Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Pientä+on+se+mielenrauhan+menetys,+josta+puhutaan+tällä+palstalla+verrattuna+siihen+kauhuun,+joka+alkaa+tuntua+ukrainalaisten+kansalaisten+mielessä,+kun+he+joutuvat+vain+henkeään+pidätellen+odottamaan+tulevaa.
Vielä+on+toivoa,+jaksavatko+he+siihen+uskoa?
22.02.2022 13:01
Kyllähän+se+vaan+niin+on,+että+kun+tietokoneessa+pulmia+löytyy,+on+apua+saatava+ja+siitä+maksettava.+Kerranhan+se+vaan+kirpaisee.
On+uskottava,+että+käsityskykymme+ei+ole+samaa+luokkaa,+kuin+lapsenlapsilla,+jotka+ovat+eläneet+tietokoneen+näytön+valokeilassa+koko+ikänsä.
Käsityskykymme+muutenkin+on+nyt+koetuksella,+kun++Ukrainan+tapaukset+levitetään+silmiemme+eteen+kaikissa+uutislähetyksissä.++Järkyttävää+ajatella,+miltä+tuntuu+odottaa+ja+elää+tulevaisuuden+pelossa.++Sieltä+raportoiva+kirjeenvaihtaja+tuntuu+olevan+aika+järkyttynyt+tilanteesta.
Niinistö+vastaili+lehdistön+kysymyksiin+suorassa+lähetyksessä+Ylellä.+Hänen+asenteensa+on+asiallinen+ja+rauhoittava.+Hän+korosti,+että+Suomea+ei+uhkaa+mikään,+Itämeren+alue+on+rauhallinen.+
Tämä+päivä+on+vastakohta+eiliselle+riemukkaalle+kultamitalipäivälle.+Toivotaan,+että+illemmalla+saataisiin+vähän+rauhoittavampia+uutisia.
Lunta+on+satanut+ennätysmäärä.+Maisemat+ovat+valkeat,+liikenne+pysähdyksissä.+Kuinkahan+ihmiset+ovat+pystyneet+menemään+työpaikoilleen+tässä+kaaoksessa!++Etelä-Suomessa+on+ennätyskinokset,+virallisenkin+mittauksen+mukaan+lähes+metrin.+Kinostuneet+tiet+ja+pihat+haastavat+isommatkin+voimamiehet,+saati+tavalliset+lapion+heiluttajat.
Tsemppiä!
22.02.2022 12:57
Voin+toivoa+heille+hyvää+elämää.+Sori,+jos+sinua+häiritsee,+etten+halua+uskoa+juorupuheita.
21.02.2022 16:04
Ei+ole+varmastikaan+helppoa+olla+ikiaikaisena+silmätikkuna+ja+paparazzien+kohteena.+Jotenkin+minusta+tuntuu+ihan+mahdottomalta+ajatukselta,+että+Daniel+yrittäisi+tehdä+jotain+salattavaa,+oli+se+sitten+mitä+tahansa.+Niin+paljon+kynnyksiä+hän+on+joutunut+ylittämään+ennen+kuin+tähän+asemaan+on+päässyt.
21.02.2022 15:36
Kyllä.+Pitää+yrittää+sitä.+Käynnin+saa+vähentää+kotitalousvähennyksenäkin+verotuksessa.+
Unohdin!
21.02.2022 14:18
Viihteeksi+urheilu+on+tarkoitettukin!+Iloita+saa!
Tuntuu+kuitenkin+siltä,++että+osa+kansasta+paheksuu+urheilemista,+ja+on+joitakin+uskonlahkoja,+joiden+mielestä+urheilu+ja+kilpaileminen+on+jumalan+tahdon+vastaista.
Toiset+taas+vastustavat+kaikkea+esittävää+taidetta,+esimerkiksi+oopperaa,+ja+irvailevat+musiikkiesityksiä+ja+niiden+seuraajia.
21.02.2022 13:27
Nyt+on+Ruotsin+kruununprinsessakin+halunnut+ilmoittaa+kaikelle+kansalle,+että+on+onnellisessa+avioliitossa+ja+huhut+kaikesta+muusta+ovat+aiheettomat.
