Makkaranpaistossa

Anonyymi

Olet tullut yks kaks laavulle. Pitäisi tehdä tulet. Seistä möllötät siinä tulitikut kädessäsi ja makkara repun sivutaskusta pilkistäen. Sytytätkö nuotion päältä vai alta?

81

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos kysyt palstalaisilta, nämä eivät ehdi tehdä mitään kun heidät on korjattu jo talteen.

• Mä epäilen et palstalaiset edelleen miettii vielä parin tunnin päästä, kummasta päästä pitää Tikku raapasta askin kylkeen, et siihen tikkuun saa tulen. 🤔😉

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Mä epäilen et palstalaiset edelleen miettii vielä parin tunnin päästä, kummasta päästä pitää Tikku raapasta askin kylkeen, et siihen tikkuun saa tulen. 🤔😉

Ihana hauva, onko toi se Muru?

W.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Mä epäilen et palstalaiset edelleen miettii vielä parin tunnin päästä, kummasta päästä pitää Tikku raapasta askin kylkeen, et siihen tikkuun saa tulen. 🤔😉

Näyttää siltä, että makkara jäätyy.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihana hauva, onko toi se Muru?

W.

Se on mun muru viiksineen. 😍 Kävinkin sen kanssa eilen lenkillä, kun se tuli ulkoiluttamaan mua. Ja kuka noita ruskeita silmiä voi vastustaa..

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Se on mun muru viiksineen. 😍 Kävinkin sen kanssa eilen lenkillä, kun se tuli ulkoiluttamaan mua. Ja kuka noita ruskeita silmiä voi vastustaa..

Sillä tosiaan on muhkeat viikset..😊

W.

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä tosiaan on muhkeat viikset..😊

W.

Joo, ne on muhkeet ja antaa persoonallisen ilmeen muuten niin itsepäiselle -emäntäänsä tullut- luonteelle. Noi hormoniviikset kasvoi steriloinnin jälkeen, eikä missään nimessä aiota niitä leikata pois.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Joo, ne on muhkeet ja antaa persoonallisen ilmeen muuten niin itsepäiselle -emäntäänsä tullut- luonteelle. Noi hormoniviikset kasvoi steriloinnin jälkeen, eikä missään nimessä aiota niitä leikata pois.

Tämä ei ole mikään koira-ketju.

• Anonyymi kirjoitti:

Koirat tykkää myös makkaroista, joten jos sellainen on notskilla mukana, silloin kannattaa vahtia sitä makkaraansa koko ajan, jos haluaa itse syödä sen. Niin koirat kuin kissat ovat fiksuja koskien ruokaa, ja onnistuvat keksimään mitä erilaisempia kikkoja saada haluamansa. Puhumattakaan siitä, että ne ei ajattele sitä, tuleeko sulle paha mieli, jos ne vetää sen makkaran sun nokan edestä parempiin suihin.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Koirat tykkää myös makkaroista, joten jos sellainen on notskilla mukana, silloin kannattaa vahtia sitä makkaraansa koko ajan, jos haluaa itse syödä sen. Niin koirat kuin kissat ovat fiksuja koskien ruokaa, ja onnistuvat keksimään mitä erilaisempia kikkoja saada haluamansa. Puhumattakaan siitä, että ne ei ajattele sitä, tuleeko sulle paha mieli, jos ne vetää sen makkaran sun nokan edestä parempiin suihin.

Viekää kirppusäkit muualle ruokapöydästä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän se passaa. *ottaa herraa kainalosta kiinni ja taluttaa tämän ulko-ovesta pihalle ruokakuppinsa ääreen ukko ruokintaan. 😇

• Lauruska kirjoitti:

Kyllähän se passaa. *ottaa herraa kainalosta kiinni ja taluttaa tämän ulko-ovesta pihalle ruokakuppinsa ääreen ukko ruokintaan. 😇

Ulkoruokintaan siis.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Ulkoruokintaan siis.

Taitaa lauruskalla olla joku muu makkara mielessä

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa lauruskalla olla joku muu makkara mielessä

Tällä hetkellä ei oo yhtään mikään makkara mielessä. Tapan aikaa täällä samalla kun pelaan pleikkaa ennen nukkumaan menoa. Kuten joka päivä, sillä poikkeuksella että tänään on huonompi päivä kuin edellisinä päivinä = kivuliaampi päivä.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Tällä hetkellä ei oo yhtään mikään makkara mielessä. Tapan aikaa täällä samalla kun pelaan pleikkaa ennen nukkumaan menoa. Kuten joka päivä, sillä poikkeuksella että tänään on huonompi päivä kuin edellisinä päivinä = kivuliaampi päivä.

