Vapaa kuvaus

Aloituksia

210

Kommenttia

2961

  1. Minäkin+toivotin+hyvää+äitienpaivaa+kaikille+naisille.+Aggressiivinen+ammattiloukkautuja+vastasi,+että+on+hyvin+loukkaava+toivottaa+kaikille+naisille.+🌹👀
  2. Lisää+menneestä+tapakulttuuristaKuten+balladistakin+näkyy,+tyttöjen+täytyi+pehmentää+irtoseksi+selittämällä+se+kihlaukseksi,+vaikka+todellinen+motivaatio+oli+seksinhalu+tai+prostituutio.+Lakikin+määräsi,+että+jos+sulhanen+oli+"maannut+kihlatun+morsiamensa",+ja+kihlaus+oli+purkautunut,+morsian+sai+vaatia+taloudellista+hyvitystä.Ei+voi+olla+epäilystäkään,+että+jos+ryhtyi+yhdyntään+tuntemattoman+kanssa+jo+tavatessa,+puhe+kihlauksesta+oli+kaunistelua.+Vielä+1900-luvun+puolivälissä+laajalti+vallitsi+kansan+normi,+että+kihlaus+antaa+oikeuden+yhdyntään,+vaikka+yleensä+jo+yhdyttiin+ennen+kihlausta.Vahvistaakseen+kuvaa+tulostaan+huijatuksi,+tyttö+vielä+surkutteli+osaansa+ja+nimitteli+seksikumppaniaan+rumin+sanoin.+Nykyisin+halua+pidetään+ihan+riittävänä+syynä+seksiin.Vanhoissa+suomalaisissa+elokuvissa+tyttö+nukkuu+kesät+aitassa+ja+isäntä+häätää+aittaan+pyrkiviä+miehiä+jopa+pyssyn+kanssa.+Näin+tehtiinkin,+kun+pyrkijä+oli+renki,+kulkumies,+luuseri+tai+jopa+pienen+talon+perillinen.+Mutta+jos+pyrkijä+olikin+suuren+talon+poika,+isäntä+katseli+kauempaa+pyssyineen+ja+varmisti,+että+tie+oli+vapaa.Tytöt+nukkuivat+aitassa+juuri+sitä+varten,+että+tulisivat+raskaaksi+suuren+talon+pojalle.+Pojan+oli+silloin+kunniansa+säilyttääkseen+PAKKO+mennä+tytön+kanssa+NAIMISIIN.+Pinnareita+halveksittiin+syvästi.+Ennen+aikaan+suurin+osa+morsiamista+olikin+raskaana,+jotkin+jopa+maha+pystyssä,+josta+hääväki+sitten+sai+lystiä.+Häitten+jälkeen+asia+tarkoin+unohdettiin.Paljon+käytetty+oli+myös+patvaska-+eli+puhemiesmenettely.+Alueilla,+joissa+harvoin+tavattiin,+kun+oli+pitkät+matkat,+sulhaskandidaatti+ja+puhemies+saapuivat+taloon,+jossa+oli+ihana+impi.+Puhemies+kehui+mahdollisen+sulhasen+vanhemmille+niin+ylevin+sanoin,+että+sen+kuuleminen+vallan+ujostutti.Vanhemmat+sitten+suostuttelivat+tytärtä++ja+varoittivat,+että+eivät+ne+patvaska+sulhaskandidaatti+jatkuvasti+tule.+Voi+jäädä+vanhaksipiiaksi.+Nykyisin+puhemies+on+kyllä+edelleen+sulhasen+avustaja,+mutta+alennettu+kantamaan+nimeä+best+man.+Kosintarituaalikin+on+muuttunut+sulhasen+ja+morsiamen+väliseksi,+jos+sitä+on+enää+ollenkaan.+Koko+puhemiesrituaali+muuttui+ensin+vanhan+tavan+noudattamiseksi,+sillä+todellisuudessa+morsiamen+kanssa+oli+päästy+jo+yhteisymmärryksen,+varsinkin+tansseissa.+Sitten+koko+patvaskarituaali+kokonaan+sammui,+mutta+oli+voimissa+idässä+vielä+1900-luvun+alkupuolella.+++🌹👀
