Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mistänäitäoikeintulee
profiilit
Mistänäitäoikeintulee
Mistänäitäoikeintulee
Vapaa kuvaus
Aloituksia
349
Kommenttia
12093
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja juuri toisinpäin. Kellokoneisto tarvisi suunnittelija ja alkuunpanija. Kuten Newtonin teoria. Siinä oli kuitenkin se ongelma että koko universumi olisi ollut täynnä valoa ja tämähän ei pidä paikkaansa.
Einstein ratkaisi ongelman laajenevalla maailmankaikkeudella. Tämä pystyttiin todentamaan punasiirtymällä. Punainen valo kun näkyy ja loistaa pitkienkin matkojen takaa.
Onkin sanottu osuvasti että Newton toi jumalan tieteeseen. Einstein sen sijaan toi ”paholaisen” tieteeseen. Hänen teoria ei tarvitse jumalaa, ensimmäistä liikuttajaa, kuten Newtonin teoria.
11.07.2025 01:09
Yksi keskeinen kompastuskivi laitauskovaisten tiedekäsityksissä on se, että tulkitsevat sanan ”teoria” arkikielen mukaan. Tieteessä ”teoria” tarkoittaa jonkin asian selitysmallia. Sille on todisteet ja havainnot.
Vasta sitten jos joku toinen teoria selittää asian paremmin niin vanha teoria väistyy. Kuten kävi Newtonin teorialle sen jälkeen kun Einsteinin suhteellisuusteoria selitti universumin rakennetta paremmin.
Tähän ”teoria” sanan väärinymmärrykseen törmää tämän tästä. Arkikielessä se tarkoittaa samaa kuin ”oletus”. Eli oletetaan jotain asiaa ja vasta sitten kerätään todisteet. Tieteessä asia on juuri toisinpäin. Ensin on todisteet ja vasta sitten teoria.
11.07.2025 01:01
Näitä "jyviä" vain löytyy jatkuvasti. Kerro nyt yksikin - siis edes yksi - vastaava paljastus, jonka joku "vaihtoehtomedia" on tuonut esille?
10.07.2025 18:02
No sä olet niin tyhmä että et osaa lukea rivien välistä, niin sille minä en todellakaan voi mitään....
10.07.2025 18:00
Ja tämänkin tiedon teille kertoi teidän valemediaksi ristimä HS.....
10.07.2025 16:40
Miten ihmeessä piispat voisivat kokea "rahallisia menetyksiä" siitä kun rivikansanedustaja eroaa kirkosta???? Tämä jää hivenen hämärään? Maksaako Räsänen heidän palkkansa?
10.07.2025 14:31
Edelleen odotan että sinä ArtoTTT listaat tänne ne minun tekemät "lukemattomat" pride-aloitukset viime talvelta. Näin sinä täällä väitit ja pyysin heti sinulta listaa. Mitään vain ei ole näkynyt.
PS. Sinä kiittelit minua tuossa taannoin kun olin kirjoittanut väärin ja myönsin olleeni väärässä. Nyt minä odotan sinulta sitä samaa suoraselkäisyyttä. Mutta ilmeisesti teiltä laitauskovilta on aivan turha odottaa tälläistä rehellisyyttä.
10.07.2025 13:10
Jäi sanomatta. Olenko minä sinusta siis eronnut kirkosta sen vuoksi, että kyseinen laitos on mielestäni liian vapaamielinen? Vai olisiko syynä joku muu asia...
10.07.2025 12:59
Ja sinäkö kuvittelet että määrän kasvu johtuu siitä, että kirkko on liian vapaamielinen? Höpö höpö. Suurin osa eroaa siksi, että heille jumalaasi ei enää ole...
10.07.2025 12:57
Miksi ihmeessä jonkun rivikansanedustaja Päivi Räsäsen ero muka olisi piispoille hermoromahduksen paikka? Mitä siitä muka seuraisi?
