Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kynä..mi
profiilit
kynä..mi
kynä..mi
Vapaa kuvaus
Aloituksia
96
Kommenttia
1743
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin, matematiikkaa kuvataan myös 'yleiskieleksi'. Ei toki ole sanan 'kieli' ennestään tutussa käytössä, mutta sanonta on aiheuttanut paljon sekaannusta. Normaali kieli voi olla mikä tahansa monista, mutta matematiikka voi olla vain yksi. 🌹👀
25.09.2022 16:29
Riippumatta käytetystä notaatiosta, joka tietenkin on ihmisen luoma, itse matematiikka on aina samaa puhuva. Ei ole luotavissa vaihtoehtoista matematiikkaa.
Matematiikka on laajempi kuin fyysinen maailma. Esimerkiksi maailmassa näyttää olevan kolme avaruusulottuvuutta. Matematiikassa ei tällaista rajoitusta ole. Matematiikan ulottuvuuksia on mielivaltainen määrä. 🌹👀
25.09.2022 16:21
Takanahan on tietysti biologinen kuva, siis että ihmiselläkin ovat määrääviä tekijöitä geenit ja alitajunta, ja ympäristötekijöillä, mm. kasvatuksella, on vähempi rooli käyttäytymisessä. 🌹👀
25.09.2022 16:04
Koska huutelet puskasta, en tietenkään voi olla varma, että JOKAINEN sinun tyylilläsi kirjoitettu kommentti on sinun tekemä. mutta on TODENNÄKÖISTÄ, että useimmat ovat saman kirjoittajan.
Olen ollut huomaavinani, että sinua selvästi vaivaa alentunut mieliala. Kirjoituksesi ovat synkkiä ja ilottomia. Vaikka sanot, ettei sinua kiinnosta, mitä kirjoitan, minä olen HYVIN KIINNOSTUNUT sinun MIELIALASTASI.
Ihmeitä ei ole tehtävissä, mutta monoamiinien takaisinottoa estävät lääkkeet ovat muuttaneet oleellisesti tilannetta. En tiedä, oletko jo muutenkin lääkityksellä, mutta jos et ole, saattaisit hyötyä siitä. että ensin kävisit lääkärillä, ja sitten jos sinulle määrättäisiin näitä lääkkeitä, olo saattaisi tulla helpommaksi, vaikka tuskin kirkkaammaksi.
Täytynee nyt puhua selkein sanoin. Myös aggressiivisuus, jota olen ollut havaitsevinani sinussa, yleensä vähenee näillä lääkkeillä.
Toivon sinulle ennen kaikkea onnea ja menestystä ja runsasta siunausta! 🌹👀
25.09.2022 15:43
Olet ennenkin tuonut jo useasti esille, ettei sinua vähääkään KIINNOSTA, mitä jostakin olen sanonut. Kuitenkin seuraat minua kuin hai laivaa voidaksesi sanoa sen minulle.
Jos et todellakaan olisi kiinnostunut, ei kai olisi mitään syytä sanoa sitä. Netissähän on muutenkin paljon enemmän asioita, jotka eivät kiinnosta kuin niitä, joita ne sattuvat kiinnostamaan. Miksi muut eivät tunne tarvetta tuoda kiinnostumattomuuttaan sanoin esille.
Näyttää, kuin sinulla 'kivi hiertäisi kengässä'. 🌹👀
25.09.2022 14:01
Ei sinun tarvitse edes kertoa, ettet ole kiinnostunut esiin tuomastani asiasta. 🌹👀
25.09.2022 13:35
Tarkoitin tässä sitä, että mainitun rouvan KÄSITYKSET näyttivät MUUTTUVAN mielialan mukaan. Hänellä ei siis liene ollut pysyviä käsityksiä, vaan satunnaisia.
Varmaan ilmaisin huonosti. 🌹👀
25.09.2022 12:59
Jos mies näin kornisti suhtautuu, ei kannata herttailla kauneintaan näyttämällä. On ihmisiä, jotka ovat tilannesidonnaisia, ja on jopa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä herttailua ollenkaan.
