Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viikonloppuna+teen+tasan+tarkkaan+samaa+kuin+arkena+ja+muina+viikonloppuna.+Pelaan+ja+palstailen.+Ehkä+sen+poikkeuksen+teen,+et+meen+joku+päivä+käymään+porukoilla+päiväseltään,+jos+oon+siinä+kunnossa+että+pystyn.+Tänään+on+taas+kerran+aika+huono+päivä.
02.04.2021 16:06
Älä+tapa+itseäsi.+Se+ei+ole+mikään+oikea+ratkaisu.+Ajattele+läheisiäsi+ja+ystäviäsi.+Ajattele+mitä+he+joutuvat+kokemaan+menettäessään+sinut.+Jos+nyt+tapat+itsesi,+se+on+itsekkäin+teko+mitä+voit+tehdä.+Jo+tuo+että+pystyt+ylipäätään+puhumaan+tunteistasi+ja+purkamaan+surun+ja+pahan+olon+itsestäsi.+
Mä+en+siihen+pystyny,+ja+se+johti+siihen+että+hyppäsin+parvekkeelta.+Olin+24v.+Itsemurha+ja+kuolema+on+helppo+ratkaisu,+mutta+se+vain+siirtää+tuskan+sinun+harteilta+taakse+jääville.+Vaikka+mun+teosta+on+jo+16+vuotta,+nään+edelleen+sen+tuskan+vanhempieni+kasvoilla,+jonka+tekoni+heille+aiheutti.+Joka+kerta+kun+puhun+tapahtuneesta,+se+satuttaa+heitä.+
Mun+pahin+pelko+on+itsetuhoisuuden+palaaminen,+koska+tiedän+etten+sen+jälkeen+olisi+kauaa+elossa.+Sitä+en+halua+tehdä,+mutta+se+pelko+pyörii+yhä+15+vuoden+jälkeen.+Ja+tulee+pysymään+niiden+vammojen+kanssa,+jotka+silloin+sain.+
Sä+vaikutat+tekstiesi+perusteella+herkältä,+ja+tunteita+isosti+tuntevalta.+Se+ei+ole+paha+asia,+mutta+silloin+kaikki+epäonnistumiset+tuntuu+pahemmalta+ja+maailma+liian+julmalta.+Älä+kuitenkaan+luovuta.+Sä+olet+oikeasti+vielä+nuori,+ja+sulla+on+vielä+paljon+hyvääkin+edessä,+vaikka+se+siltä+ei+tällä+hetkellä+tunnukaan.+
Mä+ite+en+silloin+jaksanut+jatkaa.+Paria+viikkoa+aiemmin+olin+eronnu+kihlatusta,+joka+löysi+uuden+vuorokausi+meidän+eron+jälkeen,+ja+olin+ihan+palasina.+En+ole+koskaan+syyttänyt+enkä+tule+syyttämään+exääni+teosta,+koska+hän+ei+ole+siihen+syyllinen.+Syytän+vain+itseäni,+vaikka+lopullista+totuutta+putoamisesta+en+muista.+Siis+siitä+irrotinko+itse+otteeni,+horjahdinko+vai+loppuiko+voimat+pitää+kiinni.+Syytän+itseäni+siitä,+että+kömmin+sinne+kaiteelle+istumaan+jalat+ulospäin.+Muistan+vain+tunteen+siitä+kun+putosin.+Totuutta+en+tule+koskaan+muistamaan.+
Mä+oon+miettiny+16+vuotta+miks+mä+jäin+kahdesti+henkiin,+vaikka+kummallakin+kerralla+hengissä+selviäminen+oli+pienestä+kiinni.+Mä+en+vieläkään+tiedä+vastausta,+mutta+ehkä+sillä+henkiin+jäämisellä+on+jokin+suurempi+tarkoitus.+Se+ei+vaan+vielä+ole+selvinnyt.+
Yritä+jaksaa,+ja+vaikka+se+kliseiseltä+kuulostaa,+aika+lopulta+oikeasti+parantaa+haavat,+kun+vain+jaksaa+tarpeeksi+kauan+odottaa.+Puhu+kaikki+kipeät+tunteet+ja+ahdistuksen+ulos.+Älä+jätä+niitä+pääsi+sisään+kasaantumaan,+kuten+itse+tein+tuhoisin+seurauksin.+Sinä+olet+tärkeä+jollekin+ihmiselle.+Et+vain+välttämättä+sitä+vielä+tiedä,+tai+olet+sen+unohtanut.
