Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
markkuko
profiilit
markkuko
markkuko
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
3
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Moi,
Itse kuulun siihen sukupolveen jossa pankkitilin sai koulussa lahjuksena ja säästämistä opetettiin, oppi ei todellakaan mennyt perille.
Itsellä velkaa ulosotossa jäljellä noin 5000€ jota lyhennetään säännöllisesti ja kakikki pitäisi olla ohi noin vuodessa (20V takana, aikanaan 1milj markkaa ja kaikki maksettu ilman mitään järjestelyjä korkoineen).
Tilanne sinällään on hankala koska en todellakaan osaa säästää ja raha tilillä polttaa todella paljon.
Tuhlaan lähes kaikki rahani noin kahdessa päivässä tilipäivän jälkeen ja mitään ei jää, huvittavaa sinällään että nettotuloni hipovat 4000€/kk
En pelaa enkä käytä rahaa mihinkään ihan sontaan, ostan muuten vaatteenikin suurimmaksi osaksi kirpparilta.
Omistusasuntoa ei ole, asun perheineni siis vuokralla ja nuo tulot vaan yksinkertaisesti menevät, perheessä kolme lasta, 1 kouluikäinen ja kaksi alle.
Kulut kuukaudessa arvio:
1100 vuokra
ruoka noin 600
vouti 450
päivähoito 440
iltapäiväkerho 130
poikien vaatteet noin 300
auto noin 200 yht (bensat ja vakuutukset)
eli rahaa pitäisi vielä jäädä jonkin verran mutta johonkin se vaan katoaa
Olen tehnyt töitä 15v alkaen ja päässyt ns. uralla eteenpäin ilman koulutusta (eikä päivääkään työttömänä)enkä ole mistään rikkaasta perheestä ennemminkin köyhästä.
Jos raha asioihin suhtautuu yhtä huolettomasti kuin minä niin en todellakaan tiedä kuinka tuon pystyy korjaamaan, ehdotuksia otetaan tietenkin vastaan.
PS vaimollani ei ole muita tuloja kuin lapsilisät (työttömänä ilman että joku käsittämätön työssäolo ehto on täyttynyt ja omat tuloni liian kovat)
29.10.2010 17:56
taas yksi alaikäinen urpo kirjoittelee ja luulee provoilevansa, totuus on että jos kaiken antaa niin se siitä, lapsi tai nuori ei opi koskaan rahankäyttöä ja tulevaisuus sossuasiakkaana on taattu riippumatta vanhempien tulotasosta.
Kirjoittajalle vielä kysymys, kuinka tulet itse pärjäilemään omillasi joskus vai vietätkö äitisi helmoissa elämäsi luuseri.
02.10.2010 14:19
Mitä tarkoittaa elättäminen, eikö se kuitenkin tarkoita sitä että lapsella on vaatteet, asunto ja ruokaa?
Jos tarkoitat että ilmaiseksi pitää kaikki antaa niin sääliksi käy tohtoris lapsiasikin ja paljon, todennäköisiä itsemurha kandeja kun nuo elämän realiteetit eivät ole tuttuja. Jaksamista sinullekkin tuskissasi myöhemmin.
02.10.2010 14:10
1 / 1