Vapaa kuvaus

Olen 70 luvun henkilö keskisestä Hämeestä, tosin en juuriltani Hämäläinen. Erityisesti kiinnostuksen kohteena on koulutus, työ ja yhteiskunnalliset asiat laajemminkin. Että saisimme Suomen lopulta nousuun ja ihmisille paremman elämän. Asiaan liittyen olen paljon kuvannut sekä videota että valokuvia sekä yksi näyttely on pidetty. Lisää asiasta löytyy seuraamalla nimimerkkiäni Jero Puro.

Aloituksia

85

Kommenttia

8364

1. Joo, muistan kun opiskeltiin noita lujuuskaskelmia. Nyt oon jo unohtanu, vaikka kyllä sitä välillä tarvis. Meilläkin oli täällä höyrymylly, Sotkan höyrymylly. Pyöri sotkan sahan ja puutehtaan jätepuulla. No raskasta öljyä tietenkin lisänä. Ei se varsinaisesti höyryvetonen ollut. Ja turbiinihan siinä oli. Mutta Pomarkussa oli ihan mäntäkone. Se ei ollu mylly vaan saha, mutta miksei myllykin voisi toimia samalla periaatteella. Eli höyrykoneen vauhtipyörästä meni hihna generaattoriin ja sähkön säätimien kautta sähkömoottoriin joka pyöritti niitä raameja. En tirdä sitten miksi näin, varmaan joku hallinta juttu, että siksi ei suoravetona.
  2. Kutka miehet?