02.04.2021 15:29
Ainakin+meidän+ensimmäisessä+tietokoneessa+oli+tekstinkäsittelyohjelma+jonka+nimi+oli+muistaakseni+myös+word,+vaikka+sitä+ei+voikaan+verrata+nykyisiin+wordeihin.+Sillä+vanhalla+ohjelmalla+kirjotin+syksyllä+-97+musikaalin+kässärin+yhen+kohtauksen+puhtaaksi.+Pelit+oli+alkeellisia+aluksi,+mutta+silloin+90-luvun+taitteessa+yksi+perheystävistä+oli+töissä+IVOn+atk-tukena,+ja+hänen+kauttaan+sain+vähän+haastavampia+pelejä+(ehkä+Nintendon+pelien+tasoisia+pelejä).+
Kaikkia+ohjelmia+en+enää+edes+muista,+koska+sen+ekan+koneen+aikaan+olin+siis+aika+nuori,+ja+pelit+oli+ne+mitkä+eniten+kiinnosti.+Muistelisin+et+oli+sellanen+aakkosten+opetuspeli,+joka+oli+tarkoitettu+just+10++vuotiaille.+Laskimesta+en+oo+ihan+varma.+BASICistä+en+oo+sata+varma,+kun+en+oo+sen+tarkemmin+niitä+opiskellu,+mutta+microsoft+dosin+komentoja+käytettiin.+Dir/p:llä+sai+tiedoston+tai+levyn+sisällön+katottua+pätkissä,+kun+pelkällä+Dir:llä+ne+meni+nopeana+litaniana+ohi.++.+exe+lopusta+ties+kyseessä+olevan+käynnistyvän+ohjelman.+Omat+komentonsa+oli+koneen+sammuttamiselle,+ja+ne+kaikki+piti+vain+muistaa.+
Me+asuttiin+peräkylillä,+joten+netti+tuli+meille+vasta+joskus+2000-luvulla,+kun+yhteydet+puhelinlankoja+pitkin+oli+aika+heikot,+ja+kalliit.+Siinä+vaiheessa+kun+ite+menin+yläasteelle+-93,+ei+äitini+enää+atk:ta+opettanut,+ja+itelle+tuli+netti+tutuksi+muistaakseni+vasta+lukion+ekalla+win95:sen+myötä.+Sen+muistan+että+atk-tunneilla+opeteltiin+alkeellista+ohjelmointia,+mutta+muistaakseni+windows95+tuli+meidän+koululle+joskus+olisko+1996-1997.+Tarkkaa+aikaa+en+siis+enää+muista.
Toisaalta+noista+ajoista+alkaa+kohta+olemaan+se+30++vuotta,+joten+ei+mikään+ihme+että+ne+ajat+ja+ohjelmat+muistaa+vähän+huonommin,+kuin+10-15+vuoden+takaset.
02.04.2021 14:03
Eiköhän+pääasia+ole+se,+että+palstalla+on+kuitenkin+kaiken+ikäisiä+palstailijoita,+joka+loppujen+lopuksi+on+vain+siunaus.+Ei+sillä+ole+väliä+minkä+ikäinen+joku+on.+Eri+asioista+saa+erilaisia+näkökantoja+ja+eri+sukupolvien+saamia+tapoja+ja+opetuksia+voidaan+verrata+keskenään.+Mun+mielestä+kaikki+täällä+olijat+on+samanarvoisia+keskenään,+mitä+tulee+palstan+keskusteluihin.+Yhdellä+saattaa+olla+asiasta+yhdenlainen+mielipide+ja+toisella+toinen,+ja+sitä+pitäisi+pääsääntöisesti+kunnioittaa.++Niitä+mielipiteitä+on+kuitenkin+yhtä+monta+kuin+on+palstalaisia.
