Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Dimitri+Medvedev+on+julkaissut+uuden+kartan+Ukrainan+tulevaisuudesta.+Se+siitä+"pienestä+sotilaallisesta+projektista",+joka+alkoi+24,2,22,.
28.07.2022 14:09
Minkä+maan+presidentistä+puhut?
28.07.2022 14:03
Tarkoittaako+arv.+Ano,+että+olisin+siinä+suhteessa+ainoa?+Uskoisin,+että+jokainen+kirjoittaja+seisoo+omien+sanojensa+takana.+En+voi+muuta+ajatella.+Pahinta+mitä+voi+tehdä,+on+sanoa+jälkikäteen:+"En+minä+sitä+tarkoittanut".
Nauti+keskusteluista,+sehän+on+palstan+tarkoitus.
28.07.2022 13:56
Jos+mä+sitten+vaan+räppään!
28.07.2022 13:48
Nauti+sinäkin+kesästä+ja+ota+osaa+keskusteluihin+yhtä+terävästi+kuin+tähänkin+asti.
28.07.2022 11:00
Tarkkana+olen+minäkin+oppinut+olemaan+keittiön+koneiden+kanssa.+Onhan+tietysti+joskus+sattunut,+että+kiireessä+on+unohtunut+sammuttaa+uuni,+tai+kahvinkeitin+hautoo+kahvitilkkaa+pannun+pohjalla+tuntikausia,+mutta+kenellepäs+niin+ei+olisi+tapahtunut.
Koskaan+en+uskalla+jättää+pesukonetta+toimimaan+yksikseen.+Sen+opin+jo+aikoinaan+pulsaattorikoneen+kanssa,+kun+se+sylki+vettä+kannen+alta+kylppärin+lattialle.+Pelkäsin+ihan+oikeasti+vesivahinkoa+ja+kuivasin+luutulla+vedet+lattialta+aina+kiireimmän+kaupalla.+Kerranhan+kävikin+niin,+että+talonmies+yritti+syyttää+minua+vesivahingosta+alakerrassa,+mutta+osoittautui,+että+talon+joku+vesiputki+oli+vuotanut+ja+kastellut+alakerran+katon.
26.07.2022 08:28
Huomenta.
Ei++sada,+ei+tuule,+lämmin+kesäpäivä+luvassa.
Tänään+heräsin+hyvillä+mielin,+hyvän+unen+jälkeen.
Eilinen+harmitus+on+ohi,+sillä+ilokseni+huoltofirma+soittikin+ovikelloa+puolilta+päivin++ja+pesukoneeni+tuli+kuntoon.+Niin+mukava+korjaaja,+selitti+työn+vaiheita,+etsi+vikaa,+sillä+kone+kävi+ihan+hyvin,+eikä+mitään+vikaa+osoittanut,+silti+lattialle+valuu+vettä+lammikoksi+asti.
Kaveri+löysi+lopulta+vesihanan+ja+koneen+välisestä+yhteydestä+tiivisteen,+josta+hiukan+tihkui+vettä,+joka+huomaamatta+valui+letkua+pitkin+koneen+ja+seinän+välissä+ja+löysi+tiensä+koneen+alle.+Kone+on+ihan+kunnossa+ja+tiiviste+korjattu.
Tralaa.
Tänään+jaksan+varmaan+enemmän+kuin+viime+päivinä+olen+jaksanut.+Toivon+ainakin,+että+voimat+riittäisivät+saattamaan+loppuun+aloitetut+hommat.+Olen+viime+aikoina+kokenut,+että+työ+jää+helposti+kesken,+kun++on+pakko+kesken+kaiken+istua+lepäämään+pienenkin+ponnistuksen+jälkeen.+SkillaNin+isoa+urakkaa+en+olisi+pystynyt+tekemään.+Mutta+taitaa+meillä+olla+ikäeroakin+monta+vuotta.
Kaikkea+hyvää+nojatuolilaisille+ja+ollaan+kuin+ei+oltaskaan.
