Ammateista kyselyä

Anonyymi

Minkä verran ihmisen ammatti merkitsee ? Onko sinulla ennakkoasenteita tiettyjä ammattiryhmiä kohtaan ? Entä oletko huomannut, että kiinnostuksesi kohteiksi valikoituu tietämättäsi saman ammattiryhmän edustajia?

Esimerkkinä voin kertoa erään ystäväni, joka on kaveripiirissä jo surullisen kuuluisa epäonnistuneista ihmissuhteistaan insinöörien kanssa eikä tunnu viisastuvan toistuvista erehdyksistänsä. Tämä siis ihan esimerkkinä, mahdollisten palstalla pyörivien insinöörien ei pidä loukkaantua

62

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole ennakkoasenteita

• Anonyymi

Ei mulla mitään varsinaista ennakkoasennetta ole. Enhän mä läheskään kaikkia ammattinimikkeitä edes tiedä. Sitäpaitsi esim. insinööri voi tehdä monia eri asioita.Insinööri ei oikeestaan kerro mitään mistään. Omat valinnat on myös osuneet hyvin erilaisiin ammattiryhmiin.

Jos nyt jotain ennakkoluuloja etsimällä etsin itsestäni, niin en välttämättä haluaisia miestä, joka haisee vaikka lehmänpaskalta töiden jälkeen. Tosin siitäkinhän pääsee eroon suihkulla ja vaatteidenvaihdolla. Kyse kun tosiaan on pelkästä hajuhaitasta. Enkä tiedä haluaisinko esim. teurastajaa. Voi olla, että siinä kohtaa tulis vastaan erilaiset maailmankuvat.

• Eipä oikein ole mitään ennakkoasenteita, kun oon ite työkyvytön työtön työnhakija, jolla ei käytännössä ole päivääkään työkokemusta. Kumpaankin ammattiin valmistuessa olin ollut työkyvytön jo pitkään. Jälkimmäinen työkyvyttömyydestä huolimatta valmistuminen oli väärä valinta näin jälkikäteen. Olisi pitänyt jättää kokonaan kesken, niin olisin jo saanut ajat sitten eläkkeen.

• Anonyymi

Ei ole ammatilla väliä. Ihmisen asenne muita kohtaan merkitsee enempi. En pidä sellasista, jotka arvottavat ihmiset pukeutumisen perusteella eli jos näyttää köyhältä, niin joku oikeasti kuvittelee sellasten olevan varkaita ja narkkeja jne... . Ja kuvittelee hienoissa vaatteissa kulkevan olevan varakas, mistä voi päällepäin nähdä millanen ihminen niiden vaatteiden alla on, köyhän näköinen voi olla varakas ja varakkaan näköinen voikin olla persaukinen. Itse tehnyt työkseni sitä sun tätä, vuokratyöntekijänä ollessa, firman vakituiset kohtelivat kuin alimpaan kastiin kuuluvaa vaikka samaa työtä tein, samalla palkalla ja olin jopa koulutetumpi kuin ne vakituiset siinä työporukassa. Toisessa tehtaassa nuo insinöörit ei vilkaiseetkaan arvoasteikolla alempana olevia tuotantotyöntekijöitä, eivät edes tervehtineet, kun ohi menivät.
      Itse en arvota ihmisiä sen mukaan mitä tekevät työkseen, asenne ja käyttäytyminen toisia kohtaan merkitsee enemmän. Ihmisiä me kaikki ollaan.

• Anonyymi

Njaa, ihan sama mitä työtä kukin tekee kunhan on itse tyytyväinen!
      Päätä pensaaseen vaan...🌳

• Anonyymi

Insinöörit, rakennusmiehet, palomiehet👎 tsoriiii.
      Poliisit, Lääkärit, hoitajat," taksi kuski(t)" 👍😂

• Anonyymi

Ei ole mitään ennakkoasenteita ammattiryhmiä kohtaan, varmasti joka ammatista löytyy monenlaisia tyyppejä. Joskus on tullut mietittyä, että haittaako miehiä se jos naisella on korkeampi koulutus.

• Anonyymi

Ei meillä ainakaan haittaa. Itse olen ylpeä rakkaani työstä ja koulutuksesta. Hän suhtautuu työhönsä hyvin intohimoisesti. Hän on onnellinen työssään. Tottakai myös ylpeä menestyksistään. Ei kuitenkaan koskaan toisten kustannuksella.

