Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Höpsislöpsis
profiilit
Höpsislöpsis
Höpsislöpsis
Vapaa kuvaus
Aloituksia
19
Kommenttia
3519
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+sinun+pitäisi+pystyä+vastaamaan+täällä+niihin+asioihin,+jotka+olet+täällä+esittänyt!
17.04.2021 17:35
Opetukset+eivät+ole+Jeesuksen+opetuksia.
17.04.2021 17:32
Yleisen+suhteellisuusteorian+mukaan+kohteet+voivat+etääntyä+valonnopeutta+suuremmalla+nopeudella.+Valonnopeushan+on+riippumaton+havaitsijan+liiketilasta.
17.04.2021 17:30
Evoluutio+on+tosiasia.+Jos+loi,+niin+evoluution+avulla.
16.04.2021 13:18
Mikä+tuossa+muka+oli+väärin?
15.04.2021 22:44
Niin,+minun+kanssani+käy+aina+niin,+että+et+pysty+vastaamaan.+Mitä+muka+olet+vastannut?+Et+ole+vastannut,+että+onk+joku+oikea+kosmologi+etsinyt+alkuräähdyksen+paikkaa+maailmankaikkedesta.+Etkä+ole+vastannut,että+miksi+sinä+et+tajua+edes+sitä,+että+sitä+on+turha+etsiä+maailmankaikkeudesta,+koska+se+on+toisessa+ulottuvuudessa.
Et+ole+vastannut,+että+miten+yötaivas+voi+olla+musta,+jos+maailmankaikkeus+on+ollut+aina+olemassa.+
Kyllä+minä+olen+tyytyväinen+vastauksiin,+jos+niitä+tulee.
15.04.2021 22:42
Kenen+elämään?+Omaani+olen+hyvin+tyytyväinen.+Kirkolla+tarkoittanet+Smithin+perustamaa.+Siitä+on+vaikea+löytää+muita+kuin+huonoja+puolia.+
Vastauksissasi+on+vikana+se,+että+et+vastaa.
15.04.2021 22:39
Voit+toki+uskoa+joulupukin+tai+vastaavan+luoneen+kiken+kuin+Milla+Magia+taikasauvallaan.
15.04.2021 22:37
Sinua+se+saatana+vie+kuin+metrin+mittaa.+Suhtaudut+mm.+homoishin+saatanallisesti.+Sanoipa+Arto+naisistakin+melkein+samaa.
15.04.2021 22:36
Sama+asia....
15.04.2021 22:35
Minä+taistelen+saatanaa+vastaan+mm.+ahdasmielisten+lahkojen+saatanallisia+oppeja+vastustamalla.
15.04.2021 22:34
Lapsuudessani+luin+jostain+julkaisusta,+että+sinivuokko+lienee+kuollut+sukupuuttoon.+En+uskonut+sitä,+koska+kotimme+lähistöllä+oli+joissain+paikoissa+pieniä+esiintymiä.+Sittemmin+ne+ovat+runsastuneet+laajemallekin+alueelle.+Äitienpäivän+aikaan+niitä+yleensä+oli.+
Jumala+on+luonut+evoluution+avulla+todella+kauniita+kukkia.+Kolmesta+peruselementistä;+totuudesta,+hyvyydestä+ja+kauneudesta+monet+luonnossa+olevat+asiat+edustavat+sitä+kauneutta.+Hyvyys+luonnossa+ei+aina+toteudu.+Ihmisinä+meidän+pitää+pyrkiä+siihen.+
Tulevatko+ne+D-vitamiinimolekyylit+sieltä+auringosta+valonnopeudella?
15.04.2021 22:30
Kyseessä+ei+ole+tutkimus+eikä+tilasto.+Niitä+pyysin!
15.04.2021 22:12
Ahtaat+uskonnot+ja+homofobiat+ovat+ihmistekoista+sekoilua!
15.04.2021 22:09
Se+on+totta,+että+tietynlaisia+tyyppejä+ei+voi+muuttaa+ulkoapäin.+Uskonnollisissa+yhteisöissä+on+kuitenkin+paljon+epävarmoja+ihmisiä+ja+kyllähän+moni+on+jättänyt+ahtaan+ryhmän.+Mm.+heille+on+apua+Uskontojen+uhrien+tuki+ry:stä.+Hekin+lukevat+keskusteluja.
15.04.2021 16:26
Smithistä+on+valokuviakin...
