Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+se+selvisi.+Kysymyksessä+on+kännykän+vastaaja,+jonka+joku+vuosia+sitten+oli+yrittänyt+asentaa+perheen+vanhaan+kännykkään.+Ei+ole+oikein+osannut,+mutta+nauhalle+on+jäänyt+tämä+yritys.++-++Jotkut+kaapelit+ovat+tosiaan+nyt+menneet+sotkuun,+niin+että+tämä+sanaton+viesti+on+alkanut+kuulua+lankapuhelimesta,+jos+känny+on+kiinni.
Kännystä+se+ei+kuulu!
Pyysin+hartaasti,+että+ao.+ihmiset+heittäisivät+kännykän+roskiin+ja+ostaisivat+uuden.+
Minun+stressinikin+vähenisi.
26.12.2021 18:19
Älä+karsinoi.+Kyllä+se+on+niin,+että+kun+osallistuu+jonkun+määrätyn+henkilön+aloittamaan+tai+jatkamaan+ketjuun,+tulee+joka+tapauksessa+haukutuksi,+on+sitten+mitä+mieltä+tahansa.
Mitään+sanontaa+ei+unohdeta,+Jos+on+vuosia+sitten+keksinyt+jonkun+nasevan+nimityksen,+niin+uskoo,+että+se+sama+vitsikäs+huulenheitto+naurattaa+vielä+83.+kerrallakin.
Ja+kysyt,+moniko+on+kiinnostunut+"keskustelemaan",+niin+voit+itsekin+todeta,+että+moni.
26.12.2021 18:10
Joillakin+on+kierreportaat+traumana.+Sen+niminen+elokuvakin+oli+muuten+joskus+vuosikymmenet+sitten,+Ingrid+Bergman+muistaakseni+pääosassa.+Vai+oliko+se+kuitenkin+"Kaasuvalo"?+Joku+kumminkin.+Eikun+se+taisi+olla+"Takaikkuna".+James+Stewart+pääosassa,+ja+Grace+Kelly.
Ei+täällä+niin+tarkkaa+tietoa+tarvitse+osoittaa.+
Ikäihminen+voi+olla+turvallisesti+hajamielinen.
26.12.2021 14:43
Sikojen?
Ei+pidä+olla+noin+alemmuudentuntoinen+sentään.+Kyllä+sinäkin+joskus+hyviäkin+kirjoituksia+olet+varmasti+kirjoittanut.+Helmiä!
Ei+täältä+kenenkään+pois+tarvitse+lähteä,+vaikka+osallistuisi+myös+johonkin+toiseen+ketjuun.+
Mahtuuhan+maailmaan.
26.12.2021 14:31
Mitä+salaamista+omassa+nimessä+on?+Etsintäkuulutus+päällä?
Faceen+voi+rekisteröityä++keksitylläkin+nimellä,+kuten+tuo+Heaven+Heart+on+tehnyt.
Valokuvan+kohdalle+voi+panna+vaikka+sydämen+kuvan.+Eihän+se+kiellettyä+ole.
26.12.2021 11:13
Joulurauha+ja+keskinäinen+hyvä+tahto+ovat+näköjään+aaton+vieton++jälkeen+puhjennut+kukkaansa+palstalla.
26.12.2021 11:02
Arvaa+kysyinkö.
Ei+ollut+soinut.+Kun+hän+oli+luonani+soitimme+yhdessä+hänen+numeroonsa+ja+sama++tapahtui.+Luuri+nostettiin+ja+sitten+suljettiin+korvaan.+Kotona+ei+ollut+ketään.
25.12.2021 14:09
Minun+perheessäni+on+yksi+huoleton+veikko,+joka+ei+koronaa+ole+pelännyt.+Ei+ole+"ehtinyt"+ottaa+rokotusta,+ja+eihän+hän+tartuntaa+mistään+saa,+kun+ei+käy+kuin+töissä+ja+hengailee+kavereitten+kanssa.+Älkää+nyt+huolehtiko!
Nyt+sitten+piti+tulla+tänne+jouluruualle,+niin+soitti+aamulla,+että+flunssa+iski,+on+kuumetta+ja+muuta.+En+sanonut+MITÄ+MINÄ+SANOIN.
Toivotaan,+että+se+on+kausiflunssa.+Oudon+äkkiä+se+kuitenkin+iski+vielä++eilen++hyvävointiseen+ihmiseen.+
Minua++ei+flunssa+iske+hetkessä+kuumeeseen+ja+sänkyyn,+vaan+minulle+tulee+aluksi+kurkkukipua+ja+nuhaa,+joka+vähitellen+muuttuu+räkätaudiksi+ja+yskäksi.+En+halua+tartuntaa,+vaikka+onkin+ne+rokotukset,+sillä+tavallinenkin+flunssa+pakottaa+minut+nukkumaan+nojatuolissa,+koska+en+pysty+olemaan+yskän+vuoksi+vaakasuorassa.+Kerran+jouduin+antibioottikuurillekin+alkavan+keuhkokuumeen+varalta.+
Onneksi+potilaskin+ymmärsi+peruuttaa+tulonsa.+
Nyt+on+sitten+meikäläisen+sydän+syrjällään!
