Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+täällä+joku,+joka+etsii+peukutteluista+tukea+mielipiteilleen?+Kuten+sanoin,+en+seuraa.+
Korostan,+että+en+syyttele+anoja,+kun+päivittelen+yhden+lauseen+heittoja.+Minä+vain+päivittelen+siis+yhden++lauseen+heittoja!+Minä+en+katso,+että+yhden+lauseen+heitot+ovat+keskustelua.
Mutta+jätän+aiheen+käsittelyn+tähän.+Peukun+kanssa+tai+ilman.+:))
Voit+muuten+ruveta+peukuttamaan,+kun+rekisteröidyt,+vaikka+jatkaisitkin+anona+kirjoittelua.+
Mietipä+sitä.+Ehkä+jotkut+ovat+siten+asian+ratkaisseet.
05.08.2022 10:49
Ei+ole.+
Minä+en+halua+ottaa+kantaa+kenenkään+kirjoitteluun,+toivon+ja+rukoilen,+että+vihdoin+oppisin+olemaan+provosoitumatta.+Se+on+hirveän+vaikeaa.
Kokeilkaapa+kaikki!
Mitä+tulee+peukutteluun,+niin+en+koskaan+seuraa+niitä,+puhumattakaan,+että+itse+peukuttaisin.++-+Huomaan,+että+tuota+edellistäkin+on+peukutettu.+Ketä+siinä+kannustetaan?
Rekisteröityjä+kavereita,+kirjoittavaa+anoa+vai+minua?
05.08.2022 10:01
Vaikea+niiden+on+vastata,+jotka+eivät+enää+ole+elävien+kirjoissa.+Anonahan+täällä+nykyisin+kaikki+kirjoittavat,+niin+että+ei+ole+tietoa,+kuka+10+v.+sitten+näillä+palstoilla+pyöri.
04.08.2022 23:05
No+niin,+pisteet+kunniaan,+siis.+Pitää+olla+tasapuolinen+kaikessa.+
Ikävä+havaita,+että+minun+tekstini+koetaan+näpäytyksinä+ja+puolueellisina+kannanottoina,+vaikka+en+toivo+epäsopua+kenenkään+kanssa.+
Mielipiteeni+yritän+sanoa+siten,+että+puhun+passiivissa+enkä+nimeä+ketään,+paitsi+jos+ihan+haluan+osoittaa+jollekin+sanani.+Katson+kuitenkin,+että+olen+oikeutettu+mielipiteeni+ilmaisemaan,+vaikka+sitäkin+on+paheksuttu.
Mutta+nämä+ovat+niitä+asioita,+joista+jokaisella+on+oma+ja+vankkumaton+mielipiteensä.
04.08.2022 12:49
Pakko+tulla+minunkin+moikkaamaan,+on+niin+hauskat+nämä+tämän+päivän+kommentit.+
Skillaninkin+kimppuun+pitää+hyökätä,+joten+syyksi+keksitään+miesviha.+Hihitin+varmaan+puoli+tuntia+yhtä+soittoa!
Toinen+huvittava+huomioni+oli,+kun+joku+syytti+Demeteriä+rasismista.+Se+jo+olikin+uutta+näissä+ympyröissä.++
Ei+voi+kuin+iloita+niistä+yhden+lauseen+kirjoittajista,+joiden+on+ihan+pakko+kommentoida+joka+kirjoitusta.+Kokopäivätyöksi+varmaan+muodostuu,+kun+ketjujakin+on+useampia.+Aivojumppaa+sekin,+kun+koettaa+keksiä+nokkelia+heittoja.+Eihän+ne+aina+kohdalleen+osu,+mutta+yritettävähän+on.++:))
Tässä+viimeisimmässä+ihmetellään+makkaran+paistoa.+Minäkin+olen+ikäni+aikana+paistanut+varmasti+makkaraa+satoja+kertoja,+mutta+harvemmin+olen+kantanut+kamiinan+ulos+sitä+varten.+
Muuten+makkaroiden+paistostani+on+vuosikymmenet+aikaa.+Sain+siitä+tarpeekseni+niinä+vuosina,+jolloin+olimme+lasten+kanssa+kesämökillä+viikkokausia+ja+isäntä+toi+ruokakassin+viikonloppuna.+Makkara+oli+noina+aikoina+se+eniten+käytetty+vihannes+perheessä.+Viimeisen+kerran+olen+haukannut+"sinistä"+joskus+60-luvulla.
