Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ashera12
profiilit
Ashera12
Ashera12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
7507
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kristinusko+on+tosiasiassa+Paavalin+aikaansaannos+Pietarin+avustuksella,+kun+nämä+yrittivät+kääntää+tappion+voitoksi.
27.02.2021 21:40
-+Syntymän+jälkeen+tapettiin+joulunvieton+kunniaksi+syyttömiä+poikalapsia.
Kaikki+ihmiset+tällä+paikkakunnalla+tiesivät+kyllä+Raamattua+kirjoitettaessa,+ettei+Herodeksen+verilöyly+ollut+totta,+eikä+myöskään+verollepano.
Tämä+oli+vain+Matteuksen+tapa+sanoa,+että+Jeesus+on+tuo+Mooseksen+kaltainen+profeetta.
27.02.2021 20:35
Tottakai+kyse+on+"persutrollauksesta"+jos+olet+etukäteen+päättänyt,+että+jokainen+joka+vastustaa+hallitusta+on+persu.
Muuten+aloituksella+ei+taida+olla+paljoa+todellisuuspohjaa.
27.02.2021 20:18
-+Hän+sanoo,+ettei+periaatteellisesti+vastusta+EU:ta.
Sanoi+Halla-aho+nyt+mitä+sitten+tahansa+olen+varma,+että+kokonaisuudessaan+ajatus+on+hyvä+ja+sopii+tähän+hetkeen.+Hänellä+on+kyky+ajatella+pidemmälle,+kuin+vain+seuraavaan+kommenttiin.
Ihmiset+tuntuvat+kuuntelevan/lukevan+Jussin+puheita+kuin+piru+Raamattua.
27.02.2021 20:13
-+Miksi+ihminen+uskoo+tai+haluaa+uskoa+moiseen+tyranniin+ja+tuhoamaan?
Patriarkaatit+ainakin+uskoivat+sovinistiseen+jumalaan,+koska+eivät+pitäneet+naisita.
Sodan+jumalaan+ovat+uskoneet+ne,+jotka+haluavat+sotia.
Jahve+on+hyvin+itsekeskeinen+ja+oikeuttaa+tekonsa+sillä,+että+hän+on+kaikkivaltias.+Ehkä+itsekkäät+ihmiset,+tai+ne+joilla+on+huono+itsetunto+kaipaavat+jotain+vastaavaa+rohkaisuksi.
27.02.2021 19:45
-+Antakaa+pelastaa+itsenne+tästä+nurjasta+maailmasta+nyt,+kun+vapahdus+on+tarjolla.
Joel+puhuu+tässä+Israelin+kansasta,+joka+näkee+nälkää+ja+joiden+kimppuun+ollaan+taas+hyökkäämässä+synnin+tähden.+Myöhemmin+loppua+kohti+tämä+sanookin+:
"Samaria+kärsii+syyllisyytensä+vuoksi,+sillä+se+on+kapinoinut+Jumalaansa+vastaan.+He+kaatuvat+miekkaan,+heidän+pienet+lapsensa+murskataan+ja+heidän+raskaina+olevat+vaimonsa+viilletään+halki."
Israel+pelastui+jo+"tästä+nurjasta+maailmasta"+tässä+kohtaa,+eikä+sanoma+koske+meitä.
27.02.2021 19:07
-+Ilmeisesti.+Vain+teokratia+kelpaisi+noille+persuihin+läjääntyneille+jeesuksenmorsmaikuille,+joiden+Mestari+pitää+sulhasta+menninkäisenä.
Eikö+tämä+ala+olla+jo+aika+kaukana+aiheesta?
Netissä+on+myös+oma+keskustelusivu+niille,+joita+kiinnostaa+Perussuomalaiset+ja+Halla-aho.
27.02.2021 18:39
-+Sehän+oli+päivänselvä+hoitajien+ammattikunnan+kunnian+loukkaus.
Ehdotan,+että+Perussuomalaisista+kiistellään+sitten+toisella+palstalla.
27.02.2021 18:29
Nimimerkki+unohtui!
27.02.2021 18:12
-+Pöljä+jumala.
1.+Kuka+möhli+luomispuuhissa+enkelin+kanssa?+Jahve
2.+Kuka+loi+"kadotuksen"?+Jahve
3.+Kuka+suuttui+yhden+viikunan+poimimisesta?+Jahve
4.+Kuka+vaatii+uhreja?+Jahve
5.+Kuka+on+kaikkivaltias?+Jahve
6.+Kuka+uhrasi+oman+poikansa?+Jahve
7.+Kuka+valmistaa+ihmisiä+tuhotakseen+heidät?+Jahve
8.+Keneltä+jumala+yrittää+pelastaa+ihmiset?+Itseltään
27.02.2021 12:50
-+"Vihi+kaikki+tuhon+omaksi+Herran+Sebaotin+nimeen"
Joo,+vaikea+tuollaista+on+palvoa.
"Herra+Sebaot+on+sotajoukkojen+jumala."
"Minä+olen+kiivas+jumala!"
Kuinka+se+patriarkaattien+jumala+tuntuikin+olevan+niin+mieskeskeinen+ja+kun+maata+tarvittiin+lisää+tai+ei+naapureista+pidetty+oli+jumala+sotatuulella,+hmm.
27.02.2021 12:37
-+Jumala+antaa+jos+antaa?
