Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moi+vaan,+Kristiina!
Tutulta+tuntuu.+Olen+oppinut+minäkin,+että+kun+kone+kimpaantuu,+vetäisen+töppelit+irti+ja+annan+sen+rauhoittua.
Usein+auttaa.
Mutta+sitten+vaan+voi+käydä+niin,+että+puhein+ei+pelaa.+Ääni+häipyi.+Mikään+konsti+ei+auttanut,+kävin+Elisan+myymälässäkin+apua+hakemassa.+Ei+vaan.++Piti+ostaa+uusi.
Hämmästykseni+on+aito,+kun+havaitsin,+että+tämä+vanha+puhelin+toimii+kaikilta+muilta+osin+,+paitsi+ei+puhelimena.+Pääsen+nettiin,+luen+lehdet,+voi+pelata+pikkupelejä,+pääsen+Faceen+ja+tähän+Suomi24:ään.+Niin+että+nyt+on+millä+mällätä,+kun+on+tämä+läppärikin.
03.04.2022 19:50
Luin+äsken,+että+aluevaltuutetuilla+on+nyt+koulutusaika+vuodenvaihteeseen+saakka,+ja+heidän+tulee+perehtyä+tehtäviinsä+nyt.+Ei+selvinnyt,+millaista+koulutusta+heille+annetaan,+kuten+ei+ole+itse+asiassa+selvinnyt+sekään,+mitä+aluehallinto+itse+asiassa+siis+tekee,+kun+alkuun+pääsee.
Vaaleilla+sinne+valittiin+ihan+varmasti+porukkaa,+jolla+ei+ole+alkuunkaan+tietoa,+mihin+ovat+menossa.+
Kuten+sanot,+googlettamalla+se+selviäisi,+mutta+niin+se+on,+että+perehtyminen+on+työlästä.+
Lehdistä+saa+jotain+tietoa,+mikä+toimittajien+mielestä+on+tärkeää,+eli+esim.+se+ilmoitus,+että+aluejohtajilla+on+hirmupalkat.+Mitä+he+sitten+tekevät+sen+ansaitakseen,+ei+ole+tärkeää+tiedottaa!
03.04.2022 15:09
Vähän+samaa+ajattelen+remontista.+Jos+teen+keittiöremontin,+montako+kertaa+ehdin+käyttää+uutta+uunia+juhlaruuan+tekoon!+Perikunnan+hyväksi+se+remontti+koituisi.+on++siksi+mietintämyssyssä+vielä.
03.04.2022 14:55
Miten+Suomessa+jotkut+saavat+miljardiomaisuuden?+Mikä+taktiikka?
Miten+miljardiomaisuudella+eletään+salaa+Suomessa?+
Ei+ole+palatseja,+ei+suuria+maatiloja,+ei+yksityislentokoneita,+missä+ne+miljardit+hyödynnetään?
Mielenkiintoista+saada+tietää.
03.04.2022 14:47
Hyvä,+että+selvensit.+
En+usko,+että+olen+ainoa,+jolle+ei+tämä+uusi+instanssi+ole+kirkastunut.+Kun+on+korostettu,+että+aluevaltuustot+toimivat+valtion+suomalla+rahoituksella,+niin+monelle+jää+epämääräinen+käsitys+rahojen+käytöstä,+ainakin+minulle.+Luin+jostakin,+että+palkkauksessakin+saattaa+olla+jopa+6%+ero+eri+alueiden+hoitajien+palkoissa.+Siitä+vetäisin+sen+käsityksen,+että+alueet+vastaavat+myös+palkoista.+Ilmeisesti+sitten+ei,+mutta+kuitenkin+hoitajat+siirtyvät+valtion+palvelukseen,+mikäli+ammattiyhdistyksen+edustajan+haastatteluun+on+uskominen.
Kaikissa+tapauksissa+olen+joka+tapauksessa+hoitajien+vaatimusten+takana,+sillä+heidän+käsissään+on+oma+ja+läheisteni+henki,+jos+tauti+iskee,+mikä+tauti+tahansa.
03.04.2022 14:12
Suomessa+on+kuitenkin+suuri+emigranttien+joukko,+joista+ensimmäiset+tulivat+tänne+jo+tsaarinvallan+aikana.+Vallankumous+toi+heitä+lisää,+ja+viime+vuosikymmeninä+tulijoita+on+ollut+jatkuvasti,+ja+kaksoiskansalaisuuksia+on+myönnetty.+
Venäläisiä+maahanmuuttajia+on+enemmän+kuin+muista+maista+tulleita.
Mikä+mahtaa+olla+heidän+suhteensa+Natoon+tai+entiseen+isänmaahansa.
