"Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy."
"Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."
( Hebr. 11:1,6) )
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
( Room. 1:16-17)
Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
( Juud. 1:3)
" KUITENKIN, KUN IHMISEN POIKA TULEE, LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ"?
( Luuk. 18:8)
ILMAN USKOA ON MAHDOTON OLLA OTOLLINEN - USKOSTA ON VANHURSKAS ELÄVÄ"
95
88
Vastaukset
- Anonyymi
Tällä Suomi24-foorumilla on ollut jos jonkinlaista sukankuluttajaa, jotka kaikki luennoivat täällä uskosta Kristukseen ja tuomitsevat toisin ajattelevat helvettiin. Kukaan ei tunnu pohtivan, josko sellaisessa Kristus-uskossa voisi olla jotain pielessä, kun se aina, siis AINA, päästää kirjoittajan ja hänen oppitoverinsa "taivaaseen", muttei välttämättä juuri muita. Juuri kirjoittajan kohdalle on sattunut satumainen onni ymmärtää juuri se OIKEA, PELASTAVA Kristus-usko.
Tätä samaa saatanallista, iänikuista mantraa pyörittää täällä milloin kukakin, jokainen omin painotuksin ja kaikki Raamattua siteeraten ja Raamatulla toinen toistensa sitaatteja kumoten. Tämä on yksi hullujenhuone koko foorumi. Mutta yhdestä asiasta te kaikki toisianne vihaavat ja Raamatulla päähän mäiskivät sekopäät olette samaa mieltä: Jeesuksen Kristuksen uhri EI RIITÄ PELASTAMAAN KOKO MAAILMAA.- Anonyymi
Ja sitten tämä sama kahelien joukko ihmettelee, miksi Kristukseen uskovat ovat niin pahasti jakautuneet eri kuppikuntiin... :D :D :D :D :D
- Anonyymi
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää."
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
( Joh. 6)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."
34 Niin he sanoivat hänelle: "Herra, anna meille aina sitä leipää."
35 Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.
36 Mutta minä olen sanonut teille, että te olette nähneet minut, ettekä kuitenkaan usko.
37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
( Joh. 6)
s-seutulainen"Ähäkutti, MINÄ uskon OIKEIN ja sinä VÄÄRIN, koska MINÄ siteeraan OIKEITA kohtia Raamatusta, SINÄ VÄÄRIÄ."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ähäkutti, MINÄ uskon OIKEIN ja sinä VÄÄRIN, koska MINÄ siteeraan OIKEITA kohtia Raamatusta, SINÄ VÄÄRIÄ."
Evankeliumin vastustuksesta kirjoittaa Olavi Peltola mm. näin:
-
Paavalilla ei ole mitään illuusiota siitä, että ihmiset muka kaipaavat Kristuksen evankeliumin totuutta. Hän tiesi omasta kokemuksestaan, että ihminen epäilee ja jopa vihaa sitä ja on aina sen vastustajia.
Ihminen osaa ottaa Jumalan sanankin avukseen evankeliumia vastustaessaan. Niinhän hänkin oli tehnyt. Hän tiesi, että ihminen uskoo kaipaavansa Jumalan totuutta, mutta ei voi hyväksyä sitä, että tämä totuus kohtaa hänet Kristuksen evankeliumissa.
Ihmisellä ei ole silmiä nähdä eikä korvia kuulla ( 2 Kor 3:15-16). Hän on kuollut rikkomuksiinsa ja synteihinsä (Ef 2:1). Ihminen ei kaipaa valoa, vaan hän vihaa sitä, sillä se paljastaa hänet (Joh 3:19-20).
Ihminen ei ole sisimmältään totuudenetsijä, vaan Jumalan vihollinen – mieleltään hänen vihamiehensä (Kol 1:21). Tämä vihamielisyys ei uskovankaan sydämen pohjalta haihdu ennen kuin Kristus tulee ja me muutumme silmänräpäyksessä (1 Tess 4:17; 1 Joh 3:2; 2 Kor 3:18).
-
( Ote: Olavi Peltola/PAAVALIN EVANKELIUMI JA ME)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evankeliumin vastustuksesta kirjoittaa Olavi Peltola mm. näin:
-
Paavalilla ei ole mitään illuusiota siitä, että ihmiset muka kaipaavat Kristuksen evankeliumin totuutta. Hän tiesi omasta kokemuksestaan, että ihminen epäilee ja jopa vihaa sitä ja on aina sen vastustajia.
Ihminen osaa ottaa Jumalan sanankin avukseen evankeliumia vastustaessaan. Niinhän hänkin oli tehnyt. Hän tiesi, että ihminen uskoo kaipaavansa Jumalan totuutta, mutta ei voi hyväksyä sitä, että tämä totuus kohtaa hänet Kristuksen evankeliumissa.
Ihmisellä ei ole silmiä nähdä eikä korvia kuulla ( 2 Kor 3:15-16). Hän on kuollut rikkomuksiinsa ja synteihinsä (Ef 2:1). Ihminen ei kaipaa valoa, vaan hän vihaa sitä, sillä se paljastaa hänet (Joh 3:19-20).
Ihminen ei ole sisimmältään totuudenetsijä, vaan Jumalan vihollinen – mieleltään hänen vihamiehensä (Kol 1:21). Tämä vihamielisyys ei uskovankaan sydämen pohjalta haihdu ennen kuin Kristus tulee ja me muutumme silmänräpäyksessä (1 Tess 4:17; 1 Joh 3:2; 2 Kor 3:18).
-
( Ote: Olavi Peltola/PAAVALIN EVANKELIUMI JA ME)
s-seutulainenÄhäkutti, MINÄ uskon OIKEIN ja sinä VÄÄRIN, koska MINÄ siteeraan OIKEITA, Olavi Peltolan suosimia Raamatun kohtia, sinä vääriä."
Anonyymi kirjoitti:
Ähäkutti, MINÄ uskon OIKEIN ja sinä VÄÄRIN, koska MINÄ siteeraan OIKEITA, Olavi Peltolan suosimia Raamatun kohtia, sinä vääriä."
Niin, kyllä Jeesuksen Kristuksen evankeliumia tulee esillä pitää ja sitä julistaa. Vastustus evankeliumia kohtaan on vain lisääntynyt ja eritoten tällä palstalla se on alkanut saada yhä räikeimpiä ilmenemismuotoja.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
( Joh. 3)
- Anonyymi
Kukas sen kissan hännän nostais jos ei koira itte!
Voisitko vielä hieman enemmän mainostaa omahyväisyyttäsi! - Anonyymi
Ja usko on uskollisuutta Jumalalle, koska:
"mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen".
Kirje heprealaisille 10:38- Anonyymi
Yksi viisastelija lisää jonoon...
- Anonyymi
>> Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
( Room. 1:16-17) >>
Aivan, Evankeliumia Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä alettiin julistamaan pian Jeesuksen taivaaseen astumisen jälkeen, kun Pyhä Henki vuodattiin helluntaipäivänä.
Siitä hetkestä alkaen alkoi pelastuksen evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Jeesuksen nimessä.
Heti, julistuksen seurauksena, kolme tuhatta ihmistä otti evankeliumin saarnan vastaan ja tuli uskoon.
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
( Apt 2)
Ja siitä alkaen uskovien, pelastuksen saaneiden, lukumäärä kasvoi joka päivä.
42 Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
43 Ja jokaiselle sielulle tuli pelko; ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta.
44 Ja kaikki, jotka uskoivat, olivat yhdessä ja pitivät kaikkea yhteisenä,
45 ja he myivät maansa ja tavaransa ja jakelivat kaikille, sen mukaan kuin kukin tarvitsi.
46 Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,
47 kiittäen Jumalaa ja ollen kaiken kansan suosiossa. Ja Herra lisäsi heidän yhteyteensä joka päivä niitä, jotka saivat pelastuksen.
( Apt 2)
Joka päivä siis julistettiin pelastuksen evankleiumia, Sanaa rististä, ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta ja Jumalan voima vaikutti ihmisiä parannuksen tekoon ja sydämen kääntymykseen Herran puoleen.
Usko Toivonen- Anonyymi
Ja taas yksi...
- Anonyymi
Kun luemme hiukan eteenpäin Apostilien tekoja, niin huomaamme uskovien lukumäärän nousseen jo viiteen tuhanteen.
1 Mutta kun he puhuivat kansalle, astuivat papit ja pyhäkön vartioston päällikkö ja saddukeukset heidän eteensä,
2 närkästyneinä siitä, että he opettivat kansaa ja julistivat Jeesuksessa ylösnousemusta kuolleista.
3 Ja he kävivät heihin käsiksi ja panivat heidät vankeuteen seuraavaan päivään asti, sillä oli jo ehtoo.
4 Mutta monet niistä, jotka olivat kuulleet sanan, uskoivat, ja miesten luku nousi noin viiteentuhanteen.
( Apt 4)
Usko Toivonen - Anonyymi
Uskovien joukko, siis seurakunta, kasvoi nopeasti, koska pelastuksen evankeliumia, uskon kohteesta, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta pidettiin tarjolla vainoista huolimatta.
14 Ja yhä enemmän karttui niitä, jotka uskoivat Herraan, sekä miehiä että naisia suuret joukot. ( Apt 5)
17 Silloin nousi ylimmäinen pappi ja kaikki, jotka olivat hänen puolellansa, saddukeusten lahko, ja he tulivat kiihkoa täyteen
18 ja kävivät käsiksi apostoleihin ja panivat heidät yleiseen vankihuoneeseen.
19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
"Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".
Uskovien tehtävä on pitää tarjolla elämän sanaa.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Joku tai jokin on pannut epäilemään ihmisen omaa uskoaan, tämä panee kirjoittamaan.
Raamattu toimii suurena pankkina, josta jokainen voi hakea itselleen sopivia seteleitä oman uskonsa vahvistamiseen.
Tämä on jännä homma. Ihmisellä saattaa olla kova tarve todistaa omaa uskoaan oikeaksi.
Ketä vastaan ihminen tällöin taistelee? Itse asiassa hän taistelee itseään vastaan, koska epäusko ja tarve kirjoittaa, tulee ihmisen sisäpuolelta. - Anonyymi
Olipa kerran perhe, jossa oli kaksitoista poikaa. Poikain keskuudessa oli jossain vaiheessa päässyt vallalle ajatus, että jouluna isä antaisi lahjoja heistä vain muutamalle harvalle, ehkä yhdelle, ehkä kahdelle.
Tästä panikoituneena pojat pohtivat kukin tykönään kuumeisesti mielessään, millä perusteella isä jouluna harvat lahjansa jakaisi. Syntyi 1-2 veljeksen kuppikuntia, joista jokainen vannoi oman näkemyksensä nimeen ja pitäytyi kannassaan julistaen muut näkemykset vääriksi. Kuppikuntien välillä vallitsi eripuraa, sillä jokainen luonnollisesti toivoi kuumeisesti saavansa isältään lahjan.
Lopulta yksi veljeksistä havahtui ja sanoi: "Kuulkaa! Eihän tässä ole mitään järkeä! Eihän iskä mikään köyhä ole - kyllä hänellä on varaa ostaa lahja tai useampiakin meille jokaiselle! Kuka meistä oikein sai päähänsä, että hän jakaisi lahjoja vain yhdelle tai kahdelle meistä? Eihän hänellä suosikkeja ole, kyllä me kaikki sen tiedämme! Ei hän mikään sadisti ole!"
Tästä suivaantuneena yksitoista muuta veljestä julisti yksissä tuumin järkiinsä tulleen veljen koko veljeskatraasta kaikista alhaisimmaksi ja mitättömimmäksi, sillä olihan tämä heikkoluonteisuuttaan LUOPUNUT YRITYKSESTÄ SAADA LAHJAA ITSELLEEN.
