+oli.
17.04.2021 19:24
Ei+kelpaa.+Ei+ole+pyydetty+laskelma+(päivitys)+ja+Muslimeillakaan+ei+ole+perjantaina.
17.04.2021 14:05
Miten+laskelmasi+suhtautuu+Johanneksen+kirjoittamaan+"erityiseen+sabattiin,+jolloin+oli+kaksi+sabattia+peräkkäin,+eli+perjantai+ja+lauantai?
17.04.2021 13:10
Missä+täällä?+Jumalan+Valtakuntaa+johtaa+Jumala,+ei+ihminen.
Pelleilyä.
17.04.2021 08:39
Muista,+ei+savua+ilman+tulta.
17.04.2021 08:38
Fokusoi,+jos+siihen+pystyt.+
Kiviä+voi+heitellä+vaikka+kymmenen,+yhdellä+kädellä.
17.04.2021 08:37
Missä+uskossa+ja+mihin+uskot?
Miksi+et+voi+sitä+heti+kertoa,+hävettääkö?
17.04.2021 08:35
Löytyyhän+sitä+vielä+Jeesuksenkin+seuraajia,+sen+jälkeen+on+kaikki+mahdollista.
16.04.2021 17:45
Hyvä.
Mutta+missään+ei+Raamatussa+sanota,+että+Pyhien+Jeesuksen+seuraajien+kirjat+avattaisiin.+Mutta+se+kerrotaan,+että+saamme+Palkkatuomion,+koska+kaikki+tuomitaan.
15.04.2021 18:00
Hyvä+kommentti.
Jeesushan+tässä+kertoi+Pietarille+(+joka+on+Suomeksi+Kallio),+että+TÄLLE+KALLIOLLE+RAKENNAN+KIRKKONI,+jota+ei+Tuonelan+Portit+voita.
Parhaiten+asia+esitetään+alkutekstissä;++18.+Minä+myös+sanon+sinulle,+että:+sinä+olet+Pietari,+ja+tämän+kallion+päälle+minä+rakennan+seurakuntani,+eivätkä+tuonelan+portit+ole+ottava+sitä+omistukseensa.
Näin+Jeesus+perusti+Kalliolle+omien+seuraajiensa+kirkon/+seurakunnan,+joka+elää+ikuisesti,+niin+kauan+kunnes+Jumalan+Valtakunta+tulee,+eli+Uusi++Jerusalem,+jossa+Jeesus+luovuttaa+vallan+takaisin+Isälleen,+siellä+elää+kaikki+sovinnossa+ikuisesti.
Kristillisillä+kirkoilla+on+ne+avaimet,+Jeesus+Kristus+kaikkivaltias+Herra.
Meillä+on+valta+ja+vastuu,+mutta+kukaan+ei+Raamatussa+ole+toiselle+syntejä+anteeksi+antanut,+että+se+pelleily+on+jo+kadottava+synti.
15.04.2021 17:50
Käytän+nimitystä+Kolmiyhteys,+sen+käytännöllisyyden+vuoksi.
He+ovat+eri+persoonia,+mutta+yhtä.
Jeesushan+itse+sanoo+alkutekstin+mukaan;+Joh+10;30.+Minä+ja+minun+isäni,+me+olemme+yksi.
Uudessa+Israelissahan+tämä+kolmikko+on+ylin+Hallintoelin,+toisena+Hallinolelimenä+toimii+Israelin+24+Pyhää,+ja+toimeenpanevana+elimenä+ne+valitut+144+tuhatta.
Uusi+Paratiisi+on+yhteisö,+jolla+on+olemassa+Hallinto,+mutta+ei+sotavoimia,+koska+muuta+ei+jää+Universumiin+mihinkään.
