Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mul+oli+aikaisemmin+ps2,+mut+sit+ku+se+hajos+muutama+vuosi+takaperin,+en+sit+enää+hankkinu+uutta+ja+jäi+pelit+pelaamatta.+Sit+kun+viime+syksynä+totesin+että+tuun+ties+kuinka+pitkään+olemaan+kotona,+ja+et+tarvin+lisää+tekemistä,+hankin+tän+nelosen+toistaseks.+Vitonen+oli+mun+tuloilla+vähän+kallis+hankkia,+vaikka+tiesin+sen+olevan+tulossa+lähiaikoina.
18.03.2021 18:46
Mun+pitäis+sitä+lätkää+treenata+ensin+kyllä+aika+paljon+yksin,+kun+en+oo+sitä+ikinä+konsolilla+tai+tietsikalla+pelannu,+ja+ilman+etukäteistreeniä+häviäisin+jatkuvasti.+Vastahan+mä+elämäni+ekan+kerran+räiskintääkin+pelasin+5+kuukautta+sitten.+Mut+muuten+ei+oo+yhtään+hullumpi+ehdotus.
18.03.2021 18:17
Mulla+on+pakko+pitää+säännöllistä+päivärytmiä+oli+arki+tai+pyhä,+ja+sänkyyn+meen+yleensä+yheksän+kymmenen+aikaan+illalla,+ja+nukkumaan+viimeistään+yheltätoista,+mutta+monesti+jo+aikaisemmin.+
Pääosin+räiskintää+kuten+call+of+duty+-sarja,+sniper+elite+ym,+ja+viime+aikoina+tomb+raiderin+kolmea+eri+peliä.+Vähän+mitä+milloinkin+tekee+mieli.+Kyllästyn+aika+nopeesti+jos+en+pääse+eteenpäin,+tai+oon+saanu+pelattua+yksinpelit+läpi.+Mut+aika+kuluu+eikä+tuu+tylsää,+mut+mikä+tärkeintä,+saan+ajatukset+aivan+muualle.+
Tietokone-+ja+konsolipelit+on+hyvää+ajanvietettä,+ja+samalla+pystyy+harjottaan+käden+ja+silmien+yhteiskordinaatiota.
18.03.2021 18:03
Tällä+hetkellä+ei+oo+yhtään+mikään+makkara+mielessä.+Tapan+aikaa+täällä+samalla+kun+pelaan+pleikkaa+ennen+nukkumaan+menoa.+Kuten+joka+päivä,+sillä+poikkeuksella+että+tänään+on+huonompi+päivä+kuin+edellisinä+päivinä+=+kivuliaampi+päivä.
18.03.2021 17:25
Sulta,+eikä+siltä
18.03.2021 16:21
Riippuu+tilanteesta.
18.03.2021 16:06
Ulkoruokintaan+siis.
18.03.2021 15:58
Kyllähän+se+passaa.+*ottaa+herraa+kainalosta+kiinni+ja+taluttaa+tämän+ulko-ovesta+pihalle+ruokakuppinsa+ääreen+ukko+ruokintaan.+😇
18.03.2021 15:58
Koirat+tykkää+myös+makkaroista,+joten+jos+sellainen+on+notskilla+mukana,+silloin+kannattaa+vahtia+sitä+makkaraansa+koko+ajan,+jos+haluaa+itse+syödä+sen.+Niin+koirat+kuin+kissat+ovat+fiksuja+koskien+ruokaa,+ja+onnistuvat+keksimään+mitä+erilaisempia+kikkoja+saada+haluamansa.+Puhumattakaan+siitä,+että+ne+ei+ajattele+sitä,+tuleeko+sulle+paha+mieli,+jos+ne+vetää+sen+makkaran+sun+nokan+edestä+parempiin+suihin.
18.03.2021 15:46
Joo,+ne+on+muhkeet+ja+antaa+persoonallisen+ilmeen+muuten+niin+itsepäiselle+-emäntäänsä+tullut-+luonteelle.+Noi+hormoniviikset+kasvoi+steriloinnin+jälkeen,+eikä+missään+nimessä+aiota+niitä+leikata+pois.
18.03.2021 15:30
Se+on+mun+muru+viiksineen.+😍+Kävinkin+sen+kanssa+eilen+lenkillä,+kun+se+tuli+ulkoiluttamaan+mua.+Ja+kuka+noita+ruskeita+silmiä+voi+vastustaa..