Hän on maisteri ja monasti palkittu työssään. Esimiehelleen professorille hän silmät kirkkaina hehkutti työtäni, kuin se olisi jotenkin ainutlaatuista.

Omakin ammattiylpeys on kasvanut suhteen myötä.

Kyse onkin siis suhtautumisesta, haittaako vai kannustaako?

• Anonyymi

Bruce Willis palomiehenä 💚💚💚💚💚

• Anonyymi

Noh on monta ammattia ei huolta näkemiin

• Anonyymi

Mä en vaan voi sietää lääkäreitä enkä hammaslääkäreitä enkä eläinlääkäreitä. Muuten ei mitään ennakkoluuloja. olkoon työtön, kouluttamaton tai tehköön mitä haluaa tai mihin on ajautunut, kunhan ei ole ahne ja itseään täynnä oleva lääkäri.

• Anonyymi

Jaa sellaista. Riippuu ihmisestä ja lääkäristä! Jotkut lääkärit voi olla ärsyttäviä niin kuin kaikki me ihmiset, mutta kyllä sairaanhoito alan ihmiset on ihan nro. 1.

• Anonyymi

Ei muuten mutta kyllähän nuo paremmin koulutetut pitävät automaattisesti tyhmänä möläyttelevät apina juttuja ja vääntelevät naamaansa ja naureskelevat. Sellaisia on tullut nähtyä ja sellaisia johto asemissa tai muunlaisessa "vastuullisessa" asemassa olevat näyttävät olevan ei toki varmaan kaikki. Vähemmän kuitenkin on asiallisia tullut nähtyä.

• Anonyymi

Nuo on kyllä jotain kateellista kakkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo on kyllä jotain kateellista kakkaa.

No ei ole. Kerran on esinainen irvistellyt ihan olantakaa... ;)
        Nooh. Aika pihalla oli töistään ja toisti muiden juttuja kuin papu kaija.

• Anonyymi

Juu samaa olen muutamista havainnut, korkea koulutustaso ei takaa sydämen sivistystä valitettavasti!

• Anonyymi
    • Anonyymi

ammatti on OLTAVA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! on kuuluiduttava YHTEISKUNTAAN, KAIKKI MUU ON JÄTÖS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ROSKAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      JÄTETTÄ!
      terveisin.koronahomolespo

VÄLITTÖMÄSTI ILMOITUS KAIKISTA JÄTTEISTÄ ILMOITUSTOIMISTOON!!!!!!!!!!!!!!! HETI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      ULOS!!!!!!!!!!!!!!!!!! POIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      rauhallista illanjatkoa, turvallista
      https://www.youtube.com/watch?v=Wm54XyLwBAk

• Anonyymi

Ei oikeastaan pahemmin kiinnosta kenenkään työasiat, enemmän muut asiat mitä henkilö tekee, ajattelee jne.

• Anonyymi

Sama täällä. Varsin kyselin, kun oma ammatti ei varsinaisesti mikään akateeminen :) ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama täällä. Varsin kyselin, kun oma ammatti ei varsinaisesti mikään akateeminen :) ap

Mulle sama mitä työtä tekee. Jokaisen oma henkilökohtainen asia.
        Jos ihastuu johonkin, niin kenenkään ammatti ei todellakaan voi olla esteenä.
        Aika absurdia, jos olis.

• Anonyymi

Pitää olla Presitentti, muuten ei kelepoo.

• Anonyymi

En kyl haluis olla valtakunnan ykkösnainen. Kauhee tressi ja aika menis vaatteita valitessa ja pukiessa sekä kampaajalla, meikkaajalla jne. Mihinkään muuhun ei jäis paljoa aikaa. Mikä muu ammatti mieluimmin.

• Anonyymi

Siis mähän oon deittaillu ihan kaikenlaisia miehiä ja ammateissa ainoo yhteläisyys on et kaikki miesvaltaisilla ns. miesten aloille opiskelleet/opiskelemassa tai työskentelee.

Mun ensimmäinen poikaystäväni oli työtön lukion käynyt. Hyvin köyhistä oloista ja sijoitettu sukulaisen huomaan omilta vanhemmiltaan joilla alkoholiongelmia.