25.12.2021 11:26
Makriina+ei+yhdy+pelottelijoihin,+eikä+suinkaan+estä+kotitestien+käyttämistä,+
Mikään+myönteinen+ajatusmalli+ei+tunnu+tuovan+hyvää+mieltä.
En+kuitenkaan+suosi+pelottelemista.+Stressi+ei+paranna+mielialaa.
Rauhallista+Joulumieltä,+
tv+Mkr,
24.12.2021 11:11
Pahimmassa+vaarassa+kuitenkin+ovat+kokonaan+rokottamattomat,+
Lähipiirissäni+on+3+sairastunutta,+joilla+kaikilla+on+2+rokotusta+otettuna.+Oireet+ovat+lieviä,+myös+hänellä,+joka+on+kaksi+viime+vuotta+sairastanut,+joutunut+jo+kaksi+kertaa+leikkaukseen+ja+on+monin+tavoin+huonossa+hapessa.+Kun+hänen+sairaslomansa+viimeksi+päättyi,+jylläsi+virus+työpaikalla,+ja+hän+sai+heti+tartunnan.+
Ymmärrän+kyllä,+että+pelko+on+lähellä,++varsinkin+jos+joku+tuttava+on+taudin+saanut.+Kahden+rokotuksen+saaneilla+ei+ole+niin+suurta+huolta,+.+Varovaisuus+on+paikallaan+varmasti+kaikilla.
On+tietenkin+jokaisen+oma+asia,+ottaako+mieluummin+kivuttoman+rokotuspiikin,+vai+ostaako+kalliita+rahalla+kotitestejä+ja+työntää+pumpulipuikon+sieraimeensa.+Virus+vaanii+kaikkialla,+mutta+rokotus+auttaa.++Olen+huomannut,+että+usein+kaupassa+olen+ainoa,+joka+pysähtyy+käsidesin+äärelle.+Suositukset+ohitetaan,+eivät+ne+mielessä+pysy.
24.12.2021 10:16
Siitä+pääsylipusta+on+nyt+luovuttu,+joten+tasa-arvoisuus+vallitkoon.
Rokotepakkoa+ei+ole,+ja+kuten+kirjoittaja+kuvaa,+rokottamattoman+tulee+noudattaa+kaikkia+varo-ohjeita,+joihin+koko+kansa+opetettiin+pandemian+alussa.
Rokotukset+ovat+antaneet+enemmän+liikkumavapautta,+mutta+rokottamattomien+tulee+noudattaa+edelleen+kireitä+eristäytymisohjeita.+Hehän+ovat+nyt+vaaravyöhykkeessä+ja+voivat+saada+tartunnan+missä+tahansa.
Rokottamattomat+ovat+suuremmassa+vaarassa+nyt,+sillä+rokotetut+voivat+kantaa+virusta+mukanaan,+vaikka+eivät+itse+sairastu.+Uusi+variantti+tarttuu+monin+kerroin+helpommin+kuin+se+ensimmäinen.
Rokotustilanne+jakaa+kansan+kahtia.
24.12.2021 06:10
Kesken+unien+heräsin+ja+kun+ei+nukkuminen+enää+sujunut,+avasin+koneen+ja+luin+tämän+Rituliinin+ketjun.+Oliko+Rituliinilla+masennuskausi,+kovin+alavireisiä+viestejä!+
Kuka+ja+miksi+ketjun+on+nostanut+esiin.+Kaikki+mielipiteet+ovat+viime+vuodelta.
Toivottavasti+sinulla+on+parempi+mieli,+ama.+Kerroit+taannoin,+että+olit+luopunut+rantatilastasi.+Ovatko+päiväsi+vähemmän+kiireisiä+siellä+uudessa+asuinpaikassasi.?
Joulurauhaa+sinulle.+Voi+hyvin.
24.12.2021 05:59
Joulurauhaa+ihan+kaikille.+
Meinasin+tuossa+seurata+Ava:lta+Marple-filmiä,+mutta+sitten+havahduin+huomaamaan,+että+murhat+ovat+nyt+lakanneet+kiinnostamasta.+Olisi+kaksi+tuntia+pitänyt+seurata+juonen+kehittelyä,++mutta+eipä+innostanut+yhtään.