15.04.2021 16:19
En+minä+ole+vääristellyt+mitään.+Moninainti,+taika-alusvaatteet,+kymmenykset+kirkon+johdolle+ym.+eivät+ole+minun+oppejani+eivätkä+minun+vääristelyjäni+vaan+mormonikirkon+oppeja.
Jumala+ei+taatusti+tee+mitään+mormonikirkon+kautta.+Kirkkosi+on+vain+varoittava+esimerkki+siitä,+että+miten+kaikki+voi+mennä+pieleen.+Raamatun+ja+Jeesuken+selvät+opetukset+lähimmäisten+auttamisesta+on+täysin+blokattu+ja+tärkeää+onkin+vain+rahan+kerääminen+kirkon+johtajille.+
Mormonikirkon+työ+moninainteineen+ja+rasismeineen+ei+koskaan+ole+ollut+arvokasta+työtä+eikä+se+ole+sitä+nytkään.+Se+on+vain+saatanallista+narsististen+johtajien+itsetunnon+pönkittämistä.+Jos+ihminen+tekee+parannuksen,+hän+hylkää+itsekkäät+Smithin+opit!
Teet+jälleen+argumentointivirheen+liittäessäsi+Jeesukseen+uskomisen+Smithin+oppien+uskomiseen.+Jeesus+opetti+aivan+muuta+ja+aivan+selvästi+esim.+tässä+kohtaa:+
"Totisesti+minä+sanon+teille:+kaikki,+mitä+olette+tehneet+yhdelle+näistä+minun+vähimmistä+veljistäni,+sen+te+olette+tehneet+minulle."++Ym.+liittyen+lähimmäisten+auttamiseen+ja+auttamatta+jättämiseen.+Tehän+ette+edes+saa+auttaa+kymmenyksillä+lähimmäisiä,+vaan+ne+pitää+antaa+kirkon+rikkaalle+johdolle!
Mormonit+ovat+tehneet+mm.+vähimmille+sskoille+ja+vähimmille+tummaihoisille+sellaisia+asioita,+että+heihin+sopii+kohta:
"Mutta+jos+joku+johdattaa+lankeemukseen+yhdenkin+näistä+vähäisistä,+jotka+uskovat+minuun,+hänelle+olisi+parempi,+että+hänen+kaulaansa+pantaisiin+myllynkivi+ja+hänet+upotettaisiin+meren+syvyyteen.+[18:6-9:+Mark.+9:42-48;+Luuk.+17:1,2]+"
Omaatuntoani+ei+todellakaan+kolkuta+totuuksien+kertominen+mormonismista!+Päin+vastoin.+Jos+en+kertoisi,+syyllistyisin+samaan+kuin+jos+näkisin+joidenkin+olevan+heikoilla+jäillä+tai+olevan+menossa+heikoille+jäille+enkä+varoittaisi+heitä.+
Ihmisyydestä+on+kysymys!
15.04.2021 16:17
Et+vastannut+kysymyksiini+koskien+MOKIASI.+NIISTÄ+et+halua+keskustella.+Jos+olet+tieteen+eturintamassa,+kerro+ihmeessä+että+kuka+oikea+kosmologi+ajattelee,+että+alkuräjähdyksen+paikka+olisi+löydettävissä+maailmakaikkeudesta?+Kyllä+sinä+olet+hölmöilyinesi+aivan+yksin,+vaikka+väität+olevasi+hyvässä+seurassa.+Kyllä+esim.+Suntolan+jutuissa+on+jotain+järkeäkin,+toisin+kuin+sinun+jutuissasi,+mutta+niistähän+Suntola+ei+olekaan+samaa+mieltä,+esim.+galaksien+etääntymättömyytesi+suhteen.+
Filosofi+voit+olla+ja+psykologikin,+mutta+kosmologiasta+et+ymmärrä+edes+tiettyjä+perusasioita.+Se+on+psykologinen+ilmiö,+että+tietyntyyppiset+ihmiset+haluavat+mollata+oikeaa+tiedettä+ja+nostaa+oman+häntänsä+ylimmäksi.+Sama+pätee+usein+uskonnollisessa+"tietämisessä".
Siinä+tarkoituksessasi+haluat+antaa+aivan+väärän+kuvan+oikeista+kosmologeista+ikään+kuin+he+olisivat+lyöneet+kaiken+lukkoon+kuin+jokin+ahdasmielinen+uskonnollinen+ryhmä!+Olen+seurannut+kosmologiaa+jo+vuosikymmenet+enkä+muista+kenenkään+tunnetun+kosmologin+kertaakaan+tyrmänneen+jyrkästi+jotain+uusia+teorioita,+elleivät+ne+ole+ihan+Ollin+tasoa+punasiirtymäselityksineen.+Itse+asiassa+hyvin+usein+on+tapahtunut+uusien+teorioiden+ja+ajatusten+esiintuloa,+esim.+koskien+pimeää+ainetta+ja+pimeää+energiaa+ja+lisäksi+sellaisia+teorioita,+että+ehkä+noita+pimeitä+juttuja+ei+sittenkään+tarvita,+vaan+asiat+voidaan+selittää+myös+toisella+tavalla.+Oikeat+kosmologit+(nimiä+mainitsematta+esim.+Suomen+tunnetuimmat)+ovat+hyvin+iloisia+uusista+teorioista+ja+haluavat+tutkia+ja+pohtia+niitä+avoimesti.+Usein+heiltä+nimenomaan+kysytään+asiantuntijalausuntoja.+
Tuo+linkityksesi+on+ihan+hyvä+ja+sellaiset+pohdinnat+ovat+tieteelle+hyödyllisiä,+mitä+siellä+tehdään.+Sinä+annat+siitäkin+aivan+väärän+kuvan+kuin+se+olisi+pelkästään+jokin+sinun+juttusi+ja+kaltaistesi+narsistisesti+ajattelevien+aina+oikeassaolevien+temmellyskenttä.+
Sinä+et+ole+missään+tieteen+kärjessä.+Kuka+tieteen+kärjessä+oleva+kuittaisi+punasiirtymän+todistaman+galaksien+etääntymisen+heittämällä+4D:n+mukaan,+koska+eihän+se+itsessään+ratkaise+mitään!+Kuka+tieteen+kärjessä+oleva+etsisi+alkuräjähdyksen+paikkaa+maailmakaikkeudesta?+Kuka+tieteen+kärjessä+oleva+ei+osaisi+sanoa+yhtään+mitään+yötaivaan+pimeyden+syistä?+
En+suhtautuisi+sinuun+näin+kriittisesti,+ellet+Arton+tapaan+olisi+oman+erinomaisuutesi+omnipotenssissa+ja+mollaisi+oikeista+asiantuntijoita.
15.04.2021 16:03
Et+siis+osaa+vastata+karkeista+mokistasi+esittämiini+kysymyksiin.+Se+oli+odotettavissakin.+Myöhemmin+korjaat+kaikessa+hiljaisuudessa+mainitsemani+mokat+kotisivullasi+ja+keskit+uudet+mokat+tilalle.
15.04.2021 15:38
En+minä+lyö+päätäni+petäjään.+Minua+eivät+homofoobikkojen+kommentit+liikuta+pätkän+vertaa+henkilökohtaisesti,+mutta+toki+taistelen+heitä+vastaan+siinä+missä+mormonismiakin+vastaan,+koska+heidän+toimintansa+voi+pahimmillaan+aiheuttaa+paljon+harmia.+Itse+olen+umpihetero+sapiens,+joten+siltäkään+osin+kyseessä+ei+ole+henkilökohtaisuutta.+Esim.+mormoniksi+kääntyminen+voi+tuoda+ihan+normaalissa+ihmisessä+esiin+negatiivisia+piirteitä,+pahimmillaan+narsismia+ja+toisten+kärsimyksistä+välittämättömyyttä,+koska+he+usein+kieltävät+esim.+moniavioisuudesta+koituneet+harmit.+Koska+uskonnon+vaikutus+ihmisiin+voi+olla+positiivisen+lisäksi+myös+hyvin+negatiivinen,+siksi+olen+moneen+otteeseen+yrittänyt+kysyä+homofoobikoilta,+että+mikä+on+henkilökohtainen+syy,+jos+uskonto+jätettäisiin+sivuun.+Siihen+on+tietenkin+vaikea+saada+rehellistä+vastausta.+Monilla+ilmeisesti+on+henkilökohtaista+inhoa,+jolloin+uskonto+sopivasti+tukee+vastenmielisyyden+pukemista+uskonnolliSEKSI+paatokSEKSI.+Mahdollista+toki+on+sekin,+että+ilman+uskontoa+mitään+vastenmielisyyttä+ei+olisikaan,+jolloin+uskonto+itsessään+aiheutta+fobian+mm.+taivaspaikan+menettämisen+pelossa.+Ja+tietenkin+on+se+mahdollisuus,+että+vastareaktio+on+voimakas+omien+tukahdutettujen+homoseksuaalisten+tunteiden+vuoksi.+Silloinkin+on+kyse+aiheettomasta+pelosta+eli+fobiasta.
15.04.2021 08:52
121 / 176