Ei kai kukaan tähän aikaan nukkumaan mene olis itselläkin pleikka vois pelata esim jääkiekkoa jalkapalloa tai rallia mitä peliä tai pelejä pelaat

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kai kukaan tähän aikaan nukkumaan mene olis itselläkin pleikka vois pelata esim jääkiekkoa jalkapalloa tai rallia mitä peliä tai pelejä pelaat

Mulla on pakko pitää säännöllistä päivärytmiä oli arki tai pyhä, ja sänkyyn meen yleensä yheksän kymmenen aikaan illalla, ja nukkumaan viimeistään yheltätoista, mutta monesti jo aikaisemmin.

Pääosin räiskintää kuten call of duty -sarja, sniper elite ym, ja viime aikoina tomb raiderin kolmea eri peliä. Vähän mitä milloinkin tekee mieli. Kyllästyn aika nopeesti jos en pääse eteenpäin, tai oon saanu pelattua yksinpelit läpi. Mut aika kuluu eikä tuu tylsää, mut mikä tärkeintä, saan ajatukset aivan muualle.

Tietokone- ja konsolipelit on hyvää ajanvietettä, ja samalla pystyy harjottaan käden ja silmien yhteiskordinaatiota.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Mulla on pakko pitää säännöllistä päivärytmiä oli arki tai pyhä, ja sänkyyn meen yleensä yheksän kymmenen aikaan illalla, ja nukkumaan viimeistään yheltätoista, mutta monesti jo aikaisemmin.

Pääosin räiskintää kuten call of duty -sarja, sniper elite ym, ja viime aikoina tomb raiderin kolmea eri peliä. Vähän mitä milloinkin tekee mieli. Kyllästyn aika nopeesti jos en pääse eteenpäin, tai oon saanu pelattua yksinpelit läpi. Mut aika kuluu eikä tuu tylsää, mut mikä tärkeintä, saan ajatukset aivan muualle.

Tietokone- ja konsolipelit on hyvää ajanvietettä, ja samalla pystyy harjottaan käden ja silmien yhteiskordinaatiota.

Onhan ne ihan kivoja vieläkö löytäisit oman pelikaverin niin voisitte esim pelata vastakkain esim jääkiekkoa ja hävinnyt joutuu antaa voittajalle esim suuseksiä tietysti toivoen että tasaväkiset pelaajat että vuoron perään kumpikin saa ettei yksipuolisesti toinen hävii koko ajan

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan ne ihan kivoja vieläkö löytäisit oman pelikaverin niin voisitte esim pelata vastakkain esim jääkiekkoa ja hävinnyt joutuu antaa voittajalle esim suuseksiä tietysti toivoen että tasaväkiset pelaajat että vuoron perään kumpikin saa ettei yksipuolisesti toinen hävii koko ajan

Mun pitäis sitä lätkää treenata ensin kyllä aika paljon yksin, kun en oo sitä ikinä konsolilla tai tietsikalla pelannu, ja ilman etukäteistreeniä häviäisin jatkuvasti. Vastahan mä elämäni ekan kerran räiskintääkin pelasin 5 kuukautta sitten. Mut muuten ei oo yhtään hullumpi ehdotus.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Mun pitäis sitä lätkää treenata ensin kyllä aika paljon yksin, kun en oo sitä ikinä konsolilla tai tietsikalla pelannu, ja ilman etukäteistreeniä häviäisin jatkuvasti. Vastahan mä elämäni ekan kerran räiskintääkin pelasin 5 kuukautta sitten. Mut muuten ei oo yhtään hullumpi ehdotus.