Katsoin+Mikko+Alatalon+ohjelmaa+elämänsä+kulusta.+Paljon+on+poika+saanut+aikaan,+ihan+valaiseva+ohjelma.
Aikaisemmin+illalla+tuli+dokkari+siitä+ajasta,+jolloin+Suomi+liittyi+EU:hun.+Jos+ette+sitä+seuranneet,+niin+kannattaa+katsoa+Areenasta.+Suosittelen.
Tänään+oli+lauhempi+päivä,+mikä+oli+mukava+asia+kaupoissa+kävijöille.+Ostin+kassin+täyteen+vaikka+sun+mitä,+ja+sitten+kassa+huomasi+lihaliemikuutiot+kärryni+pohjalla.+Olivat+sinne+jääneet+ja+maksamatta.+Perässä+tuleva+herrasmies+sanoi+kassalle,+että+ottakoon+hinnan+tuossa+välissä+rouvalle,+minä+maksan.+Sanoin+häkeltyneenä,+että+enhän+minä+nyt+sellaiseen+voi+suostua,+mutta+hän+sanoi+,+että+hyvää+joulua+vaan,++ei+pysäytetä+tätä+kassajonoa+tuollaisen+takia.+Niinpä+kiitin+ja+olin+tyytyväinen.+Nykypäivän+ihmisellä+ei+ole+kukkarossa+sen+vertaa+rahaa,+että+pystyisi+äkkiä+maksamaan+parin+kolikon+kokoista+maksua,+korttiahan+minä+ainakin+vingutan+aina.
Jos+ottomatista+olen+rahaa+nostanut,+niin+eihän+se+kolikoita+lisää.
Nii++että+joulumieltä+kohtaa+yllättäen.
Hyvää+yötä+ja+kauniita+unia.++:))
23.12.2021 23:17
Kiitos+ja+ylistys,+on+luotu+eläkejärjestelmä,+joka+sallii+ihmisen+elää+omillaan+ja+itsenäisesti+koko+elämänsä+ajan.+
Syytinkijärjestelmä+saattoi+olla+vanhuksen+kannalta+alistava+ja+kurja.
Kukapa+vanhuksen+puolia+olisi+pitänyt,+jos+sovituista+ehdoista+ei+kiinni+pidetty+ja+tuottamattomien+vanhusten+kuolemaa+vain+odotettiin.+Pelkkä+taakkahan+he+talolle+olivat.
Vanha+hokemahan+on,+että+yksi+äiti+pystyy+huolehtimaan+10+lapsesta,+mutta+10+lasta+eivät+pysty+huolehtimaan+yhdestä+äidistä.
23.12.2021 08:31
Vastasin+anonyymille+klo+8:13.
Hän+huomauttaa,+että+kun+hankkii+koronan+ja+sairastaa+sen,+niin+on+kaikki+hyvin.
"Ei+hassumpaa."
Sairaus+antaa+puolen+vuoden+immuniteetin.+Sitten+on+otettava+rokotus.
22.12.2021 13:45
Immuniteetti+kestää+puoli+vuotta.+
Ei+hassumpaa,+vai+mitä?
Sitten+taas+uusi+kierros.
22.12.2021 13:22
Minä+olen+elänyt+koko+elämäni+ilman+perunalaatikkoa.+Se+on+varmaan+hämäläinen+ruokalaji,+olen+niin+ymmärtänyt.+Taitava+talousihminen+eli+anoppini+oli+karjalainen,+ja+hän+osasi+lanttulaatikon+teon+hyvin.+Hänen+ohjeillaan+minäkin+sitä+tein+varmaan+puoli+vuosisataa,+mutta+ei+oma+perheeni,+eikä+anopin+perhe+perunalaatikkoa+tuntenut.
Kiinnostavaa,+että+jouluruuat+ovat+monissa+perheisä+periteiset,+lapsuudesta+tutut.+Minun+kotonani+tehtiin+aina+sillisalaatti,+ja+sillä+olen+omat+joulunikin+aloittanut+aikaisempina+vuosina.+Nyt+en+enää+ryhdy+siihen+puuhaan.+Liian+suuritöistä+pienelle+porukalle.++Sitä+jäi+aina+yli,+eikä+se+ole+sitten+enää+maukasta.
Mieheni+ja+minä+söimme+aina+yhden+lipeäkala-aterian+takavuosina.+Lieneekö+sitä+nykyiin+myynnissä?+Nyt+yksin+jäätyäni+ei+ole+tullut+enää+ostettua.+Kyllä+se+oli+ihan+maukasta,+mutta+jostain+syystä+ei+tämän+päivän+kansalaiset+siitä+tykkää.++"Ei+se+kala+mittää,+mutta+se+soosi".+sanoi+joku.
