Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

71

Kommenttia

7269

1. Joo todellakin kelvottomia! Niin kokemäki kuin kymikin, kivisiä ja koskisia.

Ruotsissa taas trolhättanin kanava, niin isotkin rahtilaivat pääsi. Ja sitten niitä pikkukanavia on valjastettu turismiin. Työllistetty nuoria hoitajiksi. Sellasta yhteistä toimintaa siellä. Suomessa on vaan sulku siellä toinen täällä, mutta sanotaanhan tätä siltarumpupolitiikaksi. Ja juurikin laitettu kallista automatiikkaa parin kesäkuukaudet ajaksi ei halutakaan ketään työllistää.
  2. Päiväkodit olikin sellasia sekavia paikkoja. Meilläkin oli yks mua vuotta vanhempi tyttö joka aina murisi mulle.

Lukion sijasta kannattaa mennä amikseen. Sieltä saa ammatinkin. Mulle toi lukio oli ihan hepreaa ja ne opettajat niin aatamin aikasin ettei tullu mitään. Iltalukiossa sain sen sitten lopulta suoritettua. Ruotsin serkku sai lukiosta sähkärin paperit, että sen suhteen tää oli ihan onneton suomen järjestelmä.

Amiksen kautta pääsee ammattikorkeaankin ja sen mäkin suoritin. Tosin ei pitkästä matikasta tai laajasta fysiikasta haittaakaan olisi. Mutta nykyään noita lukiokursseja voi tietääkseni siinä amiksen ohella suorittaakin. En tiedä mikä nykyajan järjestelmä on, 90 luvullahan puhuttiin avoimesta oppimistorista eli läytännössä rajattomasta valinnan mahdollisuuksista.

Se on tosiaan huono juttu nykyään, kun parhaimmat työpaikat on lahjoitettu Kiinaan ja muihin ei niin soveliaisiin maihin. Ja siellä ne sitten hyödyttää paikallista sotakoneistoa, joka sitten mahdollisesti hyökkää tänne.

Sorry, oli tarkotus tehdä kannustava teksti, mutta menikin näin synkäksi. Mutta varmaan tiedäkin, mä oon ikisinkku, ei tää niin kamalaa oo.