Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

660

  1. Ihan sama mikä se on, eläinlääkäri voi poistaa sen, oli sitten märkäpaise tai kasvain. Kyllä se furunkelilta kuulostaa, jos aukeaa.

    Vaikeassa furunkuloosissa hoito on kuivaus, kuivaus, kuivaus, puhtaanapito, ennealtaehkäisy ja ihon hoito. Parempi ettei tassut kastu lainkaan: http://www.mustijamirri.fi/tuote/pawz-suojatossut-12-kpl-oranssi-5-1-cm/028925/
    Mustin ja mirrin nettikaupasta saa tuollaisia muovitossuja ulkoiluun. Eivät ole ikuisia, soralla ja asfaltilla kuluvat herkemmin rikki, mutta suojaavat pahimmissa tilainteissa, kun iho on rikki tai tassussa on haava. Pahoihin tulehduksiin lääkitys.
  2. Tsemppiä! Ja samalla saat sieltä kunnon ohjeet jatkoon.
    Ei ole mitään ylireagointia, itekin vien eläimet tarkastukseen, jos olen saanut vaikka juuri kissoja epämääräisistä olosuhteista. Jonkun laajakirjoisen matolääkkeen annan ensiavuksi, sitten totutan käsittelyyn, jotta lääkäri voi tehdä kunnon tarkastuksen ja laittaa sitten varsinaisen häädön. Sisäloiset voivat ilman hoitoa aiheuttaa vaikka suolistotulehduksen tms. Pieni satsaus tehdä alkuhoito kunnolla, kun samalla sitten turvataan kissan lisäksi ihmisetkin.