Ei+ole+helppoa+kellään.
Luulin,+että+demokraattisessa+Ruotsissa+ei+mukavasta+kuningasperheestä+pahaa+sanaa+sanota,+varsinkaan+Victoriasta+ja+Danielista,+joiden+avioliiton+solmiminen+on+niin+vaikeaa+ja+pitkällistä.+Täälläkin+niin+surtiin,+kun+oli+esteitä+kasattu+nuorten+onnelle.+Ja+jossakin+vaiheessa+Danielin+terveydestä+oli+huolta.+Toivottavasti+sivuutettu+tilanne.
Kuningas+lienee+joskus+hiukan+lipsahdellut+kaltevalla+pinnalla,+muistelen+aikoinaan+lukeneeni,+mutta+jyrkästi+on+kruununprinsessan+puolella.+
Somat+lapsetkin+heillä.
21.02.2022 00:03
"Avoveteen"+on+Urho+Karhumäen+romaani+vuodelta+1936.+Teos+palkittiin+kultamitalilla+Berliinin+olympialaisissa+1936,+jolloin+kilpailuja+käytiin+myös+henkisillä+aloilla.
Ei+unohdeta+tätä.
20.02.2022 14:44
Katkera+pitää+aina+olla.+
Asennevamma?
TV+soitti+J.Karjalaisen+biisin+"Oomme+sankareita+kaikki".
Mahdoitko+kuulla?
No,+ehkä+et,+olisit+vain+katkeroitunut+entistä+enemmän.
20.02.2022 12:26
Nyt+on+vähän++pelkona,+että+yksi+ikädaami+on+vaarassa,+nimittäin+Havis+Amanda,+jonka+ympärille+kiekkokansa+nyt+kokoontuu+Helsingin+Kauppatorille.+On+jo+aikaisemminkin+ollut+huoli+siitä,+että+se+ei+kestä+sitä+rajua+rutistusta,+jonka+kohteeksi+se+joutuu+kansan+hurmiossa.
Manta+on++lakitettu+Vappuna+monen+vuosikymmenen+ajan,+ja+viime+vuosina+ylioppilaskunnat+jo+ovat+osanneet+varoa+hänen+haurauttaan+ja+suorittaneet+lakitukset+nostureilla+ja+muutenkin+kunnioittavalla+kohtelulla,+mutta+muistaakohan+kiekkokansa+saman.+Tv:ssä+jo+nähtiin+paitansa+riisuneita+faneja+piirittämässä+Mantaa.
Kerttu+Niskanen+sai+pronssia+30+km+hiihdossa.+Sekin+oli+kaamea+jännitysnäytelmä+tuulessa+ja+tuiskussa.
20.02.2022 10:54
Huomenta+kaikki!
Porilaisten+marssi+soi!
On+se+niin+komeeta.
Nyt+jääkööt+maailman+murheet+hetkeksi.
20.02.2022 09:09
Hyvä+käytös+ja+ymmärrys+ei+vaadi+kouluttautumista.+
Rasismi+ei+katso+oppiarvoja.+
Olen+tullut+siihen+tulokseen,+että+rasismi+on+atavistinen+ilmiö,+joka+periytyy+ihmisen+historian+aamuhämäristä,+jolloin+pienet+eriheimoiset+esi-isämme+kulkivat+metsästäen+ja+keräilytaloudessa+paikasta+toisen+ja+taistelivat+reviireistä.+Vieras+joukko+oli+aina+vihollinen.+
Aikojen+kuluessa+olemme+oppineet+elämään+isoissa++joukoissa,+johon+kuuluu+samanoloiset+ja+samaa+kieltä+puhuvat.+Kuinka+monta+tuhatta+vuotta+on+mahtanut+mennä,+että+kansat+ovat+asuttaneet+omat+alueensa+ja+sopeutuneet+kanssakäymisiin+naapureittensa+kanssa.+
Eri+maanosissa+oli+eri+tyyppiset+asukkaat,+ja+kun+he+nyt+ovat+alkaneet+siirtyä+muihin+maihin+ja+levittäytyvät+ympäri+maailman,+on+edessä+taas+sopeutumisen+aika,+joka+ilmeisesti+vie+tuhansia+vuosia.
