Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Vähän+sama+vika.+Tosin+riippuu+siitä+mistä+puhutaan,+mutta+esimerkiksi+en+millään+meinaa+keksi+aihetta+mistä+keskustella+kasvotusten.+Joskus+jopa+omien+sukulaisten++-siis+ne+jotka+lasken+lähimpiin+kuuluviksi-+kanssa+tulee+välillä+vaivaantunut+olo,+kun+en+oikein+keksi+mistä+puhua,+vaikka+olenkin+heidät+koko+ikäni+tuntenut.+Sit+on+taas+ihmisiä,+itselle+jopa+aivan+vieraita,+kenen+kanssa+juttelu+sujuu+kuin+tanssi,+eikä+kiusallista+hiljaisuutta+pääse+tulemaan.+Muutoinkin+olen+aina+mieluummin+kirjoittanut+kuin+puhunut,+ja+palstoilla+aktiivisena+kommentoijana+siksi+olenkin.+Jotenkin+saan+ajatukset+kirjoittamalla+purettua+siihen+muotoon+kuin+asian+haluan+ilmaista,+puhumiseen+nähden.+Samalla+pystyy+paremmin+jäsentelemään+ajatukset,+ja+suodattaa+vähän+siistin+pään+muotoon.+Puhuessa+taas+saatan+töksäyttää+ensimmäisenä+mieleen+tulevan+asian,+josta+hetken+päästä+toivoo+ettei+olisi+päästänyt+suustaan,+vaan+olisi+muotoillut+asian+paremmin.
  2. Hyvin+todennäköisesti.+Toisaalta+ymmärrän+ja+toisaalta+en.+Kun+itsellä+on+paha+olla,+niin+sitä+haluaa+että+toisillakin+on,+ja+sitä+kautta+sitten+tekee+kaiken+minkä+voi+aiheuttaakseen+muille+pahaa+mieltä,+jotta+tuntee+ettei+ole+tunteessa+yksin.+Tästä+tulee+mieleen+eräs+Iltalehden+juttu+naisesta,+joka+oli+hypännyt+parvekkeelta.+En+ollut+minä,+ketä+siinä+haastateltiin,+ja+tarkempaa+en+tiedä+miten+hänelle+kävi,+kun+juttu+oli+maksullisen+palvelun+puolella.+Joka+tapauksessa+facessa+oli+jutusta+paljon+kommentteja,+ja+joku+kyseli+mitä+luita+murtuu+hypätessä+vai+saako+vain+lieviä+murtumia.+Vastasin+ja+kerroin+mitkä+kaikki+luut+multa+murtui,+ja+lisäksi+kerroin+hermokivusta.+Ihan+asiallinen+vastaus+multa+ilman+dramatiikkaa.+Eräs+mies+kommentoi+siten,+että+hyppäsin+vain+siitä+syystä+että+saisin+elää+veronmaksajien+rahoilla.+Ja+hymynaamaa+perään.+Siinä+vaiheessa+mun+mittani+tuli+täyteen,+kun+totesin+että+irvaillaan+vakavasta+asiasta+ja+todetaan+perään+että+pitäisi+itsekin+tehdä+sama+juttu.+Pistinkin+sitten+aika+tiukkaa+tekstiä+menemään.+Pääosin+niitä+samoja+juttuja+mitä+olen+täällä+kertonut+elämästäni+ja+voinnistani.+Laitoin+jopa+sen,+että+hän+tuskin+ylittää+edes+isossa+kaupungissa+puoliltaöin+perjantain+ja+lauantain+välisenä+yönä,++jopa+silloin+vilkasta+katua,+katsomatta+tuleeko+autoja+vai+ei.+Mä+en+katsonut.+En+välittänyt+jäänkö+auton+alle+vai+en,+koska+olin+siinä+vaiheessa+jo+päättänyt+tappaa+itseni.+Eipä+ole+herrasta+mitään+kuulunut+sen+jälkeen.+Ehkäpä+hänkin+nyt+oppi+ettei+kaikilla+asioilla+voi+pelleillä,+eikä+kukaan+tee+tuollaista+tekoa+elääkseen+veronmaksajien+rahoilla.+No+joo..+Ei+siitä+sen+enempää.+Se+pitäisi+saada+ihmisten+päähän+uppoamaan,+että+ulkonäkö+voi+olla+joillekin+arka+paikka,+mutta+ylimääräiset+kilot,+tai+roikkuva+nahka+voi+johtua+esimerkiksi+sairaudesta,+tai+kuten+linkin+naisella+raskauksista.