Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
LFF_lestadiolainen
profiilit
LFF_lestadiolainen
LFF_lestadiolainen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
85
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos+ehtoollisen+asetuksesta+kertovia+Raamatun+paikkoja+lukee+siten,+että+uskoo+sanaan+'ON+MINUN+VERENI'+silloin+on+uskottava+myös+sanoihin+'SYNTEIN+ANTEEKSIANTAMISEKSI'.+Eli+kyllä+se+selvästi+Raamatussa+sanotaan+että+synnit+saadaan+anteeksi+ehtoollisessa.
Toisin+sanoen,+jos+uskoo,+että+ehtoollisessa+oleva+viini+todella+on+Jeesuksen+veri,+eikä+vain+merkitse+Jeesuksen+verta,+niin+silloin+on+uskottava+myös,+että+siinä+todellisessa+veressä+on+syntien+anteeksiantamus.
Tiedän+että+vapaat+suunnat+eivät+usko+kuten+vanhoillislestadiolaiset+ja+muut+luterilaiset+että+viini+todella+on+Jeesuksen+veri.+He+sanovat+että+viini+vain+symbolisoi+Jeesuksen+verta.+Tämä+on+vastoin+Raamattua:
Joh.+6:51+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."
Joh.+6:52+Silloin+juutalaiset+riitelivät+keskenään+sanoen:+"Kuinka+tämä+voi+antaa+lihansa+meille+syötäväksi?"
Joh.+6:53+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.
*Joh.+6:54+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.*
Joh.+6:55+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.
*Joh.+6:56+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+se+pysyy+minussa,+ja+minä+hänessä.*
Joh.+6:57+Niinkuin+Isä,+joka+elää,+on+minut+lähettänyt,+ja+minä+elän+Isän+kautta,+niin+myös+se,+*joka+minua+syö,+ELÄÄ+minun+kauttani.*
On+hyvä+että+vanhoillislestadiolaisuus+ei+ole+hairahtanut+tunnustuskirjoista+niin+kauas+että+pitävät+viini+ja+leipä+symbolisena,+vaan+ihan+oikeasti+uskovat+että+kyseessä+on+Jeesuksen+liha+ja+veri,+mutta+olisi+hyvä+kulkea+ajatusta+loppuun+ja+opettaa+että+ehtoollinen+tuo+syntien+anteeksiantamusta.
23.03.2022 21:26
Jokaisesta+suviseurasta+YLE+kuitenkin+uutisoi+näkyvästi+positiiviseen+sävyyn.+En+tiedä+miksi+valitatte.+Eri+asia+olisi+jos+YLE+valehtelisi.
31.01.2022 22:01
Mistä+olet+saanut+sen+käsityksen+että+Jeesuksen+lupaukset+vain+koskee+niitä+joka+kuulivat+niitä+ja+että+tämän+päivän+uskovaisilla+ei+ole+Pyhä+henki?+Ei+ainakaan+Raamatusta.
27.01.2022 20:14
Meillä+LFF:ssä+uskotaan+kuten+kirkko+opettaa,+eli+että+sielu+menee+tuonelaan.+Sanoohan+Pappi+Siunaustilaisuudessa:+
"Maasta+sinä+olet+tullut,
maaksi+sinun+pitää+jälleen+tulla.
Jeesus+Kristus,+Vapahtajamme,+herättää+sinut+viimeisenä+päivänä."
Kuolevaisen+kannalta+hän+pääsee+kuitenkin+heti+taivaaseen,+koska+kun+hän+seuraavaksi+kuoleman+jälkeen+avaa+silmiä,+hän+on+taivaassa.
Oletan+että+vanhoillislestadiolaiset+opettavat+samoin.
27.01.2022 20:09
Näytä+missä+Jeesus+sanoo+että+lupaus+lakkaa+kun+kuulijat+ovat+kuolleet?
27.01.2022 19:33
Et+löydä+mistään+Raamatussa+tukea+käsityksellesi,+että+Jeesuksen+lupaukset,+että+häneen+uskovia+pystyisi+parantamaan+sairaita,+herättää+ihmisiä+kuolleista+yms.++olisi+kumottu.+Päinvastoin+Jeesus+vahvistaa+että+pystyisimme+näihin+tekohin+jos+meillä+vain+olisi+uskoa.
