Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Art+of+Dying:https://m.youtube.com/watch?v=eWDICcuFJvQPerus+Amaranthea+Noora+Louhimolla+featattuna:https://m.youtube.com/watch?v=59Ny29nNh2A
  2. Ottakaa+hei+huomioon+se,+että+kaikki+eivät+voi+käyttää+maskia+TERVEYDELLISISTÄ+SYISTÄ.+Jos+ihmisellä+ei+ole+maskia+naamalla,+ei+se+automaattisesti+tarkoita+ettei+kyseinen+henkilö+välitä+omasta+ja+toisten+terveydestä.+Näitä+hällä+väliä+tyyppejäkin+on,+mutta+kaikki+maskittomat+eivät+näitä+välttämättä+ole.+Itse+en+pysty+käyttämään+maskia,+koska+en+pysty+kunnolla+hengittämään+sen+läpi.+Olen+kokeillut+niin+kirurginmaskia+kuin+ohutta+kangasmaskia,+jonka+kanssa+on+kuulemma+helpompi+hengittää.+Päin+vastoin.+Kun+jälkimmäistä+käyttäessä+itkin+hautajaisissa,+oli+sen+läpi+vielä+hankalampi+hengittää.+Maskin+sijaan+pyrin+käymään+kaupassa+silloin+kun+siellä+on+väljää,+sekä+pidän+etäisyyttä+muihin+mahdollisuuksien+mukaan,+ja+pesen+käsiäni+saippualla+välttääkseni+virusten+ja+muiden+bakteerien+leviämisen.+Tosin+itse+en+luuhaa+tunteja+kerrallaan+jossain+kauppakeskuksissa+tai+jää+juoruilemaan+tuttujen+kanssa+ruokakaupoissa,+vaan+hoidan+asiani+mahdollisimman+nopeasti+ylimääräistä+viivyttelemättä.+Kaupassa+käyn+kerran+tai+korkeintaan+kaksi+kertaa+viikossa,+ja+aikaa+kuluu+siitä+kun+lähden+kotiovelta+ja+palaan+kotiovelle+keskimäärin+10+minuuttia.+Lähin+kauppa+on+50+metrin+päässä,+ja+tiedän+tarkkaan+missä+mikäkin+tuote+kaupassa+on.+Muutoin+pysyn+tiukasti+neljän+seinän+sisällä+yksin.+Pikemminkin+maskin+käyttäjät+ovat+niitä+jotka+tunkevat+iholle+kuvitellen+olevansa+turvassa+maskinsa+takana,+ja+näin+ollen+oikeuttavat+tekonsa.+Valitettavasti+suurin+osa+niistä+maskin+käyttäjistä+joita+olen+nähnyt,+käyttää+maskia+väärin,+jolloin+kyseisestä+maskista+on+yhtä+vähän+apua+kuin+olisi+ilman+maskia.+Käsi+pystyyn+kuinka+moni+teistä+laittaa+pesemättä+saippualla+tai+käyttämättä+ensin+käsidesiä+maskin+kasvoille+koskettelemalla+kumpaakin+puolta+maskista+samalla?+Kuinka+moni+teistä+vetää+välillä+maskin+hetkeksi+leuan+alle+tai+otsalle,+ja+sen+jälkeen+vetää+sen+saman+maskin+takaisin+kasvoille?+Kuinka+moni+teistä+ottaa+kahvilassa+tai+ravintolassa+maskin+kasvoiltaan,+laittaa+sen+pöydälle+alkaessa+syömään+tai+juomaan,+ja+lopettaessaan+laittaa+pöydällä+olevan+maskin+takaisin+kasvoilleen?+Kuinka+moni+teistä+laittaa+liikkeestä+ulos+tullessaan+kasvoilta+ottamansa+maskin+taskuun,+tai+autossa+keskikonsoliin+tai+jopa+peräpeiliin+roikkumaan,+ja+laittaa+saman+taskusta+tai+autosta+ottamansa+maskin+takaisin+kasvoilleen+mennessään+seuraavaan+paikkaan?+Jos+teette+edes+yhtäkin+edellä+kysytyistä+tavoista,+niin+silloin+siitä+maskista+on+saman+verran+hyötyä+kuin+jos+kulkisitte+ilman+maskia.+Jokainen+näistä+tavoista+on+maskin+väärinkäyttöä.+Joka+kerta+kun+maskin+ottaa+pois+suun+ja+nenän+edestä,+pitää+sen+jälkeen+vaihtaa+uusi+käyttämätön+maski.+Mikäli+käy+vaikka+kymmenessä+paikassa+yhden+päivän+tai+vaikka+tunnin+aikana,+ja+ottaa+välissä+maskin+pois+kasvoilta+-vaikka+syömisen+ajaksi,+pitää+mukaan+varata+9+käyttämätöntä+maskia+sen+jo+kasvoilla+olevan+lisäksi.+Ennen+kuin+alatte+jäkättää+vastaan,+niin+lukekaa+seuraavat+artikkelit+niin+Yleltä,+THL:ltä+kuin+Tekniikan+Maailmalta:https://yle.fi/uutiset/3-11471893https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtaista-koronaviruksesta-covid-19/tarttuminen-ja-suojautuminen-koronavirus/suositus-kasvomaskien-kaytosta-kansalaisillehttps://tekniikanmaailma.fi/tm-neuvoo-nain-kaytat-oikein-kasvomaskia/