Mitä+nopeammin+ihmiskunta+alkaa+käsittää,+että+olemme+samaa+joukkoa+kaikki,+sen+nopeampaa+sopeutuminen+on.+Turha+vastakkain+asettuminen+ei+hyödytä.+Maailmassamme+on+ilmastonmuutos+ja+kansainvaellus,+joita+kumpaakaan+ei+mikään+pysäytä.
19.02.2022 13:53
Minustakin+häntä+on+vaikea+katsella.+Hänestä+saa+aina+kovin+ristiriitaisen+kuvan.+Juuri+siksi+olisin+halunnut+vähän+toisenlaista+haastattelua.+Harmistuin,+kun+se+vain+vatkasi+Natoa.
Ymmärrän+kyllä+Soinia,+kun+hän+teki+ratkaisunsa+ja+erosi+puolueesta.
19.02.2022 11:51
Minä+taistelen+puhelimeni+kanssa,+kun+sen+akku+pääsi+loppumaan.
30+vuotta+on+minulla+kännykkä+ollut,+ja+jokaiseen+vaihdokkaaseen+olen+saman+pin.koodin+asentanut.+Nyt+tämä+hyväkäs+sanoo,+että+se+on+väärä+ja+käski+hommata+PUK+koodin+että+saan+puhelimen+auki.+Miksi+se+nyt+suuttui,+en+ymmärrä.
Minä+olen+niin+himputin+tumpelo+näissä+uuden+elämän+kotkotuksissa,+että+ei+tarvita+paljon+mitään,+kun+olen+jumissa.+Johtuu+siitä,+että+kaikki+nämä+uutuudet+ovat+tulleet+käyttöön+sen+jälkeen,+kun+jäin+eläkkeelle,+ja+olen+yksin+ja+uunona+joutunut+opettelemaan.+
Masennuin+eilen,+kun+uutisissa+sanottiin,+että+Aarre+Elo+on+kuollut.++Kammottavaa,+että+vähitellen+koko+minun+sukupolveni+on+mennyt+menojaan,+ja+minä+vaan+itsekseni+täällä+haahuilen+ja+ihmettelen+maailman+menoa.
Lauantai+ja+Ykkösaamu.+Jussi+Halla-aho+on+Vaaherkummun+haastattelussa.+En+jaksanut+seurata.+Haluaisin+kyllä+kuunnella+H-A:n+näkemyksiä,+mutta+väsyin+Vaaherkummun+asenteeseen.+Joskus+hänen++haastattelunsa+ovat+olleet+hyvinkin+mielenkiintoisia,+mutta+nyt+juuttuivat+Natoon+ja+jaarittelemaan,+olisiko+pitänyt+ja+miksi+ei.+Ulkopolitiikassa+olisi++kyllä+paljon+enemmänkin+keskusteltavaa!+++-++Olen+alkanut+seurata++Alfan+ohjelmia.+Siellä+on+paljon+keskusteluohjelmia,+ja+hyvin+aikaa+varattu+niille.++Eilen+haastattelussa+oli+Timo+Soini.+Hän+on+ollut++aikoinaan+samassa+virassa+kuin+H-A.+nyt.+Oli+ohjelmissa+eroa!
19.02.2022 10:49
Mistä+oletat,+että+haluaisin+myydä+lapsia?+Minne?+Kuka+haluaa+ostaa+lapsia.+
Mistä+varastosta+haluat+lapsia+kaupata.
Käsittämättömiä+mielipiteitä+keskustelun+tukkeena.
19.02.2022 08:29
On+tyypillistä,+että+asennoidutaan+siten,+että+tulijoilla+on+niin+alhainen+ÄO+etteivät+opi+mitään+uutta.
Ulkomaalaisten+yhteisöjenkin+pitäisi+asennoitua+toisin.+Kaikkien+olisi+opetettava+tulijoille+"maassa-maan-tavalla"-asenteet,+eli+tasa-arvo,+naisrauha,+uskonnonvapaus,+jne.+Tulijoillakin+olisi+helpompi+olla.+Lasten+pitäisi+oppia+elämään+Suomen+lakien+ja+asetusten+mukaan,+jos+on+aikomus,+että+he+jäävät+maahan+loppuelämäkseen.