  3. Jokainen+joutuu+tyytymään+omaan+tasoonsa+pariutuessa.+Se+on+sekä+naisille,+että+miehille+matemaattinen+välttämättömyys.+Naiset+saavat+edun+miehiin+verrattuna,+koska+tapahtuu+salaa+hedelmöittymistä+alfamiehillä,+mutta+tavalliset+miehet+ovat+tietämättään+aisankannattajia,+eli+vieraan+lapsen+elättäjiä.++Jos+asiaa+tarkkaillaan+vain+ex+eventu,+eli+lopputuloksen+kannalta,+mitä+ei+tietenkään+voi+tehdä,+kummallakin+sukupuolella+on+yksiavioisessa+systeemissä+keskimäärin+täsmälleen+yhtä+monta+pariutumista,+mutta+pariutumista+on+arvioitava+myös+KYSYNNÄN+ja+TARJONNAN+eli+vaikeusasteen+mukaan.Miesten+kysyntä+on+keskimäärin+pienempi+kuin+naisten.+Moniavioisessa+systeemissä+miesten+keskimääräinen+kysyntä+on+HUOMATTAVASTI+pienempi+kuin+naisten.Vaikka+jokainen+mies+ja+jokainen+nainen+jotuu+valitsemaan+omalta+tasoltaan,+nainen+on+vapaampi+valitsemaan,+kenet+tasoltaan+haluaa.+Miehen+mahdollisuus+valita+kenet+tasoltaan+ottaa,+on+jokseenkin+nolla.+Otta+sen,+jonka+saa.Vain+siinä+tapauksessa,+että+naisen+ja+miehen+halu+olisi+pariutua+VAIN+yhden+kanssa,+eikä+geeniperäista+kranttuuseroa+olisi,+parivalinnassa+olisi+täydellinen+tasa-arvo.+Mutta+näinhän+biologisista+syistä+ei+ole.Monin+tutkimuksin+on+varmistettu,+että+mies+voi+vain+esittäytyä+ja+nainen+valitsee,+mutta+kuten+tunnettua,+feministinen+hypoteesi+ei+tätä+teoriaa+hyväksy.+Todellisuuden+kanssa+se+on+kuitenkin+yhtäpitävä.++Vaikka+ei+pystyisikään+mieltämään+tämän+erittäin+mutkikkaan+asian+yksityskohtia,+kuitenkin+asian+ydin+sisältyy+implisiittisesti+jo+siihen+varmaan+seikkaan,+että+lukuun+ottamatta+aniharvoja+poikkeuksia,+mies+esittäytyy+ja+nainen+valitsee.++🌹👀
  4. Jos+on+kyse+vain+ja+ainoastaan+parisuhteesta,+ei+moniaviosuudesta,+silloin+naisten+markkinat+ovat+paljonkin+helpommat.+Tämä+johtuu+alunperin+BIOLOGISESTA+erosta.+Koska+nainen+voi+saada+vain+yhden+lapsen+noin+1½+vuodessa+ja+mies+samassa+ajassa+lukuisia,+kummankin+sukupuolen+edullisin+evoluutiomenestys+on+ERILAINEN.+Nainen+joutuu+enemmän+kiinnittämään+huomiota+miehen+kelpoisuuteen,+miehen+kannalta+tärkeintä+on,+että+parittelee+mahdollisimma+monen+naisen+kanssa.Vuosimiljoonien+kuluessa+evoluutiomenestys+on+valinnan+kautta+vakiintunut+geenistöömme,+ja+vaikuttaa+edelleen+pysyvänä+tendenssinä+perintögeenistössämme.+Käytännössä+se+tarkoittaa,+että+naisen+parittelua+osoittava+Gaußin+käyrä+on+matala,+miehen+korkea.+Tämä+tarkoittaa,+että+VAIN+alfamiehillä+on+korkea+kysyntä,+mutta+ei+muilla+miehillä.+Sen+sijaan+naisilla+on+laajemminkin+korkea+kysyntä.Siksi+pitää+paikkansa,+että+suuremman+kysynnän+sukupuolella+on+varaa+valita+ja+kranttuilla.Yksiavoisessa+systeemissä+on+jo+sinänsä+SISÄÄNRAKENNETTU,+että+mies+usein+epäonnistuu+yrityksessään,+mutta+moniavioisessa,+joka+lienee+alkuperäinen+ja+biologisesti+motivoitunut,+tilanne+on+ollut+miesten+kannalta+vielä+huonompi.Mies+voi+vain+esittäytyä,+mutta+nainen+valitsee.Naisen+mt-DNA:n+ja+miehen+Y-kromosomin+DNA:n+perusteella+on+laskettavissa+mies-+ja+naislinjojen+sukupuuttojen+määrän+suhde.