Silmä näkee taivaan.

Anonyymi

Ihmisen käsitys taivaasta rajoittuu siihen mitä silmä näkee. Sanotaan että taivaalla on pilviä, taivas on sininen, taivas on pilvien peitossa. Raamatussa on mainittu puu joka kasvoi taivaaseen asti ja Baabelin tornikin piti ulottua taivaaseen.

Avaruusteleskooppi Hubblesta oli mainio dokumentti. Se on kuvannut avaruutta jo 30 vuotta. On käsittämätöntä että se pystyi ottamaan kuvia jopa miljoonien valovuosien päästä.
Raamatun alkuaikoina ei ollut kiikareita eikä teleskooppeja joten silloisten ihmisten taivas rajottui silmänkantamaan. Niinpä taivas on lähellä meitä, kun katsot ylös, taivas on siinä.

11

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niinpä, taivaaseenhan sitä olisi pyrkimys päästä, sitten joskus ! Onhan tuo taivas aika lähellä, jos kuvittelee, että se on vain tuo "sininen" osa jonka silmillä näkee, mutta silti se on melko etäällä maan kamaralta.
      Lentokoneessa istuessa joskus on lennetty pilvien päällä, se tuntuu ihmeelliseltä,
      "pumpulin" päällä koneen sisällä, epätodellista !
      Taivaassa oloa voi vain kuvitella, millaista siellä voisi olla, kun ehkä kohtaisi ne kaikki rakkaat, jotka ovat menneet jo edeltä sinne, tai jos meidät "nostetaan haudoista "
      tuuliin ja pilviin !?
      Eipä ole kukaan vielä tullut kertomaan minkälaista on siellä taivaan "kartanoissa" !
      Raamatun mukaan ihanaa ! Saahan ihmisellä olla unelmia, edes vähäisen !?
      Yritetään ainakin uskoa, että sinne se on lopulta matka, "vielä vähän viipykäämme"; jossain laulussa sanotaan.
      Joka ei usko mihinkään, niin suotakoon se heille, mutta itse uskon tuohon raamatun sanaan, se kun on melko lohduttavaa, että joskus ollaan perille päästy !!

• Anonyymi

Kun tutkii Raamattua niin vain tietty määrä ihmisiä menee taivaaseen. Se on ensimmäinen ylösnousemus. Näistä muodostetaan taivaallinen hallitus ja Ilmestyskirjassa mainitaan että heitä on 144 000 kahdestatoista Israelin sukukunnasta. He hallitsevat Jeesuksen kanssa tuhat vuotta.
        Kun tuhat vuotta on kulunut herätetään kaikki kuolleet. He joutuvat tuomiolle. Jonka nimi ei ole elämän kirjassa, he joutuvat kadotukseen. Se ei tarkoita kidutusta tulijärvessä vaan heitä seuraa toinen kuolema. Siis mitään piinan paikkaa ei ole.
        Kun Jumala luo uuden maan ja taivaan niin vanhurskaat asuvat maassa. Ei maa jää tyhjäksi. Saatana ja kuolema on tuhottu eikä kuolemaa enää ole. Uusi maa on Jumalan ennallistama uusi paratiisi.
        Mikäli uskomme Jumalan suunnitelmiin niin paremmat ajat ovat tulossa, sitten kun Jeesus tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun tutkii Raamattua niin vain tietty määrä ihmisiä menee taivaaseen. Se on ensimmäinen ylösnousemus. Näistä muodostetaan taivaallinen hallitus ja Ilmestyskirjassa mainitaan että heitä on 144 000 kahdestatoista Israelin sukukunnasta. He hallitsevat Jeesuksen kanssa tuhat vuotta.
        Kun tuhat vuotta on kulunut herätetään kaikki kuolleet. He joutuvat tuomiolle. Jonka nimi ei ole elämän kirjassa, he joutuvat kadotukseen. Se ei tarkoita kidutusta tulijärvessä vaan heitä seuraa toinen kuolema. Siis mitään piinan paikkaa ei ole.
        Kun Jumala luo uuden maan ja taivaan niin vanhurskaat asuvat maassa. Ei maa jää tyhjäksi. Saatana ja kuolema on tuhottu eikä kuolemaa enää ole. Uusi maa on Jumalan ennallistama uusi paratiisi.
        Mikäli uskomme Jumalan suunnitelmiin niin paremmat ajat ovat tulossa, sitten kun Jeesus tulee.

On hyvä myös kertoa se, että Paratiisi tulee Jumalan Taivaassa tekemänä maan päälle, Israeliin.
        Kukaan ei mene Taivaaseen, ainoastaan yläilmoihin Jeesusta vastaan, jolla on Jeesus kaikkivaltias Herra. 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
        Ne ihmiset, joille Jeesus ei ole fokus, ei pääse tempaukseen mukaa, jää siihen toiseen jonoon.
        Paratiisista; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

On hyvä myös kertoa se, että Paratiisi tulee Jumalan Taivaassa tekemänä maan päälle, Israeliin.
        Kukaan ei mene Taivaaseen, ainoastaan yläilmoihin Jeesusta vastaan, jolla on Jeesus kaikkivaltias Herra. 1. Tess. 4:17 Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
        Ne ihmiset, joille Jeesus ei ole fokus, ei pääse tempaukseen mukaa, jää siihen toiseen jonoon.
        Paratiisista; Ilm 21;1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
        2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
        3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
        4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
        5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
        6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.

Ilm.14:4. Nämä maasta ostetut 144 000 ovat kaikki miehiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilm.14:4. Nämä maasta ostetut 144 000 ovat kaikki miehiä.

