Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Helpottiko+omaa+pahaa+oloa+haukkua+ja+syytellä+toisia?+Mä+en+todellakaan+syyttänyt+ketään+mistään,+tai+väittänyt+että+jokin+ryhmä+on+toista+huonompaa.+Mä+en+edes+tiennyt+muutama+kuukausi+sitten+näille+palstoille+tullessa+et+mikä+on+ätmi,+ytmi+ja+mitä+lie+muita+niitä+on.+En+ole+myöskään+määritellyt+mitä+näillä+termeillä+tarkoitetaan.+Totesin,+että+te+jotka+ätmeiksi+itseänne+kutsutte,+olette+samalla+tavalla+poikkeuksellinen+ryhmä+kuin+homot,+lesbot+jne.+En+sanonut+että+te+olette+vähempiarvoisia.+Älä+pistä+sanoja+mun+suuhun.+
Näin+sanon+minä,+joka+yrittänyt+kahdesti+itsemurhaa+muun+muassa+hyppäämällä+kolmannen+asuinkerroksen+parvekkeelta,+enkä+sitä+ole+salaillut.+Siis+laho+päästään,+joka+on+halunnut+kuolla+koska+ei+ole+kestänyt,+saati+jaksanut+elää+itsensä+kanssa,+ja+jonka+psyykkinen+jaksaminen+ja+elämänhalu,+siis+ylipäätään+elossa+olo,+on+nukkumisen+varassa.+
Ihminen+joka+joutuu+elämään+tekonsa+ja+niiden+seurausten+kanssa+siihen+asti,+kun+sydän+lyö+viimeisen+lyöntinsä.+Tietäen+sen,+ettei+voi+syyttää+omasta+nykyisestä+tilanteestaan+ketään+muuta+kuin+vain+ja+ainoastaan+itseään,+pystymättä+muuttamaan+enää+koskaan+omaa+tilannettaan.+
Siis+kirjaimellisesti+paljon+huonompi,+ja+vähemmän+hyväksyttävä+kuin+ätmi.+Joten+älä+jumalauta+syytä+mua+mistään+haukkumisista.+
Yks+kysymys.+Jos+sä+tapaat+joskus+uuden+ihmisen,+mahdollisen+kumppanin+tai+vaan+ystävän,+ja+se+tai+sen+lähiomaiset+kysyy+mitä+sä+oot+tehny+nuorena,+niin+sun+on+helppo+vastata,+että+ELÄNYT.++
Kun+mä+tapaan+uuden+ihmisen,+oli+se+sitten+kumppani,+ystävä,+tai+vain+satunnainen+vieras+jonka+kanssa+vaihdan+pari+sanaa.+Riittää+kun+mulla+on+shortsit+tai+uikkari+päällä,+ni+jo+kysytään+että+mistä+noi+arvet+on+tullu.+
Arvaa+onko+kivaa+vastata+siihen,+että+ne+on+tulleet+niiden+kymmenien+leikkausten+yhteydessä,+jolloin+mun+massiivisesti+ja+vaikeasti+murtunutta+vartaloa+on+yritetty+paikata+ja+stabiloida,+etten+vuoda+kuiviin+tai+halvaannu.+Sitten+tietysti+kysytään+mistä+ne+murtumat+on+tullu.+Mitä+muutakaan+mä+voin+vastata,+kuin+että+hyppäsin+parvekkeelta,+ja+et+tulin+jalat+edelle+paljaalle+asfaltilla.+Kerta+toisensa+jälkeen,+ja+jokaisella+kerralla+näkee+sen+saman+tyrmistyksen+ilmeen,+mikä+toisen+kasvoille+tulee+kun+kerron+totuuden.+Sit+tietysti+kysytään+et+miks+mä+tein+sen.+Joka+helvetin+kerta.+
Kysytään+sulta+vastaavaa?+
Niin,+kumpikohan+meistä+se+arvottomampi+on?+Sinä+ätminä,+joka+elää+elämäänsä+vailla+muita+huolia+kuin+ne+mitä+itselleen+asettaa,+vai+minä+joka+olen+kotini+vankina+syystä+josta+ei+voi+koskaan+olla+ylpeä.+Mä+tuhosi+tulevaisuuteni+yhdellä+sairaan+mielen+tekemällä+päätöksellä+kun+olin+24-v.+Sen+päätöksen+seurauksia+kannan+koko+lopun+elämääni.+Terveyttä+en+enää+saa+takaisin,+tekoani+en+voi+enää+perua+vaikka+sitä+haluaisin.+
En+mä+arpiani+tai+menneisyyttäni+häpeä,+mutta+mietipä+minkä+ensivaikutelman+niillä+tiedoilla+toiselle+antaa+itsestään.+Kaiken+huippuna+läski,+joka+itse+tuhosi+mahdillisuutensa+parempaan+elämään+sen+sijaan,+että+olisi+hyvä+työ,+oma+perhe,+ja+turvattu+tulevaisuus.+Omia+lapsia.+
Niin+kumpikohan+meistä+on+se+arvoton.