Mitäpä luulette, mitä veljeskatraan isä tuumaili joulun koittaessa?
(Ja mitäpä luulette, miksi Jeesus joutui puhumaan vertauksin luupäisten fariseusten ja kirjanoppineiden keskuudessa?)
Sen pituinen se.Jeesus puhui saddukeuksille ja fariseuksille moittivaan sävyyn, koska hän laski nämä pimeydenlapsiksi, toisin kuin essealaiset, joka hän itsekin oli. He kutsuivat itseään valonlapsiksi.
Kaikilla kolmella ryhmällä oli oma tapansa tulkita lakia ja jokainen oli tietysti sitä mieltä, että oli itse oikeassa. Essealaiset eivät hyväksyneet kompromisseja, vaan kaikki oli tehtävä juuri kuten oli kirjattu. Heidän mielestään toiset luistivat säännöistä liikaa ja ansaitsivat kuolla.
Kun jumala antaisi merkin saisi heidän kuningasmessiaansa Jeesus johtaa sotaa. Ensin tuhottaisiin roomalaiset ja sitten saddukeukset ja fariseukset.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Jeesus puhui saddukeuksille ja fariseuksille moittivaan sävyyn, koska hän laski nämä pimeydenlapsiksi, toisin kuin essealaiset, joka hän itsekin oli. He kutsuivat itseään valonlapsiksi.
Kaikilla kolmella ryhmällä oli oma tapansa tulkita lakia ja jokainen oli tietysti sitä mieltä, että oli itse oikeassa. Essealaiset eivät hyväksyneet kompromisseja, vaan kaikki oli tehtävä juuri kuten oli kirjattu. Heidän mielestään toiset luistivat säännöistä liikaa ja ansaitsivat kuolla.
Kun jumala antaisi merkin saisi heidän kuningasmessiaansa Jeesus johtaa sotaa. Ensin tuhottaisiin roomalaiset ja sitten saddukeukset ja fariseukset.Tää on jo aika liberaalia historian ja kirjoitusten tulkintaa. Mutta tyylinsä kullakin.
Anonyymi kirjoitti:
Tää on jo aika liberaalia historian ja kirjoitusten tulkintaa. Mutta tyylinsä kullakin.
Ei ole minun keksintöni tuo historia. Olen lukenut paljon historiaa ja kirjoja siitä kuka Jeesus oikeasti oli.
Ashera12 kirjoitti:
Ei ole minun keksintöni tuo historia. Olen lukenut paljon historiaa ja kirjoja siitä kuka Jeesus oikeasti oli.
Valkea saumaton vaate
Pitkät hiukset
Hyvä parantamiskyky
Pyhä ateria ja pikarin kierrättäminen
Valonlapsi
Jumalanlapsi
Maailmanlopun odotus
Kaste
Vannominen kielletty
Kutsumaniminä enkelit, monet, köyhät ja terapeutit
= essealaiset.
Tuleeko ketään muuta mieleen?Ashera12 kirjoitti:
Valkea saumaton vaate
Pitkät hiukset
Hyvä parantamiskyky
Pyhä ateria ja pikarin kierrättäminen
Valonlapsi
Jumalanlapsi
Maailmanlopun odotus
Kaste
Vannominen kielletty
Kutsumaniminä enkelit, monet, köyhät ja terapeutit
= essealaiset.
Tuleeko ketään muuta mieleen?"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
( Mark. 1:15)
"Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun"
( Joh. 14:1)
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.
( Joh. 8:24)
1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
( 2 Tess. 3)Saviseutulainen kirjoitti:
"Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi"
( Mark. 1:15)
"Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun"
( Joh. 14:1)
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.
( Joh. 8:24)
1 Sitten vielä, veljet, rukoilkaa meidän edestämme, että Herran sana nopeasti leviäisi ja tulisi kirkastetuksi muuallakin niinkuin teidän keskuudessanne,
2 ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen.
3 Mutta Herra on uskollinen, ja hän on vahvistava teitä ja varjeleva teidät pahasta.
4 Ja me luotamme teihin Herrassa, että te sekä nyt että vasta teette, mitä me käskemme.
5 Ja Herra ohjatkoon teidän sydämenne Jumalan rakkauteen ja Kristuksen kärsivällisyyteen.
6 Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet.
( 2 Tess. 3)Jos et keksinyt, niin oikea vastaus kysymykseen "tuleeko ketään muuta mieleen" olisi ollut Jeesus.
Ashera12 kirjoitti:
Jos et keksinyt, niin oikea vastaus kysymykseen "tuleeko ketään muuta mieleen" olisi ollut Jeesus.
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
( Jesaja 55)
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6)
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
( Room. 10)Saviseutulainen kirjoitti:
6 Etsikää Herraa silloin, kun hänet löytää voidaan; huutakaa häntä avuksi, kun hän läsnä on.
7 Jumalaton hyljätköön tiensä ja väärintekijä ajatuksensa ja palatkoon Herran tykö, niin hän armahtaa häntä, ja meidän Jumalamme tykö, sillä hänellä on paljon anteeksiantamusta.
8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
( Jesaja 55)
1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
( 2 Kor. 6)
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
( Room. 10)Kristinusko on tosiasiassa Paavalin aikaansaannos Pietarin avustuksella, kun nämä yrittivät kääntää tappion voitoksi.
Saviseutulainen kirjoitti:
( Jesaja 55)
( 2 Kor. 6)
( Room. 10)1. Kuka istuu herran oikealla puolella?
2. Kenellä on yli 70 nimeä?
3. Ketä kutsutaan Pojaksi?
4. Ketä enkelit tottelevat?
5. Kenen nimi on Pikku Jahve?
6. Kuka tuomitsee, niin kuin hänen isänsä tuomitsee?
7. Kenelle on isä antanut valtansa?
8. Kuka on toinen jumala isän rinnalla?
Kyseessä on Metatron, jonka Profeetta Ishmael tapasi. Tämä löytyy Hanokin kolmannesta kirjasta, joka julistettiin pannaan, kun kristinuskosta tuli valtauskonto.Ashera12 kirjoitti:
1. Kuka istuu herran oikealla puolella?
2. Kenellä on yli 70 nimeä?
3. Ketä kutsutaan Pojaksi?
4. Ketä enkelit tottelevat?
5. Kenen nimi on Pikku Jahve?
6. Kuka tuomitsee, niin kuin hänen isänsä tuomitsee?
7. Kenelle on isä antanut valtansa?
8. Kuka on toinen jumala isän rinnalla?
Kyseessä on Metatron, jonka Profeetta Ishmael tapasi. Tämä löytyy Hanokin kolmannesta kirjasta, joka julistettiin pannaan, kun kristinuskosta tuli valtauskonto.9. Kuka on ylimmäinen pappi?
(unohtui)
Vastaus on tietysti sama kuin aikaisemminkin, Metatron.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
9. Kuka on ylimmäinen pappi?
(unohtui)
Vastaus on tietysti sama kuin aikaisemminkin, Metatron.1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)
s-seutulainen Anonyymi kirjoitti:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
( 1 Kor. 2)
s-seutulainen- s-seutulainen
Etkö osaa ottaa kantaa kirjoituksiini, kun sinulla on noin kova tarve saarnata?
Kirjeet eivät kuulu Jeesuksen oppiin. Paavalin demiurgi ei pelasta ketään, eikä myöskään ristille naulittu selootti.Ashera12 kirjoitti:
- s-seutulainen
Etkö osaa ottaa kantaa kirjoituksiini, kun sinulla on noin kova tarve saarnata?
Kirjeet eivät kuulu Jeesuksen oppiin. Paavalin demiurgi ei pelasta ketään, eikä myöskään ristille naulittu selootti.Paavali selittää tilannetta, jolloin hän oli saanut hallusinaation ja luonnollisesti sellaisen jälkeen on "heikkouden vallassa".
Toivoisin, että jonain päivänä saataisiin elokuva, joka perustuu historiaan niin hyvin kuin mahdollista. Siinä Jeesus Nasorealainen tietysti saarnaisi jälleensyntymistä ja valaistumista ja tuotaisiin julki kuinka julma tuo aikakausi oli. Nähtäisiin kuinka Jeesus kerää sotajoukkoa, eikä Pontius Pilatus yhtään epäile teloittamista jne.
- Anonyymi
5:17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta.
5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.- Anonyymi
(Ja mitäpä luulette, miksi Jeesus joutui puhumaan vertauksin luupäisten fariseusten ja kirjanoppineiden keskuudessa?)
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän – ja nehän juuri todistavat minusta."
- Jeesus - - Anonyymi
Tää on kyllä hyvä sitaatti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän – ja nehän juuri todistavat minusta."
- Jeesus -Jeesus todisti näille kuulijoilleen ....
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
( Joh 5)
Elämä on tarjolla Herran Jeesksen puoleen kääntyvälle.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus todisti näille kuulijoilleen ....
39 Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40 ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
( Joh 5)
Elämä on tarjolla Herran Jeesksen puoleen kääntyvälle.
Usko ToivonenMitäpä luulette, mitä veljeskatraan isä tuumaili joulun koittaessa?
Jokseenkin sen pituinen se.
- Anonyymi
Uskon on hyvä kohdistua todellisuuteen eikä mielikuvitusolentoihin. Kun usko ei kohdistu ristiinnaulittuun Kristukseen, jossa Jumala oli ja sovitti maailman itsensä kanssa, vaan mielikuvitus-Jeesukseen, jossa Jumala asetti sovituksen ainoastaan tarjolle, tällöin kaikki heittää häränpyllyä: aidosta Kristus-uskosta tulee harhaoppia, Jumalan koko maailman sovittaneesta ihmisrakkaudesta tulee korvasyyhyilyä, Jumalan kaikkivaltius siirretään ihmisen kontolle väittämällä, että ihminen voi tahdollaan kävellä Jumalan tahdon yli jne. loputtomiin. Ja lopputulemana onkin sitten jumala, joka on itse perkele: Olento, jonka on saatava kiduttaa miljardeja ihmisiä loputtomassa liekkimeressä, koska niin on "vanhurskasta ja oikein".
Ja näin on onnistuttu luomaan oppi, jossa perkele kykenee tekemään Jeesuksen ristinkuoleman tyhjäksi - koskapa lukuisten opillisten kiemuroiden tuloksena Jumala ei sovittanutkaan maailmaa Kristuksessa.- Anonyymi
Juuri näin. Mikä tahansa oppi, joka hämärtää Jeesuksen Kristuksen ristin todellisuutta, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa eikä suinkaan asettanut sovitusta ainoastaan "tarjolle", hämärtää tämän Jeesuksen Kristuksen läsnäolon tuntua meissä. Jos uskova kuvittelee sovituksen AIKAANSAAMATTOMAN mielikuvitus-Jeesuksen asuvan itsessään, hän ei ole kestänyt koetusta vaan luiskahtannut totuuden ulkopuolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Mikä tahansa oppi, joka hämärtää Jeesuksen Kristuksen ristin todellisuutta, jossa Jumala sovitti maailman itsensä kanssa eikä suinkaan asettanut sovitusta ainoastaan "tarjolle", hämärtää tämän Jeesuksen Kristuksen läsnäolon tuntua meissä. Jos uskova kuvittelee sovituksen AIKAANSAAMATTOMAN mielikuvitus-Jeesuksen asuvan itsessään, hän ei ole kestänyt koetusta vaan luiskahtannut totuuden ulkopuolelle.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh. 1)
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
( Joh. 3)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
( Joh. 1)
11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
( Joh. 3)
s-seutulainen>>5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
(2Kor 13)>>
näyttää siltä, että saviseutulainen ei ole uskossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan "Elämän sana", joka pitää sisällään julistuksen sovituksesta Jeesuksessa Kristuksessa, sitä "Elämän sanaa" Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyt, uskovat, pitävät tarjolla.