Se suhteemme aikana joka oli pitkä päätyi lukeen itsensä Insinööriksi. Valmistui vasta kun olimme eronneet eli avomiehenäni ollessaan mulla oli paremmat tulot vaikka mä olin toisen asteen tutkinnon vaan suorittanu. Otin enemmän vastuuta laskuista ja ruokakuluista avoliitossa hänen opiskellessa insinööriksi, sillä mä vastustin lainan ottoo eli en halunnut että hän ottaa opintolainaa.

Ei hän ollut mikään itseään täynnä oleva insinööri tyyppi. Vaatimattomista oloista ja vaikeesta taustasta lähtösin. Sähkötekniikkaa lähti se opiskeleen.

Muillakin sitten nitä miesten aloja eli jotain rakennus, sähkö, logistiikka alan juttuja ja miehet on jotenkin tykänneet pyöritellä noita matematiikan lukuja ja mä oon irvistellyt kysellen kuinka sä voit tykätä matematiikasta kun mä inhoon sitä.

Sukupuolieroja varmaan. Tiede ainakin väittää että miesten aivot eroo naisten aivoista siinä että miehillä on usein parempi avaruudellinen hahmotuskyky ja he on parempia arvioimaan tilavuuksia ja pärjää tyttöjä paremmin matikassa koulussa.

Mitä mä dissaan ammateissa? En niinkään ammatteja vaan henkilöjä. Inhoon sellaisia korkeastikoulutettuja nuoria juuri valmistuneita, joille ammatti on kihahtanu hattuun.

Toimin tarjoilijana tapahtumassa jossa lääkäreitä ja satuin siinä noutopöytää kattaessa kuuleen mitä nuoret lääkärit puhui keskenään. Luoja mitä dissiä ne veti vähävaraisista ja alemman varallisuustason omaavista..

Arvostan lääkäreitä, mutta mun arvostus menee enemmän niille vanhemmille ja kokeneemmille lääkäreille. Niillä on jo tervettä järkee päässä.

Näin mulla nää hommat nyt etenee. Ja HRJ älä taas tuu tappeleen kun et tykkää mielipiteistäni. Kaikilla on oikeus keskustelupalstalla sanoo näkemyksiään. Ei vain sulla

• Anonyymi

Jos ihmisellä on enemmän kuin yksi kumppani ollut, on hän surullisen kuuluisa epäonnistuja. Puolisouskollinen avioliitto miehen ja naisen välillä on ainoa oikea tapa pariutua.
      Kotiäitinä oleminen on naiselle paras ammatti.

• Anonyymi

Taas pitää HRJ:tä valasta.

Deittailu = tapailua eli käydään ravintolassa tai elokuvissa muutamia kertoja. ei välttis sisällä seksiä eikä edes suutelua

seurustelu = ollaan pidempään tapailtu eli deittailtu ja siihen sisältyy jo enemmän yhdessä oloa kuin kerran viikossa leffassa käynti.

Avoliitto= asutaan yhdessä vakituisesti

Avioliitto= uskoville tai vahinko laukauksesta velvollisuuden tunnusta papin edessä Jumalan sinauksen ja lapselle yhteisen sukunimen ja helpommat huoltajuusoikeudet hakemiseen

Onkos asia Selevä vai onko se 19 vuotias Hrj neitsyt vielä jotenkin hukassa käsitteistä mitä sävy ja vakavuuseroja suhteilla on?

• Anonyymi

Ja mitä kotiäitiyteen tulee niin harva työkkäri suostuu naista pitään ammatissa kotiäiti ja useimmat miehet alkaa valittaan että kun elätettäviä on 3-6 kpl yhden palkalle että mites kaikki maksellaan yhden palkasta.

joku 2000 euroo on aika paska kuukauspalkka jos siitä meinaa koko perhe elää kun äippä vetää lonkkaa sohvalla ja pyykkää vaan kotona nolla tuloilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas pitää HRJ:tä valasta.

Deittailu = tapailua eli käydään ravintolassa tai elokuvissa muutamia kertoja. ei välttis sisällä seksiä eikä edes suutelua

seurustelu = ollaan pidempään tapailtu eli deittailtu ja siihen sisältyy jo enemmän yhdessä oloa kuin kerran viikossa leffassa käynti.