+Myös+terveys+ja+moni+muu+asia+voi+olla+syypää+sille,+että+näyttää+siltä+kuin+ei+olisi+tehnyt+vartalolleen+mitään.+Eikä+liikkumisesta+huolimatta+ole+saanut+tiputetuksi+kiloja++ja+poistettua+selluliittiä.+Mutta+sitten+voi+olla+yksinkertaisesti+se+tilanne+mikä+itselläni+on.+Vaikka+kuinka+haluaisi,+ei+asialle+voi+tehdä+sillä+hetkellä+mitään,+sairauden+tai+huonon+liikkumiskyvyn+tehdessä+sen+mahdottomaksi.+Ei+pidä+arvostella+jos+ei+tiedä+ihmisen+koko+tilannetta.+Sen+verran+paljon+on+tullut+viime+päivien+aikana+raakaa+arvostelua+jonkun+ihmisen+ulkonäöstä.+Sain+tarpeekseni+siitä,+ja+vaikka+normaalisti+en+halua+tahallisesti+loukata+ketään,+ajattelin+ap:n+tarvitsevan+vähän+näpäytystä+siitä,+miltä+tuntuu+kun+täysin+vieras+ihminen+arvostelee+negatiivisesti+jonkun+vartaloa.+Pidän+noista+vertauksista+mitä+on+olemassa,+koska+moni+sopii+tilanteeseen+kuin+tilanteeseen.+Niin+tälläkin+kertaa:Synnitön/syytön+heittäköön+ensimmäisen+kiven.
  3. En+ole+kenenkään+nainen,+mutta+vastaan+silti+oman+kantani.+Jokainen+nainen+saa+päättää+itse+meikkaako+vai+ei,+ja+missä+tilanteissa+meikkaa+jos+niin+haluaa+tehdä.+Sitä+ei+kukaan+muu+määräile,+mitä+pitäisi+tehdä+ja+mitä+ei,+saati+sitä+milloin+näin+pitäisi+tehdä+kuin+se+joka+niin+tekee.+Jos+nainen+ei+halua+herätä+ja+nousta+ylös+meikkaamaan+tai+ylipäätään+laittautumaan+ennen+miehen+heräämistä,+niin+se+on+silloin+sitä+vaativille+miehille+voi+voi+ja+vali+vali.+Mutta+se+on+silloinkin+naisen+oma+päätös.+Pitäisikö+alkaa+vaatimaan+että+mies+herää+hyvissä+ajoin+tunteja+ennen+naisen+heräämistä,+jotta+ehtisi+ajaa+parran,+laittaa+tukan+kuntoon+ja+olisi+muutenkin+freesin+näköinen+naisen+herätessä?+Mikä+valitus+tuosta+alkaisi+tulla+teidän+miesten+suista,+kun+joku+muu+määräisi+mitä+teidän+pitää+tehdä+ja+milloin.+Tai+että+teidän+pitää+vaihtaa+joka+kerta+puku+päälle+ja+kraka+kaulaan+lätkää+tai+futispeliä+katsoessa,+samoin+joka+kerta+suorat+housut,+kauluspaita+ja+pikkutakki+päälle,+kun+haluatte+rankan+työpäivän+jälkeen+nauttia+kotiin+tultua+yhden+oluen.++Missään+nimessä+ei+saa+katsoa+telkkaria+tai+juoda+kaljaa+missään+pieruverkkareissa,+koska+ne+eivät+näytä+hyvältä+teidän+päällä.+Miltä+kuulostaa?+Itse+meikkaan+hyvin+harvoin,+lähinnä+silloin+jos+olen+menosss+juhliin.+Välillä+tulee+kuitenkin+laittauduttua+kaupunkiin+asioille+mennessä,+mutta+sitäkin+tapahtuu+todella+harvoin.+Samasta+syystä+kuljen+pääosin+naturellina+niin+kotona+kuin+kaupungilla,+kuin+jo+kouluaikoina+kuljin;+yksinkertaisesti+laiskuudesta.+Toisaalta+olen+laiska+poistamaan+meikit+päivän+päätteeksi+pois+kasvoilta,+joten+sekään+ei+innosta+meikkaamaan.+Eikä+paljaana+kulkeminen+ihmisten+ilmoilla+ole+koskaan+ahdistanut,+joten+sekään+ei+ole+ongelma.+Sen,+että+joku+asia+on+suuri+ongelma,+tekee+se+että+tehdään+jostain+asiasta+ongelma,+johon+ei+anneta+kuin+yksi+ratkaisu+vaihtoehto.
  4. Aika+näyttää..