On+tämä+porukka+niin+mukava,++ja+hauskaa+on+osallistua+näihin+arkipäivän+jutusteluihin,+niin+että+enhän+minä+voi++unohtaa+kotoisaa+nojatuolia+ja+puheensorinaa.
Skoolataan+kahvikupilla!
04.08.2022 12:08
Minä+aloitan+viikon+aikaisin,+sittenpähän+ehdin+enemmän!+On+tullut+tavakseni+herätä+neljän+hujakoilla+ja+ottaa+sitten+aamutorkut+nojatuolissa+juuri+kun+uutisten+tulisi+alkaa.
Olen+tässä+alkanut+miettiä,+että+on+tainnut+tulla+kirjoitusaikani+tiensä+päähän.
Lukeminenkin+on+jäämässä+taakse.+Olen+yhtä+vaivaista+dekkaria+lukenut+nyt+varmaan+kolme+viikkoa,+ja+varsin+hyvin+tiedän,+että+olen+sen+aikaisemminkin+lukenut,+mutta+tällä+kertaa+ei+loppuratkaisu+tule+mieleen.+Sama+kirjoittelemisen+kanssa.+Eipä+tule+mieleen+harkita+joka+sanaa,+vaan+tulen+kirjoittaneeksi+harkitsemattomia+lauseita+ja+ajatuksia.+
Käväisin+70-palstalla,+ja+sieltä+ajettiin+suorasukaisesti+pois+ja+ilmoitettiin,+ettei+minulla+ole+sinne+menemistä.+Se+aika+tavalla+hämmästytti,+koska+olen+ymmärtänyt,+että+siltä+suunnalta+on+moni+siirtynyt+"ennenaikaisesti"+tälle+palstalle+lähinnä+kai+persukommentteihin+kyllästyneinä.+
Aina+on+tulijat+täällä+toivoteltu+tervetulleiksi.+
Täällähän+ei+politiikasta+puhuta,+mutta+reposteltavaa+löytyy+kyllä+ihan+tarpeeksi.+Käväisin+tuossa+toista+ketjua+lueskelemassa+ja+mukavasti+siinä+on+käsitelty+minua+ja+minun+raadollisia+tekstejäni+yli+parillakymmenellä+nimettömällä+mielipiteellä.
Pyysin+oitis+ylläpitoa+poistamaan++70-palstalta+tekstini,+mutta+ikävä+kyllä,+se+on+siellä+edelleen+ilmaa+pilaamassa.
Yritän+ahkerasti+toistaa+Mauno+Koiviston+elämänohjetta,+mutta+olenkohan+liian+vanha,+kun+en+opi.
Elokuu+alkaa.+Se+on+kesän+viimeinen+kuukausi,+ja+luonto+alkaa+jo+luovuttaa.
01.08.2022 05:38
Tämä+otsikkosi+oli+luukussa+"Trendaavat+keskustelut",+ja+siksi+tulin+lukemaan+mielipiteesi.
Minun+mielestäni+ko.+arvio+on+pielessä.+En+tiedä,+mihin+se+alun+alkaen+viittaa,+mutta+jätä+omaan+arvoonsa.
31.07.2022 14:02
"Pyhäaamun+rauha+hiljaa+huokuilee"+sanoo+nätti+laulu.+Meillä+olisi+rauha+muuten,+mutta+harakan+poikaset+ovat+ottaneet+lauluharjoittelupaikakseen+marjaomenapensaan+ikkunani+takaa.+Välillä+pitää+koputtaa+ikkunaan,+kun+äityvät+tosissaan+harjoittelemaan.
Kylläpäs+uni+kuitenkin+maittoi+tänä+aamuna.+Huonosti+sain+yöllä+unta,+valvoin+monta+tuntia,+mutta+kun+sitten+nukahdin,+unta+riitti+puoli+yhteentoista.++Usein+niin+käy,+että+asiointipäivän+jälkeen+ei+yöuni+ole+hyvää,+tulee+suonenvetoja.+Lääkäri+ei+uusinut+nukahtamispillerini+reseptiä,+arveli+varmaan,+että+tulen+siitä+riippuvaseksi.+Ehkäpä+on+oikeassa.
Minunkin+tyttärelläni+oli+syntymäpäivä+eilen.+Vaikka+niistä+ajoista+on+vuosikymmeniä+kulunut,+niin+vieläkin+se+iloinen+ja+myönteinen+lapsi+tulee+usein+mieleen.+Joskus+on+puhettakin+ollut+siitä,+kuinka+hyvin+tulimme+toimeen+aina.+Ja+yhä++edelleen.+Nyt+hänkin+on+mummi,+pieni+lapsukainen+täyttää+2+kk+huomenna.
