Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Mulla+naisella+11+vuotta+5+kk:tta+takana.+Eikä+ole+mitään+kiirettä+sitä+selibaattia+päättää.
  2. Riippuu+vähän+siitä+mitä+on+rikkonut+itsessään,+et+pääseekö+osastolle+-ja+mille+osastolle-+vai+ei.+Monesti+saattaa+ensiavusta+päästä+yhdeksi+yöksi+tarkkailuun,+mutta+jos+yhtään+selviää+kotona+eikä+ole+rikkonut+itseään+niin+pahasti+että+vamma+vaatii+leikkaushoitoa,+ei+osastolle+pääse.+Jos+osastolle+pääsee,+vietetään+siellä+vain+se+aika+mikä+on+hoidollisesti+välttämätöntä,+ja+sen+jälkeen+potkitaan+pikaiseen+osastolta+pois.+Toisaalta+taas+pitemmän+päälle+osastolla+olosta+tulee+tylsää,+jos+ei+keksi+tekemistä+tai+pääse+liikkumaan.+Päivät+osastolla+on+aikalailla+samanlaisia,+mitä+nyt+vaihtelua+tuo+se+pääseekö+sinä+päivänä+suihkuun+vai+ei,+onko+kiertoa+tai+mitään+kokeita+tulossa.Siitä,+että+hoitajat+hellin+pikku+kätösin+pesevät+potilaat+sängyissä,+on+turha+haaveilla.+Hoitajat+pesee+sut+sängyssä,+tai+roudaa+sut+paareilla+suihkuun+ja+pesee+sut+vasta+siinä+vaiheessa,+kun+et+itse+kykene+paareilla+tai+suihkutuolilla+istumaan+ja+pesemään+itseäsi.+Mikäli+se+tilanne+tulee+eteen,+on+itse+siinä+kunnossa+ettei+se+ole+mitään+herkkua,+vaan+joko+kuset+pulloon+tai+sulla+on+virtsakatetri+hepissä,++makaat+24/7+pääsemättä+pois+sängystä+tai+et+saa+edes+nousta+istumaan+sängyssä,+etkä+pysty+tekemään+juuri+mitään+muutakaan+itse.+Ja+btw,+hoitajien+pesun+omakohtaisesti+useasti+kokeneena+voin+kertoa,+ettei+se+ole+mitään+hellää+ja+hidasta,+vaan+riuskaa+ja+nopeaa,+koska+potilaita+on+jopa+kymmeniä+odottamassa+pesulle+pääsyä.+Jos+hoitaja+pesee,+silloin+siihen+tarvitaan+useampi+hoitaja+samaan+aikaan+nostelemaan+ja+kääntelemään,+jopa+60+kilosta+hoikkaa+naista,+isommasta+miehenköriläästä+puhumattakaan.+Tämä+tarkoittaa+toisten+potilaiden+odotuttamista.+Ei+kannata+toivoa+sairaalaan+lepäämään+pääsyä.+Sitä+se+ei+todellakaan+ole.+Arki+aamuna+labrahoitajat+tulevat+seitsemältä+ottamaan+verikokeita,+ja+räpsäyttävät+huoneesta+kaikki+valot+päälle,+ja+jos+kokeita+ei+oteta,+saa+nukkua+vain+siihen+asti+kun+aamiainen+tulee+kahdeksan+maissa.+Jos+vain+yhtään+saa+liikkua,+fyssarit+tulevat+arkisin+joka+päivä+komentamaan+liikkeelle,+ellei+itse+liiku.
  3. Se+on+haastavaa,+ja+siksi+olo+onkin+usein+turhautunut,+kun+tekisi+mieli+lähteä+liikkeelle,+mutta+samalla+tietää+liikkumisen+tuottavan+lisää+tuskaa.+Mulla+tosiaan+liikkuminen+pahentaa+kipuja+helpottamisen+sijaan,+mutta+välillä+en+välitä+siitä+vaan+painan+menemään.Vuosi+sitten+kun+korona+tuli+ja+lähes+kaikki+paikat+suljettiin,+ajattelin+et+pyrin+siihen+että+kävisin+päivittäin+kauniilla+säällä+kävelemässä,+ja+samalla+saisi+tekemistä.+Pari+kertaa+sen+onnistuinkin+tekemään,+kunnes+kivut+pamahti+päälle+joka+päiväiseksi+seuralaiseksi.+Silloin+tein+sen+päätöksen,+että+kun+muru+tulee+käymään+mulla,+lähden+sen+kanssa+pienelle+lenkille+jos+yhtään+olen+siinä+kunnossa+että+sen+pystyn+tekemään.+Kovin+montaa+kertaa+se+ei+ole+jäänyt+toteutumatta+menneen+vuoden+aikana.+Mä+en+vie+Tirppaa+lenkille,+vaan+se+vie+mut,+ja+samalla+se+pääsee+haistelemaan+tänne+isoon+cityyn+sieltä+korvesta+missä+se+haistelee+vaan+pupujussien,+siilien+ja+peurojen+jälkiä,+ja+minä+ulkoilemaan.+Siis+selkeä+win-win+-tilanne.+:DPäivä+kerrallaan+ja+voinnin+mukaan+tekee+sen+minkä+pystyy.+Itse+asiassa+odotan+jo+kovasti+kesän+helteitä,+koska+vaikka+varsinaisesti+en+paahtavasta+kuumuudesta+välitä,+ainakin+viime+kesänä+ne+helpotti+olotilaa+sen+verran+paljon+että+nautin+liikkumisesta.Hyvä+biisi+muuten.+Kuuluu+mun+suosikkeihin+kyseiseltä+bändiltä.+:)