Maasta nostettua ei kerrota, vaan Uuteen Jerusalemiin vallittujen johtajien lukumäärä. Ilm 14 4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.

Muut, eli Koko pelastuva Israel ja Jeesuksen omat ovat siellä nauttimassa Paratiisissa. Siellä on myös oma Hallitus, sekä siihen kuuluvat jutut.

Kaikki löytyy Raamatusta ja vahvistettu molemmissa Testamenteissa.

Ylimpänä kolmiyhteinen Jumala, sitten 24 Israelin Pyhää, jne.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Maasta nostettua ei kerrota, vaan Uuteen Jerusalemiin vallittujen johtajien lukumäärä. Ilm 14 4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle.

Muut, eli Koko pelastuva Israel ja Jeesuksen omat ovat siellä nauttimassa Paratiisissa. Siellä on myös oma Hallitus, sekä siihen kuuluvat jutut.

Kaikki löytyy Raamatusta ja vahvistettu molemmissa Testamenteissa.

Ylimpänä kolmiyhteinen Jumala, sitten 24 Israelin Pyhää, jne.

Kolmiyhteisyys on varhaisten kirkkoisien tulkinta. Se on katolisen kirkon oppi jota ei löydy Raamatusta. On yksi Jumala, on yksi Jumalan poika ja Herra ja sitten Jumalan vaikuttava voima jota Raamattu kutsuu Pyhäksi Hengeksi. Kolmiaisuudella on pakanallinen alkuperä.

Joosua 10:11 Herra pudotti taivaasta isoja kiviä amorilaisten päälle. Taivaassa on sen mukaan kiinteää tavaraa, vai oliko kyseessä meteoriparvi. Amorilaiset saivat kivet päällensä mutta israelilaiset ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Kolmiyhteisyys on varhaisten kirkkoisien tulkinta. Se on katolisen kirkon oppi jota ei löydy Raamatusta. On yksi Jumala, on yksi Jumalan poika ja Herra ja sitten Jumalan vaikuttava voima jota Raamattu kutsuu Pyhäksi Hengeksi. Kolmiaisuudella on pakanallinen alkuperä.

Joosua 10:11 Herra pudotti taivaasta isoja kiviä amorilaisten päälle. Taivaassa on sen mukaan kiinteää tavaraa, vai oliko kyseessä meteoriparvi. Amorilaiset saivat kivet päällensä mutta israelilaiset ei.

Käytän nimitystä Kolmiyhteys, sen käytännöllisyyden vuoksi.
        He ovat eri persoonia, mutta yhtä.
        Jeesushan itse sanoo alkutekstin mukaan; Joh 10;30. Minä ja minun isäni, me olemme yksi.
        Uudessa Israelissahan tämä kolmikko on ylin Hallintoelin, toisena Hallinolelimenä toimii Israelin 24 Pyhää, ja toimeenpanevana elimenä ne valitut 144 tuhatta.

Uusi Paratiisi on yhteisö, jolla on olemassa Hallinto, mutta ei sotavoimia, koska muuta ei jää Universumiin mihinkään.

Tuosta Gideonin voitosta voisi kirjoittaa vaikka kirjan, niin erikoinen se oli.
        Hän sai Herralta sanan, että ajaa tuleva vihollisjoukko pois ja turmioon.
        Luvussa 7 kuvataan Gideonin voitto midianilaisista, Siihen sisältyy kristitylle paljon symboliikkaa ja uskon rohkaisua:

Ensiksikin: ”Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot, Sak. 4:6.” Siksi Gideonin oli karsittava 32 000 miehen joukko 300:ksi. Ensiksi poistettiin 22 000 pelkuria (n. 70 %) Mooseksen lain mukaisesti. Lopuista valittiin vain 300 ”KÄDESTÄÄN vettä latkijaa,” mikä kuvaa sellaisia uskovia, jotka ovat ammentaneet itse Jumalan Sanaa henkeensä niin, että heillä on uskon Sana suussaan ja sydämessään, Room. 10:8.

Kuuluin aikanani Gideon veljestöön, joka jakaa Raamattuja, siksi tutkin taustat. Gideon järjestön symbooli on saviruukku, jonka sisällä kynttilä. Taistelussa kun vihollinen pimeällä tuli lähteelle, he löivät ruukun rikko ja osa soitti voimakasta musiikkia, kun heviä, jollan vihollinen meni paniikkiin ja Jumala vielä antoi tulla oman apunsa.

Saattaa olla, että ne kuumat kivet on vihollisen pelon aiheuttajat, 300 valoa yks´kaks´ pimeässä yössä, mutta pääasia oli voitto ja se, ettei Jumala jätä omiaan koskaan turvattomaksi.

Tämä tuli mieleen.

• Anonyymi

2.Timoteuksen kirje:3 ilmoittaa suoraan vastenmielisyyden sisällön Roomalaiskirje: 12:2 antaa elämälle sisällön

• Anonyymi

> On käsittämätöntä että se pystyi ottamaan kuvia jopa miljoonien valovuosien päästä.

On käsittämätöntä, että ihmiset uskovat noihin etäisyyksiin, vaikka niitä ei voi mitenkään todistaa oikeaksi.

Mutta, on kyllä mielenkiintoinen ajatus, mistä taivas alkaa, onko se heti maan pinnasta, missä ilmakehä ensin vaikuttaa, vai vasta metrin korkeudella?

• Anonyymi

Kyseinen Hubble kuvasi dokumentissa Kotkan tähdistöä jonka etäisyys tiedetään. Altair on sen näkyvin tähti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      205
      5104
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      40
      4546
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      200
      2741
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      135
      2318
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      61
      1952
    6. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      112
      1831
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1794
    8. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1664
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      152
      1232
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      964
    Aihe