02.04.2021 13:20
Puhumattakaan+siitä+että+kirjotuksista+näkee+että+on+saanut+ns.+vanhanaikaisen+kasvatuksen,+jossa+mies+on+perheen+pomo,+ja+nainen+tekee+kaiken+miehen+puolesta+miehen+palvelijana.+Tämä+kasvatus+on+osittain+omien+vanhempieni+(70+)+ikäpolven,+ja+jokaisen+sitä+edeltävän+sukupolven+saamaa+kasvatusta,+jossa+mies+käy+töissä+tienaamassa,+ja+nainen+hoitaa+sekä+kodin+että+perheen,+ja+huolehtii+miehen+tarpeista.+
En+ole+tavannut+ketään+itseäni,+siis+nelikymppistä,+nuorempaa,+joka+olettaa+automaattisesti+että+naisen+tehtävä+on+pitää+miehestä+ja+hänen+tarpeistaan+huolta,+hakea+hälle+kaljaa+kesken+mökkeilyn+jne.+Olen+huomannut+ja+tunnistanut+tämän+olettamuksen+jo+hyvin+nopeasti,+koska+olen+lukenut+paljon+40-luvusta+ja+sitä+aiemmista+vuosikymmenistä+kertovia+kirjoja,+ja+juurikin+niissä+on+nämä+määrätyt+sukupuoliroolit+vahvana+esillä,+mitkä+paistaa+Väliksen+kirjoituksista+voimakkaasti+läpi.
Epäilen+että+tuollaista+vanhoillista+kasvatusta+ei+ole+voinut+kukaan+itseäni+nuorempi+automaattisesti+saada,+ellei+ole+vanhoillislestadiolaisesta+perheestä+lähtöisin,+tai+vastaavasta+vähemmistöryhmästä.+Mulla+ei+ole+heitä+vastaan+mitään,+ja+itse+asiassa+tiedänkin+erään+perheen,+mutta+valtaväestön+keskuudessa+ei+tällaista+kasvatusta+ole+saaneet+suurten+ikäluokkien+jälkeen+juuri+kukaan.+Toisaalta+lestadiolaiset+eivät+juo+alkoholia,+niin+epäilen+sitäkin+vaihtoehtoa+suuresti,+että+Välis+olisi+sen+yhteisön+jäsen.+Entinen+saattaa+olla,+mutta+nykyinen?+En+usko.+Siitä+antaa+viitteitä+jo+tämäkin+ketju:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16877319/nainen-olisko-paivan-kohokohta
02.04.2021 13:00
On+todellakin+ollu,+ja+ensimmäiset+tietokoneet+tuli+yläasteelle+suurin+piirtein+-89.+Tiedän+sen+koska+äitini+opetti+alkuvaiheessa+atk:ta+noihin+aikoihin,+ja+siinä+vaiheessa+samasta+syystä+meille+kotiin+tuli+ensimmäinen+tietokone.+Olin+joku+10+vanha,+kun+pelasin+ekat+tietokonepeli.+
Ite+valitsin+atk:n+ya:n+valinnaiseksi+vuonna+1994,+kun+pääsin+seiskalta.
