Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eipä tuo kirjoitus suhtautunut mitenkään myötämielisesti natsismiin.
19.02.2016 08:51
Tarkoitatko nyt verrata islamia ja kommunismia, vai islamin jotakin suuntausta kommunismin suuntauksen stalinismin kanssa? Kommunismi ei tosin ole uskonto, mutta kai niitä jossain määrin verratakin voi.
19.02.2016 07:05
Kiehtova ajatus. Mitä sinä kokisit saavasi siitä, jos keksisit tarinoita nimimerkilläsi? Tuntemattomilla ihmisillä olisi sitten joku ohimenevä käsitys jostakusta, jonka eivät tietäisi olevan sinä, joten hyötyisit siitä miten?
Ja jos keksisit tarinoita, niin olisiko sinusta tuloluokka todella niin suuri asia, että se kannattaisi keksiä? Eikö silloin olisi hohdokkaampaa vaikkapa esiintyä rikkaana kuin jonain tavan keski- tai hyvätuloisena, joka elää tavallista elämää?
Mene tiedä. Ihmiset ovat mielenkiintoisia otuksia.
18.02.2016 11:34
Uskonnot aiheuttavat paljon pahaa maailmassa. Vain että noita.
Meillä on pitänyt esimerkiksi lailla suojata lapset, etteivät jehovan todistajat voi estää pelastamasta lasten henkeä verensiirroilla. Katolinen kirkko suorittaa manauksia vieläkin. Suomenkin kirkoissa kulkee saarnaajia kertomassa, miten sairaudet tulevat pahoista hengistä. Lestadiolaispiireissä monilla ehkäisy on vieläkin pahempi asia kuin se, että vaimo väsyy loputtomiin raskauksiin ja synnytyksiin. Homoilta yritetään edelleen kieltää tasa-arvo, kun joku kuviteltu jumala nyt kerran sitä mieltä muka on.
Kyllähän se sivistys etenee, mutta kovin hitaasti. Eikä auttamisen ohella pitäisi viedä taantumuksellisia uskontoja.
18.02.2016 11:25
Lainaamassani tekstissä väitettiin, että rikosten lukumäärä ei anna oikeaa kuvaa. Sen sijaan pitäisi verrata maahanmuuttajien rikosten prosentuaalista osuutta kaikkiin Suomessa tehtyihin rikoksiin. Se sitten antaisi aloittajan mukaan moninkertaisen määrän. Näinhän ei tietenkään ole.
Arvatakseni aloittaja tarkoitti nimenomaan tuota suhteellista osuutta väkimäärään verraten, mutta epäonnistui sen sanomisessa. En yleensä tällaisiin takerru, mutta jos aletaan tuollaiseen vastaajaa haukkumaan tyhmäksi, on paikallaan huomauttaa, että siinä aloituksessa ei ehkä ihan lukenut, mitä nimittelijä ehkä kuvitteli lukeneen.
18.02.2016 11:13
En jaksa nähdä syytä keksiä juttuja itsestäni etenkään nimimerkillä. Tuo asenteesi on kyllä alkanut levitä yhä voimakkaammin tuttavapiirissäni. Monesta tuntuu, että meiltä vain leikataan ja maksuja nostetaan progressiivisesti ja kiitokseksi lypsylehmänä olosta sitten saa jatkuvasti kuulla, miten pitäisi vielä lisää maksaa ja miten muilta ei saisi leikata mitään. Sitä kun verojen jälkeen ei paljonkaan siitä suuremmasta palkastaan hyödy verrattuna tukia saavan työttömän nettotuloihin esimerkiksi.
18.02.2016 10:58
Ei niitä voi sieltä väkisin sinulle rahdata. Mikä sinua asiassa estää? Minä tunnen moniakin miehiä, jotka ovat löytäneet vaimonsa noilta seuduilta. Ihan ovat matkoillaan tutustuneet.
18.02.2016 09:52
Ihan hyvä tuoda tätä ajoittain esiin, kun tahtoo joillakin olla se kuvitelma, että rikosten määrä on noussut jopa reilusti. Todellisuudessahan se siis laski.
18.02.2016 09:35
Todella karkea ja lisäksi virheellinen - lasket kaikkien ulkomaalaisten suhteelliseksi raiskausmääräksi 17 kertaa suuremman kuin suomalaisten.
Vuonna 2014 raiskausrikoksesta epäiltyjä oli suomalaissyntyisistä miehistä 0,2 promillea ja ulkomaalaissyntyisistä miehistä 1 promille. Ulkomaalaissyntyisten osuus on siis selkeästi moninkertainen, mutta molemmissa ryhmissä raiskaajien osuus on hyvin marginaalinen. Hyvä niin.
18.02.2016 09:10
Ennen kuin alat häntä tyhmäksi nimitellä, niin vilkaise vielä, mitä aloittaja tosissaan kirjoitti ;)
"Mamujen rikoksien määrää verrataan suoraan suomalaisten tekemien rikosten määrään, mikä ei anna oikeata kuvaa maahanmuutajien rikosten prosentuaalisesta osuudesta kaikista Suomessa tapahtuneista rikoksista. Luku on moninkertainen kantasuomalaisiin verrattuna."