26.07.2022 08:15
Eihän+tässä+kukaan+millään+pitemmällä+reissulla+ole+käynytkään,+jollakin+lomakeikalla+ehkä+kotimaan+matkalla.+
On+jo+tätä+ikää+ja+kankeutta+sen+verran,+ettei+ulkomaan+keikoille+mieli+vedä.+Kotimaan+matkailukin+edellyttäisi+kiertelyä+nähtävyyksistä+toisiin,+tai+sitten+patikointia+kauniissa+maisemissa.
Jätetään+väliin,+ystävät.+Katsotaan+matkailuohjelmia+telkkarista,+se+on+näillä+ikävuosilla+suositeltavaa.+Ne+elämykset+voimme+jakaa+tasapuolisesti+keskenämme,+joten+minkäänlaista+kateuden+piikkiä+ei+tarvitse+kokea.
25.07.2022 14:04
No+voi+sentään.+Huomasin+lysähtäneeni+siihen+vanhaan+nojatuoliin.
Taas+uusi+todiste+hajamielisyydestäni.
Motkotin+siinä+huoltofirmojen+pitkiä+tilausaikoja.+Miten+mahtaa+käydä+sellaisten,+joiden+liesi+on+epäkunnossa,+kun+huoltoa+saa+odotella+viikon+päivät+ja+olla++tavoitettavissa+mahdollisen+soiton+vuoksi+aamusta+iltaan.+
Ja+muistelin+taas+menneitä.+Mitäpä+sitä+ikäihminen+muutakaan.
Huomasin,+että+joillakin+on+ollut+sukulaisvierailuja+merkkipäivinä.+Meillä+ei+varsikaan+nyt+korona-aikoina+ole+noteerattu+niitä,+mutta+huomasimme,+että+ensi+vuonna+saamme+suurin+piirtein+200-vuotispäivät+juhlittavaksemme,+kun+perheessä+täytetään+pyöreitä+urakalla.+Päätimme+juhlia+kaikkia+yhdessä+juhannuksena,+niin+selviämme+yhdellä+kakulla.
Kun+nyt+varoitetaan+kaikkialla+inflaatiosta+ja+hintojen+noususta,+niin+sekin+puolustaa+juhlien+tiivistämistä.
Hyvää+viikon+alkua.
25.07.2022 10:34
Huomenta+nojatuoliin!
Minä+tässä+ihmettelen,+kuinka+vaivalloista+on+saada+korjaajaa+paikalle.+Pesukoneen+alle+muodostuu+vesilammikko.+Yritän+muistaa+sulkea+hanan,+mutta+aina+välillä+sen+unohdan.
Onneksi+lattia+kestää+veden,+niin+että+ei+ole+vesivahinkoa+syntymässä,+mutta+harmittaahan+se.+Joku+tiiviste+on+prakannut.+
Soitin+viikko+sitten+firmaan,+josta+kone+on+ostettu,+lupasivat+ottaa+yhteyttä,+mutta+mitään+ei+ole+kuulunut.+Nyt+soitin+taloyhtiömme+käyttämään+vesijohtoliikkeeseen+ja+sieltä+luvattiin+tulla+ensi+viikolla+"jonain+päivänä"!+Eli+pitää+olla+passissa+aamusta+iltaan+ja+odottaa+puhelinsoittoa.+Huoh.+
Onneksi+kone+kuitenkin+toimii.
Tänään+heittää+Jaakko+sen+kuuluisan+kylmän+kiven+järveen.+Minua+se+ei+hetkauta,+sillä+en+ole+uimassa+käynyt,+vaikka+mökilläkin+oli+pitkät+ajat.+
Muistelen+vain,+että+ns.+mätäkuukin++alkaa+tässä+heinäkuun+lopulla.+Muistan+lapsuudesta,+että+naarmut+helposti+märkivär+kesäkuumalla.+Näin+jälkikäteen+voi+vain+ihmetellä,+kuinka+sota-ajan+huono+ruoka+vei+vitamiinit+ja+vastustuskyvyn+lapsiltakin.+Ei+silloin+ollut+mitenkään+ihmeellistä,+että+naarmut+eivät+parantuneet.++Muistan,+että+lääkäri+määräsi+minulle+pullollisen+kaameaa+lääkettä+nimeltä+Hepatonicum,+jota+oli+otettava+ruokalusikallinen+päivässä.+Puistattava+kokemus.
