Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvä, että asia tutkitaan. MV tosin otsikoi, kuin tutkinta olisi jo ohi ja ahdistelu todettu tapahtuneeksi, vaikka jutusta ilmenee, että syyttäjä tutkii.
MV-peli on hyvä muistaa aina sen juttuja lukiessaan, eli etsi virhe tai virheet. Tällä kertaa ainakin: "Timonen vaati alaikäisille vihtiläisille tytöille jopa rangaistusta väärästä ilmiannosta"
Tätähän ei tapahtunut. Timonen kirjoitti: "Moni ei ymmärrä, että perätön ilmianto saattaa olla rikos." ja lainasi rikoslakia ao. kohdasta. Tämä ei ole mikään vaatimus.
14.02.2016 11:46
'Waler setä' voi ihan itse lukea, mitä olen sanonut ja lakata keksimästä rivien väliin asioita, joita siellä ei ole. Kuten sanoin, olen oikeasti tyytyväinen siihen, että heikompiosaisia autetaan. Köyhiä, sairaita, työttömiä, lapsiperheitä, turvapaikkaa tarvitsevia, itsetuhoisia, vammaisia jne. Listahan on pitkä.
14.02.2016 11:24
Vai sellaisia sinä nyt keksit minun ajattelevan ja sitten hämmästelet keksintöäsi. Mitään sen tapaistakaanhan en ole sanonut.
14.02.2016 11:08
Missä kohden Koraania näin sanotaan?
Raamattu muuten tuomitsee raiskauksen vain, jos kyseessä on toisen miehen nainen eli omaisuus. Sinkkunaisen raiskauksen seurauksena maksetaan naisen isälle ja avioidutaan uhrin kanssa.
14.02.2016 10:43
Ei tämä ole mikään kokeiluasia. Verovaroista tuetaan heikommassa asemassa olevia.
14.02.2016 10:40
Voi kuule, kyllä käyttämäsi ilmaisu 'paskaloisia' antoi ihan hyvin osviittaa siitä, mitä sinä todella tarkoitit. Siitä kuitenkin voi tosiaan ihan aidosti olla kiitollinen, että elää maassa, jossa niillä omilla verovaroilla autetaan apua tarvitsevia.
14.02.2016 10:26
Äläs nyt, Tampereen Soldiers of Odin on partioinut viikkoja ja tehnyt tärkeää työtä; havaitsivat kerran humalaisen suomalaisen ja soittivat poliisille.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1455004269980.html
He ovat myös kokeneet, että heitä provosoidaan väkivaltaan, mutta ovat miehekkäästi pystyneet pidättäytymään väkivallasta partioidessaan.
14.02.2016 09:53
Onhan tuosta nimellä uutisoitu ainakin edellisellä kerralla, kun hänet tuomittiin 2010:
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/vankeutta-kirkkovaltuutetulle/873866
Eivät tosin muut tahot kuin MV hiljattain ole tainneet kutsua häntä sarjapedofiiliksi. Ko nimitys osoittaa, ettei sanaa ole ymmärretty.
14.02.2016 09:08
Huoh. On tullut selväksi, mitä sinä ajattelet näiden hyysäriesi ajattelevan. Mutta se alkuperäinen kysymyksesi varmaan sai vastauksensa, että se siitä.
14.02.2016 08:58
Sinunkin mielestäsi se kuitenkin oli hyvä asia 'realistille'. Hinnatkin voivat romahtaa, tulehdusarvot jne.
14.02.2016 07:09
Paha tietää, mitä aloittaja on lukenut. Oheisessa linkissä on kuitenkin aloitukseen liittyvää tietoa Oulusta. Työterveyspalvelutkin huomioidaan.
https://www.ppshp.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/npp/embeds/34900_Sote_Rahoituskanavat_ylittava_sote-palvelunkaytto.pdf
14.02.2016 07:06
Juu, minä tosiaan luin sen jutun. Siitä selvisi vastaus kysymykseesi, eli että jos siihen määrään halutaan vaikuttaa, niin lakimuutos on saatava aikaiseksi mitä pikimmiten. Että sellainen kiire ja siitä syystä.
Jutussa ei sanottu, että romahtaminen olisi huono asia, vaan nimenomaan tuotiin esiin, että muutoksella on kiire tai hakemuksia tulee paljon. On siis ihan oma ajatuksesi, mitä se sinun mielestäsi tarkoittaa 'hyysäreille' ja mitä 'realisteille'.
14.02.2016 06:56
Siellähän se linkkisi jutussa kerrotaan, mikä kiire ja kenelle:
- Lain todelliset vaikutukset nähdään kuitenkin vasta sitten, kun se on tullut voimaan, Vuorio sanoo. Lakia viedään eteenpäin nopealla aikataululla, ja se on tarkoitus saada voimaan jo ennen kesää.
Vuorion mukaan päätöksillä on kiire, jos halutaan vaikuttaa hakemusten määrään.
14.02.2016 06:37
Onhan noita erillisiä palstoja, rasismillekin omansa. Tämä on kuitenkin Maailman menoa, joten mielestäni tänne sopivat asiat laidasta laitaan.