02.04.2021 12:29
Sit+ei+ryyppää+edes+sitä+yhtä+kertaa+känniin+asti,+jos+mun+kanssa+haluaa+lähtee.+Pari+saunakaljaa+ja+ehkä+ruuan+kanssa+pari+on+ok.+Jos+haluaa+känniin+asti+juoda+siten,+ettei+meidän+kahden+kanssa+ole+ketään+muuta+paikalla,+mä+en+lähde+siinä+tapauksessa+kotoa+minnekään.+Jos+vieraita+tulee+mökille+ja+heidän+kanssa+juo+muutaman+enemmän,+se+on+fine.+
Mulla+on+syyni+miks+mulla+on+muodostunu+näinkin+tiukka+linja,+ja+miksi+siitä+en+poikkea+kenenkään+kohdalla.+Epäilen,+että+se+miksi+ei+viiteen+vuoteen+tehnyt+mieli+juoda+yhtään+alkoholia,+johtuu+siitä+että+jouduin+katsomaan+pitkään+vierestä+silloisen+puolison+yhä+pahenevaa+ryyppäämistä.+Lisäksi+omassa+suvussa+on+ollut+alkoholisteja,+ja+yhä+edelleen+näkyy+päivittäin+jäljet+siitä,+kun+ei+voitu+puhua+jokaisesta+asiasta+pelätessä+yhden+ihmisen+reaktiota.
02.04.2021 11:35
Kunhan+se+ei+ole+jatkuvaa+ja+ei+mene+lattialla+konttaamiseksi,+niin+mun+puolesta+saa+ottaa+ja+juhlia.+Sitä+vastaan+mulla+ei+ole+mitään.+Saunakaljat+on+ok+tai+ruuan+kanssa,+myös+sekin+on+ok+et+kavereita+tulee+iltaa+istumaan+ja+siinä+juodaan.+Kunhan+fiilis+ja+olotila+pysyy+hyvänä.+
Se+mitä+mä+en+siedä,+on+mun+paikalla+ollessa+jopa+pari+kolme+kertaa+viikossa,+ja+joka+kerta+sammumiseen+asti++otetut+kalsarikännit,+koska+vituttaa+ja+tekee+mieli+juomalla+hukuttaa+murheensa.+Sitä+katoin+ihan+tarpeeksi+kahden+vuoden+suhteen+aikana.+
Tiedän+että+kaikki+ei+ole+samanlaisia,+eikä+käyttäydy+samoin,+mutta+sekään+etten+jaksa+kattoa+örveltämistä,+ei+tarkoita+sitä+etteikö+sitä+saisi+tehdä+silloin+kun+en+ole+paikalla.+Totta+hemmetissä+saa.
02.04.2021 11:14
Sit+lähtee+kavereitten+kans+sinne+mökille.+Kuten+oon+sanonu+aiemmin,+mä+en+selvinpäin+kattele+örveltämistä,+ja+jos+sammumiseen+asti+juo,+niin+silloin+se+on+örveltämistä.+Mä+en+voi+alkoholia+käyttää+enää+runsaita+määriä+säännöllisen+lääkityksen+takia,+joten+kännejä+en+voi+vetää.+Hyvin+todennäköisesti+meikäläisen+juhlimiset+on+juhlittu+ainakin+toistaiseksi.+Valitettavasti.
02.04.2021 10:58
Vaihtoehdot+ovat+siis+joko+72+kaljaa+yhdelle+hengelle+yhden+päivän+aikana,+tai+kolmena+päivänä+ryyppäämistä+24+kaljaa/vrk.+Mietitäänpä+kumpaakin+skenaariota;
1.+Jos+siis+ottaisi+vain+yhtenä+päivänä,+niin+se+olisi+kuitenkin+heti+tuloillasta+sitä+seuraavaan+aamuun,+jos+siis+enää+siinä+vaiheessa+olisi+hengissä+tuon+kaljamäärän+jälkeen.+Sen+jälkeen+seuraavat+kaksi+vuorokautta+menisi+miehellä+sängyssä+maatessa+pahaa+krapulaa+potiessa,+ja+jota+naisen+täytyisi+passata,+koska+mieshän+on+omasta+mielestään+kuoleman+kielissä,+eikä+ole+kykenevä+tekemään+yhtään+mitään+siitä+huolimatta,+että+kyseessä+on+itse+aiheutettu+tauti.+