Kaikkea+sitä+mieleen+nouseekin!
25.07.2022 10:12
Kyllä+tuntuu+tutulta,+kun+mielikuvissani+näin+Skillanin+etsimässä+maalarinteippiä.+
Minulle+käy+nyt+usein+niin,+että+tämä+käenpoika+peräkammarista+on+käyttänyt+esim.+teippirullaa+ja+pannut+sen+eri+paikkaan,+kuin+missä+minä+olen+sitä+vuosikymmenet+säilyttänyt.+Eihän+sen+tarvitse+olla+kuin+väärällä+hyllyllä+komerossa,+kun+en+löydä+sitä.+
Olen+myös+itse+taitava+kadottamaan+tavaroita.+Vuosikymmenet+sitten+olin+lähdössä+hautajaisiin,+ja+siihen+aikaan+oli+ihan+muodikasta+käyttää+mustaa+pitsihuivia+hatun+sijaan.+Se+oli+minulla+taiteltuna+lähtöhetkellä+kädessä.+Ja+sitten+se+ei+ollut!+Se+katosi+kuin+tuhka+tuuleen+ja+jouduin+menemään+paljain+päin.+
Joitakin+aikoja+myöhemmin+löysin+huivin+pussista,+jossa+säilytän+kaupan+muovikasseja.+Olin+viime+hetkellä+ottanut+lähtiessäni+mukaan+muovikassin+vaihtokenkiä+varten,+koska+näytti+sateiselta.+Huivin+olin+ajatuksissani++työntänyt+taitettujen+muovikassien+joukkoon.
Kyllä+ne+kadonneet+joskus+esiin+putkahtavat+odottamattomista+paikoista.
Onnea+etsintään+SkillaN.
24.07.2022 13:54
No+toivottavasti+ei+moitita!
Yritetään+yhdessä.+Eikös+sekin+ole+joku+mainoslause,+joka+meitä+tsemppaa!+
Kaikki+apu+on+tarpeen+täällä+murheen+laaksossa.
24.07.2022 13:16
Anteeksi+sananvalintani.+
Koetan+opetella+esittämään+ajatukseni+loukkaamatta+lukijoita.
En+kuitenkaan+peruuta+sitä,+että+Vierikko+on+mielestäni+hieno+näyttelijä.
24.07.2022 12:50
Demeter!
"Yrittänyttä+ei+laiteta,"+sanotaan.
Voisimmekin+laajemmin+paneutua+tähän+lauseeseen,+jota+en+ole+ikinä+käsittänyt.+Minne+ei+laiteta?
Ilmeisesti+joku+murremerkitys?
Olen+valmis+oppimaan,+ties+vaikka+tässä+asiassa+olisin+valmis+tulemaan+opetetuksikin.
24.07.2022 12:41
Älä+nyt+tollasia+kysy!.+:)+Hajamielinen+kun+olen,+en+muista+ohjelmien+nimiä,+joita+tv:ssä+on+esitetty.+Niitä+on+vuosikymmenten+varrella+ollut+aikamoinen+määrä.+Vilkaise+vaikka+Wikipediaan,+siellä+on+luettelo+hänen+tv-osistaan.+
Teatterin+lavalla+en+ole+häntä+koskaan+nähnyt,+jollen+väärin+muista.+Kun+on+näillä+vuosikymmenillä,+ei+kaikki+asiat+mielessä+pysy.
24.07.2022 12:36
Juu,+Demeter,+Koiviston+lausahdushan+se+on,+kuten+kaikkien+tiedossa+lienee.+Mutta+toistelen+sitä+silloin+tällöin++:))).++Hyvä+ohje,+mutta+sen+seuraaminen+ei+ole+niin+helppoa+kuin+luulisi.