  3. Teininä+ajattelin+että+tän+ikäsenä+mitä+nyt+olen+(41-v),+mulla+on+hyvä+työpaikka+jossa+harjoittaa+unelma-ammattiani,+mies+ja+lapsia,+matkustelisin+ympäri+maailmaa+ja+asuisin+kivassa+kodissa.+Sen+sijaan+mulla+on+selkä+ja+jalat+paskana,+ja+jotka+aiheuttaa+lähes+jatkuvien+helvetillisten+kipujen+takia+työkyvyttömyyden,+jonka+myötä+taas+olen+persaukinen+jatkuvasti.+Olen+ollut+yksin+viimeiset+11+vuotta,+eikä+mulla+ole+yhtään+lasta,+eikä+edes+mahdollisuutta+saada+niitä+lapsia.+En+matkustele+kuin+erittäin+harvoin+koska+rahatilanne+ei+sitä+salli,+vaan+istun+pääosin+yksin+neljän+seinän+sisällä,+ja+seuraan+somen+kautta+toisten+ihmisten+elävän+elämäänsä+ulkomaailmassa.+Saamatta+koskaan+mahdollisuutta+parempaan+elämään.+Tai+edes+niitä+omia+lapsia.....koskaan.Satunnaisia+kovissa+tuskissa+tulevia+lyhyitä+riittämättömyyden+tunnetta+lukuunottamatta+en+sääli+ja+voivottele+tilannettani.+Olenhan+sen+itse+omilla+teoillani+aiheuttanut.+Sen+sijaan+nautin+niistä+pienistä+asioista+mitä+elämässäni+on.+Lyhyistä+lenkeistä+koirani+kanssa,+pleikkarilla+pelaamisesta,+tai+muista+vastaavista.+Menneet+10+vuorokautta+ei+ollut+fyysisesti+tai+henkisesti+mistään+helpoimmasta+päästä,+kivut+oli+lähes+jatkuvasti+päällä,+enkä+saanut+tarpeeksi+lepoa+päivien+aikana.+Siitä+huolimatta+nautin+sydämeni+pohjasta+noista+päivistä.+Juttelin+paljon,+nauraa+räkätin+useita+kertoja+niin+paljon,+että+nauraminen+alkoi+sattua+lopulta+mahaan.+Löysin+uusia+tuttavuuksia,+sekä+sain+paljon+vertaistukea,+ja+lopulta+vuosien+jälkeen+löysin+myös+uuden+ystävän,+jonka+kanssa+pystyimme+puhumaan+kaikesta+mahdollisesta+maan+ja+taivaan+välillä.+Samanlaisen+kuin+itse+olen,+ja+joka+ymmärtää+puolesta+sanasta.+Itse+on+vastuussa+omasta+elämästään+ja+sitä+koskevissa+päätöksissä.+Nainen+tai+mies+-kumpaan+sitten+on+kallellaan-+ei+ole+se+asia,+joka+määrittää+kenenkään+elämän+suunnan+tai+tarkoituksen.+Eikä+pidä+kuvitella+että+ei+voi+olla+onnellinen+tai+elää+täyttä+elämää,+jos+ei+ole+löytänyt+kumppania+rinnalle.+Sitä+paitsi+ei+se+ole+tae,+että+elämä+on+parempaa+jos+on+se+puoliso+ja+lapsia.+Siitä+saa+lukea+lähes+päivittäin+eri+medioista.
  4. Mulla+on+vähän+sama+ongelma.+Eräs+ihminen+pyörii+jatkuvasti+mielessä,+enkä+häntä+ole+pystynyt+unohtamaan......edes+nyt+kuntoutuksessa+ollessa.+Oma+tilanteeni+on+vaan+hieman+paskamainen+ja+ajatukset+ristiriitaiset,+kun+toisaalta+haaveilee+siitä+toisesta+ja+tekisi+mieli+ottaa+yhteyttä,+mutta+tällä+hetkellä+fyysisesti+huonossa+kunnossa+ollessani+en+halua+olla+kenellekään+taakkana+saati+esteenä,+koska+en+pysty+tällä+hetkellä+juuri+mitään+tekemään+tai+missään+käymään.+Vointini+voi+pysyä+vielä+vuosia+tällaisena+mitä+se+nyt+on.+Siksi+toivon+että+voisin+unohtaa.