++Miehillä+sukupuutot+ovat+moninkertaiset.Tämä+tarkoittaa+sitä,+että+biologisessa+alkuperäisessä+systeemissä+suurin+osa+miehistä+on+jäänyt+ilman+seksiä+ja+ilman+puolisoa,+kun+taas+vähillä+alfamiehillä+on+ollut+kissanpäivät.Kulttuurinen+muutos+yksiavioisuuteen+on+tuonut+miehille+helpotusta,+mutta+perintögeenien+edelleen+vaikuttaessa,+ei+niin+suurta,+että+tässä+BIOLOGISPERÄISESSÄ+asiassa+voisi+vallita+tasa-arvo+myös+käyttäytymisen+tasolla.+Monessa+muussa+asiassa+mies+on+vuosimiljoonien+aikana+sortanut+naista+suurella+voimallaan,+mutta+tässä+AINOASSA+asiassa+keskimääräinen+mies+on+edelleen+naisen+armoilla.++🌹👀
  5. Novellin+taustaa:Ei+liene+vaikea+arvata,+että+novellin+innoittajana+on+ollut+kansanballadi+"Kreivin+sylissä+istunut"Minä+seisoin+korkialla+vuorella,Viheriäisessä+laksossa;Näin,+näin+minä+laivan+seilaavan,Kolme+kreiviä+laivalla.He+laskivat+laivan+rannalle,Kävit+maallen+astumaan;Ja+se+nuorempi+kreiveistä+kaikistaTuli+minua+kihlaamaan.Hän+otti+sormuksen+sormestaan,Ja+se+oli+kultainen.”Katsos+nyt,+minun+piikani+ihana,Sinä+saat+tämän+sormuksen.””En+ota+minä+ouoilta+sormusta;Mua+kielsi+mun+äitini.”—”Ota+pois,+pane+sormus+sormeesi,Sitä+ei+näe+äitisi!””Mihin+panen+minä+nyt+tämän+sormuksen,Ettei+minun+äitini+nää?—”Sano:+laksossa+tuolla+kun+kävelin,Tämän+sormuksen+löysin+mä.””Elä+neuo+sa+minua+valehtelemaan,Sen+äitini+ymmärtää;Paljo+parempi+on+minun+sanoa:Olin+nuoren+kreivin+sylissä.”Ja+se+ilta+oli+lämmin,+ihana,Ja+linnut+ne+lauloivat,Keto+allansa+kaunis+ja+vihanta,Kukat+keolla+kasvoivat.Likka+istui+kreivinsä+sylissä,Moni+muistui+mielehen;Yö+joutui+ja+päivä+oli+laskenut,Hän+nukkui+kreivin+vierehen.—Aamulla+koska+likka+heräsi,Hän+oli+ihan+yksinään;Pois+oli+laiva+lähtenyt+rannalta,Pois+kreiviki+vierestään.”Voi,+voi+mua+vaivaista+piikaa!Kuinka+onneton+nyt+minä+lien;Ota+pois+meri,+vie+tämä+sormuski,Mitä+tällä+mä+käessäni+teen.””Nyt+näen+mä+sen+ehkä+myöhään,Että+muita+hän+rakasti,Minun+jätti+surussani+itkemään,Ja+viekkaasti+vietteli.”Taustaa+oli+myös+1700-luvun+tapakulttuuri,+yhteiskunnalliset+olot+ja+lainsäädäntö.+🌹👀
  6. 1700-luvulla+3Harald+oli+taas+Amandan+luona.+Tällä+kertaa+nuoret+runkkasivat+ja+sormettivat+toisilleen.+Oli+valtavan+ihanaa+katsoa,+kuinka+toinen+nautti.+Taas+hillitön+orgasmi+ja+kietoutuminen+toistensa+syleilyyn.Kysyi+Harald:+"Miten+tuttavasi+ja+ystäväsi+kutsuvat+sinua,+ei+kai+kuitenkaan+Amandaksi?"Amanda:+"Eipä+tietenkään,+näinhän+se+papinkirjassa+on,+mutta+aina+minua+on+sanottu+Mantaksi."Harald:+"Jos+sallit,+sinä+siis+olet+minun+Mantani,+minun+ikioma+Mantani."x+x+x+x+Manta+oli+aina+sallinut+Haraldin+laueta+emättimeen,+eikä+ollut+edes+ehdottanut,+että+Harald+"olisi+varovainen"+ja+vetäisi+kyrvän+pois,+kun+purkaus+on+tuloillaan+ja+keskeyttäisi+yhdynnän.