Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+kunnioitan+suuresti+ammattimiehiä,+jotka+pystyvät+lukemaan+työhönsä+liittyvät+piirustukset+ja+tekemään+työnsä+niiden+mukaan.+Ihan+varmasti+he+osaavat+myös+lukea+ohjekirjoja.+Uskon,+että+he+myös+pystyvät+tekemään+kirjalliset+raportit+tarvittaessa,+ja+niissä+on+enemmän+kuin+5+riviä,+ammattikieltä.
En+nyt+käsitä,+mitä+äänestys+tähän+aiheeseen+liittyy,+mutta+numerot+tuntevina+ammattimies+osaa+äänestää.+Huoli+pois!
Outo+ajatus,+että+ammattimiehet+eivät+lukisi+kaunokirjallisuutta.+Väinö+Linna+oli+rakennusmies,+joka+ihan+kirjoitti+kirjoja.
Mauno+Koivisto+oli+satamatyömies,+ja+kuinkas+sitten+kävikään!
05.11.2021 14:11
Masentunut+päivä+kirkastui+ja+alkoi+naurattaa,+kun+luin,+että+yksinäisellä+on+sentään+jokunen+sokeritoukka+seuranaan.++-+++Kaikilla+ei+niitäkään.+
Minulla+on+välillä+banaanikärpäsiä,+kun+olen+unohtanut+omenan+tiskipöydälle+päiväksi,+pariksi.
Ihana+ajatus+sentään,+ettei+aivan+yksin+tarvitse+olla!
Mukavaa+päivänjatkoa+sinulle,+Ano+17:15.
05.11.2021 13:09
Kiitos!+Onpas+mukavan+värikäs.+Pitää+varmaan+ilmoittaa+pituus,+jos+teen+tilauksen,+kun+se+165+cm+on+mulle+liikaa!
05.11.2021 12:57
Suojatien+eteen+kyllä+pysähdytään+näinä+päivinä.+Annetaan+hyvää+tilaa.++Olen+oppinut+kurkistamaan+auton+suojasta+ensin+vasemmalle+ennen+kuin+jatkan+matkaa+tie+yli.+Se+on+monta+kertaa+pelastanut+tilanteen
Mutta+se+juokseva+lapsi!
Monta+kertaa+olen+sanonut,+että+lapsi+on+hyvin+kasvatettu,+kun+tietää+pöytätavat+ja+osaa+ylittää+suojatien+oikein.+Muu+oppi+tulee+itsestään.
Eilen+hiippailin++kadulla,+joka+oli+märkien+vaahteranlehtien+peitossa.+Oli+kuin+olisin+liukkaalla+jäällä+luistellut.
05.11.2021 08:49
Kiitos,+kuvittelin,+että+voisin+itse+tehdä+puodissa+ostoksen,+Mutta+mentävä+verkkoon!
Postilaatikkooni+ei+paketti+mahdu,+täytyy+mennä+kauas+postiin,+eikä+mulla+ole+kävelykeppiä.+Voih!
05.11.2021 08:34
Olen+aina+lapsen+puolella,+sillä+heillä+ei+ole+rahaa,+valtaa+,+eikä+äänioikeutta,+Heidän+tarpeensa+ovat+aina+kakkossijalla.+Ehkä+jo+näinä+päivinä+yritetään+tukea+lasta,+jonka+vanhemmat+eroavat+tai+kuolevat,+mutta+omasta+lapsuudestani+tiedän,+että+vastaavissa+asioissa+tuolloin+lapsille+sanottiin+ankarasti,+että+aikuiset+ovat+näin+päättäneet,+ja+sinulla+on+kaikki+hyvin,+sinulla+on+yhä+koti+ja+ruokaa,+on+väärin+äiti/isää/mummua/setää/tätiä+kohtaan++tuolla+tavalla+itkeä+ja+murehtia,+olepas+nyt+reipas+vaan.
Ja+miten+ne+lapset+selviävät,+jotka+joutuvat+"uusperheeseen"+vanhempien+vaihtaessa+kumppania,+ja+kummankin+lapset+joutuvat+sisarpuoliksi+uusiin+olosuhteisiin.
Tietenkin+onnistuneita+muutoksia+voi+olla,+jopa+lapsen+omankin+toiveiden+mukaisesti,+mutta+lapsi+on+lojaali+vanhemmilleen,+huonoistakin+tilanteista+lapselle+voi+jäädä+haikeus+menneeseen+ja+omiin+vanhempiin.+Sen+voi+huomata+vaikkapa+tv:n+ohjelmista,+joissa+etsitään+kadonneita+perheenjäseniä.
04.11.2021 14:32
Minulle+on+jäänyt+haaveksi+se+sininen+kävelykeppi,+jonka+varsi+on+maalattu+täyteen+kukkia.+Kyllä+niitä+jossain+myydään!+Jos+kerran+joudun+apuvälineeseen+turvautumaan,+haluan+edes+tykätä+siitä!