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
( Fil 2)
"Tarjolla pitäessänne elämän sanaa".
Tarjolla pidetyn "Elämän sanan", pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ansiosta ihmisiä tuli uskoon, he saivat Pyhän Hengen, pelastuksen.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nimenomaan "Elämän sana", joka pitää sisällään julistuksen sovituksesta Jeesuksessa Kristuksessa, sitä "Elämän sanaa" Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyt, uskovat, pitävät tarjolla.
12 Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;
13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
14 Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä,
15 että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet maailmassa,
16 tarjolla pitäessänne elämän sanaa, ollen minulle kerskaukseksi Kristuksen päivänä siitä, etten ole turhaan juossut enkä turhaan vaivaa nähnyt.
( Fil 2)
"Tarjolla pitäessänne elämän sanaa".
Tarjolla pidetyn "Elämän sanan", pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ansiosta ihmisiä tuli uskoon, he saivat Pyhän Hengen, pelastuksen.
Usko Toivonenote. >>Tarjolla pidetyn "Elämän sanan", pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ansiosta ihmisiä tuli uskoon, he saivat Pyhän Hengen, pelastuksen.>>
Tuossa otteessa on oikeen Toivosen emävalhe. Toivosen opin mukaan nyt käsitän ,että kuulemme valhe-sanaa, Raamattu-Sana-paperilla-jumalaa... kuulemme Elämän sanaa (kristuksen sanaa, Sana-Poika) ja uskoon tulossa valhe-uudestisynnymme., saamme valheen hengen ja tulemme valhe-pelastukseen ja tulemme perkeleen lapsiksi ja valhe-uusiksi-luomuksiksi. Tuo Toivosen oppi uskoon tulemisesta ja uskosta ja uudestisyntymisestä on emävalhe.
Uudestisyntymä on vain upotusvesikasteessa niinkuin Paavali julistaa 2 Kor. 5:19-20 ja tuo jatkuu Apt. 2: 36-41. Tuo on Vanhan ja Uuden liiton Jumalan TAHTO ("Hän kehottaa,..antakaa sovittaa itsenne (rikkomuksenne ja syntinne) Jumalan kanssa")
Toista uudestisyntymän tapaa ei ole.
Toivonen on valehtelija , eksyttäjä ja harhaoppinen. Toivonen julistaa Martti Lutherin oppeja ja TAHTOA. Toivonen julistaa hyötyjä ja etuja edustamalleen organisaatiolle tuovaa satu-Sanaa (Sana-Poikaa) ja lapsikastetta ja kirkollisverotusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ote. >>Tarjolla pidetyn "Elämän sanan", pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, ansiosta ihmisiä tuli uskoon, he saivat Pyhän Hengen, pelastuksen.>>
Tuossa otteessa on oikeen Toivosen emävalhe. Toivosen opin mukaan nyt käsitän ,että kuulemme valhe-sanaa, Raamattu-Sana-paperilla-jumalaa... kuulemme Elämän sanaa (kristuksen sanaa, Sana-Poika) ja uskoon tulossa valhe-uudestisynnymme., saamme valheen hengen ja tulemme valhe-pelastukseen ja tulemme perkeleen lapsiksi ja valhe-uusiksi-luomuksiksi. Tuo Toivosen oppi uskoon tulemisesta ja uskosta ja uudestisyntymisestä on emävalhe.
Uudestisyntymä on vain upotusvesikasteessa niinkuin Paavali julistaa 2 Kor. 5:19-20 ja tuo jatkuu Apt. 2: 36-41. Tuo on Vanhan ja Uuden liiton Jumalan TAHTO ("Hän kehottaa,..antakaa sovittaa itsenne (rikkomuksenne ja syntinne) Jumalan kanssa")
Toista uudestisyntymän tapaa ei ole.
Toivonen on valehtelija , eksyttäjä ja harhaoppinen. Toivonen julistaa Martti Lutherin oppeja ja TAHTOA. Toivonen julistaa hyötyjä ja etuja edustamalleen organisaatiolle tuovaa satu-Sanaa (Sana-Poikaa) ja lapsikastetta ja kirkollisverotusta.16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
( Matt. 10)
20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
( Joh. 15)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16 Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset.
17 Kavahtakaa ihmisiä, sillä he vetävät teidät oikeuksiin, ja synagoogissaan he teitä ruoskivat;
18 ja teidät viedään maaherrain ja kuningasten eteen minun tähteni, todistukseksi heille ja pakanoille.
19 Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
20 Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä.
21 Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
22 Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
( Matt. 10)
20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'
26 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
27 Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani."
( Joh. 15)
s-seutulainenTänään ymmärrän tuon Usko Toivosen antaman otteen pohjalta nuo jakeet JOH. 1: 12-13 seuraavasti. Nuo jakeet ovat esillä saviseutulaisen kommentissa eilen 26.2.-21 klo 18.41.
KR 1938 /JOH. 1
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (satu- SANAN) vastaan, hän (POIKA) antoi voiman (VALHEEN HENGEN LAHJAN) tulla (TULLA VALHE-PELASTETUIKSI JA TULLA VALHE-UUSIKSI LUOMUKSIKSI) Jumalan (ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN) lapsiksi (PERKELEEN LAPSIKSI), niille, jotka uskovat hänen (POIKA) nimeensä (HERRA, JHWH),
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta (vaan ovat uudestisyntyneet Sana-paperilla-jumalasta valheen evankeliumin sanan kuulemisen kautta ja tulleet uskoon, valheelliseen kaiken anteeksiantavaan, pelastavaan, uudestisynnyttävään, pyhittävään ja vanhurskauttavaan uskoon valheen Sana-paperilla-jumalan kuulemisen kautta.
Voiko enemmän Toivonen ja saviseutulainen olla harhassa, tuo on kyllä maximi-harha, kun tuon Joh. 1:12-13 ymmärtää ja ymmärtää Jumalan ilmoittaman totuuden uudestisyntymisestä ja pelastuksesta. Tuon jakeen 13 tarkoitus ei todellakaan ole että uudestisynnytään Jumalasta.
Toivonen ja saviseutulainen ovat perkeleen opettamia ja perkeleen lapsia!
Jumalan lasten ja perkeleen lasten laadullisen eroavuuden kirjoitusten mukainen, raamatullinen selostus on annettu kohdassa 1 Joh. 3: 1 -10.
On ollut jo tuolloin Apostolien aikaan välttämätöntä erottaa jumalan lapset ja perkeleen lapset. Joten nyt on kyse kirjoituksiin perustuvasta opista. Uudestisyntyneet uskovat ovat aivan eri joukkoa kuin pelkät uskovat lapset, jotka on näinollen LUONNOLLISIA TAVALLISIA ”maailmalliset ja lihalliset lapset”!
Perkeleen evankeliumi on Jumalan evankeliumia vastaan, perkeleen periaatteet ovat aina olleet kyseenalaistaa kirjoitukset ”onko jumala todellakin sanonut” ( 1 Moos. 3: 1) (Joh. 8:44 ”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja ALUSTA ASTI, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu VALHETTA, niin hän puhuu OMAANSA, sillä HÄN ON VALHETTELIJA ja sen isä.) ( Matt. 7:21 ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse TAIVASTEN VALTAKUNTAAN, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen ISÄNI TAHDON.)
Joten tuollaistakin sakkia on joukossamme. - Anonyymi
ja mitä nuo M. Lutherin syntiset lapset antavat joululahjoja Jumalalle…mitä toivonen ja saviseutulainen antavat Jumalalle….he antavat Martti Lutherin TAHDON mukaan ”yksin jumalan kunnia” jota he eivät kuitenkaan ymmärrä antaa Hänelle!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja mitä nuo M. Lutherin syntiset lapset antavat joululahjoja Jumalalle…mitä toivonen ja saviseutulainen antavat Jumalalle….he antavat Martti Lutherin TAHDON mukaan ”yksin jumalan kunnia” jota he eivät kuitenkaan ymmärrä antaa Hänelle!
Nuo Martti Lutherin syntiset lapset , toivonen ja saviseutulainen ja kumppanit, ovat poistaneet Jumalan kunnian,
Tuolloin on kyseessä Suomen Ekumeeniseen Neuvostoon kuuluvien jäsenkirkkojen harhaopit, katolilaisuus, adventismi, äärikarismaattisuus ja muut harhaopit, joissa kunnia on ihmisillä.
Jumalalle ei anneta mitään kunniaa.
Perkele vaikuttaa heissä ja kaikki toiminta on Jumalaa vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tänään ymmärrän tuon Usko Toivosen antaman otteen pohjalta nuo jakeet JOH. 1: 12-13 seuraavasti. Nuo jakeet ovat esillä saviseutulaisen kommentissa eilen 26.2.-21 klo 18.41.
KR 1938 /JOH. 1
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet (satu- SANAN) vastaan, hän (POIKA) antoi voiman (VALHEEN HENGEN LAHJAN) tulla (TULLA VALHE-PELASTETUIKSI JA TULLA VALHE-UUSIKSI LUOMUKSIKSI) Jumalan (ISÄN, POJAN JA PYHÄN HENGEN) lapsiksi (PERKELEEN LAPSIKSI), niille, jotka uskovat hänen (POIKA) nimeensä (HERRA, JHWH),
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta (vaan ovat uudestisyntyneet Sana-paperilla-jumalasta valheen evankeliumin sanan kuulemisen kautta ja tulleet uskoon, valheelliseen kaiken anteeksiantavaan, pelastavaan, uudestisynnyttävään, pyhittävään ja vanhurskauttavaan uskoon valheen Sana-paperilla-jumalan kuulemisen kautta.
Voiko enemmän Toivonen ja saviseutulainen olla harhassa, tuo on kyllä maximi-harha, kun tuon Joh. 1:12-13 ymmärtää ja ymmärtää Jumalan ilmoittaman totuuden uudestisyntymisestä ja pelastuksesta. Tuon jakeen 13 tarkoitus ei todellakaan ole että uudestisynnytään Jumalasta.
Toivonen ja saviseutulainen ovat perkeleen opettamia ja perkeleen lapsia!
Jumalan lasten ja perkeleen lasten laadullisen eroavuuden kirjoitusten mukainen, raamatullinen selostus on annettu kohdassa 1 Joh. 3: 1 -10.
On ollut jo tuolloin Apostolien aikaan välttämätöntä erottaa jumalan lapset ja perkeleen lapset. Joten nyt on kyse kirjoituksiin perustuvasta opista. Uudestisyntyneet uskovat ovat aivan eri joukkoa kuin pelkät uskovat lapset, jotka on näinollen LUONNOLLISIA TAVALLISIA ”maailmalliset ja lihalliset lapset”!
Perkeleen evankeliumi on Jumalan evankeliumia vastaan, perkeleen periaatteet ovat aina olleet kyseenalaistaa kirjoitukset ”onko jumala todellakin sanonut” ( 1 Moos. 3: 1) (Joh. 8:44 ”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja ALUSTA ASTI, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu VALHETTA, niin hän puhuu OMAANSA, sillä HÄN ON VALHETTELIJA ja sen isä.) ( Matt. 7:21 ”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse TAIVASTEN VALTAKUNTAAN, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen ISÄNI TAHDON.)
Joten tuollaistakin sakkia on joukossamme.1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
( Room. 8)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
( Room. 8)
s-seutulainenote. >>6 Sillä lihan mieli on kuolema>>
saviseutulainen on tuonut oman tuomionsa esille tuossa kommentissa.
tuossa on M. Lutherin syntisten lasten lasten loppu, kuolema.