03.02.2021 16:48
En+aio.+En+oo+muutenkaan+mikään+korttien+lähettelijä,+en+lähetä+edes+joulukortteja+nimppari-+tai+synttärikorteista+puhumattakaan.+
Sitä+paitsi+tänä+vuonna+olen+"matkoilla",+kuten+olin+viime+ja+toissa+vuonna.+Synttärit+kun+sattuu+edelliselle+päivälle,+niin+pääsee+aina+välillä+pois.+Tosin+tänä+vuonna+menen+vaan+kuntoutukseen,+mutta+viime+ja+toissa+vuonna+olin+rajojen+ulkopuolella.
03.02.2021 14:29
En+asu,+vaikka+samaan+kaupunkiin+kotipaikkani+nykyään+kuuluukin.+Keskustasta+joku+nelkyt+kilsaa+Lahteen+päin.
03.02.2021 14:24
Ovatko+ätmit+normaaleja?+Nehän+ovat+myös+pieni+ryhmä+poikkeavuuksia.+Joten+paraskin+puhuja.
03.02.2021 13:48
Jos+sä+jumankauta+haluat+sinne+kalliiseen+pytinkiin+korkeiden+asumiskustannusten+kanssa+taiteilemaan,+niin+ala+säästää.+Niin+sitä+pieni-+ja+keskituloiset+saa+sen+mitä+haluaa.+
Valmistaudu+vaan+siihen+että+elinkustannukset+nousevat+reippaasti+siitä+mitä+ne+on+asuessasi+yksiössä.+Varmaan+aika+moni+tälläkin+palstalla+olijoista+asuu+omakotitalossa,+ja+voi+kertoa+että+kaikki+mitä+tarvitaan+omassa+talossa+asumiseen+ja+sen+kunnossapitoon+maksaa+sitä+enemmän+mitä+vähemmän+haluaa+itse+tehdä.+
Esimerkkinä+seuraavaa:+asut+okt:ssa+ja+sulla+alkaa+katto+vuotaan.+Jos+korjaat+katon+itse,+joudut+maksamaan+vain+materiaaleista.+Jos+tilaat+korjaajan,+joudut+yksin+maksamaan+sekä+materiaaleista+että+itse+työstä.+
.....+
Kun+kerrostalossa+tai+rivarissa+katto+vuotaa.+Automaattisesti+asian+hoitaa+talonmies,+korjaten+joko+katon+itse+tai+tilaten+työn+jostain+toisesta+firmasta.+Lasku,+mikä+tulee+materiaaleista+ja+työstä,+jaetaan+asuntojen+kesken+tietyillä+kriteereillä.+Näin+ollen+katon+korjaus+tulee+halvemmaksi+kuin+omakotitalossa+asuvalle.+
Okt:ssa+asuessa+kesäisin+kuuluu+pihatyöt+nurmikonleikkuineen+-taloyhtiössä+sen+hoitaa+joku+muu,+jonka+asukas+tekee+itse+tai+tilaa+palvelun+joltakulta,+joka+toisin+sanoen+maksaa.+
Suoraan+sanottuna+omakotitalossa+on+asumiskustannukset+huomattavasti+suuremmat+kuin+taloyhtiössä.+
Jokainen+saa+asua+kuten+itse+haluaa+ja+missä+haluaa,+jos+on+siihen+varaa.+Mikäli+ei+ole+varaa+muuttaa+isompaan+asuntoon+tai+taloon,+silloin+on+tyydyttävä+siihen+mihin+varat+riittää.
03.02.2021 13:45
Sivusta+totean+että+mulle+sopis+paremmin+kuin+hyvin+pleikkarin+pelaaja,+kun+pelaan+sitä+itsekin,+vaikka+tosin+kaljasta+en+niinkään+välitä.+;)
03.02.2021 08:46
Löylyistä+en+niinkään+tiedä,+mutta+tarina+tietää+kertoa+että+hellan+levyt/vastukset+piti+vaihtaa+isovanhempien+muuttaessa+tähän+samaan+asuntoon+missä+nyt+asun.+Edellinen+asukas+oli+lämmittänyt+asuntoa+hellalla.
