😂🤣😂
Mä+oon+yleensä+sellanen+toheltaja+jolle+sattuu+ja+tapahtuu+aina,+mutta+olen+vuosikymmenten+saatossa+todennut+sellaista+että+muistaakseni+nämä+perjantai+13.+päivät+ovat+olleet+mulle+tohelointivapaita+päiviä.+Alkaen+siitä,+kun+täytin+18-v+samana+päivänä+kun+mulla+oli+oma+vanhojenpäivä.+Eli+perjantaina+13.2.+90-luvun+lopulla.
Mä+oon+nähnyt+Dingon+livenä+kahdella+eri+vuosikymmenellä,+kuten+myös+kahdella+eri+vuosituhannella.+Oisko+ollut+joskus+-85+tai+-86+Lahden+urheiluhallissa+Salpausselän+kisojen+aikana,+ja+toisen+kerran+Raumalla+RMJ:ssä+juhannuksena+2000.+Tosin+se+keikka+jäi+vähän+vähemmälle+huomiolle,+kun+olin+saanut+hieman+ennen+keikan+alkua+lavan+edessä+väkijoukossa+ollessa+paniikkikohtauksen,+ja+olin+sivummalla+rauhallisemmassa+paikassa+tasaamassa+olotilaa+suurimman+osan+keikan+ajasta.+Sain+niihin+aikoihin+paniikkokohtauksia+aina+silloin,+jos+mun+lähellä+alettiin+tappelemaan,+tai+muuten+vaan+oli+tönimistä+lähellä.+Mulla+oli+niihin+aikoihin+se+toinen++polvi+hajalla,+ja+koska+yhtenä+-vääränä-+diagnoosina+oli+että+polvilumpio+on+säröillä,+olin+saanut+lekurilta+määräyksen+etten+saa+kaatua,+koska+polvilumpio+hajoaa+muutoin,+ja+jotenkin+alitajuisesti+kuvittelin+etten+pääse+pakoon,+niin+sillä+sitten+muiden+ihmisten+riehuminen+tai+toisia+vasten+heiluminen+ja+töniminen+aiheutti+paniikkikohtauksen.+Nyt+niitä+ei+ole+tullut+enää+yli+15+vuoteen.+Samasta+syystä+pääsin+kerran+Yön+keikan+aikana+niitten+takahuoneeseen+rauhottumaan,+kun+paniikkikohtaus+iski+kesken+keikan.+Olin+suuri+Dingo-fani+alle+kouluikäsenä,+ja+porukat+joutu+pakosta+kuuntelemaan+niitten+biisejä,+vaikka+eivät+itse+mitään+faneja+ollutkaan.+He+ovat+sitä+humppakansan+ikäpolvea,+joille+suurimmat+idolit+on+ollut+iskelmälaulajia+ja+tanssiorkestereita.Muistan+yhdenkin+matkan+kun+isän+kanssa+ajettiin+Lahtea+kohti+Jokimaalle+raveihin+(äitini+oli+paljon+niihin+aikoihin+reumansa+takia+sairaalassa+Heinolassa+reumalla),+ja+seisoin+takapenkillä+etupenkkien+välissä+Dingon+pauhatessa+autoradiosta,+itse+hoilottaen+niin+kovaa+kuin+ääntä+lähti.+Voi+isäparan+korvia.+🙈🙊😂