Johtopäätös:+Miehen+hyvistä+ennen+mökille+menoa+olevista+ajatuksista+huolimatta,+mies+ei+tekisi+mökillä+yhtään+mitään,+vaan+naiselle+jäisi+kaikki+työ+grillaus+mukaan+lukien.+Sen+lisäksi+nainen+joutuisi+katsomaan+vuorokauden+miehensä+örvellystä,+vahtimaan+miestään+että+tämä+ylipäätään+pysyy+hengissä+eikä+satuta+itseään+pahasti.+Loppujen+lopuksi+mökkiloma+päättyy+riitaan,+koska+nainen+oli+mökillä+oloajan+aikana+jokaisesta+siellä+tehtävästä+työstä+vastuussa+miehen+ollessa+kykenemätön+tekemään+tälle+kuuluvia+tehtäviä.+
2.+Jos+joisi+kolmena+päivänä+sen+24+kaljaa+per+päivä.+Ekana+iltana+mies+ehkä+tekisikin+jotain+tälle+kuuluvia+hommia,+mutta+hyvin+nopeasti+mies+keskittyisi+juomiseen,+jättäen+kaikki+mökillä+tehtävät+askareet+naisen+niskoille.+
Johtopäätös:+nainen+on+vittuuntunut+miehelle+joutuessaan+orjaksi,+ja+joutuessaan+katselemaan+ja+kuuntelemaan+kolme+päivää+miehen+örvellystä.+Puhumattakaan+siitä+että+nainen+olisi+itse+nauttinut+yhtään+mökkilomastansa,+joka+rentoutumisen+sijaan+joutuu+itse+käyttämään+mökillä+vietetyn+ajan+kaikkien+töiden+tekemiseen+grillauksesta+saunan+lämmitykseen+ja+vesien+kantamiseen+asti,+koska+mies+keskittyy+koko+mökillä+olon+ajan+kaljan+kittaamiseen.
Joten,+jos+mä+lähden+jonkun+miehen+kanssa+mökille,+saa+alkoholijuomia+tulla+korkeintaan+mäyräkoira+(12pll/tlk)+kaljaa,+ja+sen+on+riitettävä+koko+viikonlopun+ajaksi.+Itse+saa+päättää+juoko+kaikki+12+kaljaa+yhtenä+päivänä,+vai+juoko+pari+sauna/ruoka+kaljaa+päivässä.+Mä+en+lähde+kattoon+mökille+toisen+ryyppäämistä.
02.04.2021 09:31
Ja+ikäeroa+olisi+15v.
01.04.2021 20:26
41v.
01.04.2021 20:21
Kaks+kertaa+olen+ollu+kihloissa,+vaikken+kertaakaan+naimisissa.+Ekalla+kerralla+ite+sössin+koko+jutun,+ja+olen+hyvilläni+että+jälkimmäisestä+pääsin+onneksi+eroon,+enkä+erehtynyt+menemään+naimisiin.+Sen+jälkeen+ei+tullu+pitkiin+aikoihin+ketään+sellasta+vastaan,+josta+olisin+kiinnostunut.+Täs+on+vuosien+varrella+oppinut+omasta+itsestäni+sen,+etten+ole+mitään+vaimomatskua.+Koskaan+ei+auta+sanoa+ei+koskaan,+koska+silloin+se+asia+varmasti+tapahtuu.+Näin+on+itelle+pari+kertaa+käynny.+Toisaalta+eipä+sitä+tulevaisuudesta+tiedä+mitä+aika+tuo+tullessaan.
01.04.2021 19:29
Mä+tykkään+eniten+tästä+biisistä:
https://m.youtube.com/watch?v=9K2ktd6Ajkc
01.04.2021 18:32
Nöf,+nöf,+nöf,+nöf,+nöf+wuiii!
01.04.2021 16:49
En+mitenkään,+kun+inhoan+vedätyksiä.