02.02.2021 18:40
Samanlainen+mieltymyskysymys,+kuin+vaikka+kumpi+on+parempi:+posliini+vai+ei.+
Yks+tykkää+yhdestä+ja+toinen+toisesta.+Jollekin+koolla+voi+olla+väliä,+ja+jollakulla+toisella+taas+sillä+ei+ole+merkitystä.+Ainoa+merkitys+varmaankin+kaikille+naisille+on+se,+että+sitä+osaa+käyttää+oikein.
02.02.2021 12:39
Älä+yleistä.+Jos+sen+teet,+niin+sitten+voi+yleistää+myös+et+kaikki+maailman+miehet+on+naisia+hakkaavia+kusipäitä.
02.02.2021 12:30
Voi+voi+ja+vali+vali.+En+ole+ei_mia.
02.02.2021 11:37
Sain+kuulla+taas+kerran+huonoja+uutisia+eilen+päivällä,+ja+toi+sun+kertoma+tupakkareissu+sai+mut+ekaa+kertaa+nauramaan+sen+tiedon+jälkeen.+Kiitos+siis+päivän+piristyksestä.+🥰
02.02.2021 11:16
Sanoisin+seuraavaa:
Sä+oot+ainoo,+kuka+on+läpäissyt+mun+paksut+muurit+ja+päässy+sydämeen+tän+11+vuoden+yksin+olon+aikana,+vaikka+siihen+menikin+reilu+kaks+vuotta+säännöllisen+epäsäännöllisiä+tapaamisia.+Kyllä+mä+näin+eilen+että+käänsit+pääsi+katsomaan+mua,+kun+menit+jälkimmäisellä+kerralla+kotini+ohi,+ja+sait+hymyn+mun+kasvoille+teollasi.+Sitä+tuskin+tiedät+et+tunteet+on+molemminpuoliset,+mutta+mä+myönnän+olevani+pelkuri+kun+en+sitä+sulle+suoraan+sano.
02.02.2021 10:55
Selvä.+Siinä+tapauksessa+et+voi+olettaa+tai+vaatia+että+naiset+tekevät+aloitteen+ja+tulevat+juttelemaan,+jos+et+itsekään+sitä+tee+yhdellekään+naiselle.+
Sua+on+yritetty+neuvoa,+ja+olet+ilmaissut+että+tiedät+syyn+siihen+ettet+saa+naista.+Mun+nähdäkseni+sulla+on+kaks+vaihtoehtoo:+
1.+Joko+pysyt+yksin,+etkä+valita+siitä+ettet+saa+ketään+naista,+koska+et+tee+itse+asian+eteen+mitään.+
2.+Tai+muutat+ajattelutapaasi+ja+yrität+muuttaa+omia+toimintamalleja+esimerkiksi+aloittamalla+ensin+itse+juttelemaan+naisille+sen+sijaan,+että+odotat+näiden+tekevän+aloitteen.+
Äläkä+aloita+jankuttamaan+siitä+että+käyt+töissä,+naama+on+ok+näköinen,+on+siistit+vaatteet+jne.+Ne+ovat+VAIN+ulkoista,+joka+ei+vaikuta+pätkääkään+siihen+miten+käyttäydyt,+miten+kohtelet+toisia+ihmisiä+-oli+ne+sitten+naisia+tai+miehiä,+tai+ylipäätään+miten+AJATTELET+toisista+ihmisistä.+Se+mitä+ajattelet+ja+miten+ajattelet,+heijastuu+sun+käytöksessä+ja+vaikuttaa+siihen+oletko+helposti+lähestyttävä,+vai+pysyvätkö+muut+kaukana.+
Näät+kadulla+kauniin+naisen,+jolla+on+siistit+vaatteet+päällä,+mutta+joka+on+kännissä+kuin+käki.+Tekeekö+sun+mieli+lähestyä+tätä+naista+vai+kiertää+mahdollisimman+kaukaa?+
Räikee+esimerkki,+mutta+hyvä+osoitus+siitä,+mitä+käytös+ja+ajattelu+vaikuttaa+toisten+ihmisten+ensivaikutelmaan.+
Ota+onkeesi+palstan+naisilta+saaduista+neuvoista+ja+vinkeistä,+tai+muutoin+lopeta+turha+vinkuminen+jos+et+tee+itse+tilanteellesi+mitään.+
Mä+en+sua+enempää+neuvo+enkä+auta.