Tänään+olen+lepotilassa.+Yksin+kotona,+kun+poikani+on+viikoloppureisussa.+Ostin+eilen+savustettua+kalaa+ateriaksi,+sitä+riittää+kahdeksi+päiväksi,+joten+ei+tarvitse+keittiössäkään+puuhailla.+Ja+jotta+ei+tulisi+epäselvyyksiä,+korostan,+että+tulen+erittäin+hyvin+toimeen+myös+hänen+kanssaan.
No+reippailkaa+te+nuoremmat.+Minulle+riittää+ihan+postilaatikolle+kävely,+ja+sitäkään+ei+tänään+tarvitse,+on+sunnuntai!
Noista+luonnonantimista+olen+päässyt+pois.+Säilömisen+ja+talven+varalle+varaamisen+aika+on+ohi+kohdallani.+Muistan+hyvin+nuoruudestani,+kuinka+oli+ihan+pakko+myllätä+marjapensaissa,+sienestää+ja+marjastaa,+ja+sitten+talven+aikana+tuskailla,++kun+pullot+ja+purnukat+täyttivät+jääkaapin.+Eihän+jääkaappi+edes+ole+oikean+laatuinen+kylmätila+niille,+mutta+ei+muutakaan+ollut.++Eikä+ole+vieläkään,+paitsi+on+nykyisin+pakastin,+40+v.+sitten+ne+olivat+erillisiä+rohjoja,+joita+ei+pieniin+kerrostalokeittiöihin+oltu+ajateltu.+
Nyt+olen+tullut+siihen+tulokseen,+että+käyn+kaupan+pakastimella,+jos+tuoretta+marjaa+kaipaan.
31.07.2022 11:32
Keskustaan+piti+lähteä+asioimaan.+Kaupasta+toiseen.+Lopulta+oli+peräkärry+täynnä+ostoksia+ja+piti+lähteä+bussipysäkille,+kun+alkoi+sataa.+Eihän+minulla+ollut+sontikkaa+mukana,+ja+niin+oli+mentävä+puotiin+vielä+kerran,+Jonoa+riitti+kassalla,+ja+kun+lopulta+olin+taas+kadulla,+oli+sadekin+lakannut.+No+nyt+on+uusi+sontsa,+kirkkaan+punainen.+Ehkä+se+ei+helposti+unohdu+matkan+varrelle,+kun+helottaa+niin+kirkkaasti.
Paneuduin+nyt+hintaseurantaan+joka+ostoksen+kohdalla.+Kyllä+voi+jo+huomata+hintojen+kohonneen.+Tapanani+on+tarkistaa+kuitti,+ja+nyt+huomasin,+että+eräästä+ostoksesta+ei+oltukaan+huomattu+kassalla+30%+alennuslappua,+vaan+olin+ostanut+tänään+viimeistä+päivää+myytävän+tuotteen+täydellä+hinnalla.+Miten+te+muut+menettelette+vastaavassa+tapauksessa?+Minä+ihan+periaatteen+vuoksi+palasin+kassalle+ja+pyysin+korjaaman+hinnan.+Olisinhan+ottanut+mieluummin+tuoreemman+täydellä+hinnalla.+Sain+lantteina+euron+ja+10+senttiä+takaisin.+
Vauvalle+ostin+kaulaketjun+ja+siihen+riipuksen.+Voi+käyttää+sitä+herrasteluun+sitten+myöhäisemmällä+iälläkin.
Otin+oitis+torkut+nojatuolissa,+kun+kotiin+pääsin.+Kyllä+se+tassuttelu+työstä+kävi.
30.07.2022 20:13
Tässä+kohdassa+Makriina+puuttuu+puheeseen+ja+ilmoittaa,+että++en+suostu+olemaan+ketään+vastaan.+Kirjatut+kirjoittavat,+anot+kirjoittavat,+minä+kirjoitan.
Analyysinne+eivät+osu+oikeaan.
30.07.2022 19:40
Huomenta!
Skillanin+teippisyndrooma+iski+minuunkin.+Piti+vain+ottaa+se+laatikko,+jossa+säilytän+jotain+tärkeää+ja+muistettavaa.+No,+ei+se+ollutkaan+siinä+kaapissa,+ja+hyvänen+aika,+ei+ole+enää+koko+kaappiakaan,+kun+annoin+sen+jälkikasvulle+jo+pari+vuotta+sitten.+No+mihinkäs+minä+siirsinkään+ne+tavarat.+Taskulamppu+kourassa+olen+nyt+kiertänyt+pimeimmätkin++komerot+ja+alakaapit,+vaatehuoneen+jne.+mutta+ei+vaan+löydy!