18.02.2016 08:43
Kiitos ehdotuksesta. Kuulun siihen keski- ja hyvätuloisten joukkoon, joka ns. 'lystin maksaa'. En kuitenkaan katso aiheelliseksi syytellä heikompiosaisia vaan kyllä, ihan häpeilemättä puolustelen. Harvempi sitä työttömyyttä, sairautta tai muuta vaikeaa elämäntilannetta itse on valinnut. Meidän kuuluukin auttaa.
18.02.2016 08:04
Tämä on yksi rumimpia uskonnon hedelmiä. Ei riitä, että itsellä on. Itsellä pitää ainoana olla, muuten on sorrettu. Ei riitä, että itse saa avioitua sen vastakkaisen sukupuolen kanssa, vaan jotenkin se onkin ihan pilalla, jos ei saa säädellä, ketkä muut saavat avioitua. Ellei saa sortaa muita, onkin itse sorrettu.
18.02.2016 07:36
Jaa-a, mitäs Odinit itse ovat sanoneet? Jos meno jatkuu tällaisena, ovat etniset puhdistukset tarpeellisia. Heistä vain viisi prosenttia on valkoisen ylivallan edustajia, mutta kukaan ei voimakkaasti vastusta aatetta. He ovat mielestään nimenomaan estämässä siirtolaisia raiskaamasta 'heidän naisiaan', kun poliisi ei kuulemma tee mitään.
Kuka tässä onkaan tosiaan rasisti?
18.02.2016 07:30
Ilmeisesti eivät tee juuri mitään. Kerran kertoivat Tampereen Odinit soittaneensa poliisille havaittuaan humalaisen suomalaisen.
18.02.2016 06:58
Vielä kun edes yhden kerran löytäisit minun 'kitisseen, kuinka kaikki muut ovat väärässä paitsi minä' :D Mutta eihän sellaista löydy. Mikä lie sinua sitten jäänyt harmittamaan.
18.02.2016 06:55
Tuota... jos sinulla olisi tyttöjä, jotka näyttäisivät valehdelleen moisesta, etkö todella heille sanoisi asiasta mitään?
18.02.2016 06:54
Juujuu kielsi jotenkin vaan sanomatta siitä sanaakaan, kun sinä kerran niin haluat. Kyllähän sinä paremmin tiedät kuin Jeesuksesi :)
17.02.2016 22:39
No jos nyt lähdetään siitä, mitä minä alun perin sanoin, pointtini oli, että meidän ei tarvitse elää uskontolakien mukaan. Toinen, vähäisempi, pointti oli, että Raamattu on varsin tulkinnanvarainen noissa 'homouden vastaisuuksissaan'. Siitä kun jotain väitettä oli, että olisi yksiselitteinen.
Ei minulla ole tarvetta puolustella ihmisoikeuksia Raamatulla. Vaikeaa se olisikin ja kummallista, kun kirja on ilmiselvästi sepitettä. Ja tietysti sinun 'pitää oikaista ilmaisemiani selkeitä väärinkäsityksiä', koska ainahan kulloinenkin uskovainen tietää sen oikean tulkinnan ja muilla on se väärä :D Tämä on kyllä niin sääntö, että harvoin löytyy poikkeusta.
Ei kun hyvää jatkoa pyhälle yksinkertaisuudelle vaan.
17.02.2016 22:29
Sinulla on täysi oikeus avioliittoon vastakkaisen sukupuolen kanssa, jos kumppanin löydät. Sitä ei ole kukaan rajoittanut. On irvokasta olla olevinaan uhri tilanteessa, jossa ei saa enää sortaa muita.
Ja ei, en halua. Näitkö, millaiseen viestiin vastasin? Jonkun mielestä häntä vastaan oli hyökätty, kun häntä sitten sapettaa, jos joku kysyy, että onko hän naimisissa miehen vai naisen kanssa. Siihen verrannollinen voisi olla uskontojen kieltäminen, ettei pääse keljuttamaan, jos joku kysyy, onko henkilö uskovainen. Tätä vastauksessani havainnollistin.
Toin sinulle aika monta kertaa esiin, että sinulla on mielestäni oikeus uskoa. En tiedä, jaksoitko lukea loppuun saakka, kun jatkoit vain samaa paasaamistasi Raamatun tulkinnoistasi. Sanottakoon se tässä siis jälleen kerran.
Vihanpidon ja tuhon loputon kierre ei pääty sillä, että sanellaan, että minun jumalani ajattelee minun mielestäni näin ja teidän kaikkien pitää totella. Usko sinä, elä tavallasi, anna muiden uskoa ja elää tavallaan. Toistan tätä taas. Mitä sitä vihaa kantamaan.
17.02.2016 22:24
Ks. ed. vastaus.
17.02.2016 22:03
330 / 375