Nuo Martti Lutherin syntiset lapset , toivonen ja saviseutulainen ja kumppanit, ovat poistaneet Jumalan kunnian ja ovat tuomionsa ansainneet Room. 8: 7-8. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ote. >>6 Sillä lihan mieli on kuolema>>
Nuo Martti Lutherin syntiset lapset , toivonen ja saviseutulainen ja kumppanit, ovat poistaneet Jumalan kunnian ja ovat tuomionsa ansainneet Room. 8: 7-8.Tämmöiseen hulluuteen sitä ajautuu, kun kuvittelee, että Jumala oli mielikuvitus-Kristuksessa, jossa Hän EI sovittanut maailmaa itsensä kanssa vaan asetti sovituksen ainoastaan "tarjolle": mitä eriskummallisimpiin "teologioihin".
Anonyymi kirjoitti:
ote. >>6 Sillä lihan mieli on kuolema>>
Nuo Martti Lutherin syntiset lapset , toivonen ja saviseutulainen ja kumppanit, ovat poistaneet Jumalan kunnian ja ovat tuomionsa ansainneet Room. 8: 7-8."Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa."
( Matt. 10:32-33 )
"Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
( Mark. 8:38)
"Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen."
( Joh. 3:17-18)
"Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
( Joh. 11:25-26)
Käyttäytykää vain Kristuksen evankeliumin arvon mukaisesti, että minä, tulinpa sitten teidän tykönne ja näin teidät tai olin tulematta, saan kuulla teistä, että te pysytte samassa hengessä ja yksimielisinä taistelette minun kanssani evankeliumin uskon puolesta,
( Fil. 1:27)
Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
( Ilm. 3:5)
11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen
( Ilm. 20)
Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan.
( Ilm. 21:27)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämmöiseen hulluuteen sitä ajautuu, kun kuvittelee, että Jumala oli mielikuvitus-Kristuksessa, jossa Hän EI sovittanut maailmaa itsensä kanssa vaan asetti sovituksen ainoastaan "tarjolle": mitä eriskummallisimpiin "teologioihin".
juu..ja Martti Luther sotki nuo miehet opiillaan , että Yksin uskosta ja Yksin armosta ja Yksin raamattu-Sana-paperilla-jumalasta uudestisyntyy ja pelastuu (Joh. 1: 12-13).
Ei ole kahta tapaa uudestisyntyä ja pelastua, on vain Jumalan ilmoittama tapa pelastua upotusvesikasteen kautta....2 Kor. 5:20 2 Kor. 6:1-2 Apt. 2:36-41.
2 Kor. 5 : 20
"Jumala kehottaa..antakaa pelastaa itsenne ( rikkomuksenne ja syntinne) Jumalan kanssa"
2 Kor. 6:
"1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu..ja Martti Luther sotki nuo miehet opiillaan , että Yksin uskosta ja Yksin armosta ja Yksin raamattu-Sana-paperilla-jumalasta uudestisyntyy ja pelastuu (Joh. 1: 12-13).
Ei ole kahta tapaa uudestisyntyä ja pelastua, on vain Jumalan ilmoittama tapa pelastua upotusvesikasteen kautta....2 Kor. 5:20 2 Kor. 6:1-2 Apt. 2:36-41.
2 Kor. 5 : 20
"Jumala kehottaa..antakaa pelastaa itsenne ( rikkomuksenne ja syntinne) Jumalan kanssa"
2 Kor. 6:
"1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.>>2 Kor. 5 : 20
"Jumala kehottaa..antakaa pelastaa itsenne ( rikkomuksenne ja syntinne) Jumalan kanssa"<<
!!?
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2 Kor. 5:20) KR 33/38
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>2 Kor. 5 : 20
"Jumala kehottaa..antakaa pelastaa itsenne ( rikkomuksenne ja syntinne) Jumalan kanssa"<<
!!?
Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2 Kor. 5:20) KR 33/38
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)
s-seutulainenEi ole kahta tapaa uudestisyntyä ja pelastua, on vain Jumalan ilmoittama tapa pelastua upotusvesikasteen kautta....2 Kor. 5:20 2 Kor. 6:1-2 Apt. 2:36-41.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
( Room. 8)
s-seutulainen>> 1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. >>
Aivan kuten tuossa ilmoitetaan, Jeesuksen pyhiä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyille ei langeteta kadotustuomiota.
Jumalan seurakunta koostuu Jeesuksen pyhistä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä, uskovista.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Ja heidät voi tunnistaa siitä, että he sydämestään huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> 1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. >>
Aivan kuten tuossa ilmoitetaan, Jeesuksen pyhiä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyille ei langeteta kadotustuomiota.
Jumalan seurakunta koostuu Jeesuksen pyhistä, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyistä, uskovista.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
( 1Kor 1)
Ja heidät voi tunnistaa siitä, että he sydämestään huutavat avuksensa Herranaan Jeesusta Kristusta.
Usko ToivonenTämäkin veljeskatraan jäsen uskoo isän olevan lahjoja pihistelevä sadistipsykopaatti, joten hän ummistaa silmänsä tälle evankeliumin täyttymykselle: "kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Koska isä on sadisti, on selvää, että tuota raamatunkohta tulee tulkita tuuomiohenkisesti ja poissulkevasti, jotta iskän sadismi ja hulluus pysyisi. Jos nimittäin sen tulkitsisi ajatuksella sillä, että Jumala on RAKKAUS, silloin noita Paavalin sanoja ei tarvitsisi runnoa mieleisekseen, mikä on niin tyypillistä ja ominaista Usko T:lle.
Eli kuten jo ennustin: te kaikki tulkitsette raamattua niin, että te ITSE kyllä pelastutte, mutta muut eivät välttämättä. Ja olette niin ahtaita ajattelussanne, ettette edes tajua kuinka mielipuolista ja absurdia tuo Kristuksen uhrin vähättelemisenne on.
Miksi te ette suuntaa tuomiota ITSEENNE??? Kuinka te kykenette omimaan tuon äärimmäisen kapean armosiivun ITSELLENNE etttekä itsenne sijasta TOISILLE???? Mitä AVARAA ja RAKASTAVAA tuossa teidän raamatuntulkinnassanne on??!! Te käyttäydytte kuin idiootit ja idioottien tavoin te ette tietenkään tätä tajua. Te olette täysiä klovneja tuon mielipuoli-isä-käsityksenne myötä ja sen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin veljeskatraan jäsen uskoo isän olevan lahjoja pihistelevä sadistipsykopaatti, joten hän ummistaa silmänsä tälle evankeliumin täyttymykselle: "kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra."
Koska isä on sadisti, on selvää, että tuota raamatunkohta tulee tulkita tuuomiohenkisesti ja poissulkevasti, jotta iskän sadismi ja hulluus pysyisi. Jos nimittäin sen tulkitsisi ajatuksella sillä, että Jumala on RAKKAUS, silloin noita Paavalin sanoja ei tarvitsisi runnoa mieleisekseen, mikä on niin tyypillistä ja ominaista Usko T:lle.
Eli kuten jo ennustin: te kaikki tulkitsette raamattua niin, että te ITSE kyllä pelastutte, mutta muut eivät välttämättä. Ja olette niin ahtaita ajattelussanne, ettette edes tajua kuinka mielipuolista ja absurdia tuo Kristuksen uhrin vähättelemisenne on.
Miksi te ette suuntaa tuomiota ITSEENNE??? Kuinka te kykenette omimaan tuon äärimmäisen kapean armosiivun ITSELLENNE etttekä itsenne sijasta TOISILLE???? Mitä AVARAA ja RAKASTAVAA tuossa teidän raamatuntulkinnassanne on??!! Te käyttäydytte kuin idiootit ja idioottien tavoin te ette tietenkään tätä tajua. Te olette täysiä klovneja tuon mielipuoli-isä-käsityksenne myötä ja sen takia.>> Eli kuten jo ennustin: te kaikki tulkitsette raamattua niin, että te ITSE kyllä pelastutte, mutta muut eivät välttämättä. >>
Nyt olet ennustanut aivan väärin, kysymys pelastuksen esilläpitämistä ei ole itseään varten, vaan sitä varten, että mahdollisimman moni saisi sovituksen sanan, Sanan rististä nähdä / kuulla ja pelastuisi.
>> Miksi te ette suuntaa tuomiota ITSEENNE??? Kuinka te kykenette omimaan tuon äärimmäisen kapean armosiivun ITSELLENNE etttekä itsenne sijasta TOISILLE???? Mitä AVARAA ja RAKASTAVAA tuossa teidän raamatuntulkinnassanne on??!! >>
Taas väärin, kaikki kirjoitukset koskevat tottakai myös evankeliumia esillä pitäviä samalla tavalla, kuin muitakin ihmisiä.
Jos kirjoitettu sana, pelastuksen evankeliumi, "tulee kohti", niin sehän on juuri sen tarkoituksin, että ihmisiä tulisi uskoon ja pelastuisi.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
( 2Kor 5)
Ei ole mitään syytä suositella itseään, eikä kerskata itsestään.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
( 2Kor 4)
Vain Jeesuksessa Kristuksessa on turva, niin kuin kirjoitettu on:
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
( Ef 2)
"Hän on meidän ( uskovien, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen ) rauhamme.
Huomaa, että kun kirjoitan meidän, niin siteeraan kirjoittua tekstiä, en itse jaa ketään meihin ja teihin, vaan jokainen jonka sydämen Jumala on uskolla puhdistanut, on minun veljeni tai sisareni uskon kautta.
Jos koet, että kirjoitan joitakin ihmisiä vastaan, niin ei ole niin, mutta kirjoitan kylläkin sellaisia oppeja vastaan, jotka hämärtävät pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Eli kuten jo ennustin: te kaikki tulkitsette raamattua niin, että te ITSE kyllä pelastutte, mutta muut eivät välttämättä. >>
Nyt olet ennustanut aivan väärin, kysymys pelastuksen esilläpitämistä ei ole itseään varten, vaan sitä varten, että mahdollisimman moni saisi sovituksen sanan, Sanan rististä nähdä / kuulla ja pelastuisi.
>> Miksi te ette suuntaa tuomiota ITSEENNE??? Kuinka te kykenette omimaan tuon äärimmäisen kapean armosiivun ITSELLENNE etttekä itsenne sijasta TOISILLE???? Mitä AVARAA ja RAKASTAVAA tuossa teidän raamatuntulkinnassanne on??!! >>
Taas väärin, kaikki kirjoitukset koskevat tottakai myös evankeliumia esillä pitäviä samalla tavalla, kuin muitakin ihmisiä.
Jos kirjoitettu sana, pelastuksen evankeliumi, "tulee kohti", niin sehän on juuri sen tarkoituksin, että ihmisiä tulisi uskoon ja pelastuisi.
10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
( 2Kor 5)
Ei ole mitään syytä suositella itseään, eikä kerskata itsestään.
3 Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva
5 Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.
( 2Kor 4)
Vain Jeesuksessa Kristuksessa on turva, niin kuin kirjoitettu on:
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
( Ef 2)
"Hän on meidän ( uskovien, Jeesuksessa Kristuksessa pyhitettyjen ) rauhamme.
Huomaa, että kun kirjoitan meidän, niin siteeraan kirjoittua tekstiä, en itse jaa ketään meihin ja teihin, vaan jokainen jonka sydämen Jumala on uskolla puhdistanut, on minun veljeni tai sisareni uskon kautta.
Jos koet, että kirjoitan joitakin ihmisiä vastaan, niin ei ole niin, mutta kirjoitan kylläkin sellaisia oppeja vastaan, jotka hämärtävät pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.
Usko ToivonenPitkäpiimäiset ovat arrogantin veljeksen jorinat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkäpiimäiset ovat arrogantin veljeksen jorinat.
No, jos siltä tuntuu, niin ohita ne lukematta, niin säästyt "pitkäpiimäisyydeltä".