Kotonaan+ja+omissa+yhteisöissään+tulijoilla+olisi+mahdollisuus+seurata+omia+perinteitään+ja+uskoaan+ja+viettää+omia+kansallisia+juhlapäiviään,+eihän+siihen+kukaan+puuttuisi.+Niin+tekevät+juutalaiset+ja+tataarit,+jotka+ovat+jo+toista+sataa+eläneet+Suomessa+ja+pysyneet+silti+omina+etnisinä+ryhminään.
Suomalaiset+itsekin+syövät+kotipaikkakuntiensa+perinneruokia+ja+viettävät+oman+alueensa+juhlapäiviä.+Ei+sitä+kukaan+ihmettele+eikä+paheksu.
Suomalainen+valtaväestö+on+ilmeisesti+myös+hidasoppista.
18.02.2022 17:25
Eilen+kävin+kirjastossa+ja+olin+unohtanut+tämän+luettelon+kotiin.+
Niin+minulle+usein+käy,+kauppalistakin+oli+kyökin+pöydällä.
Otin+sitten+kaksi+Minna+Lindgrenin+kirjaa.+
Täytyy+muistaa+luettelo,+kun+menen+uudelleen.
Jonkun+niistä+muistin,+mutta+oli+pitkät+tilausjonot,+sen+voi+arvata+ilman+muuta.
18.02.2022 15:09
En+huomannut,+että+en+ollutkaan+kirjautunut.+Samalla+voinkin+korjata+kirjoitusvirheen:+po+"rikolliset",+ei+"rokolliset".
+Sori.
Mkr.
18.02.2022 14:42
On+jo+vuosia+sekoittunut+huono+käytös+ja+muukalaisvihamielisyys+toisiinsa.+Niitä+ei+enää+pystytä+erottamaan.+
Vierauden+pelko+on+aiheuttanut+monissa+suomalaisissa+hätäännystä+ja+herättänyt+taistelutahdon,+jota+ei+pysty+hallitsemaan.++Kielimuuri+on+yhtenä+syynä.+Laaja+joukko+suomalaisia+ei+puhu+kuin+äidinkieltään,+eivätkä+tulijatkaan+sen+koulutetuimpia+suinkaan+ole.
Koska+lainkuuliaisuus+estää+väkivallan+käytön,+omaa+asemaansa+pelkäävä+ihminen+ei+uskalla+muuta+kuin+huutaa+ja+solvata.
Jokainen+tulijan+tekemä+rikos+tuodaan+esiin+osoituksena+tulijoiden+pahansuopaisuudesta.+
Sanotaanhan,+että+yksi+mätä+omena+pilaa+koko+korillisen.+Koko+yhteisö+saa+rikollisen+leiman.
Viha+nostattaa+vihaa,+joten+tällä+menolla+hajoaa+yhteiskuntamme+kahteen+osaan,+meihin+ja+heihin,+ja+tilanne+pahenee+jatkuvasti.+Se+on+huomattu+monissa+maissa.+Tulijat+taistelevat+paikasta+uudessa+yhteisössä,+eikä+kaikilla+heilläkään+ole+taitoa+siihen.+Onnistumisia+ei+havaita.+Niitä+on+kuitenkin+paljon+enemmän+kuin+sivuraiteille+joutuneita.
Ristiriita+tulee+syvenemään.
18.02.2022 13:24
Kysyjä+pyysi+neuvoa+välimerkeistä.+Hän+oli+laatinut+melko+kömpelön+lauseen,+jonka+välimerkeistä+ei+ollut+varma.+Minä+olisin+pannut+pilkun+sanojen+"+iskun"+ja+"johon"+väliin.
Lauseen+sisällönhän+kirjoittaja+oli+itse+muodostanut.+Olisin+muutenkin+muotoilkut+lauseen+toisin,+mutta+sitähän+hän+ei+kysynyt.
18.02.2022 13:06
33 / 85