Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

499

1. Joillakin+on+rannekellot+ja+merkkivaatteet.+Tulee+halvemmaksi+ostaa+Camelin+shortsit+kerran+2000+bahtilla,+kuin+ostaa+kymmenet+200+bahtin+shortsit.+Kestää+pesut+ja+kolhut,+ei+tule+nahkakassit+ulos+haaruksista+tiukassa+paikassa,+kangas+hengittää+ja+taskut+kestää.+Se+on+sitä+laatua.+Kellon+sain+50+vuotislahjaksi+/+kiitokseksi+yhteistyöstä.+Arvoltaan+jokusen+tonnin+euroja.+Lahjahevosen+suuhun+ei+pidä+katsoa.+Se+mitä+näin+sen+naisen+päällä,+jota+kutsut+hammaslääkäriksi+ja+kun+katsoo+Saarikuonon+"tyyliä",+niin+en+malta+olla+kysymättä+että+käyttekö+miten+usein+tonkimassa+UFF:n+laatikoita?Varsinaisia+räätälin+asiakkaita.+Mutta+älä+huoli.+Minä+käytän+kotona+aina+40+bahtin+kopioshortseja,+hihatonta+kulunutta+T-paitaa+ja+olkihattua+pihalla,+ettei+kalju+pala.Nyt+on+lihat+marinaadissa+ja+on+aika+Batmanin+kera+"hileviskin",+johon+ei+tällä+kertaa+tule+hilettä.Brittiläinen+viskikeisari+kertoi+miten+viski+kuuluu+juoda.+Se+jäähdytetään+ensin+jääkaappilämpötilaan,+jonka+jälkeen+se+kaadetaan+lasiin,+joka+peitetään+jollakin+kannella+tai+kädellä.Annetaan+sen+lämmetä+siinä+13+asteeseen,+kunnes+lasin+seinämään+on+tullut+höyryä+tai+pisaroita.+Lämpiämistä+voi+kiihdyttää+laittamalla+viereen+tuikkukynttilän.Olen+testannut+että+toimii.+Kitkeryys+lähtee+pois+ja+aromit+tulee+esiin.
  2. Päivittäiseen+elämään+se+2000+bahtia+meillä+kyllä+riittää,+ruokaan,+sähköön+ja+vakuutuksiin,+polttoaineisiin.Mutta+jos+lähdetään+laittamaan+tuohon+päälle+ne+mitä+olen+laittanut+käteisellä+kahteen+autoon,+traktoriin,+agrihommiin,+taloon,+tontin+vuokriin,+prätkiin,+irtaimistoon+jne+ja+jaan+ne+vaikkapa+neljälle+vuodelle.Neljässä+vuodessa+on+päiviä+1460.+Edellä+mainittuihin+asioihin+on+laitettu+käteistä+rahaa+368+tonnia+noin,+niin+se+tekee+päivää+kohti+252+euroa+eli+9000+bahtia+jokaista+päivää+kohti+neljälle+vuodelle.Silloin+ollaankin+vähän+eri+lukemissa.+Mutta+koska+ne+ovat+kertasuorituksia,+niin+ei+niitä+voi+laskea+päivittäiseen+kulutukseen,+vaan+ne+ovat+kaksi+eri+asiaa.+En+voi+laskea+niitäkään+päivittäisiin+kuluihin,+mitä+olen+ostanut+Suomeen+tai+lapsilleni.+En+myöskään+laskenut+siihen+kahteen+tonniin+bahtiin+mukaan+Mersun+käyttöliisinkiä.+En+maksa+vuokraa+muuta+kuin+tonteista.+Talosta+ei+koskaan+saa+takaisin+sitä+mitä+siihen+on+laitettu+rahaa,+mutta+ei+sitä+ole+sijoitukseksi+hankittukaan,+vaan+kodiksi.Edelleenkään+en+kuitenkaan+omista+Thaimaassa+enempää+kuin+hyvän+stadilaisen+kaksion+verran+maallista+mammonaa.+Mutta+puitteet+on+riittävät.+Ekohömpötys+sen+verran+on+purrut+että+vaihdan+tod+näk+aika+pian+Meban+sähköautoon.+Se+on+käyttöliisingin+etuja.