Avoliitto= asutaan yhdessä vakituisesti

Avioliitto= uskoville tai vahinko laukauksesta velvollisuuden tunnusta papin edessä Jumalan sinauksen ja lapselle yhteisen sukunimen ja helpommat huoltajuusoikeudet hakemiseen

Onkos asia Selevä vai onko se 19 vuotias Hrj neitsyt vielä jotenkin hukassa käsitteistä mitä sävy ja vakavuuseroja suhteilla on?

Jos ihmisellä on enemmän kuin yksi kumppani elämässä on hän surullisen kuuluisa epäonnistuja. Surullisen kuuluisa epäonnistuja käyttää myös turhaan aikaansa "deittailuun".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ihmisellä on enemmän kuin yksi kumppani elämässä on hän surullisen kuuluisa epäonnistuja. Surullisen kuuluisa epäonnistuja käyttää myös turhaan aikaansa "deittailuun".

Sä puhut että monta kertaa ollu avioliitossa, Mites kun mä en oo kertakaan et oonko neitsyt kun ei oo avioliittoja, Yksi avoliitto kylläkin mut muuten ei yhteistä kotia muiden kans oo ollu

eli sun logiikalla mulla ei oo yhtään kumppania ollu koska olen naimaton. Enkä meinaa edes avioon mennä koska mua ei kiinnosta mitä Jumalat miettii rituaaleissaaan kun huitoo pään päällä jotai käsimerkkejä jotta hokkus pokkus joku näkymätön on antanut hyväksynnän.

sitten oot elatusvelvollinen lopun elämääs sille jonka pään päällä on käsiä heiluteltu liiton siunaamiseksi

eli maksat siis eronkin jälkeen elatusapua ex-kumppanille ja kaikille teidän lapsille. Teet paskan kaupan ja köyhdyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitä kotiäitiyteen tulee niin harva työkkäri suostuu naista pitään ammatissa kotiäiti ja useimmat miehet alkaa valittaan että kun elätettäviä on 3-6 kpl yhden palkalle että mites kaikki maksellaan yhden palkasta.

joku 2000 euroo on aika paska kuukauspalkka jos siitä meinaa koko perhe elää kun äippä vetää lonkkaa sohvalla ja pyykkää vaan kotona nolla tuloilla

Ja mistä kuvittelet että se johtuu, että palkat ovat alhaisia ja kaikki kallista? Uutinen sinulle: valehtelijoiden äänestämisestä ja valheiden uskomisesta. Kerta toisensa jälkeen napataan kiinni samoihin syötteihin. Sitten valitetaan kun mikään ei muutu ja ei ole tarpeeksi. Edelleen progressiivisesti edetään kohti samoja utopistusiä päämääriä. Haihatellaan tasa-arvolla ja muulla sekopäisyydellä ja luullaan että ollaan mukana jossain "oikeassa" tai "hyvässä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mistä kuvittelet että se johtuu, että palkat ovat alhaisia ja kaikki kallista? Uutinen sinulle: valehtelijoiden äänestämisestä ja valheiden uskomisesta. Kerta toisensa jälkeen napataan kiinni samoihin syötteihin. Sitten valitetaan kun mikään ei muutu ja ei ole tarpeeksi. Edelleen progressiivisesti edetään kohti samoja utopistusiä päämääriä. Haihatellaan tasa-arvolla ja muulla sekopäisyydellä ja luullaan että ollaan mukana jossain "oikeassa" tai "hyvässä".

Toi ei liity siihen mitenkään ettei yhden palkalla mitään lapsiperhettä elätetä. Jos puklaa mukuloita sarjassa niin kummatkin töissä. Ei mitään kotiäiteilyä kun

A) Työkkäri hiillostaa naisenkin töihin ja jos et mene niin vähenee kaikki tuet. Joten nainen jää nolla tuloille eli vain miehen palkkojen varaan

B) Nykyajan lapsoset ei pärjää ilman kalliita merkkivaatteita, älyluureja ja mopoautoja eli pätäkkää pitää olla paljon. Kotiäityli ja vain isukki töissä niin ei mitään tsäänssejä kustantaa lapsosille semmonen kalustus ettei ne koulusssa joudu silmätikuksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi ei liity siihen mitenkään ettei yhden palkalla mitään lapsiperhettä elätetä. Jos puklaa mukuloita sarjassa niin kummatkin töissä. Ei mitään kotiäiteilyä kun