02.02.2021 10:35
Kissat+rakastaa+pyyteettömästi+sitä+kehen+ne+kiintyvät.+Mjau..+👌
01.02.2021 18:51
Täällä+myös,+vaikka+kuinka+on+yrittänyt+unohtaa+siinä+onnistumatta.
01.02.2021 18:18
Tuskin+on+tarkoitettu+mulle,+mutta+vastaan+silti.+En+ole+kummallakaan,+vaan+työkyvytön+joka+ei+pääse+eläkkeelle+siitä+huolimatta+että+vino+pino+eri+alan+erikoislääkäreiltä+b-todistuksia+ja+diagnooseja
Saikkua+on+turha+hakea+kun+edes+sairaspäivärahaa+ei+Kelasta+myönnetä.
01.02.2021 14:45
Puhutko+sä+niitten+kanssa+yhtään?+Kysyn+sillä,+että+ei+tarvitse+toista+ihmistä+tuntea+jutellakseen+hänen+kanssaan.+Jos+työkavereittes+-oli+ne+sitten+miehiä+tai+naisia-+kanssa+ylipäätään+puhut+mitään,+niin+samalla+tavalla+puhutaan+vapaa-ajallakin.+Ensin+jutellaan+niitä+näitä,+myöhemmin+vasta+henkilökohtaisempia+juttuja.+
Lisäksi+jos+näyttää+koko+ajan+myrtsiä+naamaa+'mulle+ei+vittuilla+-tyyliin',+ei+silloin+kukaan+edes+uskalla+tulla+juttusille.+Ja+yks+juttu+vielä.+Kukaan+ei+tule+sua+kotisohvalta+hakemaan,+vaan+sun+on+mentävä+sinne+missä+on+toisia+ihmisiä.+Siis+ulos+ja+liikkeelle.
01.02.2021 13:37
En+mäkään+yleensä+nuku+niitä+päikkäreitä+just+siks,+et+yöllä+saa+nukuttua+paremmin.+Kun+normaali+unen+tarve+on+se+9-10+tuntia+yössä,+ja+siitä+nukkunut+yöllä+se+2,5+tuntia,+niin+ei+jaksa+olla+nukkumatta+päivällä.+Mulla+jo+tunti+kaks+riittää+siihen+et+on+univelkaa,+ja+kirjaimellisesti+uni+on+ainoa+syy+miksi+vielä+olen+hengissä.+Kun+uni+kuolee,+mä+en+kauaa+elä.+
Miks+aattelen+noin?+Siksi,+että+yhdestäkään+lääkkeestä+tai+lääkkeettömästä+hoidosta+ei+ole+yhtään+apua+kivun+lievititykseen.+Kirjaimellisesti+ei+oo+muuta+vaihtoehtoo+kuin+purra+hampaat+yhteen+ja+kestää.+Kun+nukun,+se+on+ainoa+aika+vuorokaudesta+jolloin+kroppa+ja+mieli+saa+levätä.+Siksi+uni+on+mulle+niin+tärkee.+Jos+en+saa+juuri+yhtään+nukuttua+öisin,+mun+pää+ei+kestä+hermokipua.
01.02.2021 11:13
Onko+sulla+töissä++naisia+työkavereita?
01.02.2021 10:27
No+jaa,+yöllä+tuli+2,5+tuntia+unta,+ja+tossa+parisen+tuntia+sitten+tunnin+verran+aamu+päikkäreitä.+Yleensä+saan+kyllä+nukuttua,+vaikka+huonosti,+joka+onkin+ainoo+syy+et+jaksan+näitä+jatkuvia+kipuja.+Mulla+kun+ne+on+ristiselässä,+niin+ne+vaikuttaa+jokaiseen+asiaan.+En+tiedä+miks+nyt+en+saanu+nukuttua+aamuun+asti,+vaan+heräsin+kahden+aikoihin.+Yleensä+jos+herään+aamuyöstä+enkä+saa+enää+unta,+on+päivästä+tulossa+normaalia+tuskaisempi.+Täytyy+varmaan+ottaa+jossain+vaiheessa+toiset+päikkärit.+
Mites+sulla?+Saitko+unta?
01.02.2021 10:13
78 / 86