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, jos siltä tuntuu, niin ohita ne lukematta, niin säästyt "pitkäpiimäisyydeltä".
Usko ToivonenNiin minä ohitankin. Minä vain totean niiden pitkäpiimäisyyden. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin minä ohitankin. Minä vain totean niiden pitkäpiimäisyyden. :)
Eihän se ole ohittamista, jos heittää kommentiin kommentin.
Usko Toivonen
- Anonyymi
Kuten jo tuossa joulutarinassani ennustin, veljeksillä menee koko touhu toisten demonisoinniksi, jos uskoo isän olevan niin täydelllinen k-pää, että hän jakaa lahjoja vain muutamille. :D :D :D
- Anonyymi
Room. 3:24 He tulevat ilman ansiotansa vanhurskaaksi, hänen armostansa, sen lunastuksen kautta, joka on Jesuksessa Kristuksessa Matt. 20:28 Niinkuin ei Ihmisen Poika tullut, että häntä piti palveltaman, mutta että hän palvelis, ja antais henkensä lunastukseksi monen edestä. > Room. 5:1 Että me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herran Jesuksen Kristuksen kautta, > Ef. 1:7 Jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi-antamus, hänen armonsa rikkauden jälkeen, Ef. 2:8 Sillä armosta te olette autuaiksi tulleet, uskon kautta, ja ette itse teissänne: Jumalan lahja se on: Kol. 1:14 Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus, 1Tim. 2:6 Joka itsensä kaikkein edestä lunastuksen hinnaksi on antanut, että senkaltaista piti ajallansa saarnattaman: Tiit. 3:5 Ei vanhurskauden töiden kautta, joita me tehneet olemme, vaan laupiutensa kautta hän meidät autuaaksi teki, uuden syntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, > Tiit. 3:7 Että me hänen armonsa kautta vanhurskaiksi tulisimme ja ijankaikkisen elämän perillisiksi toivon jälkeen. Hebr. 9:12 Eikä kauristen taikka vasikkain veren kautta, vaan hän on kerran oman verensä kautta mennyt pyhään, ja ijankaikkisen lunastuksen löytänyt. 1Piet. 1:18 Tietäen, ettette ole katoovaisella hopialla eli kullalla lunastetut teidän turhasta menostanne, jonka te isäin säädystä saitte, > 1Piet. 1:19 Vaan kalliilla Kristuksen verellä, niinkuin viattoman ja puhtaan Karitsan;
- Anonyymi
Jos pelastus on ilmainen lahja ja Jumala on rakkaus, jotenkin ihmeellisesti on onnistuttu päätymään oppiin, että kaikki eivät muka pelastu, vaikka Paavali, joka tunsi ainoastaan YLÖSNOUSSEEN HERRAN JEESUKSEN KRSITUKSEN, moneen kertaan muistuttaa lukijoitaan, että kaikki nimenomaan pelastuvat.
Jos nimittäin pelastus on TODELLA ilmainen lahja ja Jumala on TODELLA rakkaus - rakkaus läpikotaisin eikä vain puoliksi - silloin rakkaus, joka ei muistele kärsimäänsä pahaa eikä etsi omaansa, kyllä lahjoittaa tuon ilmaisen pelastuksen KAIKILLE, jotka ovat pois poikenneet, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet ja mieleltään Jumalan vihollisiksi vieraantuneet.
"Hän on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet — 13 sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole; 14 kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva. 15 Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi. 16Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi. 17 Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. — 18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi; 19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.- Anonyymi
Ota huomioon, että lahja pitää ottaa vastaan.
Jos sinulle ojennetaan lahjaa, mutta et ota sitä vastaan, niin mitä sinä silloin saat?
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulle ojennetaan lahjaa, mutta et ota sitä vastaan, niin mitä sinä silloin saat?
Usko ToivonenTämä on se ehkä kaikkein naurettavin Jumalan rakkauden kumoamisyritys. Jeesus Kristus vei koko ihmiskunnan mukanaan hautaan ja heräsi uuden ihmiskunnan Päänä henkiin.
Ja juuri tämän lunastuksen valkenemisesta kaikillle puhuu Paavali kirjoittaessaan jokaisen polven notkistumisesta ja jokaisen suuun antamasta tunnustuksesta.
PS. Montako kertaa olet nähnyt joululahjoja jaettaessa jonkun lapsen jättäneen ottamatta lahjan vastaaan? Montako kertaa olet nähnyt joululahjoja jaettaessa korostettavan seremonia tavoin: "Tämä lahja TULEE OTTAA VASTAAN, muuten se jää SAAMATTA!" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko ToivonenTe olette onnistuneet tekemään "vastaanottamisesta" TEON, johon ainoastaan kovin harva suostuuu ja jolla lahja ansaitaan. Mikään ei ole niin naurettavaa kuin tämä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on se ehkä kaikkein naurettavin Jumalan rakkauden kumoamisyritys. Jeesus Kristus vei koko ihmiskunnan mukanaan hautaan ja heräsi uuden ihmiskunnan Päänä henkiin.
Ja juuri tämän lunastuksen valkenemisesta kaikillle puhuu Paavali kirjoittaessaan jokaisen polven notkistumisesta ja jokaisen suuun antamasta tunnustuksesta.
PS. Montako kertaa olet nähnyt joululahjoja jaettaessa jonkun lapsen jättäneen ottamatta lahjan vastaaan? Montako kertaa olet nähnyt joululahjoja jaettaessa korostettavan seremonia tavoin: "Tämä lahja TULEE OTTAA VASTAAN, muuten se jää SAAMATTA!"Lapsia on monilla isillä, mutta Jumalan lahja on aivan eri asia.
Pelastuksen evankeliumia, ei kenenkään olisi tarvinnut edes julistaa, jos kaikki olisi sisällä pelastuksessa automaattisesti.
Montako kertaa olet nähnyt lasten heittävän lahjojaan pois, kun ne eivät ole miellyttäneet ja kuinka monta kertaa olet nähnyt, kuinka ne menettävät arvonsa pian ja lojuvat vain unohdettuina nurkassa.
Ja vain evankeliumin julistamisen kautta ihmisiä on tullut uskoon ja ovat näin saaneet Jumalan lahjan, Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivää varten.
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
( Apt 11)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsia on monilla isillä, mutta Jumalan lahja on aivan eri asia.
Pelastuksen evankeliumia, ei kenenkään olisi tarvinnut edes julistaa, jos kaikki olisi sisällä pelastuksessa automaattisesti.
Montako kertaa olet nähnyt lasten heittävän lahjojaan pois, kun ne eivät ole miellyttäneet ja kuinka monta kertaa olet nähnyt, kuinka ne menettävät arvonsa pian ja lojuvat vain unohdettuina nurkassa.
Ja vain evankeliumin julistamisen kautta ihmisiä on tullut uskoon ja ovat näin saaneet Jumalan lahjan, Pyhän Hengen sinetiksi lunastuksen päivää varten.
19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
( Apt 11)
Usko ToivonenKun on omaksunut uskon lahjoja pihtailevaan mielikuvitus-isään, tätä mielikuvitus-isää on toki puolustettava viimeiseen saakka, jottei menettäisi omaa lahjaansa. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsia on monilla isillä, mutta Jumalan lahja on aivan eri asia.
( Apt 11)
Usko ToivonenToivonen.
sulla on virheellinen kirjoitus tuolla edellä kommentissasi Room. 8
Biblia 1776 mukaan, oikeampi käännös on:
Room. 8
1 Niin ei ole nyt yhtään kadotusta niissä, jotka Jesuksessa Kristuksessa ovat, ja ei vaella lihan, vaan hengen jälkeen.
2 Sillä hengen laki, joka eläväksi tekee Kristuksessa Jesuksessa, on minun synnin ja kuoleman laista vapahtanut.
3 Sillä se, mikä laille oli mahdotoin, että hän lihan kautta oli heikoksi tullut, sen Jumala teki, ja lähetti Poikansa syntisen lihan hahmossa ja tuomitsi synnin lihassa, synnin kautta:
4 Että lain vanhurskaus täytetyksi tulis meissä, jotka emme lihan jälkeen vaella, vaan hengen jälkeen.
5 Sillä ne, jotka lihan jälkeen ovat, ajattelevat niitä, mitkä lihan ovat; mutta ne, jotka hengen jälkeen ovat, ajattelevat hengellisiä.
6 Sillä lihan halu on kuolema, ja hengen halu on elämä ja rauha.
7 Että lihan halu on viha Jumalaa vastaan, ettei se ole Jumalan laille kuuliainen, sillä ei se voikaan.
8 Mutta jotka lihassa ovat, ei ne taida olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta ette ole lihassa, vaan hengessä, jos muutoin Jumalan Henki asuu teissä; mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei se ole hänen omansa.
10 Jos siis Kristus teissä on, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt sen Henki, joka Jesuksen kuolleista herätti, asuu teissä, niin myös se, joka Kristuksen kuolleista herätti, on teidän kuolevaiset ruumiinne eläväksi tekevä, sen teissä asuvaisen hengen kautta.
12 Niin emme nyt ole, rakkaat veljet, velkapäät lihalle, lihan jälkeen elämään.
13 Sillä jos te lihan jälkeen elätte, niin teidän pitää kuoleman; mutta jos te lihan työt hengen kautta kuoletatte, niin te saatte elää.
14 Sillä kaikki, jotka Jumalan Hengeltä vaikutetaan, ne ovat Jumalan lapset.
Tuosta seuraa että Toivosella onn virheellinen kirjoitus huutamalla pelastuvista.
Vain Jumalan hengellä täyttyneet pelastuvat huutamalla (Room. 10) koska lihan mukaan elävät, joille tarjotaan kuolema(Room. 8)
Vain Jumalan hengellä täyttyneet ovat Jumalan lapsia, muut ovat perkeleen lapsia niinkuin olen jo monesti todennut Toivosesta ja saviseutulaisesta ja tuon tapaisista kumppaneista, jotka ovat mukamas uudestisyntyneet Raamattu-valhe-Sana-paperilla-jumalasta uskon kautta (Joh. 1:12-13)
Vain ja ainoastaan Jumalan lapset pelastuvat.
Tuossa on korjausta muutamaan Toivosten kommentteihin. Toivosella on paljon muutakin virhettä ja valhetta, kaikkeen en nyt puutu. Anonyymi kirjoitti:
Kun on omaksunut uskon lahjoja pihtailevaan mielikuvitus-isään, tätä mielikuvitus-isää on toki puolustettava viimeiseen saakka, jottei menettäisi omaa lahjaansa. :)
Tämä taitaa olla jonkinlainen "saarnapalsta". Kohta tänne on kopioitu koko UT.
Turha ainakaan kysymyksiä tms on esittää.- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Tämä taitaa olla jonkinlainen "saarnapalsta". Kohta tänne on kopioitu koko UT.
Turha ainakaan kysymyksiä tms on esittää.Avaa oma ketju, jos kovin ahdistaa.
- Anonyymi
Kummallisella tavalla kieroon vääntynyt muka-evankeliumi vääntää ihmismielenkin kieroon.
Helvettidiggareiden logiikkahan kuuluu: mitä järkeä on julistaa ilouutista kaikkien pelastumisesta tästä pelastuksesta tietämättömille, jos kerran kaikki automaattisesti pelastuvat?
Tämä on loogisesti yhtä eheä kuin kysymys:
Mitä järkeä oli julistaa ilouutista Suomen kansalaisille maamme itsenäistymisestä vuonna 1917, jos kerran maamme kansalaiset olivat automaattisesti itsenäisiä?- Anonyymi
ainakaan raamatussa, Jeesus EI sanonut, että "julistakaa helvetintuomiota",
vaan: julistakaa , e v a n k e l i u m i a. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan: julistakaa , e v a n k e l i u m i a.>>ainakaan raamatussa, Jeesus EI sanonut, että "julistakaa helvetintuomiota",
vaan: julistakaa , e v a n k e l i u m i a.