03.04.2022 13:12
Ainahan+ne+tulevat+uskoen,+että+vapauttavat+maan+sorrosta,+ja+kansa+tulee+vastaan+kukkakimput+kädessä.+Siellä+ne+puolueettomina+pysyneet+avosylin+moikkaavat+tien+poskessa.+Pelastus+saapuu!
Uskomus+on+sitkeässä,+vaikka+historia+ei+taida+tuntea+yhtäkään+kukin+toteutunutta+vastaanottoa.+Vai++miten+oli,+kun+Hitler+meni+Itävaltaan?
Ja+tulijat+tuskin+ovat+silmäilleet+tankkiensa+luukuista++miehitettävien+kylien+asukkaiden+vastaanottoilmauksia,+Nappi+otsaan+vaan.+
Se+on+sitä+vapauttamista.
03.04.2022 13:00
Hoitajiahan+on+niin+kamalan+paljon,+ja+lisää+vielä+kaivattaisiin,+ja+sen+vuoksihan+heille+ei+haluta+enempää+maksaa,+kun+se+tulisi+niin+kalliiksi.++Potilaitakin+on+ihan+liikaa,+ja+muita+terveyspalveluja+hamuavia,+kyllä+siihenkin+pitäisi+joku+laki+saada,+notta+vain+anomuksesta+saisi+sairastaa.+Jos+ei+meitä+kremppaisia+olisi+näin+pilvin+pimein,+niin+koko+ongelma+ratkeaisi.
Syntipukkeja+siis+oikeastaan+ovat+me+veronmaksajat,+jotka++aina+vaan+valittavat+verojensa+suuruutta.+Oravanpyörässä+ollaan.
Hyvinvointialueita+ei+niin+paljon+ole,+muistanko+oikein,+jos+arvelen+parikymmentä.+
Sen+vuoksi+niiden+johtajille+uutisten+mukaan+pystytään+maksamaan+isommat+palkat+kuin+presidentille+ja+ministereille.+Edes+joitakin++onnestaa.+Heillä+on+ylin+valta+sitten+niin+hoitajiin+kuin+moniin+muihinkin+ammattiryhmiin,+jotka+sitten+eivät+olekaan+kunnan+palveluksessa+enää,+vaan+valtion,+hyvinvointialueitten+kautta.+Mm.+pelastustoimen.
Kylmä+on+ulkosalla,+toivottavasti+aurinko+lämmittää+vähän.+Saisivat+nuo+hanget+jo+sulaa,+mutta+eiväthän+ne+hievahdakaan,+kun+yöllä+on+pakkanen.+Ovat+varmaan+jäässä+maata+myöden.
03.04.2022 12:10
Kiitps+kun+kerroit.+En+varmaan+olisi+huomannut,+Alfaa+tulee+harvemmin+selailtua.
Puutarhaohjelmat+ovat+ihan+mukavia+seurattavia,+voi+toivoa+vinkkejä+omaakin+pihaa+ajatellen.
02.04.2022 17:24
Putinin+suosio+vain+nousee.+Suuri+isänmaallinen+operaatio+ukrainalaisen+veljeskansan+parhaaksi+vain+lisää+kansan+ihailua+ja+kunnioitusta.+
Venäjällä+on+aina+ihailtu+varmaa+ja+suurta+johtajaa.
02.04.2022 14:55
Aika+mielenkiintoista+on+seurata+sivusta,+kun+yritetään+keskustella+samassa+ketjussa+eri+aiheista.+Loppujen+lopuksi+juonta+eivät+muut+pysty+seuraamaan+kuin+kirjoittajat+itse.+Vastaukset+menevät+sinne+tänne,+väliin+on+ehtinyt+tulla+muuta+tekstiä.
Kun+kirjoittajat+vielä+ovat+anoja,+ei+asiaa+jaksa+seurata.
Aamu+on+viileä,+ilmeisesti+yöllä+on+ollut+pakkasta.+Talo+jäähtyy,+viluttaa,+vaikka+kuljen+lämpimästi+puettuna.+Kaukolämpö+on+noussut+hinnassa,+ja+vähensin+lämpötilaa+hiukan+viikolla.+Tässä+on+vähän+totuttelemista,+mutta+toivon+kuitenkin,+että+säätö+vähän+alentaa+laskun+määrää.
Tarkan+markan+aikaa+saa+ruveta+tässä+elämään,+kun+hinnat+hivuttautuvat+ylemmäs+kaikkialla.
Mukavaa+lomaviikkoa+sinulle,+SkillaN.+Villatakki+kannattaa+ottaa+mukaan,+eivät+vieläkään+lupaa+lämmintä+säätä.+
Pihassa+on+yhä+lumikinokset,+viime+vuonna+tähän+aikaan+oli+raparperi+vironnut+kasvuun,+nyt+se+on+lumen+alla.+Eilinen+pupuvieraani+viihtyy++nurmikolla+tänäänkin,+nyt+niin+turvallisesti,+että+on+täydessä+unessa+reporankana.+Ei+häiriintynyt+edes+kuistilla+käymisestä.+Tuohon+paistaa+aurinko+mukavasti.
