Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7496

1. Niin,+nille+hanhille+ei+voi+laittaa+kylttejä+pelloille,+että+täällä+on+teille+tarkoitettu+alue.+Tai+rajalle,+että+älkää+tulko+tähän+maahan.+Ne+tulevat.+Voidaan+tehottomasti+ammuskella+ja+siivota,+tai+voidaan+laittaa+ruokintapaikkoja,+joihin+ainakin+osa+sitten+suuntaa+ja+pienentää+tällä+tavoin+vaurioita.+Silti+voidaan+myös+ammuskella+ja+pelotella,+jos+tarvetta+on.+Hanhi+ei+osaa+lukea+ohjeistuksia,+mutta+se+osaa+kyllä+suunnata+sopivalle+ruokapaikalle.+Jos+ne+sopivat+ovat+tällä+hetkellä+sellaisia,+missä+ei+haluttaisi+hanhia+olevan,+on+varsin+järkevää+perustaa+sellaisia,+joissa+voivat+olla.+Ne+kun+tänne+nyt+joka+tapauksessa+ovat+saapuneet.+'Aikuinen+järjen+ihminen'+varmaan+tällaisen+oivaltaakin.+Etenkin+huomatessaan,+että+tämähän+on+toimiva+systeemi+muuallakin.
  2. Suora+lainaus+aloituksesta:+"Yle+haluaa+osoittaa,+että+alkuperäiset+suomalaiset+lapset+ovat+pahiksia+ja+tummemmat+maahanmuuttajalapset+hyviksiä."+Kyllä,+jako+hyviksiin+ja+pahiksiin+on+olemassa+aloittajan+kirjoituksessa,+ihonvärin+pohjalta.+Hän+tulkitsee+Ylen+tekevän+sitä,+minä+linkin+puutteessa+epäilen,+että+kyse+on+vain+aloittajan+omasta+käsityksestä.+Sinä+kirjoitat+väitettä+toisensa+perään+ja+pohdit,+miksi+on+niin.+Väitteesi+jäävät+kuitenkin+näyttämättä+toteen,+jolloin+niihin+kohdistuva+pohdintakin+on+turhaa.+Miten+tämä+'suomalaisten+syyttäminen+kaikesta'+ilmenee,+kun+minä+suomalaisena+en+koe+sitä+lainkaan?+Miten+niitä+ulkomaalaistaustaisten+rikoksia+peitellään,+kun+minä+luen+niistä+paljon+useammin+mediasta+kuin+suomalaistaustaisten+-+ja+lisäksi+saan+usein+päivityksiä+siitä,+mihin+suuntaan+ulkomaalaistaustaisten+rikollisuus+suhteessa+suomalaistaustaisiin+on+kulloinkin+edennyt.+Mediasta.+En+sen+sijaan+näe+jatkuvasti+tietoa+siitä,+miten+eri+sosiaaliluokkien+ihmisten+rikollisuus+etenee,+tai+eri+koulutustason+omaavien+jne.+Niitä+kyllä+pidetään+pimennossa,+toisin+kuin+tätä+syntyperäasiaa.