>>
sinulla on asiat mullimallin ...
totuuden evankeliumin julistamiseen toivoset ei kykene, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaan: julistakaa , e v a n k e l i u m i a.>>ainakaan raamatussa, Jeesus EI sanonut, että "julistakaa helvetintuomiota",
>>
Kaksi evankeliumia on Jumalan evankeliumi ja Saatanan evankeliumi. Kumpaa sinä kommentissasi tarkoitat että julistettaisiin? 14 Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
( Mark. 16)
30 ... "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
( Apt. 16)
1 Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
( 1 Piet. 1)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>ainakaan raamatussa, Jeesus EI sanonut, että "julistakaa helvetintuomiota",
>>
Kaksi evankeliumia on Jumalan evankeliumi ja Saatanan evankeliumi. Kumpaa sinä kommentissasi tarkoitat että julistettaisiin?Onko Saatana sinun jumalasi?
Jospa tarkastelemme asiaa rehellisesti ilman tunnekuohuja, ilman häpeää ja ilman pelkoa.
Halusit tai et, uskoit tai et, totuus ei muutu ja se on tämä: Ihminen elää joko Jumalan tai Saatanan tahdossa. Ihminen on joko Jumalan tai Saatanan johdateltavana. Sillä erotuksella, että perkeleen vietävissä oleva ihminen ei sitä itse tajua, koska ei usko asiaan. Harmaata aluetta ei ole. Kukaan ei voi olla neutraali.
Rehellisyys pakottaa meidät siis raamatun pariin, joten jättäkäämme omat mielipiteet vähemmälle, sillä totuus ei ole makuasia. Yrittäkäämme olla myös ratkaisukeskeisiä tavalla joka mahdollistaa muutokseen.
Sinun tähtesi, otan lähtökohdaksi tämän: ”Jos raamattu on kokonansa totuus ja Jumalan Sanaa niin…
Jeesuksen suulla se kertoo Saatanasta mm. tämän: Joh.8:44 ”Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä”. Saman jakeen alussa kerrotaan tunnusmerkit ihmisistä jotka tieten tai tietämättään ovat Saatanan vietävissä: ”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa”.
Saatanan alkuperä suhteessa ihmiseen on tässä: 1.Moos.3:1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: ”Onko Jumala todellakin sanonut: ’Älkää syökö kaikista paratiisin puista’?
Ilm.12:9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä.
Tässä on Saatanan loppu: Ensin tulee ihana välivaihe eli 1000 vuotinen valtakunta jossa Jeesus tahtoo näyttää miten elämää olisi tullut elää ja samalla kun verrataan kahta aikakautta niin on helppo ymmärtää oikeutus helvetille. Ilm.20:2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi 3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
Ja lopullinen Saatanan tuho seuraajineen: Ilm.20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. 11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Tuossa siis viitekehys tiivistettynä tälle kommentille.
Raamatun mukaisesti saatana siis on tullut varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Saatana sinun jumalasi?
Jospa tarkastelemme asiaa rehellisesti ilman tunnekuohuja, ilman häpeää ja ilman pelkoa.
Halusit tai et, uskoit tai et, totuus ei muutu ja se on tämä: Ihminen elää joko Jumalan tai Saatanan tahdossa. Ihminen on joko Jumalan tai Saatanan johdateltavana. Sillä erotuksella, että perkeleen vietävissä oleva ihminen ei sitä itse tajua, koska ei usko asiaan. Harmaata aluetta ei ole. Kukaan ei voi olla neutraali.
Rehellisyys pakottaa meidät siis raamatun pariin, joten jättäkäämme omat mielipiteet vähemmälle, sillä totuus ei ole makuasia. Yrittäkäämme olla myös ratkaisukeskeisiä tavalla joka mahdollistaa muutokseen.
Sinun tähtesi, otan lähtökohdaksi tämän: ”Jos raamattu on kokonansa totuus ja Jumalan Sanaa niin…
Jeesuksen suulla se kertoo Saatanasta mm. tämän: Joh.8:44 ”Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä”. Saman jakeen alussa kerrotaan tunnusmerkit ihmisistä jotka tieten tai tietämättään ovat Saatanan vietävissä: ”Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa”.
Saatanan alkuperä suhteessa ihmiseen on tässä: 1.Moos.3:1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: ”Onko Jumala todellakin sanonut: ’Älkää syökö kaikista paratiisin puista’?
Ilm.12:9. Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä.
Tässä on Saatanan loppu: Ensin tulee ihana välivaihe eli 1000 vuotinen valtakunta jossa Jeesus tahtoo näyttää miten elämää olisi tullut elää ja samalla kun verrataan kahta aikakautta niin on helppo ymmärtää oikeutus helvetille. Ilm.20:2. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi 3. ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
Ja lopullinen Saatanan tuho seuraajineen: Ilm.20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. 11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. 12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. 13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. 14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. 15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Tuossa siis viitekehys tiivistettynä tälle kommentille.
Raamatun mukaisesti saatana siis on tullut varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.no niin, matka jatkuu..
Perkeleellä on 2 pääteemaa, toinen on luulottelu että se pystyy estämään Jumalan vanhurskauden eli kaiken sen tapahtumisen minkä Jumala on kirjoituksiin eli raamattuun katsonut tarpeelliseksi kirjoittaa ylös. Pakanoiden täysi luku: Jumalalla on päivämäärä jolloin pillit laitetaan pussiin ja tämä aika loppuu, toinen Jumalan määre on pakanoiden täysi luku eli ihmiset juutalaisuuden ulkopuolelta. Jumalalla on mielessään joku luku ihmisä jotka Hän haluaa taivaaseen kaikista kansoista, kieliryhmistä jne. Saatana ajattelee mielessään, että se pystyy estämään tämän pakanoiden luvun täyttymisen. Jumalan ykkös Kerubi oli suuri viisaudessa ja täydellinen kauneudessa, tämä kauneus teki ylpeäksi ja sumensi ajatuksen ja tuli tahto olla Jumalaa eli luojaansa suurempi. Tämä ei Jumalalle sopinut vaan sukset meni ristiin ja lopputili tuli Kerubin hommista. Mutta se ajatuksen sumeneminen jäi päälle ja ajatus siitä että pystyy estämään asioita joita Jumala on luvannut tapahtuvaksi. Toinen päämäärä saatanalla on saada helvettiin niin paljon ihmisiä kuin mahdollista, kukapa sinne yksin tahtoo, no joo, mutta. Saatanan luonne siis on tappaa, varastaa ja tuhota. Eli tappaa ja varastaa sielut Jumalalta joka on antanut ihmisille vapaan tahdon, kas siihen perustuu rakkaus.
Nyt tämä vihtahousu ei suinkaan tule sarvet päässä ja sorkissa sekä hännässä vaan se tekeytyy valkeuden enkeliksi eli lupaa 10 hyvää ja 9 kaunista sen sijaan että laskisi sinut Jeesuksen juttusille. Hurskainkaan uskova ei välty saatanan valheilta vaan nielee siiman koukkuineen kaikkineen. Uudestisyntynyt kristitty joka on täynnä Pyhää Hengeä, raamatun ja Jumalan tuntemusta saattaa päästä perille taivaaseen. Portti on ahdas ja tie kaita sanoo raamattu eli teltta ovi se ei ole. Kirkkojen jäsenkirjoilla, käsien nostolla helluntaiteltassa ei ole iänkaikkisuus arvoa jolla taivaaseen pääsisi.
Kaikki uskonnot, ismit, kristinuskon sisällä olevan harhaopit vievät ihmistä pois Jeesuksen luota eli iänkaikkisesta elämästä taivaassa Jumalan luona ja johtaa iänkaikkiseen kadotukseen Jumalasta eli helvettiin, tämä on fakta eikä ole riippuvainen ihmisten mielipiteistä.
Raamattu on peili josta yksilö, hengellinen yhteisö tai kokonainen valtio pystyy näkemään kenen leirissä on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no niin, matka jatkuu..
Perkeleellä on 2 pääteemaa, toinen on luulottelu että se pystyy estämään Jumalan vanhurskauden eli kaiken sen tapahtumisen minkä Jumala on kirjoituksiin eli raamattuun katsonut tarpeelliseksi kirjoittaa ylös. Pakanoiden täysi luku: Jumalalla on päivämäärä jolloin pillit laitetaan pussiin ja tämä aika loppuu, toinen Jumalan määre on pakanoiden täysi luku eli ihmiset juutalaisuuden ulkopuolelta. Jumalalla on mielessään joku luku ihmisä jotka Hän haluaa taivaaseen kaikista kansoista, kieliryhmistä jne. Saatana ajattelee mielessään, että se pystyy estämään tämän pakanoiden luvun täyttymisen. Jumalan ykkös Kerubi oli suuri viisaudessa ja täydellinen kauneudessa, tämä kauneus teki ylpeäksi ja sumensi ajatuksen ja tuli tahto olla Jumalaa eli luojaansa suurempi. Tämä ei Jumalalle sopinut vaan sukset meni ristiin ja lopputili tuli Kerubin hommista. Mutta se ajatuksen sumeneminen jäi päälle ja ajatus siitä että pystyy estämään asioita joita Jumala on luvannut tapahtuvaksi. Toinen päämäärä saatanalla on saada helvettiin niin paljon ihmisiä kuin mahdollista, kukapa sinne yksin tahtoo, no joo, mutta. Saatanan luonne siis on tappaa, varastaa ja tuhota. Eli tappaa ja varastaa sielut Jumalalta joka on antanut ihmisille vapaan tahdon, kas siihen perustuu rakkaus.
Nyt tämä vihtahousu ei suinkaan tule sarvet päässä ja sorkissa sekä hännässä vaan se tekeytyy valkeuden enkeliksi eli lupaa 10 hyvää ja 9 kaunista sen sijaan että laskisi sinut Jeesuksen juttusille. Hurskainkaan uskova ei välty saatanan valheilta vaan nielee siiman koukkuineen kaikkineen. Uudestisyntynyt kristitty joka on täynnä Pyhää Hengeä, raamatun ja Jumalan tuntemusta saattaa päästä perille taivaaseen. Portti on ahdas ja tie kaita sanoo raamattu eli teltta ovi se ei ole. Kirkkojen jäsenkirjoilla, käsien nostolla helluntaiteltassa ei ole iänkaikkisuus arvoa jolla taivaaseen pääsisi.
Kaikki uskonnot, ismit, kristinuskon sisällä olevan harhaopit vievät ihmistä pois Jeesuksen luota eli iänkaikkisesta elämästä taivaassa Jumalan luona ja johtaa iänkaikkiseen kadotukseen Jumalasta eli helvettiin, tämä on fakta eikä ole riippuvainen ihmisten mielipiteistä.
Raamattu on peili josta yksilö, hengellinen yhteisö tai kokonainen valtio pystyy näkemään kenen leirissä on.niin ja vieläkin lissää..
En syytä ihmisiä. Tahdon vain auttaa. Perkele on älykäs ja ahkera jolla on oma lehmä ojassa. Kun yksi juoni ei uppoa sinuun, se keksii tilalle toisen joka uppoaa. Ja niinpä sinä et pääse Jeesuksen luokse. Kun sinä onnistut pääsemään Jeesuksen luokse niinkuin jotkut meistä ovat onnistuneet, tulee perkele ja yrittää vetää sinut takaisin. Jos onnistut riippumaan Kristuksessa kiinni, perkele ei helpolla luovu sinusta vaan tekee kaikkensa että olet sitten ainakin hampaaton saamaan aikaan lisää kaltaisiasi.