18.03.2021 15:20
Aattelin+teille+taitamattomille+kertoa,+kuinka+sen+varmasti+saa+syttymään.+Notski+on+huomattavasti+helpompi+saada+syttymään+tuollainen+pannu:
https://m.nettimarkkina.com/arimax-puukattila/1652758
Mähän+vastasin.+Ei+kannata+sytyttää+ylhäältä,+kun+pienikin+tuulenvire+sammuttaa+tikun+heti+paikalla.+
Jos+notskin+puut+on+aseteltu+liian+tiiviisti,+eikä+ole+jätetty+tilaa+hapensaannille,+puhumattakaan+unohdetusta+sytykkeestä.+Jos+tällaisessa+tilanteessa+yrittää+sytyttää+alhaalta,+tuli+tukahtuu,+koska+se+ei+tarpeeksi+happea.+Eli+tässä+tilanteessa+myös+alhaalta+sytyttäminen+kannattaa+unohtaa.+
Tämän+tietää+kaikki+ne,+jotka+on+on+erilaisia+valkeita+sytytellyt+paljonkin.+Ja+mitä+tulee+pätemiseen,+niin+minut+on+opettanut+sytyttämään+tulen+sellainen+ihminen,+joka+on+ainakin+50+vuotta+alkusyksystä+loppukevääseen+sytyttänyt+päivittäin+linkin+kuvan+kaltaisen+tulisijan,+ja+pitänyt+sen+valkean+hengissä+kovillakin+pakkasilla.+
Silta+voisikin+kysyä,+että+osaatko+sytyttää+samanlaisen+pannuun+valkean+niin,+että+se+alkaa+vetämään+ja+lämmittää+yhdeksi+päiväksi+20+asteen+pakkasilla+omakotitalon?
18.03.2021 15:18
Ristiriitainen
18.03.2021 14:55
En+tiedä,+kun+en+järin+ole+muita+valkeita+sytytellyt+kuin+sitä+isoa+uunia,+minne+mahtuu+parin+kolmen+notskin+puut+kerralla+sen+jälkeen+kun+tuli+on+saatu+syttymään.+Muutoin+tuli+tukahtuu.+Enkä+ole+mikään+luontoihminen,+joka+jatkuvasti+patikoi+metsissä.
18.03.2021 14:53
Mitenkäs+tälle+kirjelmälle+kävi?+Pistettiinkö+ap:n+vaatimat+ihmiset+pihalle,+vai+joutuiko+ap+lähtemään?+🤔
18.03.2021 14:50
Mä+epäilen+et+palstalaiset+edelleen+miettii+vielä+parin+tunnin+päästä,+kummasta+päästä+pitää+Tikku+raapasta+askin+kylkeen,+et+siihen+tikkuun+saa+tulen.+🤔😉
18.03.2021 14:36
Tarpeeksi+kuivaa+tuohta+tai+paperia+mukaan,+sekä+pitää+huolen+ettei+yritä+märkiä+puita+sytyttää.+Paperia/tuohta+laittaa+kunnolla+puiden+sekaan+niin+että+tuli+saa+kuitenkin+tarpeeksi+happea.+Sitten+sytyttää+paperin/tuohen+useasta+kohtaa+notskia,+niin+eiköhän+ala+syttymään,+ellei+sitten+nuotio+ole+paljaan+taivaan+alla+kaatosateessa.+
Kyllä+tolla+konstilla+on+muutamaan+kertaan+saanut+puilla+lämpiävän+350+neliön+lämmöntarpeesta+huolehtivan+pannun+pesän+syttymään.
18.03.2021 14:34
Normi+kipupäivä+ja+väsynyt+olo.+Ei+kurjuutta+kummempaa..
17.03.2021 19:49
Jos+et+usko+tota+autojuttua,+niin+testaa+ite+sitä+väitteen+paikkansapitävyyttä,+mutta+älä+mua+syytä+jos+sulle+jotain+tapahtuu.+Itepähän+kokeilit.+Vai+miksi+sitten+tapahtuu+aika+paljon+onnettomuuksia,+jonka+syynä+on+se,+että+kuski+on+nukahtanut+rattiin?+Selitä+mulle+että+miksi+tuo+on+mahdotonta.+Että+miksi+ihmisiä+kuolee+tai+loukkaantuu+vaikeasti,+kun+yhden+turma-auton+kuski+on+nukahtanut+rattiin.+Kun+sun+teorian+mukaan+ihminen+pystyy+nukkuessa+ohjaamaan+autoa+yhtä+hyvin+kuin+hereillä+virkeänä+ollessa.+
Sä+et+oo+varmaankaan+koskaan+sun+elämäsi+aikana+termiä+unissakävelijä.+Tässäpä+sulle+faktaa+asiasta:
"Unissakävelijä+kuljeskelee+usein+silmät+auki+kömpelösti+huoneessa,+mutta+hän+ei+kuitenkaan+ole+helposti+herätettävissä.+Hän+saattaa+unissaan+avata+tai+sulkea+ovia+tai+ikkunoita,+puhua+sekavia,+joskus+pukeutua,+käydä+virtsaamassa+WC:ssä+tai+muualla,+lähteä+ulos+tai+jopa+ajaa+autoa.+Joskus+unissakävely+tapahtuu+yhdessä+yöllisen+kauhukohtauksen+kanssa+(ks.+Yöllinen+kauhukohtaus),+jolloin+kävelijä+voi+huutaa,+kirkua+tai+potkia.+Herättyään+kävelijä+ei+muista+kävelystään+mitään."