Niinhän+hän+sanoo,+:+"Minä+armahdan+ketä+armahdan..."+ja+osa+meistä+"astioista"+on+kuulemma+valmiiksi+valmistettu+kadotukseen,+jotta+jumala+saisi+esitellä+meillä+voimiaan.
Ei+kuulosta+kivalta.
27.02.2021 12:17
-+"Jos+minä+sanon+jumalattomalle...
Joo,+mutta+luulen,+että+yksikin+kerta+riittää+ja+uhkailut+helvetistä+voi+kuka+vain+lukea+nykyään+netistä,+okei?
27.02.2021 12:13
Jotkut+yrittävät+löytää+loogista+selitystä+Raamattuun,+jotkut+ottavat+sen+kirjaimellisesti.
Se,+että+Mooses+ja+Elia+ilmestyivät+kirkastusvuorella+ja+Jeesuksen+vaatteet+loistivat+yhä+valkoisempina,+onkin+todennäköisesti+runollinen+kuvaus+siitä,+kuinka+sekä+laki/Mooses+että+profeetat/Elia+kalpenivat+hänen+rinnallaan,+(en+keksinyt+itse).
Kuten+olen+sanonut,+ihmiset+osasivat+ennen+vanhaan+lukea+rivienvälistä+mikä+on+myytti+ja+mikä+todellista,+eikä+heitä+kiinnostanut+tarina+itsessään,+vaan+kirjoittajan+sanoma.
27.02.2021 12:09
-+Kristittyjen+uskovien+yksi+tärkeimmistä+tehtävistä+on+juuri+varoittaminen.
Jos+Jeesus+olisi+täällä,+hän+olis+varmasti+valmis+tuhoamaan+kaikki+kristityt,+myöskin+teidät.
Hän+haluaisi+nähdä+laintekoja+ja+kauhistuisi+siitä,+että+hänestä+on+tehty+niin+syntienlunastaja+kuin+jumalakin.++Jeesus+"kaataisi+ehtoollisleipien+pöydät,"+eikä+häntä+kiinnostaisi+kuin+oma+kansansa.
27.02.2021 11:45
-+Sielullinen+ihminen,+jota+Jumalan+Henki+ei+koskaan+ole+valaissut+eikä+opettanut,+ei+milloinkaan+voi+ymmärtää+Jumalan+salaisia+ajatuksia+eikä+ihmiseen+pelastumiseen+liittyvää.
Eikös+se+silloin+ole+jumalan+vika?+Ensin+pitäisi+tulla+uskoon+saadakseen+pyhän+hengen,+mutta+kuitenkin+pyhän+hengen+on+tultava+sinuun,+ennen+kuin+voit+ymmärtää+jumalaa?
27.02.2021 11:32
-+Ilmestyskirjan+loppupuolella+lukee...
Tuo+ilmestys+on+koodikieltä,+jonka+vain+sen+saajat+ymmärsivät+ja+se+mitä+siinä+sanotaan+oli+vain+heille+ja+on+jo+tapahtunut.
Ajattele,+että+puhkeaa+sota.+Saat+kirjeen,+jossa+lukee+miten+voit+välttyä+pahalta+ja+lähettäjä+kertoo+tulevansa+näyttämään+pian,+mistä+löydät+turvapaikan+sodan+ajaksi.
Tarkoittaakohan+lähettäjä,+että+hän+todella+tulee+elämäsi+aikana+vai+2000+vuoden+kuluttua?
Kuluu+nämä+2000+vuotta+ja+ihmiset+lukevat+kirjeesi,+kuin+se+olisi+lupaus+heille+ja+joka+kerta++kun+joku+puhuu+sodasta,+mainitsee+joku+tämän+kellastuneet+paperin,+jonka+sinä+sait+kauan+sitten.
27.02.2021 11:25
-+Toivoa+on+onneksi.+Ja+tulevaisuus.
Niinpä!
27.02.2021 11:03
-+Jeesus+pitää+meistä+huolta+ja+puhdistaa+meitä...
Johanneksen+evankeliumi+on+todettu+gnostilaiseksi.+Siinä+opetuslasten+täytyy+löytää+itsestään+siemen,+jonka+avulla+heistä+tulee+"yhtä+Isän+kanssa".
Oannes+=+Johannes+ei+ole+nimi,+vaan+nimitys.+Tämän+on+siis+saattanut+kirjoittaa+vaikka+nainen.+Nag+hammadin+tekstien+mukaan+Jeesus+rakasti+Maria+Magdaleenaa+enemmän+kuin+muita+ja+evankeliumi+kertoo+"lempi+opetuslapsesta".
Jaakobilla+ei+ollut+ainoastaan+12+poikaa,+vaan+myös+1+tytär.+12+apostolia+ja+1+miten+olisi...+Maria?
27.02.2021 10:50
-+Ja+silloin+minä+lausun+heille+julki...
Jeesus+odotti+kuningasmessiaana+saavansa+vallan+jumalalta+pian+tähän+tehtävään+Israelissa.+Hän+lupasi+myös+valtaistuimet+kahdelletoista+opetuslapselleen,+ei+suinkaan+kaikille+ihmisille.
Niinpä+Jeesus+ei+enää+tule+lampaita+ja+vuohia+erottelemaan+toisistaan,+joten+turha+pelätä.
Ja+opetuslapsetkin+nukkuivat+pois+jo+parituhatta+vuotta+sitten,+joten+valtaa+ei+ole+kukaan+saamassa.
27.02.2021 10:41
356 / 376