02.04.2022 12:52
Kyllähän+aidot+kukkien+kasvattajat+ovat+aina+huomauttaneet,+että+kasveille+pitää+puhua.+Kyllä+ne+varmasti+kommunikoivat+omalla+tavallaan,+eli+kasvavat+ja+kukkivat+mieleisessään+ympäristössä.+
Saa+nähdä,+miten+taaroni+viihtyy.+Se+on+kasvattanut+mullasta+yhden+kärjen,+mutta+ilmeisesti+miettii,+kannattaako+jatkaa+ponnisteluja.+Enhän+minä+tiedä,+millaisesta+mullan+kosteudesta+se+pitää.+Voin+hoitaa+sitä+vahingossa+väärin,+ja+se+loukkaantuu.
02.04.2022 08:33
Ihan+kaikkien+pirttiläisten+puolesta+uskallan+sanoa,+ettei+meistä+kukaan+mollaa+työttömiä,+emmekä+muutenkaan+vaihda+mielipiteitä+tulotasostamme,+sillä+eläkkeellä+kaikki+täällä+olemme+ja+sillä+eläkkeellä+elämme,+mikä+meille+on+työvuosien+perusteella+kertynyt.
Tämän+halusin+sanoa+ennen+kuin+varmuuden+vuoksi+myönnän,+että+kauppatorille+tarjoamani+fossiili+oli+aprillipila,+minkä+kyllä+ymmärsittekin+kaikki.
Hyvää+yötä.
02.04.2022 00:08
Minä+kävin+kuukausi+sitten++eräässä+etnisessä+ruokakaupassa,+missä+oli+myynnissä+minulle+täysin+tuntemattomia+kasviksia,+joista+poimin+yhden+ja+kysyin+siitä+myyjältä.+Tämä+on+nuori+mies,+joka+ei+varmasti+ole+mikään+ruuanlaittajatyyppi.+Hän+levitteli+käsiään:+"Minä+Aasiasta,+tuo+Afrikasta,+en+minä+tiedä".+Otin+juuren+ja+istutin+sen+ruukkuun.+Nyt+se+on++kasvanut+pari+senttiä.+
Eilen+pistäydyin+uudelleen+ja+ostin+toisen.+Kysyin+puskaradiosta,+tunnistaisiko+joku.+Sainkin+hyvän+vastauksen.+Se+on++taaro,+josta+löytyy+tietoja+netistä+nimelle+"taro+root".++Se+on+perunamainen+juurimukula.+Mausta+en+tietenkään+tiedä.+Tämän+toisenkin+taidan+istuttaa+ja+katsoa,+kasvattavatko+ne+juurimukuloita+kesän+aikana.
Täytyy+varmaan+mennä+kertomaan+myyjälle,+että+osaa+vastata+seuraaville+kysyjille.
Maahanmuuttajat+tuovat+meille+erilaisia+uusia+makuja+ja+ruokia.
Ostarilla+on+kaksikin+etnistä+ravintolaa.+Ihan+maukasta+tarjottavaa+niistä+saa,+ja+vielä+lisäksi+leipomo,+joka+myy+eri+maiden+perinneleivonnaisia,+mm.+bakvalaa+ja+muita,+joiden+nimiä+ei+kukaan+muista.+Ja+nyt+myös+karjalanpiirakoita.++:)
01.04.2022 11:07
Jollakin+tavoin+olen+aina+pitänyt+Lavrowia+sivistyneenä+ja+viisaana+miehenä,+onhan+hän+ollut+paljon+länsimaissa,+mm.+toiminut+diplomaattina,+ja+on++korkeasti+koulutettu.+Sen+vuoksi+olen+ihmeissäni+kuunnellut+viime+aikoina+hänen+lausuntojaan+Ukrainan+ja+Venäjän+asioista,+ja+viimeisin+viesti+vei+pohjan+kokonaan+arvostukseltani.+Hän+nimittäin+on+nyt+kertonut+vakavin+ilmein,+että+on+paljastettu+äskettäin,++että++Ukrainassa+on+ketju+kemiallisia+tehtaita,+joissa+valmistetaan+USA:n+tuella+biomyrkkyjä+Venäjän+tuhoamiseksi.+Bakteereilla+ja+viruksilla+myrkytetään+lintuja+ja+lepakoita+ynnä+hyönteisiä+kuljettamaan+tautien+aiheuttajia+Venäjän+puolelle.+Ja+kyllä,+linnut+ja+hyönteiset+ovat+hitaampia+kuin+ohjukset,+mutta+niitä+vastaan+ei+voi+taistella.
