Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

10

  1. En+tokikaan+väittänyt+ettei+se+muuta,+korostinhan+tuota+nimenomaan+tekstissäni,+kerroin+vain+että+en+ole+siinä+huomannut+mitään+radikaalia+muutosta.+Mutta+muutosta+toki+on,+senhän+näkee+tuosta+postaamastani+laskelmasta.Olen+vaihtanut+kesken+kauden+(2019)+taittolavasta+kiinteään,+kun+taittolapa+otti+ja+irtosi,+ja+vettä+oli+sen+verran+kölin+alla+että+jalat+ei+yltänyt+pohjaan.+Nyt+siis+runsaat+2+kautta+kiinteälapaisella.+En+muista+että+olisin+kiinnittänyt+millään+lailla+huomiota+vauhdinmuutoksiin,+sellainen+toki+on+ja+oli,+mutta+ei+niin+radikaali+että+se+olisi+jotenkin+erityisesti+pannut+merkille+tai+olisi+pitänyt+muuten+tärkeänä.+Sen+sijaan+pienet+ohjailuvirheet+ja+väärät+reittivalinnat+puolittaa+hyvin+helposti+keskinopeudenkin,+ja+se+on+jo+50%++joten+en+ole+solmun+kymmenyksiä+laskenut+;-)++Varmaan+on+totta+että+sen+5-10%++vauhti+paranee+taittolavalla,+mutta+minulle+se+ei+ole+kovin+merkityksellistä+näissä+vauhdeissa,+lomalainen+kun+olen.+Jos+päivälegi+on+vaikka+40NM,+olen+merellä+2-4+mailia+pidempään,+niin+sillä+ei+suurta+merkitystä+minulle.Saattaahan+sitä+joskus+vaihtaa+takaisin+taittolapaan,+mutta+olen+ainakin+nyt+tyytyväinen+kiinteälapaiseen.