Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7496

1. Hyvä, että asia tutkitaan. MV tosin otsikoi, kuin tutkinta olisi jo ohi ja ahdistelu todettu tapahtuneeksi, vaikka jutusta ilmenee, että syyttäjä tutkii.

MV-peli on hyvä muistaa aina sen juttuja lukiessaan, eli etsi virhe tai virheet. Tällä kertaa ainakin: "Timonen vaati alaikäisille vihtiläisille tytöille jopa rangaistusta väärästä ilmiannosta"

Tätähän ei tapahtunut. Timonen kirjoitti: "Moni ei ymmärrä, että perätön ilmianto saattaa olla rikos." ja lainasi rikoslakia ao. kohdasta. Tämä ei ole mikään vaatimus.
  2. Olipas erikoinen kuvitelma minun ajatuksistani. No, sellaista sattuu.

Juu, minustakin tämä Suomen malli on hyvä, kuten olen sanonutkin. Arvostan sitä, että meillä verovaroin tuetaan niitä, jotka apua tarvitsevat. Aloituksessa kuitenkin toivottiin erilaista mallia. Sellaista, jossa saisi ruksia, jos tahtoo auttaa. Se yritettiin rajata vain turvapaikanhakijoihin, mutta jos Suomen malli ei kelpaa, niin kyllähän se tarkoittaa muutosta laajemmin. Ei ole löytynyt järkevää perustetta sille, miksi tuo asetelma ei koskettaisi kaikki avuntarvitsijoita, jos sille linjalle lähdettäisiin ja muutettaisiin maamme ihan toisenlaiseksi.

Apua ei tarvitse ansaita. Sitä annetaan, kun sitä tarvitaan. Vaikutelmistasi poiketen minä nimenomaisesti maksan mielelläni veroja auttaakseni muita, oli se tarvitsija sitten lapsiperhe, työtön, sairas, turvapaikanhakija tai mitä hyvänsä. Siksi tähän keskusteluun puutuin, jossa haluttiin muuttaa meidän vastuullinen järjestelmämme ihan joksikin muuksi.