A) Työkkäri hiillostaa naisenkin töihin ja jos et mene niin vähenee kaikki tuet. Joten nainen jää nolla tuloille eli vain miehen palkkojen varaan

B) Nykyajan lapsoset ei pärjää ilman kalliita merkkivaatteita, älyluureja ja mopoautoja eli pätäkkää pitää olla paljon. Kotiäityli ja vain isukki töissä niin ei mitään tsäänssejä kustantaa lapsosille semmonen kalustus ettei ne koulusssa joudu silmätikuksi

Liittyy. Yhden ihmisen palkalla elettiin ennen tätä sosialistitasa-arvopaska yhteiskuntaa. Nykyisin ei kun verotus on niin korkealla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä puhut että monta kertaa ollu avioliitossa, Mites kun mä en oo kertakaan et oonko neitsyt kun ei oo avioliittoja, Yksi avoliitto kylläkin mut muuten ei yhteistä kotia muiden kans oo ollu

eli sun logiikalla mulla ei oo yhtään kumppania ollu koska olen naimaton. Enkä meinaa edes avioon mennä koska mua ei kiinnosta mitä Jumalat miettii rituaaleissaaan kun huitoo pään päällä jotai käsimerkkejä jotta hokkus pokkus joku näkymätön on antanut hyväksynnän.

sitten oot elatusvelvollinen lopun elämääs sille jonka pään päällä on käsiä heiluteltu liiton siunaamiseksi

eli maksat siis eronkin jälkeen elatusapua ex-kumppanille ja kaikille teidän lapsille. Teet paskan kaupan ja köyhdyt

En puhu että monta kertaa avioliitossa. Vielä pahempaa on jos ilman avioliittoa leikitään kotia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liittyy. Yhden ihmisen palkalla elettiin ennen tätä sosialistitasa-arvopaska yhteiskuntaa. Nykyisin ei kun verotus on niin korkealla.

Siitä en tiedä kun muistan vain euron ajan. Oli Markat vielä kun olin lapsi ja isäni oli yksinhuoltaja ja elätti itsensä ja kaksi lastaan.

Muistan sen ajan ja tiedän miten tiukilla rahat oli kun yhden palkalla eli kolme.
        Isäni kikkaili aika paljon erilaisilla säästösuunnitelmilla ja sillä oli aikas taituruutta venyttää penniä silloin.

Siltä mäkin opin hallitseen hyvin rahaa.

Muistan kuitenkin että monesta asiasta oli vaille mitä monilla sellaisilla lapsilla oli jossa oli kaksi vanhempaa ja kummatkin töissä ja kyllä jo ysärinä se eriarvoisuus tulotasoissa tuli koulussa muiden lasten huomaamaksi ja köyhempiä kiusattiin siitä ettei heillä oo merkkivaatteita.

Nykyisin se on varmasti vain pahentunut kun some korostaa näitä sunkin HRJ tuntemia luis vuittoneita jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En puhu että monta kertaa avioliitossa. Vielä pahempaa on jos ilman avioliittoa leikitään kotia.

Musta taas avioliitto on joku vanhentunut taikauskoinen rituaali jossa poppatanssilla haetaan hengiltä siunausta ja liitolle pitkää ikää.

Lain silmissä taaas solmit lopun elämän mittaisen elatusvelvollisuuden siihen jonka kans avioliiton solmit eli maksat samoin kuin lapsista elatusapua sille sun kumppanille. Myös eron jälkeen velvollisuus maksella exälle elatusapua myös hänen omaan elämiseen jatkuu.

Et kuinka paljon sulla on pätäkkää maksella muiden elämää? Tee vaan sen verran lapsia kuin sulla on varaa elättää ja mene naimisiin vain jos sulla on varaa elättää loppu elämäs myös se sun aviopuolisos. Myöskin sitten kun rakkaus loppuu sotaisaan eroon jossa se exä on "narsisti"

Maksat siltä lain mukaan sille elatusapua hänen henk.koht elämään joka ei liity lapsiin mitenkään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Musta taas avioliitto on joku vanhentunut taikauskoinen rituaali jossa poppatanssilla haetaan hengiltä siunausta ja liitolle pitkää ikää.