14.02.2016 05:59
Omaan kansaan eivät sitten lukeutuneet mm. vääräuskoiset saksalaiset, homoseksuaalit, sairaat ja vammaiset. Edes natseille oikean uskon, kristinuskon, tunnustajat eivät olleet turvassa, jos eivät kylliksi ylistäneet Hitleriä.
Onneksi omat johtajamme eivät tosiaan ole tällaisia periaatteita omaksuneet.
14.02.2016 05:42
Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin. Olen varsin kiitollinen siitä, että verorahoista on minunkin koulutukseni kustannettu ja niin paljon muutakin. Siksipä, edelleen, mielelläni verovaroistani autan muitakin.
Minä en rinnasta sinua muihin enkä vähättele sitä, mitä maamme eteen olet tehnyt. Sen rinnastuksen kuitenkin teen, että apua tarvitsevaa tulee mielestäni auttaa. Oli se sitten lapsi, sairas, turvapaikanhakija tai mikä hyvänsä. Sellainen on meidän maassamme tapana. Ei meillä tietenkään ole varaa valtavia määriä elättää eikä auttaa loputtomiin, ei sellaista kai kukaan kuvittelekaan. Mutta koen, että jos maamme tapa lähdetään muuttamaan ihan päälaelleen ja auttaminen onkin jatkossa kiinni siitä, laittaako ruksin, että suostun auttamaan, niin aika pulassa on pian yksi jos toinenkin.
13.02.2016 21:58
Huoh. Jotkut ovat, jotkut eivät. Ihan nuorikin voi olla työtön. Jne. Tästäkin on jo puhuttu, laajemmin. Uskon kyllä, että kun tuohon tahtiin keksii minulle typeriä ajatuksia, niin varmaan voi itsensä vakuuttaa siitä, että tosi typerä on, joka niin ajattelee.
Toivo vain minulle pahaa, jos se mieltäsi helpottaa. Minä sillä välin jatkan ajattelemista kuten ennenkin - on hyvä maksaa veroja, joista autetaan tarvitsevia. Sinua työttömänä, sairaita, lapsia ja niitä niin kovin kirottuja turvapaikanhakijoitakin. Toivottavasti työtilanteesi helpottaa, vaikka työttömyys tällä hetkellä onkin kovin suurta. Ja toivottavasti Suomen malli ei koskaan muutu siihen ehdotettuun rasti ruutuun -systeemiin, jonka jälkeen ihmiset jätettäisiin oman onnensa nojaan.
13.02.2016 21:40
Itse asiassa nimenomaan eläteiksi he eivät jää. Ellei palautusta pystytä tekemään, mikä varsin mahdollista on mm. palautussopimusten ongelmien vuoksi, ei henkilö kuitenkaan saa oleskelulupaa tästä johtuen. Häneltä katkaistaan vastaanottopalvelut ja hänet siirretään pois vastaanottokeskuksesta. Hän jää omilleen. Ilman yhteiskuntamme tukea.
http://yle.fi/uutiset/kielteisen_turvapaikkapaatoksen_saaneiden_toivotaan_poistuvan_maasta_vapaaehtoisesti/8450011
Mielipiteitä saa olla. Ihan samoin kuin sinä saat olla sitä mieltä, että omista kansalaisista on kannettava vastuu ja autettava, mutta muista ei, saa joku toinen olla sitä mieltä, että vaikkapa työttömiä ei tarvitse auttaa vaan heidän tulee kantaa itse vastuu tilanteestaan. Minä näen asian siten, että heikommassa asemassa olevia tulee auttaa. Tällä periaatteella toimii tämä arvostamani kotimaa.
13.02.2016 20:57
Olipas erikoinen kuvitelma minun ajatuksistani. No, sellaista sattuu.
Juu, minustakin tämä Suomen malli on hyvä, kuten olen sanonutkin. Arvostan sitä, että meillä verovaroin tuetaan niitä, jotka apua tarvitsevat. Aloituksessa kuitenkin toivottiin erilaista mallia. Sellaista, jossa saisi ruksia, jos tahtoo auttaa. Se yritettiin rajata vain turvapaikanhakijoihin, mutta jos Suomen malli ei kelpaa, niin kyllähän se tarkoittaa muutosta laajemmin. Ei ole löytynyt järkevää perustetta sille, miksi tuo asetelma ei koskettaisi kaikki avuntarvitsijoita, jos sille linjalle lähdettäisiin ja muutettaisiin maamme ihan toisenlaiseksi.
Apua ei tarvitse ansaita. Sitä annetaan, kun sitä tarvitaan. Vaikutelmistasi poiketen minä nimenomaisesti maksan mielelläni veroja auttaakseni muita, oli se tarvitsija sitten lapsiperhe, työtön, sairas, turvapaikanhakija tai mitä hyvänsä. Siksi tähän keskusteluun puutuin, jossa haluttiin muuttaa meidän vastuullinen järjestelmämme ihan joksikin muuksi.
13.02.2016 20:44
Apua ei anneta ansaitsemisen vaan tarpeen mukaan. Osalle turvapaikka katsotaan tarpeelliseksi ja myönnetään se.
Minulle sopii muuten myös se maamme tapa, että meillä on uskonnonvapaus eikä vääräuskoisia rangaista kuolemalla. Enää.
13.02.2016 20:24
334 / 375