Minä+yritän+nyt+parantaa+tapani,+(taas).
24.07.2022 11:45
Sää+jatkuu+aina+vain+lämpimänä+täällä+meillä+päin.+Aloitin+aamuni+jo+klo+4.30+ja+vaikka+sitkeästi+yritin+jatkaa+uniani,+en+onnistunut+torkahtamaan+kuin+hetkeksi.
Niinpä+olen+katsonut+aamun+tv-antia+ja+sieltä+tuli+mm.++mielenkiintoinen+haastattelu,+kun+Jari+Tervo+jutusteli+Vesa+Vierikon+kanssa.+Vierikko+on+mielestäni+yksi+Suomen+hienoimpia+näyttelijöitä,+ja+Tervokin+oli+haastattelijan+osassa+ihan+asiallinen.+
Pandemia+on+pitänyt+meidät+yli+kaksi+vuotta+poissa+teattereista+ja+muista+yleisötilaisuuksista.++Nyt+on+toivottavasti+taas+mahdollisuus+vähän+tuulettaa+kutistunutta+elämänpiiriä+ja+käydä+teatterissa.+Festaritkin+kuulemma+vetävät+kansaa+ennätysmääriä.+Me+kaipaamme+yhteisiä+kokemuksia.+
Asiasta+toiseen:
Minä+yritän+pitää+mielessäni+elämänohjetta,+jonka+olen+moneen+kertaan+tälläkin+palstalla+sanonut:+Ei+pidä+provosoitua,+kun+provosoidaan.
Minä+vain+en+näköjään+pysty+omia+neuvojani+seuraamaan.+En+ole+paljon+oppinut+tähän+ikään+mennessä.
24.07.2022 10:57
Oi+kiitos+neuvosta.
Tästä+se+nähdään,+että+vanhoilla+ei+ole+perustietojakaan+hallussaan.
Niinhän+olen+aina+itsekin+sanonut.
Mitä+tulee+suutarilla+käyntiin,+niin+jos+tarvitsen+kenkäplankkia,+menen+kyllä+ihan+vaan+kukkaro+kädessä+suutarin+ovesta,+Ja+jos+kenkä+on+rikki,+vien+sen+suutariin,+en+kenkäkauppaan.
23.07.2022 12:54
Kyllä+Omagurun+hinta+tiedossa+on.+Se+on+muistaakseni+35€/h.
23.07.2022 12:47
Minä+luovuin+aamulehdestä+jo+vuosia+sitten,+kun+en+jaksanut+kantaa+vanhoja+pois+paperikeräyslaatikkoon.+Pian+opin+lukemaan+ruudulta+lehden,+siellä+uutiset+säilyvät+pitemmänkin+aikaa.+
Minulla+on+sama+tilanne,+että+mökin+pihan+työt+eivät+enää+suju,+ja+alistun+siihen,+että+luonto+on+vain+lainannut+pihapiirin+asukkaille+ja+ottaa+nyt+omansa+takaisin,+kun+siihen+on+tilaisuus.+Kahden+vuoden+tauko+puutarhan+hoidossa+on+riittänyt.+Uskon,+että+ensi+vuonna+siellä+ei+mitkään+istutukset+enää+kasva.+Jopa+marjapensaatkin+tukahtuvat+sananjalkoihin+ja+pihlajantaimiin.+Mökki+on+metsän+keskellä+aurinkoisella+kunnaalla.
Anoppini+oli+aikanaan+istuttanut+suurimman+osan+1950-luvulla+niin+pensaat+kuin+perennatkin.+
Minä+kiinnostuin+pioneista+ja+istutin+niitä+toistakymmentä+erilaista+pihapiiriin.+Tänä+vuonna+vain+muutama+kukka+ponnisteli+metsäheinän+sisältä+ja+vuohenputki+valtaa+loput+alueet.
23.07.2022 12:44
10 / 85