En ole itsekkään pelannut kuin joskus nuorena vähän aikaa ettei itsekkään olis mikään haka mut olis se kiva itsekkin välillä voittaa

• Anonyymi kirjoitti:

En ole itsekkään pelannut kuin joskus nuorena vähän aikaa ettei itsekkään olis mikään haka mut olis se kiva itsekkin välillä voittaa

Mul oli aikaisemmin ps2, mut sit ku se hajos muutama vuosi takaperin, en sit enää hankkinu uutta ja jäi pelit pelaamatta. Sit kun viime syksynä totesin että tuun ties kuinka pitkään olemaan kotona, ja et tarvin lisää tekemistä, hankin tän nelosen toistaseks. Vitonen oli mun tuloilla vähän kallis hankkia, vaikka tiesin sen olevan tulossa lähiaikoina.

• Lauruska kirjoitti:

Täson Pupu..
        https://aijaa.com/TTOERi

• Anonyymi kirjoitti:

Meijän koira syö koiranmakkaraa joka päivä. ☝️

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö me ollakaan notskin äärellä? 🤔

• Wwuwuw kirjoitti:

Täson Pupu..
        https://aijaa.com/TTOERi

Suloinen pupu. 😍 Mulla on valokuva muistona 90-luvulla tapahtuneesta metsäretkestä, jossa isä paistaa makkaraa notskin päällä, ja meidän sillonen kultainen noudettava istuu isän takana ja tuijottaa kuola valuen sitä makkaraa. Niin tekis tää meidän nykyinenkin muru.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä ku.n sanotaan ”menen nukkumaan” tai ”menen päikkäreille” tarkoittaa se = ”vaihdan nimimerkkiä ja tulen toisella keskustelemaan”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä ku.n sanotaan ”menen nukkumaan” tai ”menen päikkäreille” tarkoittaa se = ”vaihdan nimimerkkiä ja tulen toisella keskustelemaan”.

Oikein,

• Anonyymi

• Anonyymi

Voi olla mahdollista, puoliksi oikein.

• Anonyymi

Alta tietenkin.

• Anonyymi

????

• Anonyymi

Oikein.

• Anonyymi

Päältähän ne sanoo että takka syttyy paremmin, itse silti nuotion alta. Tai keskeltä.

• Anonyymi

Päältä sytyttävät ovat väärässä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päältä sytyttävät ovat väärässä

Kyllä se oikea tapa päältä on. KVG jos et usko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se oikea tapa päältä on. KVG jos et usko

Tsot tsot humalassa ei saa retkeillä.

• Anonyymi

Otan mikron esiin.

• Anonyymi

🤣🤣😂 ja töpsöli seinään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🤣🤣😂 ja töpsöli seinään!

Rautakaupoista saa roikkaa.

• Tarpeeksi kuivaa tuohta tai paperia mukaan, sekä pitää huolen ettei yritä märkiä puita sytyttää. Paperia/tuohta laittaa kunnolla puiden sekaan niin että tuli saa kuitenkin tarpeeksi happea. Sitten sytyttää paperin/tuohen useasta kohtaa notskia, niin eiköhän ala syttymään, ellei sitten nuotio ole paljaan taivaan alla kaatosateessa.

Kyllä tolla konstilla on muutamaan kertaan saanut puilla lämpiävän 350 neliön lämmöntarpeesta huolehtivan pannun pesän syttymään.

• Anonyymi

Tiesittekö muuten, että tosiretkeilijät käyttää vanulappuja syttyinä?

• Anonyymi kirjoitti:

Tiesittekö muuten, että tosiretkeilijät käyttää vanulappuja syttyinä?

En tiedä, kun en järin ole muita valkeita sytytellyt kuin sitä isoa uunia, minne mahtuu parin kolmen notskin puut kerralla sen jälkeen kun tuli on saatu syttymään. Muutoin tuli tukahtuu. Enkä ole mikään luontoihminen, joka jatkuvasti patikoi metsissä.

• Anonyymi

Aina on pätijöitä jotka esitelmöi aiheesta kun voisi vain vastata alta tai yltä😂

• Anonyymi kirjoitti:

Aina on pätijöitä jotka esitelmöi aiheesta kun voisi vain vastata alta tai yltä😂

Aattelin teille taitamattomille kertoa, kuinka sen varmasti saa syttymään. Notski on huomattavasti helpompi saada syttymään tuollainen pannu:

https://m.nettimarkkina.com/arimax-puukattila/1652758

Mähän vastasin. Ei kannata sytyttää ylhäältä, kun pienikin tuulenvire sammuttaa tikun heti paikalla.