Terkkarin+kävelykepin+hukkaisin+varmasti+viikossa,+samalla+tavalla+kuin+kaikki+sateenvarjonikin+aina.
Hajamielinen+minä.
Tokmannin+palvelu+on+mitä+on,+kyllähän+sen+tietää.+Halpis.
Ostin+sieltä+samalla+led-hautakynttilät.+Kysyin,+onko+niihin+täällä+pattereita.+Se+kassatoimihenkilö+ravisti+yhden+kynttilän+auki+ja+sanoi,+että+tuohon+pannaan+patteri.+Kysyin,+myyttekö+täällä,+hän+iski+summan+kassaan+ja+otti+hinnan+kynttilöistä.+Ei+hänen+asiansa+ilmeisesti+ole+myyjän+työ.
04.11.2021 12:36
Liioittelu+tietenkin+on+sallittu+missä+tahansa,+mm.+tällä+palstalla.+
Toppuuttelisin+kuitenkin+arviota,+että+kielitiede+on+pantu+uusiksi,+jos+se+perustuu+kirjoitukseeni+virolaisesta+henkilöstä,+joka+lausui+oman+mielipiteensä+unkarin+ja+viron+kielistä.+
Vaikka+hän+olikin+näiden+kielien+tulkki,+oli+hänen+mielipiteensä+oma+ja+yksityinen,+eikä+hän+suinkaan+ilmoittanut+olevansa+kielitieteilijä.
04.11.2021 11:38
Minua+eilen+harmitti,+kun+menin+Tokmannille+ostamaan+kävelykeppiä.+Iso+myymälä,+eikä+myyjää+missään.+Kassatoimihenkilö+oli+maahanmuuttajanuorukainen,+joka+ei+varmaankaan+edes+tiennyt,+mikä+on+kävelykeppi,+kun+sitä+kysyin.+Eieieiei,+sellaisia+ei+ole+myynnissä.
Minkäs+tein!+Kotiin+tyhjin+toimin.
Kotona+katsoin+netistä+uudelleen,+ajattelin,+että+ehkä+olen+erehtynyt.+No+en.+Uusin+voimin+ensi+viikolla!
Saanhan+minä+kai+kepin+terv.keskuksestakin,+mutta+kun+haluaisin+nätin+ja+värillisen,+sellaisia+on!+Oman.+
Maahanmuuttajista+tuli+mieleeni+pari+päivää+sitten+huvittava+juttu.+Ismo+Leikola,+sillä+stadupkoomikolla+on+yksi+esitys,+jossa+hän+miettii+suomen+kielen+yleisintä+sanontaa+"noniin".+Hänellä+on+siihen+kymmeniä+eri+tilanteita.+Jokainen+sanaa+käyttää.
No+niin,++minä+odottelin+bussipysäkillä,+jolla+seisoi+kaksi+mustanmustaa+kuskia,+jotka+vaihtoivat+siinä+vuoroa.+Juttelivat+suomeksi,+ja+lopuksi+toinen+sanoi;+"Nonnih,+täytyy+tästä+lähteä!"
Kyllä+Ismo+on+niin+oikeassa.
04.11.2021 11:12
Onneksi+olkoon,+olet+löytänyt+rentoutuksen+avaimen.+Moni+kauhistuu,+että+se+on+avannosta+haettava,+mutta+et+ole+ensimmäinen,+joka+kertoo+avantouinnin+rentouttavasti+mahdista.
Virkistyneenä+innostuu+harrastuksista+ja+taiteesta.++:)++Tsemppiä.
04.11.2021 11:00
"Laatuaika"+on+muotisana,+jota+ei+näinä+päivinä+viljellä+siinä+määrin,+kuin+sen+keksimisen+aikoina.+Onneksi.
Kun+perheet+hajosivat,+lapset+siirrettiin+päiväkoteihin+ja+tarhoihin,+avioeroissa+toinen+vanhemmista+katosi+viikoiksi+lasten+elämästä,+tuli+muotiin+julistaa,+että+ei+se+määrä,+vaan+se+laatu.+
Lapsi+sai+kaiken+tarvitsemansa+huolenpidon+ja+rakkauden+pätkissä,+sillä+vanhemmat+julistivat+viettävänsä+laatuaikaan+lasten+kanssa.+Laatuaika+sitten+sisälsi+justiin+sen,+mitä+vanhemmat+tekivät,+joku+huolehti+lapsesta+kotona,+joku+vei+jalkapallomatsiin,+joku+mummolaan.+
Lapselle+kaivatun+vanhemman+tapaaminen+ja+hänen+seurassaan+olo+on+aina+lapsen+laatuaikaa.+Kuinka+paljon+lapsi++joutuu+kaipaamaan+ja+pettymään,+kun+vanhemmalla+onkin+kiire+ja+hän+vie++vuorolapsensa+mummolaan+hoitoon,+eikä+ehkämalta+pysyä+selvänä+sinä+aikana,+kun+lapsi+hänen+hoivissaan+on.,+Monelle+lapselle+"laatuaika"+on+ollut+laadultaan+ala-arvoista.
