Vapaa kuvaus

Aloituksia

42

Kommenttia

1681

1. Pitkään+nukutun+yön+jälkeen+on+mukavaa+aloittaa+lämmin+sunnuntaipäivä.+Ihan+outoa,+että+voi+mennä+ulos+ilman+pomppaa+ja+paljain+kintuin.+Meidän+kesäpaikalla+ei+ole+koskaan+tavattu+käärmettä.+Se+tuntuu+aika+oudolta,+koska+sanotaan,+että+niitä+on+tasaisesti+kaikkialla+Suomessa.+Vuosikymmeniä+sitten+alueella+asusti++paljon+kekomuurahaisia,+joiden+sanotaan+olevan+käärmeiden+perivihollisia,+mutta+jonnekin+nekin+ovat+kadonneet,+ei+ole+yhtäkään+kekoa+enää+missään.+Eliaana+jaksaa+puurtaa!+Hiki+tuli+meikäläiselle+jo+pelkästä+ajatuksestakin,+että+noin+moneen+yhtenä+päivänä+jaksaisi+ruveta.Pahaa+mieltä+tuovat+uutiset,+kun+en+voi+olla+niitä+lukematta.+Nyt+on+puhetta+sähkön+saannista,+siitä+voi+tulla+hankaluuksia,+kun+Venäjältä+ei+enää+sähköä+tule.+Kaikki+ainakin+kallistuu,+ja+tuli++mieleeni,+onko+nyt+rynnättävä+taas+hamstraamaan+vessapaperia,+kun+kuulemma+hinta+pysyy+paikallaan,+mutta+rullan+pituus+lyhenee.+Siinä+ihan+on+kauhee+uutinen++taas!+Olihan+sen+koronankin+tullessa+kansalla+ensi+asiana+tyhjentää+kaupat+WC-rullista.No+joo.Leppoisaa+suvisunnuntaita+nojatuoliin!
  2. Astianpesukone+peijjakas+on+vuotanut+illalla+lätäkön+lattialle.+Aina+AINA+olen+tallettanut+ohjekirjat+ja+takuutodistukset+ihan+omaan+laatikkoonsa.+Siellä+on+jopa+40+v.+vanha+vatkaimen+ohjekirjakin,+mutta+ei+nyt+sitten+tämän+pesukoneen+ohjekirjaa.+Siis+ei+niin+missään!+Mylläsin+kaikki+paikat,+mihin++ohjekirja+erehdyksessä+olisi+ehkä+joutunut,+mutta+ei+niin+missään.+Murphyn+laki.+Täytyy+jatkaa+vielä+tänään,+tuleepahan+tarkistettua,+mitä+missäkin+laatikossa+on.+Epätoivoiselta+tuntuu.Menin+apeana+pihahommiin+ja+kitkin+pois+vuohenkelloa,+joka+on+levinnyt+joka+paikkaan.+Muutakin+poisheitettävää+oli.Pieni+ehkä+5-vuotias+nuorukainen+tuli+minua+auttamaan,+kun+vein+roskikseen+kuihtunutta+pihakasvia.+Hän+halusi+kantaa+raakun+ja+pudotti+sen+biosäiliöön+varpaillaan+seisten,+juuri+ja+juuri+ylettyi.+Kiitin+kovasti+avusta+ja+hän+oli+innoissaan,+kun+oli+ollut+avuksi.+Lopuksi+heitti+yläfemman+kämmentäni+vasten.+Ihan+sydän+meni+wanhalta+sykkyrälle,+kun+emme+ole+aikaisemmin+edes+tavanneet.+Hänen+äitinsä+seisoi+kauempana+ja+seurasi+toimitusta.+En+tiedä,+millä+mielellä,+sillä+he+puhuivat+keskenään+minulle+vierasta+kieltä.+Asiasta+toiseen,+olin+marketissa,+missä+henkilökunta+käyttää+suojakäsineitä+toimissaan.++Se+näyttää+kovasti+hygieniseltä,+mutta+sitten+tulin+ajatelleeksi,+mitä+hyötyä+niistä+loppujen+lopuksi+on.+Kalatiskin+myyjä+nosteli+kaloja,+pakkasi+pakettiin,+punnitsi+ja+tarttui+taas+seuraavaan+nieriään+samoilla+hanskoilla.+Paljaita+käsiä+sentään+huuhtoisi+usein,+mutta+eihän+hanskoja+pestä+kannata,+kun+tahmaantuvat+kalan+nahassa+oitis+taas.+Eikös?No+taas+se+Mkr.+motkottaa.+Viikonloppukin+häämöttää.+Lämmintä+luvassa.
  3. Kesäistä++huomenta+vaan+nojatuolilaiset.+Oli+niin+mukava+päivä+eilen,+kun+lähdin+ihan+eläviin+kuviin,+kauas+kotoa,+metromatkan+päähän.+Oli+treffit+veljen+kanssa,+menimme+ensin+syömään+ja+sitten+Downtovnabbyyn+muistelemaan+aatelissuvun+elämää.+Olin+taas+unohtanut,+kuinka+kamalan+kovana+äänet+elokuvissa+nykyisin+tarjoillaan,+Kauhealla+pauhulla,+niin+että+pienet+ruuan-päälle-unenikin+keskeytyivät+heti+alkuunsa.+Torkut+on+nääs+otettava,+kuuluvat+asiaan,+vaikka+on+myönnettävä,+että+ensi+kertaa+elokuvissa+nukuin.+Se+osoittaa+mielipiteeni+ko.++filmistä.Pari+päivää+sitten+uusi+pieni+lapsenlapsenlapsi+kävi+ilahduttamassa.+Kauanhan+siitä+on,+kun+viimeksi+olen+vastasyntynyttä+ihmetellyt.+Tämä+ihmetytti+aidosti,+sillä+hän+oli+kiinnostunut+kaikesta+ja+tarkasteli+vanhaa+naamaanikin++huolellisesti.+Painoi+varmaan+mieleensä,+että+tunnemme+seuraavallakin+kerralla.+Hyvin+jaksoi+olla+ja+käyttäytyä,+vaikka+oli+hereillä+koko+vierailun+ajan.+Nykyohjeilla+ei+lapsen+sylissä+pitämistä+kielletä,+kuten+niinä+aikoina,+jolloin+omiani+hoidin.+Silloin+oli+ehdottomasti+annettava+lapsen+olla+kopassaan.+Sylissä+riepottaminen+ei+ollut+sen+ajan+lapsille+hyväksi.+Pihatyöt+kutsuvat+yhä+kovemmalla+forssilla.+Se+vuohenputkikin+ryömii+kohta+portaille,+ja+isot+kotkansiipisaniaiset+valloittavat+seinänvierustan.+Pakko+karsia.+Yritän+selvitä+trimmerillä.+Se+nyt+on+vain+tilapäinen+siivous,+mutta+lapioimaan+en+rupea.+Minulla+on+hauska+kallionauhus,+joka+on+tarttunut+kadun+reunaan+asfaltin+rakoon.+Siinä+se+rehottaa,+ja+tänä+vuonna+näkyy+kasvavan+täyteen+kokoonsa.+Kuinkahan+isoksi+ja+jaksaa+kasvaa,+ja+mihin+se+poloinen+on+joutunut+juurensa+tunkemaan.+Toivottavasti+kukaan+ei+aja+sen+yli.+Iloista+päivää+kaikille.