Kaikkein paras jekku on sinut saada luulemaan että olet Kristuksessa. Perkele keksii kristikunnan sisään erilaisia oppeja joista sitten kinastellaan ja jokainen luulee olevansa totuudessa kiinni ja menossa taivaaseen. Näin ei ole mikäli oppi ei löydy raamatusta. Perkele saa sinut ja yhteisösi uskomaan että oppinne on se ainoa oikea ja muut ovat väärässä.
Jeesuksen tie sen sijaan on yksi oppi, sama kaikille, kaikkialla, kaikkina aikoina joka on myös todennettavissa raamatussa ilmi käyvin esimerkein.
Onko siis Saatana sinun ”jumalasi”? Kumpaa sinä kuuntelet, tieten tai tietämättä? Se näkyy teoissa, sillä raamattu sanoo hedelmistä puu tunnetaan.
Voit vastata itse tähän kysymykseen, se on helppoa. Otat vain peilin eli raamatun käteen ja ryhdyt lukemaan sitä. Pian huomaat mitä väriä olet tunnustanut. Peli ei ole menetetty sillä samassa raamatussa on ohjeet joilla voi vaihtaa väriä ja kurssia.
Vinkkiä sanon, että lukeminen kannattaa aloittaa Markuksen evankeliumista, sitten Luukas. Johannesta ei ollenkaan kannata lukea.
On myös väliä minkälaista raamatunkäännöstä luet. 1933/38 kirkkoraamattu on riittävän tarkka sinulle alkuun. Varmaan ymmärrät että on perkeleen intressi myös mulkata raamatusta jakeita joilla pilata sinun suhteesi Jumalaan ja perille pääsyyn.
Varmasti on niin, että tämä kirjoitus ei ole täydellinen, sillä yllätys yllätys, myös minua häiritään kun yritän Jeesuksesta puhua muille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin ja vieläkin lissää..
En syytä ihmisiä. Tahdon vain auttaa. Perkele on älykäs ja ahkera jolla on oma lehmä ojassa. Kun yksi juoni ei uppoa sinuun, se keksii tilalle toisen joka uppoaa. Ja niinpä sinä et pääse Jeesuksen luokse. Kun sinä onnistut pääsemään Jeesuksen luokse niinkuin jotkut meistä ovat onnistuneet, tulee perkele ja yrittää vetää sinut takaisin. Jos onnistut riippumaan Kristuksessa kiinni, perkele ei helpolla luovu sinusta vaan tekee kaikkensa että olet sitten ainakin hampaaton saamaan aikaan lisää kaltaisiasi.
Kaikkein paras jekku on sinut saada luulemaan että olet Kristuksessa. Perkele keksii kristikunnan sisään erilaisia oppeja joista sitten kinastellaan ja jokainen luulee olevansa totuudessa kiinni ja menossa taivaaseen. Näin ei ole mikäli oppi ei löydy raamatusta. Perkele saa sinut ja yhteisösi uskomaan että oppinne on se ainoa oikea ja muut ovat väärässä.
Jeesuksen tie sen sijaan on yksi oppi, sama kaikille, kaikkialla, kaikkina aikoina joka on myös todennettavissa raamatussa ilmi käyvin esimerkein.
Onko siis Saatana sinun ”jumalasi”? Kumpaa sinä kuuntelet, tieten tai tietämättä? Se näkyy teoissa, sillä raamattu sanoo hedelmistä puu tunnetaan.
Voit vastata itse tähän kysymykseen, se on helppoa. Otat vain peilin eli raamatun käteen ja ryhdyt lukemaan sitä. Pian huomaat mitä väriä olet tunnustanut. Peli ei ole menetetty sillä samassa raamatussa on ohjeet joilla voi vaihtaa väriä ja kurssia.
Vinkkiä sanon, että lukeminen kannattaa aloittaa Markuksen evankeliumista, sitten Luukas. Johannesta ei ollenkaan kannata lukea.
On myös väliä minkälaista raamatunkäännöstä luet. 1933/38 kirkkoraamattu on riittävän tarkka sinulle alkuun. Varmaan ymmärrät että on perkeleen intressi myös mulkata raamatusta jakeita joilla pilata sinun suhteesi Jumalaan ja perille pääsyyn.
Varmasti on niin, että tämä kirjoitus ei ole täydellinen, sillä yllätys yllätys, myös minua häiritään kun yritän Jeesuksesta puhua muille.joten...
Minusta ei ole kyse vaan Sinun ja Vanhan ja Uuden liiton Jumalan sekä Sinun ja Jeesuksen suhteesta sekä taivaaseen perille pääsystä eräänä päivänä.
- Anonyymi
Valheilla Jumalaa ei voi puolustaa eikä evankeliumia julistaa. Jos esim. alkukielinen ilmaus on suomennettu väärin, niin se asia ei inttämällä muuksi muutu. Valhe ei muutu inttämällä totuudeksi.
Saviseutulaiselle ja Usko T:lle on useaan otteeseen paljastettu esim. se, että "Antakaa sovittaa itsenne" -ilmaus on päin prinkkalaa suomennettu (onhan sovitetun mielipuolista ANTAA sovittaa itsensä, kun hänet kerran on jo sovitettu), mutta te haluatte pitää kiinni valheesta ja heivaatatte sillä sekunnilla itsenne ulos evankeliumin puolelta valheen julistajiksi. Ja valhe ei lakkaa ennen kuin sitä lakkaa jauhamasta ja julistamasta. Siksi teidän ketjunne ja kommenttinne ovat yhtä tyhjän kanssa - pelkkää turhanaikaista huulten löpinää.- Anonyymi
>> mutta te haluatte pitää kiinni valheesta ja heivaatatte sillä sekunnilla itsenne ulos evankeliumin puolelta valheen julistajiksi.<<
Jos me, Usko Toivonen ja allekirjoittanut, siis olemme valheen julistajia, niin miten meidän, jotka sinun mukaasi valheesta pidämme kiinni, käy pelastuksemme suhteen!?
Raamatun mukaan valhettelijoiden osa on peräti huono.
P. S. Tarkennan vielä; jos olemme valheen julistajia, olemme siis harhaopettajia ja eksyttäjiä.
s-seutulainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> mutta te haluatte pitää kiinni valheesta ja heivaatatte sillä sekunnilla itsenne ulos evankeliumin puolelta valheen julistajiksi.<<
Jos me, Usko Toivonen ja allekirjoittanut, siis olemme valheen julistajia, niin miten meidän, jotka sinun mukaasi valheesta pidämme kiinni, käy pelastuksemme suhteen!?
Raamatun mukaan valhettelijoiden osa on peräti huono.
P. S. Tarkennan vielä; jos olemme valheen julistajia, olemme siis harhaopettajia ja eksyttäjiä.
s-seutulainenMutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema.
( Ilm. 21:8)
s-seutulainen - Anonyymi
Se käännös on ihan hyvä, siitä käy tekstikohdan ajatus hyvin selville.
Tämähän on tässä kaiken aikaa ollut se tekstikohta, joka ei sinulle kelpaa.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2Kor 5)
Yritä nyt ymmärtää, ettei kukaan kiellä, etteikö Jeesus olisi kantanut kaikkien ihmisten synnit ristille, eli valmiiksi suorittanut sovituksen jokaisen ihmisen puoesta.
Tämä ei ole ongelma. Ongelma on se, että myöntävätkö ihmiset Jeesuksen haavojen olevan heidänkin pahuutensa vuoksi.
Ongelman ei pitäisi myöskään olla, että ko. tekstikohdassa todetaan Jumalan kehoittavan ja Kristuksen pyytävän julistetun evankeliumin ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta kautta ihmisiä ottamaan sovitus vastaan omalle kohdalleen.
Kohdassa se on selkeästi ilmoitettu: Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää kauttamme?
Siis, mitä pyytää? Pitääkö pyyntöön jotenkin vastata?
Julistajat siis pyytävät tuota asiaa Jumalan kehoittamina ja Kristuksen puolesta pyytämällä.
He siis pyytävät jotakin evankeliumin, sovituksen sanan, kuulleilta.
Sillä on merkitystä, että annatko sovittaa itsesi, hyväksytkö sovituksen koskevan myös sinua itseäsi.
Siitähän tässä on kysymys.
Oletko kysynyt naapureiltasi, mitä mieltä he ovat Jeesuksesta, mitä Jeesuksen veri heille merkitsee, onko Jeesuksen haavat heidän syntiensä vuoksi jne ..
Ovatko Herran Jeesuksen Kristuksen haavat sinun syntiesi vuoksi?
Kohdassa se on selkeästi ilmoitettu: Jumala kehoittaa ja Kristus pyytää kauttamme?
Ongelma ei ole myöskään se, toimitko suomen kielellä tai alkukielellä, kysymys on sydämesi asenteesta, ei kielioppitaidoistasi.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se käännös on ihan hyvä, siitä käy tekstikohdan ajatus hyvin selville.
Tämähän on tässä kaiken aikaa ollut se tekstikohta, joka ei sinulle kelpaa.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
( 2Kor 5)
Yritä nyt ymmärtää, ettei kukaan kiellä, etteikö Jeesus olisi kantanut kaikkien ihmisten synnit ristille, eli valmiiksi suorittanut sovituksen jokaisen ihmisen puoesta.
Tämä ei ole ongelma. Ongelma on se, että myöntävätkö ihmiset Jeesuksen haavojen olevan heidänkin pahuutensa vuoksi.
Ongelman ei pitäisi myöskään olla, että ko. tekstikohdassa todetaan Jumalan kehoittavan ja Kristuksen pyytävän julistetun evankeliumin ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta kautta ihmisiä ottamaan sovitus vastaan omalle kohdalleen.
Julistajat siis pyytävät tuota asiaa Jumalan kehoittamina ja Kristuksen puolesta pyytämällä.
He siis pyytävät jotakin evankeliumin, sovituksen sanan, kuulleilta.
Sillä on merkitystä, että annatko sovittaa itsesi, hyväksytkö sovituksen koskevan myös sinua itseäsi.
Siitähän tässä on kysymys.
Oletko kysynyt naapureiltasi, mitä mieltä he ovat Jeesuksesta, mitä Jeesuksen veri heille merkitsee, onko Jeesuksen haavat heidän syntiensä vuoksi jne ..
Ovatko Herran Jeesuksen Kristuksen haavat sinun syntiesi vuoksi?
Ongelma ei ole myöskään se, toimitko suomen kielellä tai alkukielellä, kysymys on sydämesi asenteesta, ei kielioppitaidoistasi.
Usko Toivonen>>Sillä on merkitystä, että annatko sovittaa itsesi, hyväksytkö sovituksen koskevan myös sinua itseäsi.
Siitähän tässä on kysymys.>>
Tuon kommenttisi perustuen on syytä kysyä Sinulta, Onko Saatana sinun jumalasi?
Halusit tai et, uskoit tai et, totuus ei muutu ja se on tämä: Ihminen elää joko Jumalan tai Saatanan tahdossa. Ihminen on joko Jumalan tai Saatanan johdateltavana. Sillä erotuksella, että perkeleen vietävissä oleva ihminen ei sitä itse tajua, koska ei usko asiaan. Harmaata aluetta ei ole. Kukaan ei voi olla neutraali. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Sillä on merkitystä, että annatko sovittaa itsesi, hyväksytkö sovituksen koskevan myös sinua itseäsi.
Siitähän tässä on kysymys.>>
Tuon kommenttisi perustuen on syytä kysyä Sinulta, Onko Saatana sinun jumalasi?