Nyt+olen+ihan+ymmällä.+
Taskulampunkin+sitten+kadotin+välillä,+joten+jouduin+palaamaan+kierrokseltani+takaisin+päin.+Onneksi+löytyi.
Minä+onnistun+hyvin+näiden+tarvikkeitteni+kadottamisessa.+Puhelinta+etsiskelen+tuon+tuostakin,+ja+on+joskus+jouduttu+soittamaan+numerooni,+niin+että+kapistus+itse+ilmaisee+olinpaikkansa+etsiväpartiolle.+Vielä+sentään+löydän+kotiin+kaupungilta,+kiitos+ja+ylistys+siitä.
Mutta+missä+se+rasia+on!+Mä+en+ala.
30.07.2022 10:58
Kuten+huomataan,+ei+tarvita+kuin+yksi+pilkkuvirhe,+kun+vedetään+johtopäätöksiä.+Mitä+isommat+lyöntivirheet+ja+väärinymmärrykset+mukanaan+tuovat,+sen+voi+lukea+niistä+ryöpytyksistä,+joita+näiltä+palstoilta+löytyy.
30.07.2022 09:57
Puolustus?
Pitäisikö+minun+todellakin+pyytää+anteeksi+omia+ajatuksiani?+Minulla+lienee+sentään+ajatuksenvapaus+tallella,+vaikka+minun+motiivini+halutaankin+saattaa+epäilyksenalaisiksi.
Emme+elä+Orwellin+maailmassa.
30.07.2022 09:32
Kiitos+Kristiina+viestistäsi.
Sinä+olet+yksi+kauinten+tällä+palstalla+kirjoittaneista+nimmareista.+Muistan,+että+aikoinaan+meitä+oli+neljä,+jotka+vakituisesti+tänne+kirjotteli,+meidän+lisäksemme+Rituliini+ja+Sini-Sirkku.+Olihan+muutamia+harvemmin+kirjoittavia+tietenkin+ja+ilahduimme+aina+kun+uusia+osallistujia+ilmaantui.
Ikinä+emme+olleet+erimielisiä,+jokainen+kertoi+omia+havaintojaan+omasta+elämästään,+ja+sen+toivoimme+varmasti+jatkuvan,+kun+SkillaN+ystävineen+siirtyi+seitsemänkymppisistä+tänne.+
Niin+jatkuikin+aika+pitkään.+Nyttemmin+on+ollut+rauhattomampaa,+mutta+uskoisin,+että+elämä+pian+toivorikkaana++jatkuu.+
On+se+kyllä+aika+ihmeellistä,+kuinka+riippuvaisia+olemme+näistä+laitteista,+kun+vertaa+menneisiin+aikoihin.+Minäkin+oli+kesämökillä+metsän+keskellä+lasten+kanssa+viikot+yksin+monena+kesänä,+eikä+ollut+puhelinta.+Naapuriin+ei+näköyhteyttä,+matkaa+puolisen+kilometriä,+mutta+ihan+hyvin+toimeen+tultiin.+Eihän+muusta+tiedetty.
Nyt+olisi+varmasti+epävarmempi+olo.
Seikkailusi+Sim-kortin+kanssa+tuntuu+tutulta,+minulla+on+ollut+sähköpostin+kanssa+justiinsa+samanlaisia+murheita,+mikään+korjausliike+ei+tahtonut+onnistua.+Loppujen+lopuksi+oli+taas+kerran+sovittava+Elisan+kanssa+uudesta+toiminnosta,+ja+se+maksaa+VAIN+399€/kk.+Olen+nyt+rauhallinen+seuraavaan+ongelmaan+saakka.
Moi,+hyvää+päivänjatkoa!
30.07.2022 09:21
En+ole+sanonut+kenellekään+tuolla+tavalla,+eikä+kukaan+ole+uhannut+minua.
29.07.2022 17:40
Jos+minuun+viittaat,+niin+käytän+sanaa+"hajamielinen"+usein+allekirjoituksen+yhteydessä,+kun+olen+hajamielisyyksissäni+unohtunut+kirjautua.+Allekirjoitus+Mkr.+on+kyllä+saman+kirjoittajan+kuin+kirjautunut+Makriinakin.+Kyllä+minä+siitä+allekirjoituksesta+vastaan.
Harvemmin+käytän+hajamielisyyttä+muussa+yhteydessä.