Tuosta+Gideonin+voitosta+voisi+kirjoittaa+vaikka+kirjan,+niin+erikoinen+se+oli.+
Hän+sai+Herralta+sanan,+että+ajaa+tuleva+vihollisjoukko+pois+ja+turmioon.+
Luvussa+7+kuvataan+Gideonin+voitto+midianilaisista,+Siihen+sisältyy+kristitylle+paljon+symboliikkaa+ja+uskon+rohkaisua:
Ensiksikin:+”Ei+sotaväellä+eikä+voimalla,+vaan+minun+Hengelläni,+sanoo+Herra+Sebaot,+Sak.+4:6.”+Siksi+Gideonin+oli+karsittava+32+000+miehen+joukko+300:ksi.+Ensiksi+poistettiin+22+000+pelkuria+(n.+70+%)+Mooseksen+lain+mukaisesti.+Lopuista+valittiin+vain+300+”KÄDESTÄÄN+vettä+latkijaa,”+mikä+kuvaa+sellaisia+uskovia,+jotka+ovat+ammentaneet+itse+Jumalan+Sanaa+henkeensä+niin,+että+heillä+on+uskon+Sana+suussaan+ja+sydämessään,+Room.+10:8.
Kuuluin+aikanani+Gideon+veljestöön,+joka+jakaa+Raamattuja,+siksi+tutkin+taustat.+Gideon+järjestön+symbooli+on+saviruukku,+jonka+sisällä+kynttilä.+Taistelussa+kun+vihollinen+pimeällä+tuli+lähteelle,+he+löivät+ruukun+rikko+ja+osa+soitti+voimakasta+musiikkia,+kun+heviä,+jollan+vihollinen+meni+paniikkiin+ja+Jumala+vielä+antoi+tulla+oman+apunsa.
Saattaa+olla,+että+ne+kuumat+kivet+on+vihollisen+pelon+aiheuttajat,+300+valoa+yks´kaks´+pimeässä+yössä,+mutta+pääasia+oli+voitto+ja+se,+ettei+Jumala+jätä+omiaan+koskaan+turvattomaksi.+
Tämä+tuli+mieleen.
15.04.2021 08:28
Kerrotko+enemmän?
14.04.2021 22:38
Maasta+nostettua+ei+kerrota,+vaan+Uuteen+Jerusalemiin+vallittujen+johtajien+lukumäärä.+Ilm+14+4+He+eivät+ole+tahranneet+itseään+naisten+kanssa+vaan+ovat+pysyneet+puhtaina+kuin+neitsyet,+ja+he+seuraavat+Karitsaa,+minne+hän+meneekin.+Heidät+on+ostettu+ihmisten+joukosta+esikoislahjaksi+Jumalalle+ja+Karitsalle.
Muut,+eli+Koko+pelastuva+Israel+ja+Jeesuksen+omat+ovat+siellä+nauttimassa+Paratiisissa.+Siellä+on+myös+oma+Hallitus,+sekä+siihen+kuuluvat+jutut.
Kaikki+löytyy+Raamatusta+ja+vahvistettu+molemmissa+Testamenteissa.
Ylimpänä+kolmiyhteinen+Jumala,+sitten+24+Israelin+Pyhää,+jne.
14.04.2021 22:37
Juutalaiset+eivät+ole+lahko,+vaan+muodostaa+Israelin+kanssa+Jumalan+silmäterä+ja+Paratiisikin+on+tulevaisuudessa+Israelissa,+muu+maailma+poltetaan.
SRK+on+lahko,+eksklusiivinen+sellainen,+Kirkon+sisällä.
Mihin+muuten+perustuu+se+lepopäivänne,+viikon+ensimmäinen+päivä?
14.04.2021 21:56
Jäi+vaivaamaan+tuo+ylösnousemus+aika,+joten+kerron+näkemyksen+siitä+toistamikseen.
Laki+sanoi+aivan+selvästi,+ettei+Ruumis+saanut+riippua+ristillä+sabattina,+josta+Joh+19:31+Koska+silloin+oli+valmistuspäivä,+niin-etteivät+ruumiit+jäisi+ristille+sapatiksi,+sillä+se+sapatinpäivä+oli+suuri-juutalaiset+pyysivät+Pilatukselta,+että+ristiinnaulittujen+sääriluut+rikottaisiin+ja+ruumiit+otettaisiin+alas.
Joten+ristiin+naulitseminen+tapahtui+keskiviikkona,+ja+poistettiin+perjantaina.+Nousi+ylös++maanantaina.
14.04.2021 21:51
469 / 497