Lapsen+ehdoton+kiintymys++ja+rakkaus+nitistetään+melko+varhaisessa+vaiheessa.+Lasen+"pitää+oppia",+että+vanhemmat+tulevat+ja+menevät,+lapsen+on+opittava+jäämään+hoitoon+vieraille.+Hänelle+ei+järjestykään+luvatut+asiat,+"pitää+oppia+pettymään",+Toiveita+ei+toteuteta,+Viisas+lapsi+oppii+nitistämään+tunteensa+ja+ymmärtää,+ettei+ole+kovinkaan+tärkeä+tässä+maailmassa.+Siitä+selviää,+kun+noudattaa+sääntöjä+ja+pitää+mölyt+mahassaan.
"Laatuaikaan"+luottavat+vanhemmat+ovat+puolestaan+tyytyväiset,+kun+lapsi+on+niin+sopeutuvainen+ja+ymmärtää+tilanteet.+He+tuntevat+onnistuneensa+kasvatuksessaan.
04.11.2021 09:20
Nyt+ovat+kaikki+liedet+mustapintaisia.+Jokainen+vesitippa+jää+näkyviin+kiiltävälle+pinnalle.+Pysyypä+liesi+puhtaana,+kun+sitä+pyyhitään+monta+kertaa+päivässä.+
Tyylikästä+tai+ei,+niin+täysin+musta+keittiö+ei+minusta+ole+houkutteleva.+Tälläkin+hetkellä+ilta+pimenee+jo+klo+16+maissa.+ja+mustat+seinät+syövät+valon,+niin+että+lamppuja+tarvitaan+paljon,+ja+ajattelen,+että+taskulampulla+on+valaista+kaapistojen+hyllyt,+kun+niistä+tarvikkeita+etsii.
Makuasioitahan+ne+ovat,+joten+en+nyt+tätä+enempää+päivittele.
03.11.2021 18:21
Hei,+terveisiä+elävistä+kuvista.
Olen+minäkin+sen+kirjan+lukenut,+mutta+kovin+kauan+sitten,+niin+että+en+oikein+voi+vertailla.
Filmiä+suosittelen.+Siinä+ei+kovin+kummoista+juonta+ole,+kun+muutamat+ihmiset+hytissä+matkustavat,+mutta+hyvin+kerronta+pysyy+kasassa.
Luin+jostakin,+että+filmiryhmä+oli+vuokrannut+junan,+jota+ajattivat+sitten+joillakin+sivuraiteilla,+niin+että+aitous+tulee+hyvin+esiin+junan+kolkkeessa+ja+liikkuvissa+maisemissa.+Talviset+kohtaukset+junan+ulkopuolelta+olivat+aidosti+lumisissa+maisemissa,+kylmä+ja+viima+kyllä+näkyi.+Näyttelijät+ovat+minulle+tuntemattomat.
Kannattaa+kyllä+käydä+katsomassa.+Päivänäytökseen+ainakin+sai+ihan+hyvin+lippuja+suoraan+tiskiltä.
03.11.2021 17:58
Huomentapäivää+kaikille.
Mukava+aamu,+sää+hiukan+tuhruinen,+mutta+mukavasti+päivä+on+lähtenyt+käyntiin+näin+sisätiloissa.
Vietän+tänään+pienoista+merkkipäivää,+sillä+tänään+on+65+v.+siitä+päivästä,+jolloin+astelin+alttarille+Kuulan+häämarssin+tahdissa,+Kumppani+ei+ole+enää+päivää+juhlistamassa,+ja+niin+lähdenkin+veljen+kanssa+vähän+kaupungille+ja+menemme+elokuviin+katsomaan+Hytti+kuutosta.+
Kyllä+se+juhlasta+käy.
Nyt+on+vain+varottava+kävelemästä+liian+pitkää+matkaa,+että+suonenveto+ei+taas+yöllä+yllätä.
KK+aikoo+talviuimariksi.+Kuulemma+veteen+pulahtaminen+on+talvisaikaan+helpompaa+kuin+kesällä,+kun+vesi+on+ilmaa+lämpimämpi.+Mitä+kovempi+pakkanen,+sitä+lämpimämmältä+vesi+tuntuu.+En+tiedä,+lieneekö+totta.+KK+kertokoon+keväällä!!
Hyvää+päivänjatkoa.