Halusit tai et, uskoit tai et, totuus ei muutu ja se on tämä: Ihminen elää joko Jumalan tai Saatanan tahdossa. Ihminen on joko Jumalan tai Saatanan johdateltavana. Sillä erotuksella, että perkeleen vietävissä oleva ihminen ei sitä itse tajua, koska ei usko asiaan. Harmaata aluetta ei ole. Kukaan ei voi olla neutraali.Tällä palstalla oppeja vastaan kirjoittavat joutuvat melkoisen panettelujen ryöpyn, tuomitsemisen ja syyttelyjen kohteeksi.
Opithan eivät ole Jumalasta, koska opit eivät kestä Jumalan sanan valossa.
Eli kysymys kuuluukin, kuten Paavali kysyy:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
( Gal 3)
Evankeliumia ristiinnaulistusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistavia kohtaan on aina hyökätty ja hyökätään yhä.
Mutta se on myös tiedossa pelastuksen evankeliumia Jeesuksen Kristuksen nimessä julistavilla.
18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
( Joh 15)
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
( 1Joh 4)
Ja Jeesukseen uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu:
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt 13)
(1Kor 1)
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla oppeja vastaan kirjoittavat joutuvat melkoisen panettelujen ryöpyn, tuomitsemisen ja syyttelyjen kohteeksi.
Opithan eivät ole Jumalasta, koska opit eivät kestä Jumalan sanan valossa.
Eli kysymys kuuluukin, kuten Paavali kysyy:
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
( Gal 3)
Evankeliumia ristiinnaulistusta Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta julistavia kohtaan on aina hyökätty ja hyökätään yhä.
Mutta se on myös tiedossa pelastuksen evankeliumia Jeesuksen Kristuksen nimessä julistavilla.
18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
( Joh 15)
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
( 1Joh 4)
Ja Jeesukseen uskovan, Jeesuksen pyhän, tunniste on Raamatussa ilmoitettu:
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
( Apt 13)
(1Kor 1)
Usko ToivonenOte.>>Tällä palstalla oppeja vastaan kirjoittavat joutuvat melkoisen panettelujen ryöpyn, tuomitsemisen ja syyttelyjen kohteeksi.
Opithan eivät ole Jumalasta, koska opit eivät kestä Jumalan sanan valossa.>>
Juuri noin kuin kommentoit, tuolla tarkoitat itseäsi. Ihmeellistä julistusta. Koska perkeleen vietävissä oleva ihminen ei sitä itse tajua, koska ei usko asiaan.
Toivonen. sinä kirjoitat Jumalaa vastaan ja tarkoittaa että kirjoitat Saatana evankeliumia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ote.>>Tällä palstalla oppeja vastaan kirjoittavat joutuvat melkoisen panettelujen ryöpyn, tuomitsemisen ja syyttelyjen kohteeksi.
Opithan eivät ole Jumalasta, koska opit eivät kestä Jumalan sanan valossa.>>
Juuri noin kuin kommentoit, tuolla tarkoitat itseäsi. Ihmeellistä julistusta. Koska perkeleen vietävissä oleva ihminen ei sitä itse tajua, koska ei usko asiaan.
Toivonen. sinä kirjoitat Jumalaa vastaan ja tarkoittaa että kirjoitat Saatana evankeliumia.Niinhän se on, jos kirjoittaa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, mikä on Jumalan voima, niin se ei ole kaikkien mieleen.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Siis Sana rististä, se ei ole kaikkien mieleen.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
( 1Kor 1)
Jos joku siis julistaa Sanaa rististä, Elämän sanaa, Uskon sanaa, ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta, mikä on Jumalan voima, joka vaikuttaa sydämen uskoa Jeesukseen Kristukseen, niin heitä vastaan hyökätään ja on aina hyökätty.
Evankeliumin julistaja ei julista itseään (omaa oppiansa ) vaan pelastuksen evankeliumia, mikä saa kuulijat kääntymään Herran puoleen.
( Apt 11)
Oppihan on sellainen, minkä julistaja pyrkii saamaan seuraajia itselleen ( opilleen ), ja jos sitä omaa oppia ei oteta vastaan, niin siitä seurauksena on juuri se, mikä sinunkin kirjoittamanasi voimme kaikki nähdä, panettelu ja vääryys.
Joka kerskaa ..
17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
( 2Kor 10)
Huomaa siis, kuka on kerskauksesi kohde, ketä suosittelet.
Jos oppisi on Jumalsta, niin se menestyy ja vaikuttaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, siihen yhteen ja ainoaan nimeen, missä ihmisen pitäisi pelastua.
Evankeliumin julistaminen Herran Jeesuken Kristuksen nimessä on Jumalasta.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
( Apt 5)
Jeesuksen nimen tähden on julistajia aina häväisty, kuten voit tuosta lukea, mutta se on vain osoitus siitä, että vihollinen pyrkii julistuksen estämään, mutta mikä on Jumalasta, sitä ei mikään valta voi kukistaa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on, jos kirjoittaa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, mikä on Jumalan voima, niin se ei ole kaikkien mieleen.
21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room 3)
Siis Sana rististä, se ei ole kaikkien mieleen.
17. Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
( 1Kor 1)
Jos joku siis julistaa Sanaa rististä, Elämän sanaa, Uskon sanaa, ristiinnaulitusta Herrasta Jeesuksesta, mikä on Jumalan voima, joka vaikuttaa sydämen uskoa Jeesukseen Kristukseen, niin heitä vastaan hyökätään ja on aina hyökätty.
Evankeliumin julistaja ei julista itseään (omaa oppiansa ) vaan pelastuksen evankeliumia, mikä saa kuulijat kääntymään Herran puoleen.
( Apt 11)
Oppihan on sellainen, minkä julistaja pyrkii saamaan seuraajia itselleen ( opilleen ), ja jos sitä omaa oppia ei oteta vastaan, niin siitä seurauksena on juuri se, mikä sinunkin kirjoittamanasi voimme kaikki nähdä, panettelu ja vääryys.
Joka kerskaa ..
17. Mutta joka kerskaa, hänen kerskauksenaan olkoon Herra.
18. Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee.
( 2Kor 10)
Huomaa siis, kuka on kerskauksesi kohde, ketä suosittelet.
Jos oppisi on Jumalsta, niin se menestyy ja vaikuttaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, siihen yhteen ja ainoaan nimeen, missä ihmisen pitäisi pelastua.
Evankeliumin julistaminen Herran Jeesuken Kristuksen nimessä on Jumalasta.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
( Apt 5)
Jeesuksen nimen tähden on julistajia aina häväisty, kuten voit tuosta lukea, mutta se on vain osoitus siitä, että vihollinen pyrkii julistuksen estämään, mutta mikä on Jumalasta, sitä ei mikään valta voi kukistaa.
Usko Toivonentoivonen.
sun on turha valittaa täällä. Olet ilmoittanut täällä julkisesti valinneesi perkeleen tien. Ja tuolla tiellä julistat Saatanan evankeliumia , tuo on luonnollinen seuraus tuosta valinnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toivonen.
sun on turha valittaa täällä. Olet ilmoittanut täällä julkisesti valinneesi perkeleen tien. Ja tuolla tiellä julistat Saatanan evankeliumia , tuo on luonnollinen seuraus tuosta valinnasta.Syytöksesi on hirveä, jos sen ymmärtäisit, katuisit tomussa ja tuhkassa.
Et Usko Toivosen edessä - vaan Hänen edessänsä, jonka sinä onneton väität olevan perkele!
Usko Toivonen vaeltaa Herransa ja Vapahtajansa Jeesuksen Kristuksen tietä ja julistaa Hänen evankeliumiaan Raamatun totuuden rakkaudessa ja sinä syytät hänen valinneen perkeleen tien ja julistavan saatanan evankeliumia.
Voi sinua onnetonta.
Kauhistava on syytöksesi raskaus ja sen hirvittävä merkitys.
s-seutulainen
- Anonyymi
Jeesus puhui ankarasti AINOASTAAN NIITÄ IHMISIÄ KOHTAAN, JOTKA VÄITTIVÄT JUMALAN MIELISUOSION KOHDISTUVAN AINOASTAAN HEIDÄN OMAAN PIENEEN PIIRIINSÄ, ja TÄTÄ TE HELVETTIÄ PALVOVAT PAVIAANIT ETTE TAJUA NIIN KAUAN KUIN TE ETTE TEE PARANNUSTA.
8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta
9 ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa,
10 että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon
11 sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
12 jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö.
13 Siksi minä pyydän, ettette lannistuisi niiden ahdistusten vuoksi, joita minä teidän tähtenne kärsin, sillä ne ovat teidän kunnianne.
14 Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä,
15 josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä,
16 että hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua hänen Henkensä kautta
17 ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne,
18 niin että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte kaikkien pyhien kanssa käsittää, mikä leveys ja pituus ja korkeus ja syvyys on,
19 ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä.
20 Mutta hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa,
21 hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Amen.
( Ef. 3)
- Anonyymi
Tuossa aloituksessa mainitaan useasti Usko. Tarkoittaako tuo Toivosta?
>>ILMAN USKOA (Toivosta) ON MAHDOTON OLLA OTOLLINEN - USKOSTA (Toivosesta) ON VANHURSKAS ELÄVÄ>>
Onko teillä tässä joku kahdenkeskinen juttu menossa?1 Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.
2 Lisääntyköön teille laupeus ja rauha ja rakkaus.
3 Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.
4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.
5 Vaikka jo kerran olette saaneet tietää kaiken, tahdon kuitenkin muistuttaa teitä siitä, että Herra, joka oli pelastanut kansan Egyptistä, toisella kertaa hukutti ne, jotka eivät uskoneet;
6 ja että hän ne enkelit, jotka eivät säilyttäneet valta-asemaansa, vaan jättivät oman asumuksensa, pani pimeyteen iankaikkisissa kahleissa säilytettäviksi suuren päivän tuomioon;
7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.
8 Yhtäkaikki nämä uneksijat samoin saastuttavat lihan; he halveksivat herrautta, herjaavat kirkkauden henkiolentoja.
9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
10 Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä.
11 Voi heitä, sillä he kulkevat Kainin tietä ja heittäytyvät palkan tähden Bileamin eksytykseen ja hukkuvat niskoitteluunsa niinkuin Koora!
12 He likapilkkuina teidän rakkausaterioillanne julkeasti kemuilevat ja itseään kestitsevät. He ovat vedettömiä, tuulten ajeltavia pilviä, paljaita, syksyisiä puita, hedelmättömiä, kahdesti kuolleita, juurineen maasta reväistyjä,
13 rajuja meren aaltoja, jotka vaahtoavat omia häpeitään, harhailevia tähtiä, joille pimeyden synkeys ikuisiksi ajoiksi on varattu.
14 Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
15 tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet."
16 He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan; heidän suunsa puhuu pöyhkeitä, ja he mielistelevät ihmisiä oman etunsa tähden.
17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,
18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.
( Juud. 1)
- Anonyymi
2 KOR. 5
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa...
20 .... Jumala kehoittaa ...... antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
2 KOR. 6
2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.
APT. 2
36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
40 Ja monilla muillakin sanoilla hän vakaasti todisti; ja hän kehoitti heitä sanoen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta".
41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. - Anonyymi
1Kor 9:7 Kuka tekee koskaan sotapalvelusta omalla kustannuksellaan? Kuka istuttaa viinitarhan, eikä syö sen hedelmää? Tai kuka kaitsee karjaa, eikä nauti karjansa maitoa?
Kiitollisena tästä päivästä kunnia Herralle - Anonyymi
Usan erittäin salainen projeksti Blue.
Ottivat kiinni ET eli alienin .
Videolla sanoo,että Jumalaa ei ole,he loivat meidät?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi734665Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D1074151- 633730
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul382911Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa692670Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!282663- 552637
- 391977
- 471948
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun161916