PS. Niin ja Räsänen ei muuten eroa. Sen sijaan hän palaa aiheeseen vähän ennen seuraavia vaaleja 2027, jotta saa taas ilmaista mainostilaa mediassa...
10.07.2025 12:56
Siis mistä loppuu? Miten ihmeessä nämä laitauskovien porukat saavat rahansa?
PS. Edelleen odotan sinulta listaa niistä "lukemattomista pride-aloituksista", joita olen sinun mukaasi tehnyt viime talven aikana. Näin sinä täällä väitit. Pyysin sinua listaamaan kaikki nuo "lukemattomat" aloitukset, mutta mitään ei vain näkynyt. Joten kysytään uudestaan...
10.07.2025 12:52
Kerro toki miten "kirous" näkyy läntisessä maailmassa, jossa on kaikkein eniten kirkosta eronneita? Miksi juuri niissä maissa, joissa on nälkää ja kurjuutta joka kulman takana - kuten Afrikassa - niin miksi niissä on paljon teitä "tosiuskovia"? Eikö se sinun "logiikkasi" mukaan pitäisi olla juuri toisin päin...
10.07.2025 12:44
Heh heh hee. Kun katseli noita lukuja, niin onkohan osalla vähän suhteellisuudentaju pettänyt? Nimittäin jos lukumäärä kasvaa joku päivä sadalla, niin se on osan mielestä hirvittävä muutos.
Siinä vaiheessa unohdetaan kokonaan se, että kirkkoon kuuluu edelleen 3,5 miljoonaa suomalaista. Joka tekee sen, että luku sata on tuosta määrästä 0,003 prosenttia. Todella hurjaa tahtia...
10.07.2025 12:40
Heh hehe heheh heheh ehh heeehheh hehe hee. Kerro toki koska? Ja missä? Nimittäin nuo homoliitot ovat sallittuja kaikissa ns kehittyneissä maissa eli läntisessä maailmassa. Miten se että meillä täällä ei ole nälkää eikä kurjuutta on sen mukaista että jumalasi kostaa homoliittojen hyväksyjille?
10.07.2025 12:24
No kuule kuon tuota enemmistöä ei millään saada kasaan. Niin yksinkertaista se on. Siitä kertoo että homojen vihkimisen puolesta äänesti selvästi yli puolet kokouksen edustajista. Luuletko että he nyt yhtäkkiä vaihtavat puolta?
10.07.2025 12:15
Taas toisaalta tuo mitä epäillään tekoälyn aikaansaannokseksi, niin se ei kyllä voi olla aitolaisen tekemä. Hän on aivan liian tyhmä moiseen vuodatukseen. Hänen panokset eivät riitä kuin korkeintaan kahteen neljän sanan lauseeseen.
09.07.2025 23:40
No tämähän nyt on hyvin tyypillistä, että laitauskovaiset ampuvat tämän tästä itseään jalkaan...
09.07.2025 23:35
Mihin unohdit Aito Avioliitto yrityksen perua tuo laki? Sitä markkinoitiin siten, että eduskuntaa valittaisiin enemmän niitä, jotka vastustivat homojen avioliittoa. Vaan kuinka sitten kävikään? Aito Avioliiton junailema kansalaisaloite hylättiin äänin 120-48. Olisko sinun pitäinyt tuoda omassa kirjoituksessasi esille myös tämä puoli....
09.07.2025 23:32
Niinpä teki. Eli sinä aito-lainen paljastit heti että kirjoitin aloituksen ja tuon edeltävän viestin anona. Oletko sinä vanha alkoholisti todella noin totaalisesti uittanut aivosi viinassa, että kuvittelet että muut ihmiset eivät tunnista sinun tekstejäsi ja tyyliäsi....?
09.07.2025 19:15
No kuule nyt aito-lainen. Sinä itse teet tänne joka päivä pari aloitetta Räsäsestä. Koeta nyt vain elään sen kanssa....
09.07.2025 19:08
14 / 605