03.11.2021 11:09
Musta+on+muotiväri.+En+haluaisi+mustapintaista+keittiötä,+joka+vesitippa+näkyy+mustalla+pinnalla.+Saisi+olla+riepu+kädessä+koko+ajan.++Tämän+päivän+kilpailijoilla+ei+ollut+ikkunaverhoja+eikä+muitakaan+kaihtimia,+vaikka+ikkunat+olivat+katosta+lattiaan+ja+naapuritalon+ikkunat+näkyivät+olohuoneeseen.+Jokaisen+talon+pääväri+oli+musta.
Suomalainen+melankolia.
02.11.2021 23:56
.+.+.+ja+mennään+viikonlopuksi+maalle,+ja+nukutaan+mökissä.+Sillä+aikaa+itsekulkeva+imuri+siivoaa+kaupungissa.
02.11.2021 16:08
Jotenkin+minusta+se+pysäyttäminen+on+järkevämpi+ilmaisu.+Ymmärrän+niin,+että+ilmaston+lämpeneminen+tahdotaan+pysäyttää+ja+säilyttää+se+alle+2+asteessa.+
Samaa+asiaa+varmaan+kuitenkin+kannatamme.
02.11.2021 15:24
Välillä+sitä+ihmettelee,+kuinka+epäjohdonmukainen+tämä+maailma+onkaan.+
Vuosia+tähän+on+pyritty.
Työttömyys+lisääntyy,+YT-neuvottelut+yleistyvät,+tuotantolaitoksia+lopetetaan+tai+toiminta+siirtyy+ulkomaille.+Kouluja+lopetetaan+oppilaitten+vähentyessä.+
Ihmisille+korostetaan,+että+ollaan+tultu+siihen+pisteeseen,+että+on+oltava+useampi+ammattitutkinto.+Englannin+kieli+alkaa+olla+työkielenä+monissa+firmoissa.+Ulkomailta+toivotaan+lisää+työntekijöitä.+
Asuntojen+hinnat+karkaavat+käsistä.+Vuokra-asunnot+ovat+kalliita.+Sotea+ei+saada+ikinä.+Jne.+jne.
Ja+sitten+voivotellaan,+että+syntyvyys+laskee.+Tulevina+vuosina+yhä+kiihtyvällä+vauhdilla.+Nyt+on+syntyvyys+yhtä+matalalla+kuin+1800-luvun+nälkävuosina.
No+mitä?
Eikö+se+olekaan+ollut+yhteiskunnan+tavoite?+Tähänhän+on+vuosia+pyritty.++Kuka+enää+haluaisi+lapsia+ainaiseen+työpaikan+menettämisen+pelkoon,+asuntovelan+lyhentämiseen,++uuden+ammatin+hankkimiseen,+kilpailuun+kymmenien+hakijoiden+kanssa+yhdestä+työpaikasta.
Ei+nyt+pitäisi+valittaa!+Tähän+on+tultu.
02.11.2021 14:57
"Kieli+rikasta".+Jaaha.
Jospa+nyt+ikitäti+tässä+saisi+kimmastua,+niin+kerronpa,+että+eilen+isossa+kaupassa+ulko-ovelta+singahti+3+nykynuorta+,+joita+otti+aivoon.+Ei+selvinnyt+mistä+oli+kysymys,+koska+koko+myymälälle+julistettiin+Vttu,+stana+tahdissa+marssien.+Ohi+kulkiessani+havaitsin,+että+nuoria+neitojahan+siinä,+kolme+kaunotarta.
Minä+en+sanoisi,+että+kieli+kovin+on+rikastunut,+muuta+puhetta+heistä+ei+lähtenyt.
Ja+ihan+vakaumuksella+sanon,+että+minun+nuoruudessani+ei+tuollaisia+sanoja+käytetty.
02.11.2021 14:10
Seuraan+parhaillaan+käytävää+ilmastokonferenssia+Glasgowssa.+Tarkoitus+on+sopia,+miten+hiilineutraalius+saadaan+aikaan,++ja+jos+siihen+todella+sitoutuvat+kaikki,+on+ilmastonmuutos+vielä+mahdollista+pysäyttää.+
Tänään+puhuu+Niinistö+metsien+suojelemisesta.+
Greta-tyttönen+tuntuu+olevan+kiivaassa+vedossa.+Näin+uutisissa.++Ruotsissa+varmaan+seurataan+tiukasti+hänen+toimiaan.+
En+halua+keskustella+elokapinasta,+jos+me+näemme+sen+toiminnan+niin+eri+tavalla.+Luultavasti+olen+erehtynyt+sen+tavoitteista.++Luetaan+mieluummin+heidän+nettikirjoituksiaan,+sieltä+se+tieto+löytyy.
02.11.2021 13:07
58 / 85