Jos+joku+ilmoittaa+loukkaantuneensa+mielipiteestäni,+en+halua+loukata+häntä+enempää+väittämällä,+että+kirjoitukseni+on+ollut+metafora+tai+vitsi.+
(Mutta+itsekseni+voin+ajatella,+että+joka+syyttä+suuttuu,+se+lahjatta+leppyy.)+
Kaikkia+palstan+kirjoituksia+voidaan+ymmärtää+väärin,+ja+se+on+asia,+jolle+ei+mitään+voi,+koska+harva+meistä+lienee+koulutettu+toimittaja.
29.07.2022 16:03
Vaikea+vastata+noin+yleisluonteiseen+kysymykseen.+Varmaan+minulla+on+kieroutunut+huumorintaju,+tai+sitten+dementiiini++aina+välillä+puhkeaa.
Tosikoksikin+minua+on+mainittu,+niin+että+voi+olla,+että+en+ole+ymmärtänyt+tekstiä.
Kerran+todettiin,+että+olen+mielisairas,+jolle+pitäisi+määrätä+holhooja,+ja+siihen+vedoten+voin+myös+puolustautua.
29.07.2022 14:24
Hyvä+kun+sitreerasit,+eiväthän+nämä+asian+ulkopuolella+olevat+kahdeksankymppiset+voi+asiaa+tietää,+eikä+muistaa,+vaikka+olisivat+kuulleetkin.+Kun+teillä+asianosaisilla+on+historia+tiedossa+ja+muistissa,+on+teidän+vaikea+tietenkin+käsittää,+että+muilla+palstalaisilla+on+toisenlaisia+syitä+kirjoitella.+Jättäisimme+mielellämme+jo+nämä+kaunat,+koska+emme+halua+niihin+osallistua..
Mutta+jos+helpottaa+haukkua+anona+meitä+suoraan+nimeltä+mainiten,+niin+koetamme+ymmärtää.
29.07.2022 13:40
Väität+siis+kivenkovaan,+että+nämä+yhden+lauseen+anot+ovat+narsisteja?
Pitääkö++meidän+nyt+se+uskoa,+kun+toivomme,+että+palsta+rauhoittuisi.
Jos+nyt+olet+saanut+muut+ymmärtämään+asian,+niin+voisimmeko+jo+keskustella+jostakin+muusta+aiheesta.
Suurin+osa+kirjoittajista+ei+ole+edes+perillä+näistä+kiistoista,+mutta+silti+oma+rauhamme+on+mennyttä.
Emme+halua+olla+kenenkään+puolella+emmekä+ketään+vastaan.+Uskallan+sen+sanoa,+vaikka+en+ole+muiden+kanssa+tästä+sopimusta+tehnyt.
29.07.2022 12:28
Otetaan+nyt+vaan+hymy+suupielessä+viikonloppu+vastaan,+tasapuolisesti+paistakoon+päivä+jokaiseen+lepopaikkaan,+eläkkeellähän+olemme+jokainen+ja+lepo+on+kaikille+tarpeen.+
Tällä+viikolla+on+ilmeisesti+moni+ollut+tarmokas,+kohentanut+huusholliaan,+etsinyt+ja+toivottavasti+löytänyt+kadonneita+tarvikkeitaan,+ja+saanut+pölyt+pyyhityksi+kaappien+päältä.+
Säilöntäaikakin+on+joillakin+jo+alkanut.+Siitä+itse+olen+päässyt+irti,+kun+useamman+vuoden+ajan+kävi+niin,+että+jälkikasvut+eivät+halunneetkaan+vaivalla+mehustamiani+mehuja,+ja+huomasin,+että+nestekaasu+ja+sokeri+maksavat+se+verran,+että+hyöty+mehuista+on+vain+kuvaannollinen.
Nyt+marjat+jäänevät+puskiin,+mutta+kuten+olen+jo+kertonut,+luonto+valtaa+marjapensaat.+Rastaat+hoitavat+sadonkorjuun.+
Varmaan+tarmokkuus+palaa,+kun+helle+hellitti+ja+se+normaalikesäsää,+eli++10,+taas+alkoi+virkistää+elämäämme.+Työ+ensin+ja+sitten+loikoilemaan!
Nojatuolilaiset+ovat+taistojen+ulkopuolella,+vaikka+monien+anojen+mielestä+jokaisen+tulisi+valita+puolensa.+
Jos+valita+pitää,+haluan+olla+siinä+ruudullisessa+nojatuolissa,+jonka+ruudut+ovat+eriväriset.
29.07.2022 10:49
9 / 85