+Sitähän+siihen+aikaan+harrastettiin.+Manta+oli+täysin+valmis+ottamaan+vastaan+aviottomanakin+Haraldin+lapsen,+vaikkei+itse+miestä+saakaan+suuren+säätyeron+takia.+Ja+tietysti+kuukautiset+jäivät+pois+ja+ilmoittivat+poissaolollaan,+että+lapsi+on+tuloillaan.+Sekä+Manta+että+Harald+yhtyivät+mielettömään+riemuun,+syleilivät+ja+nussivat+toisiaan.Harald+oli+salaa+ryhtynyt+haaveilemaan,+että+ottaisi+Mantan+vaimokseen,+niin+epäsäätyinen+kuin+tällainen+liitto+olisikin,+mutta+hän+halusi+ensin+neuvotella+isänsä+kanssa+asian+valmiiksi,+ennen+kuin+kertoisi+Mantalle.Isä+ei+ymmärtänyt+rakkaudesta+mitään.+Hän+ehdotteli,+että+isäntä+sopivan+avustuksen+saatuaan,+saattaisi+tulla+merkityksi+papinkirjaan+säksi,+tai+joku+lähitalon+renki+tai+talon+perillinen.+Asia+olisi+sillä+hoidettu,+eikä+se+suinkaan+estäisi+Haraldia+vierailemasta+edelleen+Mantan+luona.Mutta+Harald+pysyi+tiukkana.+Hän+vaati+saada+Mantan+vaimokseen.+Niin+sitten+pidettiin+häät,+suurelliset,+komeat,+viikon+mittaiset.+Kuokkavieraita+tuli+vailjalti,+naapuripitäjistäkin.Pappi+puhui+maireita+ja+myötasukaisia+nuorten+lemmesta,+ylisteli+morsiamen+ja+sulhasen+siveyttä.+Haraldin+isä+suli+katsellessaan+Mantan+kauneutta+ja+havaitessaan+hänet+hyvin+hienostuneeksi,+kuin+syntymän+perusteella+aateliseksi.+Nyt+hän+oli+sitä+oikeasti+avioliiton+perusteella.Nuoret+olivat+saaneet+toisensa,+ja+heille+oli+myös+tulossa+yhteinen+lapsi.++□+++🌹👀
  7. 1700-luvulla+2Sekä+Amanda+että+Harald+olivat+tosiasiassa+ajatelleet,+että+kyse+oli+vain+irtoseksistä,+mutta+näin+ei+käynyt.+Molemmilla+jäi+ihanehtimisesta+miellyttävä+muisto+kaihertamaan+mieltä.+Osoittautui,+että+Harald+oli+paikallisen+aatelissuvun+tuleva+suvun+päämies+isänsä+jälkeen.+Tässä+pitäjässä+ei+myöskään+valittu+pappia+kylän+miesten+vaalilla,+sillä+Haraldin+isällä+oli+Ruotsin+kuninkaalta+papin+nimittämisen+oikeus,+niin+kuin+oli+monessa+muussakin+pitäjässä,.Harald+ei+ollut+ennen+tuntenut+Amandaa,+sillä+luokkaero+oli+liian+suuri,+eikä+aatelisten+vesat+seurustelleet+säädyttömien,+siis+esimerkiksi+torpparien+lasten,+piikojen+tai+renkien+kanssa.Mutta+nyt+Amandan+aitta+kutsui+Haraldia.+Kun+hän+koputti+ovelle,+Amanda+kutsui+koputtajan+sisään+kuin+kenet+tahansa,+joka+haluaa+maksaa+nautinnosta.+Hänen+sydämensä+kuitenkin+hypähti+kurkkuun+ja+hän+lehahti+aivan+punaiseksi+nähdessään+Haraldin.Hän+toimi+kuin+kone,+täysin+tahdottomasti+ja+ajattelematta.+Hän+riisui+itsensä+kokonaan+alasti+ja+paljasti+koko+kauneutensa,+ennen+kuin+Harald+oli+ehtinyt+sanoa+sanaakaan.+Tämä+ymmärsi+ja+riisui+myös+itsensä.