Lapsuudessanii+lipeäkala+oli+pöydässä+ennen+kinkkutarjoilua.+Se+oli+ns.+kapakalaa,+joka+oli+ostettu+kuivana+korppuna.+joka+sitten+pehmitettiin+ulkoportailla+pesuvadissa,+veden+ja+lumen+sekoituksella.
Skillanilla+on+ollut+merkkipäivä,+huomaan+noista+muista+kirjoituksista.+Paljon+onnea+minultakin.
22.12.2021 13:09
Kuvaamasi+pikkupaikkakunta+on+eri+asia+kuin+isommat+paikkakunnat,+joissa+tauti+leviää+väkisinkin+busseissa+ja+kauppakeskuksissa.+Monet+välttelevät+rokotuksia+kuitenkin+hyvin+omituisilla+syillä,+mm.+salaliittoteorioilla+tai+uskonnolla.+Osa+vaan+siksi+ettei+viitsi+ja+haluaa+uhmata+yleisiä+ohjeita.
Kyllä+pidän+sitä+törkeänä+ja+piittaamattomana+asenteena.+Heidän+tulisi+linnoittautua+ovien+taakse+ja+pysyä+siellä.+
Heidän+vuokseen+monet+sairaalat+ovat+pulassa.+80%+tehohoidon+potilaista+on+rokottamattomia,+ja+ne+loput+perussairauksista+kärsiviä+rokotettuja,+joille+korona+on+aiheuttanut+keuhkovaurion.
Minä+asun+aikuisen+lapseni+kanssa+yhdessä,+mutta+jaamme+menot+puoliksi.
22.12.2021 12:26
Yhä+vielä+on+rokottamattomia+välinpitämättömiä,+jotka+ajattelevat,+että+korona+on+flunssa+siinä+kuin+muutkin+syysflunssat.
Monille+onkin,+mutta+ei+sitä+tarvitsisi+ehdoin+tahdoin+hankkia+ja+sitten+levittää..
Vaikka+itse+selviäisikin+vähällä,+ei+voi+tietää,+kehen+on+taudin+tartuttanut,+ja+ne+toiset+saattavat+menettää+monta+elinvuottaan,+kun+heille+tauti+iskeekin+kovalla+voimalla.
Ottaako+rokottamaton+sen+omalletunnolleen?
Rokottamaton+uhoaja+on+törkeä+ja+muista+piittaamaton.
22.12.2021 11:30
Heräsin+taas+kukonlaulun+aikaan.+Eihän+se+muuten+mitään,+mutta+olen+koko+aamun+kumminkin+vetämättömissä,+kun+väsymys+jää+päälle.+Toljottelin+aamuteeveetä+ja+join+kahvia.
Kolme+keskustelijaa+tulivat+juontajan+vieraiksi+ja+he+alkoivat+puhua+asteroidin+törmäyksestä+vuosimiljoonia+sitten.+Se+oli+valtava+asteroidi,+joka+teki+valtavan+kuopan,+olikohan+se+peräti+35+km,+ponnahti+uudelleen+ylös+ja+toi+tullessaan+maan+syvyyksistä+kiviä+ja+muuta+roinaa,+joka+singahti+taivaan+korkeuksiin.+Eivät+sanoneet,+mihin+asteroidi+joutui,+kertoivat+vain,+että+maan+kuoren+sisältä+singahti+valtava+määrä+kiviä+ja+muuta+poroa,+joka+taivaan+korkeuksissa+paloi+ja+muuttui+lasihelmiksi,+jotka+sitten+satoivat+maahan+rakeiden+tavoin.+
Koko+pallo+oli+räjähdyksen+voimasta+tulessa,+ja+miltei+koko+eläinkunta+tuhoutui.+Aamu-unisena+en+oikein+tajunnut+mitä+innostuneet+osallistujat+kertoilivat,+mutta+sain+sen+käsityksen,+että+hengissä+säilyneet+olennot+olivat+alle+20-kiloisia.++
Siinä+meni+dinosaurukset+viimeistä+myöten,+vaikka+olivat+olleet+maailman+valtiaita160+milj.vuotta.+
Nämä+aikamäärät+ovat+ylivoimaisia+tajuta.+Kuinka+kauan+sitten+kesti,+että+ihmiskunta+alkoi+asuttaa+maapalloamme.+Parista+kymmenestä+kilosta+tähän+painoon+kesti+varmaan+aika+monta+vuosimiljoonaa.+Pitää+ruveta+tutkimaan+netistä.
No+täällä+nyt+kumminkin+ollaan+ja+joulua+kohta+taas+vietetään.++
Voimia+itsekullekin!
22.12.2021 10:30
46 / 85