Lain silmissä taaas solmit lopun elämän mittaisen elatusvelvollisuuden siihen jonka kans avioliiton solmit eli maksat samoin kuin lapsista elatusapua sille sun kumppanille. Myös eron jälkeen velvollisuus maksella exälle elatusapua myös hänen omaan elämiseen jatkuu.

Et kuinka paljon sulla on pätäkkää maksella muiden elämää? Tee vaan sen verran lapsia kuin sulla on varaa elättää ja mene naimisiin vain jos sulla on varaa elättää loppu elämäs myös se sun aviopuolisos. Myöskin sitten kun rakkaus loppuu sotaisaan eroon jossa se exä on "narsisti"

Maksat siltä lain mukaan sille elatusapua hänen henk.koht elämään joka ei liity lapsiin mitenkään

Uskotko siis että apinoiden tapa pariutua on se mihin ihmiskunnan tulisi pyrkiä? Oletko mieluummin apina kuin sivistynyt/siveellinen? 🙈🙉

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotko siis että apinoiden tapa pariutua on se mihin ihmiskunnan tulisi pyrkiä? Oletko mieluummin apina kuin sivistynyt/siveellinen? 🙈🙉

Keltä kysyt?

Avioliittohan on alkuasukkaiden riitti.

Ajalla jolloin uskottiin henkiin. Pahat henget poppatanssittiin tyytyväisiksi ja yritettiin saada ne suojaan liittoa

Samaa poppatanssia ne teki hyvää satoa ja sadetta toivoessa

Kuolleille ne uhras eläimiä jotta pahat henget ei veisi vainajaa pahaan paikkaan vaan hyvään

Samaa poppatanssia alkuasukas riitein on tää avioliitto rituaali. Jäänne ajalta ennen sivistys

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keltä kysyt?

Avioliittohan on alkuasukkaiden riitti.

Ajalla jolloin uskottiin henkiin. Pahat henget poppatanssittiin tyytyväisiksi ja yritettiin saada ne suojaan liittoa

Samaa poppatanssia ne teki hyvää satoa ja sadetta toivoessa

Kuolleille ne uhras eläimiä jotta pahat henget ei veisi vainajaa pahaan paikkaan vaan hyvään

Samaa poppatanssia alkuasukas riitein on tää avioliitto rituaali. Jäänne ajalta ennen sivistys

Apinasta sinä olet tullut ja apinaksi sinä olet jälleen tuleva. Näinhän darwiNisteille käy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apinasta sinä olet tullut ja apinaksi sinä olet jälleen tuleva. Näinhän darwiNisteille käy.

Oon muuten tyytyväinen. Kerrankin HRJ on söpööö ja keskustelee kiltisti eikä vaan tappele. Siitähän voi tulla jollekin. vaikka aviomiesmatskua vielä joku päivä tolla kehitysvauhdilla! Pointsit sille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhden ihmisen palkalla toki on joskus elettu, mutta harvassa perheessä se on onnistnut yhden työn palkalla. Siinä on aika vissi ero. Sun mielestä on ilmeusesti jotenkin hieno ajatus. että toinen istui kotona ja toinen raatoi hitaasti itsensä hengiltä. Musta se olis hirveä ajatus. En mä haluais rakaani joutuvan raatamaan kahta tai kolmea työtä, että rahat riittää. Mielummin molemmat töissä ja hyvä toimeentulo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse taas ajattelen vähän toisin.

Jos ihminen löytää kerralla itselleen hyvän kumppanin koko elämän ajaksi, niin ihminen on hyvin onnekas. Se, että kerralla osuu hyvä kohdalle on kuin lottovoitto. Sitä kun ei tiedä kuka ja mitä se toinen on, ennen kun sen toisen on tuntenut riittävän kauan ja joutunut erilaisiin tilanteisiin sen toisen kanssa. Et tiedä millainen joku on vaikkapa paineen alla ja stressaantuneena, ennen kun näet hänen paineen alla ja stressaantuneena. Sitä elämää pitää vaan elää jossain muodossa sen toisen rinnalla jotta saa selville millainen se toinen on.

Jos joku täytyy luuseriksi määrittää niin luuseti on se, joka jää toimimattomaksi todettuun liittoon. Sellainen ihminen heittää hukkaan oman elämänsä. Se jos mikä on häviämistä.