Tämä+teksti+ei+ole+minun+päästäni,+vaan+lainaus+täältä:
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01101
Minut+äitini+on+saanut+lapsena+kiinni+juuri+ennen+kuin+olen+lähtenyt+menemään+portaita+alas...umpiunessa.+Kerro+mulle+miksi+mä+olen+löytänyt+kerran+peittona+parin+metrin+päässä+sängyn+jalkopäädystä,+kun+en+sitä+painavaa+peittoa+olisi+jaksanut+heittää+sinne+mistä+se+löytyi,+joko+istuessani+tai+maatessani+sängyssä.+Ja+jos+olen+itse+vienyt+löytöpaikkaan,+miksen+sitten+muista+sitä?+Kerro+mulle+se.+
Mut+usko+mitä+haluat.+Äläkä+ihmettele,+jos+joskus+heräät+keskeltä+katua+alasti,+koska+sinähän+itse+heräsit,+riisuit+itsesi+alastomaksi,+ja+kävelit+sinne+keskelle+katua.+Mutta+väität+tehneesi+sen+unissasi.+Kummankohan+meistä+piipaa+-auto+vie+pehmustettuun+huoneeseen?+Jos+itse+et+nuku+levottomasti,+niin+se+ei+tarkoita+sitä,+etteikö+muut+voisi+niin+tehdä.+
Tai+hei,+jos+sä+ootkin+nukkunut+koko+elämäsi+yksin,+ilman+että+kukaan+muu+on+nukkunu+samassa+sängyssä+sun+kanssa,+niin+sulla+ei+ole+mitään+todisteita+siitä,+kuinka+rauhallisesti+itse+nukut.+
Niinä+kertoina+kun+mun+kyynärpäät+viuhuivat+ja+lähes+osuivat+exääni,+makasin+sängyssä.+En+seissyt+sängyn+vieressä,+enkä+edes+istunut+sängyssä.+Tämä+tieto+ei+ole+minusta+itsestä+lähtöisin,+vaan+exäni+kertoi+näistä+minulle+seuraavana+päivänä.+Jos+hän+ei+olisi+sanonut+sanaakaan,+en+edelleenkään+tietäisi+että+voin+tehdä+tai+ainakin+olen+tehnyt+noin.+Ei+mulla+oo+makkarissa+valvontakameraa,+joka+kuvaa+koko+yön+mun+nukkumista.
17.03.2021 19:42
Huom.+kun+itse+on+umpiunessa,+ei+silloin+pysty+säätelemään+omaa+liikkumistaan.+Otetaan+esimerkkinä+seuraava+skenaario,+mitä+toivottavasti+ei+tule+koskaan+tapahtumaan;+nukahdan+auton+rattiin,+ja+auto+alkaa+ohjautua+vastaantulevan+kaistalle.+Pystytkö+ohjaamaan+auton+omalle+puolelle,+kun+olet+unessa?+Et+pysty,+ellet+herää+ennen+kuin+käy+huonosti.+
Kukaan+ei+tiedä+miten+itse+käyttäytyy+ollessa+unessa,+ellei+joku+muu+unta+seurannut+sitä+kerro,+tai+nukkumisesta+ole+otettu+videokuvaa.+Unessa+tapahtuneet+teot+eivät+ole+tahdon+alaisena+tehtyjä,+koska+itse+ei+niitä+pysty+kontrolloimaan+silloin+kun+nukkuu.+Tuskin+itse+heräät+niillä+jokaisella+kerralla,+kun+yöllä+nukkuessa+vaihdat+kymmeniä+kertoja+asentoa+yön+aikana.+Mun+lantio+on+sen+verran+jäykkä+ja+vaatii+kääntymiseen+enemmän+voimaa,+että+havahduin+lähes+joka+kerta+pariksi+sekunniksi+kylkeä+kääntäessä.+
Mä+luulin+vielä+reilu+kolme+vuotta+sitten,+etten+ole+nukkunut+mahallani+sitten+26.11.2004,+koska+en+ole+kertaakaan+tuon+päivämäärän+jälkeen+herännyt+mahallani,+kuten+tein+joka+aamu+siihen+päivään+asti.+Se+oli+aikamoinen+yllätys,+kun+unisalkkututkimusten+tulokset+osoittivat+että+nukun+myös+mahallani,+koska+olin+luullut+etten+edes+unessa+pysty+kääntymään+mahalleni.+
Joten+se+ehdottamasi+normaalisti+nukkumisesta+on+aika+mahdoton+toteuttaa,+ellei+valvo+koko+yötä.+Tai+näin+ainakin+oletan.
17.03.2021 18:52
66 / 86