+Amandan+vittu+virittyi+kuin+viulunkieli,+kovaksi+pakottavaksi+ja+loputtoman+kosteaksi.+Haraldin+kyrpä+nousi+eteen,+yhtä+pakottavana+ja+valui+kiimanestettä.+Ensimmäiset+sanat,+mitkä+Harald+koko+vierailunsa+aikana+sanoi,+oli+kun+hän+kysyi,+saako+heti+työntää+kyrpänsä+Amandan+ihanaan+vittuun.Amanda+vastasi:+"Olen+sinun+pysyvä+huorasi+niin+kauan,+kuin+vain+tahdot.+Saat+tulevaisuudessakin+etusijan.+Olet+aina+kutsuttu+aittaan+ja+saat+panna+minua,+miten+tahdot+ja+miten+usein+tahdot.+Olen+sinun+lutkasi,+sinun+vosusi.+Työnnä+vain+kyrpasi+sisään.+jos+tahdot."Harald+työnsi+kyrpansä+ja+saivat+molemmat+melkein+heti+hillittömän+orgasmin.+Vähän+ajan+kuluttua+Amanda+avasi+Haraldin+katseltavaksi+häpyhuulensa+ja+paljasti+emättimensä,+teki+sillä+kauniita+ja+herttaisia+liikkeitä.+Haraldilla+oli+kyllä+kokemusta+muistakin+huorista,+mutta+ei+kenestäkään+näin+herkkää.Jatko+olikin+sitten+verkkaisempaa.+Amanda+hyväili+kiireettömästi+Haraldin+kyrpää+ja+Harald+Amandan+vittua.+Syleilttiin,+suudeltiin,+leikittiin+ja+taas+yhdyttiin.+Moneen+kertaan,+sillä+yhdessä+vietettiin+ja+herttailtiin+koko+yö.Aamulla+Harald+vielä+lähtiessään+kysyi,+saako+hän+tulla+uudestaan.++-++Amanda:+"Johan+sanoin,+että+olet+aina+tervetullut+aittaani.+Tule+pian,+vaikka+jo+tänä+iltana.+Olen+sinun+lumppusi,+sinun+huorasi,+sinun+vosusi."Harald+jätti+Amandalle+runsaat+rahat,+mutta+ei+enää+naamioidakseen+palveluksen+palkkaa,+vaan+hänelle+oli+syttynyt+oikea+tunne,+että+halusi+pitää+huolen+tämän+taloudellisestakin+hyvinvoinnista.Alkoi+pian+levitä+tieto,+että+aatelismies+kävi+usein+aitassa+huoraamassa.+Amanda+otti+vain+muutaman+kerran+vastaan+muita+miehiä,+mutta+Haraldin+aina,+kun+hän+oli+tulossa.Pappi+oli+ankara+säädyttömille,+istutti+heitä+pienistakin+virheistä+jalkapuussa,+jopa+veti+heitä+oikeuteen,+ja+se+taas+seisotti+heitä+kaakinpuussa.+Ankara+pappi+nimitteli+säädyttömiä+kyöpelin+tai+kaakinpuun+ruoaksi+ja+häpäisi+heitä+julkiripillä+ja+julkisin+moittein+kinkereillä,Mutta+aatelisiin+ei+uskaltanut+kajota.+Hänet+oli+nimittänyt+Haraldin+isä,+ja+pappi+tiesi,+että+Harald+on+tuleva+suvun+päämies+ja+todellisuudessa+hänen+esimiehensä.+Pappi+kyllä+kuuli+ja+tiesi,+että+Harald+kävi+useinkin+Amandan+aitassa+huoraamassa,+mutta+ei+ollut+tietävinään.Näin+Amandaankaan+-+vaikka+oli+säädytän+-+ei+pappi+voinut+puuttua.+Hän+oli+Haraldin+takia+turvassa.+Amandan+isäntä+oli+tyytyväinen,+kun+talon+elintasokin+nousi.+Haraldin+isä+taas+piti+selvänä,+että+totta+kai+sen+ikäisen+pojan+piti+jo+saada+huorissa+käydä.Mutta+ei+nuorilla+enää+ollut+huoruussuhde,+jos+oli+koskaan+ollutkaan,+he+rakastuivat+toisiinsa+silmittömästi.+Vähitellen+Amanda+oli+jo+lopettanut+muiden+miesten+vastaanottamisen,+myös+vitun+antamisen+isännälle,+ja+Harald+huorien+käytön.+🌹👀