• Anonyymi

Meinaatko että jos suhde on väkivaltainen fyysisesti ja psyykkisesti niin naisen on silläkin syyllä pysyttävä sen miehen kanssa. Mulle riitti kun mies ratkes ryyppäämään ja humalassa yritti kuristaa minut hengiltä. Ikinä en ole katunut lähtöä. Mustamaalaa vieläkin vaikka on uusi nuorempi nainen joka näyttää minua vanhemmalta, enkä yhtään ihmettele että nainen on vanhemman näköinen, kun suhde on niin kuluttava.
        Ja tuommoisen miehen takia pitäis sitten olla rakastumatta kehenkään toiseen vai?

• Anonyymi

Jälleen lähetetty kommentti onnistuneesti.

• Anonyymi

Automyyjät ovat huijareita

• Anonyymi

Toimittajilla on usein ruskea kieli.

• Anonyymi

Lähinnä olen joskus miettinyt, olenko itse sopiva tavallisena duunarina ylemmin koulutetulle.
      - On saattanut joskus "mennä pupu pöksyyn" asian suhteen...

• Anonyymi

Ihmisten välinen yhteys tärkein, ei koulutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut viisaita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on juurikin näin, se on P*gen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on juurikin näin, se on P*gen.

Ja sano Fazer kun haluat jotsin hyvää...
        Mutta kun ei vain uskalla niin yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sano Fazer kun haluat jotsin hyvää...
        Mutta kun ei vain uskalla niin yhtään mitään.

Mä haluan sut kokonaan

Fazer

Ja nyt voin olla varma että saan jonnalta pillua kun se on ainut hyvä asia jota haluan.

• Anonyymi

Sellainen käsitys, että monenlaista elämänsä aikana puuhailleilla on laajempi katsantokanta yleisemminkin elämään. Kunnioitan suuresti keski-ikäisenä alusta aloittaneiden rohkeutta, esim. uudelleenkoulutuksen myötä. Ja myös sitä, että työ lopuksi vain se elannnon tuoja, ja se merkityksellisin sen ulkopuolista sitten. Koko ikänsä samaa työtä tehneillä, joilla ammatti-identiteetistä muodostunut persoonaa pitkällekin määräävä tekijä, saattaa olla tiettyä yksituumaisuutta, myös hattuun kihahtamista.

• Anonyymi

Niin totta, eikä vain läppää.

• Anonyymi

Ja yleensäkin laaja työkokemus antaa perspektiiviä ja ymmärrystä sen oman kuplan ulkopuolelle. Olipa sitten kolmekymppinen tai päälle viisikymppinen. Yhden alan touhuajissa on iso osa puusilmiä.

• Anonyymi

Kyselijän ammatti ois kiva, kun robotit vie kohta kaiken.

• Anonyymi

On muutama ammattiala, joilla toimivien ihmisten kanssa en halua on edes kaveri, saati seurustella naisen kanssa, joka on teurastaja, lihanleikkaaja, poliisi, sotilashenkilö.

• Anonyymi

Aika maskuliinisia ammatteja naisille.
        Teurastaja miehenä, ei sekään tuntuis hyvältä. Mut metsästäjä ei mua haittais, kun olis omavaraa ruokapöytään. Maatalon emännäksi voisin ryhtyä. Ruokaa omasta pihasta ja lampaista villat, villoista vaatteet jne. Lampaat lyhentävät myös nurmikon. Eläintenhoito on tuttua.

• Anonyymi

Olisi kauhea vietellä kelavirkailijan kanssa eläkepäiviä.

• Anonyymi

Nauroin tälle. Ihanko pelkällä kansaneläkkeellä joudut elämään viimeiset päiväsi? Toivottavasti saat takuueläkkeen päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nauroin tälle. Ihanko pelkällä kansaneläkkeellä joudut elämään viimeiset päiväsi? Toivottavasti saat takuueläkkeen päälle.

Älä siis juhli naurua. Luukkaan evankeliumi:
        16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

• Anonyymi

Voin vakuuttaa, että ammatilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten ihmiseen suhtaudun. Kyllä se arvostus tulee ihan muista asioista. Empatia olis kiva, vinkkinä palstaa lukeville tunneköyhille pölöjille.

• Anonyymi

Merkitsee se pilalle sen ihmisen, on nähty.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      12
      3159
    2. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1801
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1632
    4. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1543
    5. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1535
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      23
      1501
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1350
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1334
    9. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1274
    10. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      34
      1252
    Aihe