Joh.+14:12+"Totisesti,+totisesti:+joka+uskoo+minuun,+on+tekevä+sellaisia+tekoja+kuin+minä+teen,+ja+vielä+suurempiakin.+Minä+menen+Isän+luo,
Tosiasia+on+vain,+että+meillä+ei+ole+tarpeeksi+uskoa.
27.01.2022 15:36
Lupaus+uskovaisille+että+voivat+herättää+ihmisiä+kuolleista+ja+parantaa+sairaita+on+vielä+voimassa.+Et+pysty+näyttämään+raamatunkohdan+missä+näitä+Jeesuksen+lupauksia+kumotaan.+Meillä+ei+vaan+ole+tarpeeksi+uskoa+että+voisimme.+Eikä+Jeesuksen+silloisilla+opetuslapsillakaan+ollut:
Matt.+17:14-16+Kun+he+palasivat+väkijoukon+luo,+Jeesuksen+eteen+tuli+mies,+joka+polvistui+15+ja+sanoi:+»Herra,+armahda+poikaani!+Hän+on+kuunvaihetautinen,+ja+hänen+tilansa+on+kovin+huono.+Hän+kaatuu+usein,+milloin+tuleen,+milloin+veteen.+16+Minä+toin+hänet+opetuslastesi+luo,+mutta+he+EIVÄT+PYSTYNEET+parantamaan+häntä.»
Jos+meillä+olisi+uskoa,+mitään+ei+olisi+mahdotonta+meille.+Ei+tallata+käärmeitä+ja+skorpioneja+ilman+että+vahingoittuisimme,+ja+pystyisimme+parantamaan+kaikki+sairaat.+Mutta+meillä+ei+ole+sinapinsiemenenkään+verran+uskoa:
Matt.17:20.+Niin+hän+sanoi+heille:+"Teidän+epäuskonne+tähden;+sillä+totisesti+minä+sanon+teille:+jos+teillä+olisi+uskoa+sinapinsiemenenkään+verran,+niin+te+voisitte+sanoa+tälle+vuorelle:+'Siirry+täältä+tuonne',+ja+se+siirtyisi,+EIKÄ+MIKÄÄN+OLISI+TEILLE+MAHDOTONTA.".
Syntien+anteeksiantaminen+sen+sijaan+on+pyhän+hengen+virka.+SE+EI+OLE+KIINNI+JULISTAJAN+USKON+MÄÄRÄSTÄ.
25.01.2022 09:01
Olemme+kaikki+uskovaiset+Jeesuksen+opetuslapsia+ja+meillä+on+valtaa+antaa+syntejä+anteeksi+koska+Jeesus+on+Raamatussa+luvannut+sitä.
Sinun+selitys+on+ihan+järjetön,+että+Jeesuksen+lupaukset+koski+vain+niitä+joka+kuuli+niitä.
Tämän+lisäksi+valtuus+antaa+syntejä+anteeksi+johtuu+pyhästä+Hengestä.+Oliko+vain+Jeesuksen+silloiset+opetuslapset+pyhä+Henki?+Ei,+meillä+on+kaikilla+uskovaisilla.
Joh.+20:22-23+Sanottuaan+tämän+hän+puhalsi+heitä+kohti+ja+sanoi:+"OTTAKAA+PYHÄ+HENKI.+23+Jolle+te+annatte+synnit+anteeksi,+hänelle+ne+ovat+anteeksi+annetut.+Jolta+te+kiellätte+anteeksiannon,+hän+ei+saa+syntejään+anteeksi."
24.01.2022 23:05
Yrität+hujata.+Et+pystynyt+näyttämään+kohta+Raamatussa+missä+Jeesuksen+lupaukset+kumotaan.
Joh.+20:+19:23+sanoo+näin:
20:19+Samana+päivänä,+viikon+ensimmäisenä,+myöhään+illalla,+kun+opetuslapset+olivat+koolla+lukittujen+ovien+takana,+juutalaisten+pelosta,+tuli+Jeesus+ja+seisoi+heidän+keskellään+ja+sanoi+heille:+"Rauha+teille!"
20:20+Ja+sen+sanottuaan+hän+näytti+heille+kätensä+ja+kylkensä.+Niin+opetuslapset+iloitsivat+nähdessään+Herran.
20:21+Niin+Jeesus+sanoi+heille+jälleen:+"Rauha+teille!+Niinkuin+Isä+on+lähettänyt+minut,+niin+lähetän+minäkin+teidät."+
20:22+Ja+tämän+sanottuaan+hän+puhalsi+heidän+päällensä+ja+sanoi+heille:+"Ottakaa+Pyhä+Henki.