Jos+joku+aikuinen+ihminen+totisella+naamalla+voi+jotain+tällaista+esittää,+niin+vedän+omat+johtopäätökseni.
Vot+harasoo.
01.04.2022 10:48
Eilen+minulle+valkeni+eräästä+artikkelista,+että+venäläiset+joukot+ihan+oikeasti+luulevat+tulevansa+pelastamaan+veljeskansaa+natsien+ikeestä.+
Valloitettujen+kaupunkien+asukkaiden+äidinkieli+on+venäjä,+mikä+varmaan+hämmästyttää+vihollisia,+sillä+heillehän+on+vakuutettu,+että+venäjänkielinen+kansanosa+Ukrainassa+on+alistetussa+asemassa+ja+joukkomurhan+kohteena.
Mariepolkin+on+95%+venäjänkielisten+asuttama.+Silti+Putin+haluaa+sen+maan+tasalle+uljaat+pelastuspuheensa+unohtaen.
Joissakin+pienemmissä+kylissä+asukkaiden+mielenosoitus+ja+joukkokokous+on+riittänyt+käännyttämään+valloittajat+takaisin.+Sotaan+lähteneet+venäläisjoukot+ovat+ulalla+siitä,+mikä+heidän+tavoitteensa+on+Ukrainassa.
Mutta+mitä+kauemmin+sotaa+jatkuu,+sitä+kohtuuttomia+yhteenottoja+tapahtuu,+kun+vihollinen+etsii+taloista+ruokaa+ja+muuta+ryöstettävää+jättäen+"pelastetut"+heimoveljensä+puille+paljaille.+
Muuttaako+sota+ja+taistelut+ihmisen+takaisin+kivikautiseksi+villi-ihmiseksi,+joka+ei+inhimillisyyttä+enää+tunne?++-+++Syö+tai+tule+syödyksi!++-
Ajattelen+sitäkin,+että+valloitetut+kylät+ja+kaupungit+joutuvat+vastustamaan+tulijoita+kynsin+ja+hampain,+pelkän+raivon+voimin.
01.04.2022 07:44
Koskahan+se+ohjelma+tulee,+muistaisinpa+katsoa!
Alfalla+on+mielestäni+hyviä+ohjelmia,+varsinkin+keskustelut+ovat+mielenkiintoisia+seurattavia.+
Välillä+kuitenkin+unohdan+kääntää+oikean+aikaan+kanavalle.
31.03.2022 23:08
Millaisessa+loistossa+Venäjän+rahvas+on+elänyt+ja+koska?
Eliitti+elää,+ja+on+aina+elänyt.+Rahaa+ja+valtaa+riittää+hyville+veljille.+Ihmeesti+lännen+pankit+kelpaavat+näille+venäläiselle+oligarkille,+ja+Putlerille+itselleenkin.+
Ahne+länsi+pisti+rahahanat+kiinni.+Ei+ihme,+että+rahvasta+komennetaan+taistelemaan+yhä+rajummin.+Vankilat+täyttyvät-
31.03.2022 11:22
Toivottavasti+hoitosi+eivät+siirry+eteenpäin+tämän+uhkaavan+hoitajalakon+tähden.+Olet+jo+pitkään+vuoroasi+joutunut+odottamaan.
Tämä+hoitajalakko+on+murehtimisen+arvoinen,+sillä+monet+päättäjät+ovat+korostaneet,+kuinka+suuri+määrä+hoitajia+on,+ja+kuinka+isot+summat+palkankorotuksiin+pitäisi+varata.+Parin++prosentin+korotus+jo+on+liikaa+yhteiskunnalle,+kuulemma.
Niinpä+voimme+vain+kärsiä,+kun+hoitajat+eivät+tyydy+pieniin+korotuksiin.+Lakko+alkaa.
Tulevaisuutemme+ei+tunnu+muutenkaan+auvoiselta,+koska+Venäjän+pakkotoimet+kiristävät+kaikkien+elämänlaatua.+Kyllä+jo+toivoisi+vähän+parempaa+tulevaisuudelta.+Ukrainan+rauhanehdoista+keskustellaan.+
Pessimistinen+olen.
30.03.2022 15:19
Lehdissä+on+kirjoitettu+ikääntyvästä+daamista,+jolla+on+koko+omaisuutensa+ostoskärryissä,+ja+hän+on+asunut+H:gin+rautatieasemalla+vuosikausia.+Kerran+kuussa+hän+menee+hyvään+hotelliin+ja+nauttii+sen+hemmottelusta+vuorokauden,+ja+palaa+sitten+arkeen+asemalle.+Hänelle+on+tarjottu+asuntoa,+mutta+hän+ei+elämäntavastaan+halua+luopua.
Hänellä+on++tosiaan+koko+omaisuutensa+aina+mukanaan.
30.03.2022 11:47
24 / 85