Jos notskin puut on aseteltu liian tiiviisti, eikä ole jätetty tilaa hapensaannille, puhumattakaan unohdetusta sytykkeestä. Jos tällaisessa tilanteessa yrittää sytyttää alhaalta, tuli tukahtuu, koska se ei tarpeeksi happea. Eli tässä tilanteessa myös alhaalta sytyttäminen kannattaa unohtaa.

Tämän tietää kaikki ne, jotka on on erilaisia valkeita sytytellyt paljonkin. Ja mitä tulee pätemiseen, niin minut on opettanut sytyttämään tulen sellainen ihminen, joka on ainakin 50 vuotta alkusyksystä loppukevääseen sytyttänyt päivittäin linkin kuvan kaltaisen tulisijan, ja pitänyt sen valkean hengissä kovillakin pakkasilla.

Silta voisikin kysyä, että osaatko sytyttää samanlaisen pannuun valkean niin, että se alkaa vetämään ja lämmittää yhdeksi päiväksi 20 asteen pakkasilla omakotitalon?

• Lauruska kirjoitti:

Aattelin teille taitamattomille kertoa, kuinka sen varmasti saa syttymään. Notski on huomattavasti helpompi saada syttymään tuollainen pannu:

https://m.nettimarkkina.com/arimax-puukattila/1652758

Mähän vastasin. Ei kannata sytyttää ylhäältä, kun pienikin tuulenvire sammuttaa tikun heti paikalla.

Jos notskin puut on aseteltu liian tiiviisti, eikä ole jätetty tilaa hapensaannille, puhumattakaan unohdetusta sytykkeestä. Jos tällaisessa tilanteessa yrittää sytyttää alhaalta, tuli tukahtuu, koska se ei tarpeeksi happea. Eli tässä tilanteessa myös alhaalta sytyttäminen kannattaa unohtaa.

Tämän tietää kaikki ne, jotka on on erilaisia valkeita sytytellyt paljonkin. Ja mitä tulee pätemiseen, niin minut on opettanut sytyttämään tulen sellainen ihminen, joka on ainakin 50 vuotta alkusyksystä loppukevääseen sytyttänyt päivittäin linkin kuvan kaltaisen tulisijan, ja pitänyt sen valkean hengissä kovillakin pakkasilla.

Silta voisikin kysyä, että osaatko sytyttää samanlaisen pannuun valkean niin, että se alkaa vetämään ja lämmittää yhdeksi päiväksi 20 asteen pakkasilla omakotitalon?

Sulta, eikä siltä

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Sulta, eikä siltä

Kokonaisvastaus hylätään sekavuuden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustelu: koiria, pupuja.

• Anonyymi kirjoitti:

Oo vaan ihan vapaasti sekasin. Ei se mua haittaa.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Kirjoittepas nyt sheheen merkillä.

• Anonyymi kirjoitti:

Perustelu: koiria, pupuja.

Ei toi et näkee koiria ja pupuja siellä sun täällä vielä paha vaihe ole, mut jos niille ilmestyy sarvet ja ne alkaa tanssimaan ripaskaa, kannattaa kyllä käydä tsekkaamassa lääkitys.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Sekoilitte wuppiksen kanssa. Tämä ei ole Korkeasaari vaan nyt ollaan laavulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittepas nyt sheheen merkillä.

En mä viitti alkaa hakkeroimaan, kun pitää jatkaa trinityn sotilaiden lahtaamista.

• Anonyymi kirjoitti:

Sekoilitte wuppiksen kanssa. Tämä ei ole Korkeasaari vaan nyt ollaan laavulla.

Me ollaan koko ajan oltukin notskin äärellä.

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Me ollaan koko ajan oltukin notskin äärellä.

Teidät on diskattu 2 min. sitten.

• Anonyymi kirjoitti:

Teidät on diskattu 2 min. sitten.