20:23+Joiden+synnit+te+anteeksi+annatte,+niille+ne+ovat+anteeksi+annetut;+joiden+synnit+te+pidätätte,+niille+ne+ovat+pidätetyt."
Ja+Luuk.+10:17+näin:
10:17+Ne+seitsemänkymmentäkaksi+opetuslasta+palasivat+iloisina+ja+sanoivat:+»Herra,+pahat+hengetkin+tottelevat+meitä,+kun+käskemme+niitä+sinun+nimessäsi.»
Missä+näitä+lupauksia+kumotaan?
24.01.2022 21:01
Missä+Raamattu+näin+todistaa?+Missä+nämä+Jeesuksen+lupaukset+on+kumottu?
24.01.2022 17:13
Älä+muuta+sano.+Täällä+ei+vaikeuksissa+oleva+saa+sympatioita..
18.01.2022 19:15
Meillä+uskovaisilla+on+pelastuksenvarmuus.+Jos+on+sydämen+usko,+on+myös+pelastusvarmuus.
Ennen+kun+Luther+ja+Laestadius+tulivat+uskoon,+he+taistelivat+samanlaisella+epävarmuudella+kuten+sinulla+näyttäisi+olevan.
17.01.2022 15:02
Emme+meidän+suunnassa+tuomitsee+muita+uskovaisia.+Tiedämme+että+me+pelastumme,+muista+emme+tiedä.
16.01.2022 23:22
Meillä+LFF:ssä+rukoillaan+yleensä+ainaa+Jumalaa.
16.01.2022 20:23
Raamattu+opettaa+kuka+pelastuu:
Room.+10:9+Sillä+jos+sinä+tunnustat+suullasi+Jeesuksen+Herraksi+ja+uskot+sydämessäsi,+että+Jumala+on+hänet+kuolleista+herättänyt,+niin+sinä+pelastut;
Room.+10:10+sillä+sydämen+uskolla+tullaan+vanhurskaaksi+ja+suun+tunnustuksella+pelastutaan.
Emme+tiedä+kenellä+on+elävä+usko,+eikä+ole+meidän+tehtävä+alkaa+erottelemaan.
16.01.2022 19:57
Olen+tietysti+eri+mieltä+jos+tarkoitat+että+Pyhä+henki+asuisi+vain+paikallisessa+lestadiolaisseurakunnassa.+Kaikilla+joka+ovat+ottaneet+vastaan+Jeesus+henkilökohtaisena+pelastajana+ja+syntien+sovittajana+on+Pyhä+henki.
16.01.2022 18:53
Älä+muuta+sano.
16.01.2022 14:58
Se+oli+Kesäkuussa+2009+kun+kävin+seuroissa+esikoislestadiolaisten+rukoushuoneella+Tampereella.+Osoite+oli+Kurjentaival+22.
Olen+samaa+mieltä+pelastuksesta.+LFF+ja+esikoiset+ry:llä+on+sama+seurakuntaoppi,+mutta+ei+esikoislestadiolaiset+pitänyt+minua+eriseuralaisena+silloin+2009:kaan.
15.01.2022 23:24
Muistan+että+meidän+edellinen+toiminnanjohtaja+sanoi+että+meillä+on+yhteys+esikoislestadiolaisiin+koska++he+juhannusseuroista+lähettivät+kirjallisesti+terveisiä+LFF:lle.
Jos+on+ollut+jonkunlaista+yhteyttä+esikoislestadiolaisiin,+niin+pitäisi+olla+paljon+paremmat+esikoiset+ry:lle,+koske+olette+avarakatseisempia+ja+kunnioitatte+kirkkoa+enemmän.+
Olen+kerran+käynyt+Tamperen+esikoislestadiolaisten+rukoushuoneella+kun+olin+käymässä+kaupungissa.+Seurojen+jälkeen+keskustelin+muutaman+uskovaisen+kanssa,+ja+he+sanoivat+että+olisi+ollut+parannuksen+paikka+jos+olisin+käynyt+vanhoillislestadiolaisten+seuroissa.+
Minua+esikoislestadiolaiset+hyväksyivät+uskovaisena.
15.01.2022 22:06
eli+Isän,+Pojan+ja+Pyhän+hengen+nimessä.+Tämä+on+osaa+jumalanpalveluskaava.+Tätä+anteeksianto+Laestadius+julisti.
15.01.2022 19:31
4 / 5