Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

85

1. Jos+ehtoollisen+asetuksesta+kertovia+Raamatun+paikkoja+lukee+siten,+että+uskoo+sanaan+'ON+MINUN+VERENI'+silloin+on+uskottava+myös+sanoihin+'SYNTEIN+ANTEEKSIANTAMISEKSI'.+Eli+kyllä+se+selvästi+Raamatussa+sanotaan+että+synnit+saadaan+anteeksi+ehtoollisessa.Toisin+sanoen,+jos+uskoo,+että+ehtoollisessa+oleva+viini+todella+on+Jeesuksen+veri,+eikä+vain+merkitse+Jeesuksen+verta,+niin+silloin+on+uskottava+myös,+että+siinä+todellisessa+veressä+on+syntien+anteeksiantamus.Tiedän+että+vapaat+suunnat+eivät+usko+kuten+vanhoillislestadiolaiset+ja+muut+luterilaiset+että+viini+todella+on+Jeesuksen+veri.+He+sanovat+että+viini+vain+symbolisoi+Jeesuksen+verta.+Tämä+on+vastoin+Raamattua:Joh.+6:51+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."Joh.+6:52+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille+syötäväksi?"Joh.+6:53+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.*Joh.+6:54+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.*Joh.+6:55+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.*Joh.+6:56+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.*Joh.+6:57+Niinkuin+Isä,+joka+elää,+on+minut+lähettänyt,+ja+minä+elän+Isän+kautta,+niin+myös+se,+*joka+minua+syö,+ELÄÄ+minun+kauttani.*On+hyvä+että+vanhoillislestadiolaisuus+ei+ole+hairahtanut+tunnustuskirjoista+niin+kauas+että+pitävät+viini+ja+leipä+symbolisena,+vaan+ihan+oikeasti+uskovat+että+kyseessä+on+Jeesuksen+liha+ja+veri,+mutta+olisi+hyvä+kulkea+ajatusta+loppuun+ja+opettaa+että+ehtoollinen+tuo+syntien+anteeksiantamusta.
  2. Älä+muuta+sano.