Mieleeni tulee eräs rouva, joka oli HYVIN otettu, kun ystävällisesti kerroin, miten kaunista oli katsella, kun hän pesemisen varjolla hyväili kauneinpansa. Mutta kun hän oli ns. normaalituulella, suorastaan suhtautui kielteisesti tällaiseen tekemisen ja sananvaihtoon. Näytti siltä, että hänen mielipiteensä oli satunnainen, tilanteesta kiinni. 🌹👀
25.09.2022 12:39
Mitä herttaisempia puolisot ovat toisilleen, sitä herttaisempia ovat myös muille ihmisille. 🌹👀
25.09.2022 12:00
Kauneintaan voi muutenkin pitää paljaana, avata ja näyttää sitä muulloinkin kuin seksitilanteissa. Kyllä se on muutenkin kaunista. 🌹👀
25.09.2022 11:39
Voihan sitä rakastua, jos sohii sinne tänne, mutta kyllä se yleensä menee pieleen. 🌹👀
24.09.2022 20:46
Testi oli kahedorga, sillä ei savoa ole sillä lailla yhtenäistetty ja normitettu kuin kirjakieltä. Eri puolilla on hyvin erilaista savoa, eikä suinkaan monet sanat ja sanonnat ole toisaalla käytössä. 🌹👀
24.09.2022 18:02
Samaa kiertelyä ja kaartelua. Riittää jo minulle. Sapienti sat! 🌹👀
24.09.2022 17:54
Elämine ku viimest päivää on kyl hankalaa. Ei me enää voila potkasta tyhjää, ku mollaan jo kerran potkastu. Mut ilosii tyyppii mollaan alvaria. 👻
24.09.2022 17:30
Joo, kyl seki menee, mut kaiken parempaa on herkkutee herkkukorpun kanssa. Mun hyvä ystävä Hiirulaine on samaa mielee. Terv. Kyöpeli 👻🐁
24.09.2022 17:22
Eivät nämäkään jehovalaisuudesta johdu. Tuttuja kaikilla ihmisillä. Eivät ne myöskään syntejä ole. Vain sitä Kristus meiltä odottaa, että rakastamme Jumalaa ja lähimmäistä, mutta toiveeksihan sekin pitkälle jää. 🌹👀
24.09.2022 17:12
Appiukkoni selitti aikana, jolloin vielä radiossa annettiin aikamerkki, että hänellä on niin hyvä kello, että on voinut havaita aikamerkin heittävän pari sekuntia puoleen ja toiseen.
Appiukko oli käynyt kaksivuotisen (!) kansakoulun ja jatkanut opintojaan lukemalla Kaldealaista unikirjaa ja paikallislehteä. 🌹👀
24.09.2022 16:53
Nämä jutut johtuvat aiheettomasta nuoruuden ihailusta. Siksi pitää selittää, että on juuri sen ikäinen, miksi itsensä tuntee. Ennen taas luotiin sädekehää vanhuudelle. 🌹👀
24.09.2022 16:45
Savon kielenparsi syntyi kuutisensataa vuotta sitten, kun ordoksien karjala muuttui vähitellen savoksi Ruotsin tehdessä valloituksiaan. Novgorodiin jääneet karjalaiset säilyttivät ortodoksisen uskonsa ja kielensä, kun taas Ruotsin puoleiset luterilaistettiin ja syntyi suomen ja karjalan sekakielenä savo.
Savolaisia oli myös asuttuneena Ruotsin ja Norjan metsiin, ns. metsäsuomalaiset. Heitä kävi tutkimassa suomalainen kielimies Carl Axel Gottlund. Gottlund ehdotti, että suomen uusi kirjakieli tehtäisiin savon pohjalle.
Kisan voitti Lönnrot, joka laati uuden kirjakielen osin suomen, osin savon pohjalle. Vanha kirjakieli alkaen Raamatun kielestä oli rakennettu pääasiassa suomen pohjalle.🌹👀
24.09.2022 16:34
Minäkin jouduin nuorena tekemisiin vaimoni yli 90-vuotiaan mummon kanssa. Oli myös jo pahoin dementoitunut. Varmin tieto rokotusasioissa on alan asiantuntijoilla, ei salaliittolaisilla eikä dementikoilla. 🌹👀
24.09.2022 15:52
60 / 88