Onko tää joku kilpailu, josta voi diskata.. Mä kun luulin et laavulla paistetaan notskissa makkaraa. Sammuko notski, ja nyt pitäis hakee Stihlin moottorisaha, jotta sais lisää puuta notskia varten? Mut bensa puuttuu ja ketjut täytyy ensin viilata kuntoon. Kuka nyt tylsillä ketjuilla onnistuis tekeen ees kaatokoloa, jotta sais puut kaatumaan pois päin laavulta. Ku jos se runko kaatuu kodan päälle, ni sit joudutaan rakentamaan ensin uusi kota, ja sillä välin se pirhanan naapurin ilkeä dobermanni ehti karata syömään ne puoliksi paistetut makkarat. 🤔

• Anonyymi
        Lauruska kirjoitti:

Onko tää joku kilpailu, josta voi diskata.. Mä kun luulin et laavulla paistetaan notskissa makkaraa. Sammuko notski, ja nyt pitäis hakee Stihlin moottorisaha, jotta sais lisää puuta notskia varten? Mut bensa puuttuu ja ketjut täytyy ensin viilata kuntoon. Kuka nyt tylsillä ketjuilla onnistuis tekeen ees kaatokoloa, jotta sais puut kaatumaan pois päin laavulta. Ku jos se runko kaatuu kodan päälle, ni sit joudutaan rakentamaan ensin uusi kota, ja sillä välin se pirhanan naapurin ilkeä dobermanni ehti karata syömään ne puoliksi paistetut makkarat. 🤔

mene lepyttämään lillukka

• Anonyymi kirjoitti:

mene lepyttämään lillukka

Öööööö? Nyt mä kyl putosin rattailta, ku hevonen vetää kiitolaukkaa pitkin kyliä.

• Anonyymi

Teemun taskit... otat vaaan pakkasesta ja takarikin tulee akin herkullinen...

• Anonyymi

PirkkKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKAAssaaa....jA NAKKEJA ja uumiss-

Hihron mm eipusykirhjjj

• Anonyymi

Korkki kiinni ja reppu selkään.

• Anonyymi

Joko osallistui kännissä? Eli väärin.

• Anonyymi

Klapeista veistetään tikkuja ja ne tikut sytytetään ekana ja sitten klapit alkaa myös palaamaan.

• Anonyymi

Melkolailla noin.

• Anonyymi

Vaanin puskassa, lisään risuja tukkaan ja tulen sitten muka läkähtyneenä paikalle kunnes muut retkeilijät ovat tehneet tulet. Kerron tarinoita 50 km päiväpatikoinnista vaikka olen tullut 500 metrin päästä rivarista sohvalta.

• Anonyymi

Kyseenalainen.

• Anonyymi

Olletko IDOOTTI, joka aika hauska sana... mikähän olisi sittien idiootin ja idootin ero, tietystikkin idootti vähän hellittelynimi.

• Anonyymi

Kananmunakennosta palasia, jotka kyllästetään steariinilla, joku marinolia....
      tai sitte huolellinen nuotion kasaus, vuollut kiehiset, tuohta sinne allle ja yksi tulitikku.

• Anonyymi

Alarivi oikein.

• Anonyymi

En kerro, salaisuus.

• Anonyymi

Jesaria voi käyttää tuohisena, palaa pitkään, ehtii sytyttää vähän märät puut.

• Anonyymi

Ei voida analysoida.

• Anonyymi

Alta.
      ???
      Ja tuikin puiden väliinkin sytykkeet...

• Anonyymi

Oikein.

• Anonyymi

Jottenkin jäi mieleen pyörimään sqanonta "idootti" mutta ei niin itseäni tarkoittanatunt hassu juttu jq sinänsä... onne4

• Oon niin kuuma, ettei nuotiota tarvita. Makkarat paistuu selkärepussa. 🤒

• "Sytytätkö nuotion päältä vai alta?"

-Keskeltä. 😉

• Anonyymi

Oikein.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikein.

Tiedän. :)

• Ulkona alta. Se on aivan sama, kun saa rajattomasti happea ympäriltään., uuneissa ensiöilma on rajattua väkisin ja jos puupanos sytytetään alta, se palaa liian rikkaalla ja alkuun ainakin savuttaa enemmän. Sytykkeet pohjalle, pienempää päälle ja niisen päälle isompaa jo.

• Anonyymi

Oikein.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikein.

Niin ja kun mietin, niin nuotiolla, ulkona se sytyke ei lämmittäis puuta oikein ollenkaan, se ei kaasuunnu, eikä siis syttyisi. Puuhan ei pala, vaan siitä erottuva kaasu. Puu vaan lämpiää tiettyyn pisteeseen ja kaasuntuu. 🤔

• Anonyymi

Minne te miehet sen repun eräillessä oikein laitatte, jos makkara sojottaa sivusta?

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1672
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      862
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe