Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

3519

1. Saatikka+vieläkin+tärkeämmissä+aisoissa+kuin+oikeudessa,+joka+on+vain+maallista.
  2. Et+sinä+ole+pätevä+keskustelemaan+kosmologiasta+kun+et+pysty+vastaamaan+yksinkertaisimpiinkaan+kysymyksiini+koskien+omia+väitteitäsi!+Et+sinä+tuolla+Tiede-lehden+keskutelussakaan+pärjää.+Esität+vain+heittoja+perutelematta+niitä+ja+viittaat+mm.+kotisivullesi,+josta+olen+osoittanut+jo+monta+virhettä,+joihin+et+osaa+ottaa+mitään+kantaa.Et+kerro,+että+onko+guruissasi+joitain,+jotka+ovat+samaa+mieltä+kanssasi+esim.+siitä,+että+maailmakaikkeudesta+pitäisi+olla+havaittavaissa+alkuräjähdyspaikka.+Et+kerro,+että+onko+guruissasi+sellaisia,+jotka+kieltävät+galaksien+etääntymisen.+Nähtävästi+ne+ovat+pelkästään+sinun+hölmöilyjäsi,+koska+ne+ovat+melkein+samaa+tasoa+kuin+Arton+kallisteleva+maailmankaikkeus+ja+ellipsiratojen+ihmettely!Et+myöskään+kerro,+että+onko+guruissasi+henkilöitä,+jotka+sanovat+maailmakaikkeuden+olleen+aina+olemassa+ja+että+miten+he+selittävät+yötaivaan+mustuuden.Minä+olen+kyllä+tarvittaessa+pätevä+keskustelemaan+kenen+tahansa+kosmologin+kanssa,+koska+minulla+on+yliopistotausta+fysiikan+osalta+ja+kosmologiaakin+olen+seurannut+jo+vuosikymmeniä.+Toki+kaikkiin+hörhöilyihin+en+ole+tutustunut,+mutta+kuten+huomasit,+esim.+sinun+täysin+asiantuntemattomat+hölmöilysi+pystyin+osoittamaan+virheellisksi+tuosta+vain.Toisin+kuin+hölmöistä+kirjoituksistasi+voi+ymmärtää,+oikeat+kosmologit+eivät+suinkaan+ole+lyöneet+käsityksiään+lukkoon+BBT:n+osalta,+mutta+se+sopii+erittäin+hyvin+HAVAITTAVISSA+OLEVAAN+maailmankaikkeuteen+ja+myös+hiukkasfysiikkaan.+Se+myös+selittää+erinomaisesti+galaksien+etääntymisen,+mikä+on+havaittu+tosiasia.++Et+ole+kertonut,+että+onko+guruissasi+joitakin,+jotka+väittävät,+että+tosiasiassa+galaksit+eivät+etäänny.+Jos+on,+heittävätkö+he+mitenkään+selittämättä+selitykseksi+4D:n+kuten+sinä+asiaa+edes+ymmärtämättä?+Suntola+kyllä+puhuu+4D:stä,+mutta+silti+hän+ei+yhdy+sinuun+galaksien+etääntymättömyyden+suhteen.+Jossain+vaiheessa+selitit+punasiirtymää+sillä,+että+galaksit+liikkuvat+sivusuunnassa+edestakaisin!+Lapsikin+tajuaa,+että+doppler-ilmiötä+ei+ole+silloin+kun+ambulanssin+etäisyys+havaitsijasta+pysyy+samana!Pompottelet+mielestäsi+hienoilla+käsitteillä+kuten+4D,+mutta+et+ymmärrä,+että+juuri+4D+selittää+sen,+että+galaksit+etääntyvät+tasaisesti+toisistaan+eikä+mitään+omituista+alkuräjähdyksen+pistettä+avaruudessa+tarvita.+Sen+älyävät+kaikki+oikeat+kosmologit.+Oikeat+kosmologit+tietävät+myös,+että+ulottuvuuksia+voi+olla+paljon+enemmänkin,+kuten+esim.+supersäieteoria+mahdollistaa.+Jos+olisit+todella+keksinyt+jotain+uutta+ja+mullistavaa,+sinun+olisi+pitänyt+ajatella+teoriasi+loppuun+asti+eikä+mennä+täysin+hämilleen+ihan+olennaisten+kysymysten+edessä+kuten+että+jos+maailmankaikkeus+on+ollut+aina+olemassa,+miksi+yötaivas+on+musta.+Tai+että+miksi+avaruudesta+pitäisi+löytää+alkuräjähdyspiste.Palataan+asiaan+kun+olet+ottanut+asioista+selvää+ja+pystyt+vastaamaan+edes+yksinkertaisimpiin+kysymyksiin.
  3. Ei+ole+kysymäni+lähde.