01.04.2021 16:47
Ai+kaikki+varattuja?+Ihan+sinkku+mä+tietääkseni+olen....kai.+🙄
01.04.2021 16:46
Mä+tein+lopulta+samoin,+et+jätin+tuomatta+ja+en+niitä+sen+kaljoja+enää+maksanut.+Yhessä+käytiin+ruokakaupassa,+ja+viimeinen+vuosi+tai+vajaa,+ennen+kun+lopetin+suhteen,+minä+maksoin+yksin+niin+ruuat+kuin+asumiskustannukset,+ja+alkuun+myöskin+kaljat.+
Sit+tein+sen+päätöksen+että+hän+saa+ostaa+omat+juotavansa+omilla+rahoillaan,+ja+et+mä+en+pulita+niistä+senttiäkään.+Itse+en+enää+siinä+vaiheessa+juonut+pisaraakaan+alkoholia,+enkä+juonut+myöskään+seuraavaan+neljään+vuoteen.+Alko+tökkii+itellä,+eikä+enää+yhtään+tehny+mieli.+
Voisin+tulevaisuudessa+kyllä+silloin+tällöin+tuoda+jos+mahdollinen+kumppani+pyytää,+mutta+kun+se+menee+siihen+että+sitä+kaljaa+pitää+tuoda+salkullinen+joka+kerta+kun+siellä+kaupassa+käy,+niin+silloin+lopetan+kuskaamisen.
01.04.2021 16:04
Ei+mulla+oo+varsinaisen+juomisen+kanssa+ongelmaa,+oli+se+sitten+humalanhakuista+tai+vaan+muutama+juoma+kerralla.+En+vaan+jaksa+kattoo+sitä+örvellystä,+mikä+välillä+tulee+kun+ihmiset+vetää+kaksin+käsin+liian+nopeasti.+
Jos+on+vieraita+tai+vaan+kavereita+kylässä,+ja+niiden++kanssa+nautitaan+muutama+olut+tai+paukku,+se+on+fine.+Kaikilla+on+hauskaa,+kun+sen+juomisen+sävy+on+leppoisa+ja+seurallinen.+Jos+taas+varta+vasten+vedetään+hirveellä+kiireellä+kännit,+tai+joku+seurueesta+alkaa+olla+jo+liian+humalassa,+alkaa+örvellys.+
Koska+en+enää+juo+kuin+todella+harvoin,+ja+sillonkin+siihen+riittää+yks+breezeri,+en+jaksa+puolison+tai+edes++kaverin+tissuttelua.+Olen+nähnyt+sitä+kotona+tapahtuvaa+iltapäivästä+seuraavaan+aamuun+kestävää+yksin+ryyppäystä+ihan+tarpeeksi.+Jos+sitä+kaljaa+tekee+mieli+kitata+ja+yksin+aikoo+juoda+sen+72+tölkkiä+kolmen+päivän+aikana+kuten+ap+ehdottaa,+niin+menköön+yksin+sinne+mökille+kittaamaan,+tai+pyytäköön+kavereita+mukaan+seuraksi,+jos+seuraa+kaipaa.+En+todellakaan+lähtis+mukaan,+kun+tietää+että+kukas+muukaan+kuin+minä+joutuu+siivoamaan+sen+juomisen+jäljet,+herran+potiessa+krapulaa+pari+päivää+ton+määrän+juotuaan.
01.04.2021 15:38
Elämä+lyö+välillä+liian+kovaa+turpaan,+vaikka+ei+sitä+haluaisi.+Kirjoituksesi+voisi+olla+kuin+omasta+kynästäni+sillä+poikkeuksella,+että+mä+en+edes+yrittänyt.+Eikä+kyse+ole+ollut+missään+vaiheessa+se+etten+haluaisi.+Tunnen+vain+oman+luonteeni+ja+miten+tämän+hetkisessä+tilanteessani+käyttäydyn.+Sen,+että+itse+pilaan+aina+kaiken.+Menneisyyteni+on+opettanut+tämän+liiankin+hyvin.+Siellä+ei+ole+mitään+muuta+kuin+sarja+epäonnistumisia.+
Voimia,+ja+koita+jaksaa.+Sydän+on+aikansa+verillä+ja+riekaleina,+mutta+alkaa+parantumaan+ajan+kuluessa.+Vaikket+sitä+tällä+hetkellä+uskokaan,+sulla+on+elämä+vielä+edessä.
01.04.2021 13:54
60 / 86