Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
SAI
profiilit
SAI
SAI
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
676
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Peukut+tälle+!
26.11.2018 19:02
No+kun+en+kuunnellut,+sori.+Ajattelin+laittaa+vaihdossa+mitä+Jaakob+opetti+aiheesta.+Minulla+on+Raamatun+Sana+aina+etusijalla,+ja+jos+löydän+sieltä+itse+vastauksen,+en+yleensä+kuuntele+sitten+enää+ihmistä.+Mutta+katsotaa,+jos+joskus+kerkeisin.
26.11.2018 18:57
Kyllä+minä+olen+k.n:n+kaveri,+vaikka+ei+aivan+kaikesta+samoin+ajatellakaan.+Hän+on+kuitenkin+yksi+niitä+harvoja,+jotka+puolustavat+täällä+Jumalan+pyhää+lakia,+kuten+minäkin.+Ehkä+k.n+tekee+sen+välillä+aika+kärjistetysti,+mutta+on+pitkälle+oikeassa.+Kuten+siinäkin,+että+esim.+sapatin+rikkojat+Toora+käskee+kivittämään.+Se+on+Jumalan+Sana.+Mutta+me+emme+kivitä.+Me+emme+ole+tuomareita,+vaan+Jumala+on+tuomari+sitten+maailman+lopussa.
Minä+en+kuulu+mihinkään+maanpäälliseen+yhteisöön,+joten+en+kuulu+myöskään+mihinkään+Israel-ystävät+tyyppisiin+kerhoihin.+Olen+oksastettu+juutalainen.+Olen+sisässä+Jumalan+ikuisessa+pyhässä+hengellisessä+kansassa+Israelissa.+Tähän+kansaan+olen+kutsunut+sinuakin.+Sinäkin+ole+minun+kaverini.+Unohda+jo+nämä+maanpäälliset+hengelliset+kerhot+harhaoppeineen+ja+ala+seuraamaan+juutalaisten+Kuningasta+Yahushuaa.+
Juutalainen+ihanne+yhteiskunta+kyllä+tulee,+mutta+ei+tämän+maanpäälle.+Siellä+ollaan+sitten+kaikki+juutalaisia+ja+siellä+on+juutalainen+Kuningas.+
Joh.+19:19+
Ja+Pilatus+kirjoitti+myös+päällekirjoituksen+ja+kiinnitti+sen+ristiin;+ja+se+oli+näin+kirjoitettu:+"Jeesus+Nasaretilainen,+juutalaisten+kuningas".
Joh.+19:21+
Niin+juutalaisten+ylipapit+sanoivat+Pilatukselle:+"Älä+kirjoita:+'Juutalaisten+kuningas',+vaan+että+hän+on+sanonut:+'Minä+olen+juutalaisten+kuningas'."
26.11.2018 18:03
No+ei+missään+apostolit+tietenkään+kutsu+itseään+kristityiksi.+Sehän+on+kreikkaa.
Mutta+voisitko+vastata+tuohon+nimimerkki+"laskuntuloksen"+esittämään+kysymykseen.+Minuakin+kiinnostaisi+:)
26.11.2018 12:13
Juuri+näin+k.n.+Usko+ja+teot+ovat+kaksi+ihan+eri+asiaa,+kuten+laki+ja+armo.+
Lähes+kaikki+tälläkin+foorumilla+kuitenkin+sotkee+nämä+käsitteet,+joko+tahallaan+tai+tietämättään.+Ja+se+on+sitten+tuhon+tie.
26.11.2018 11:56
Jaakobin+kirje,+toinen+luku:
20+Mutta+tahdotko+tietää,+sinä+turha+ihminen,+että+usko+ilman+tekoja+on+voimaton?
21+Eikö+Aabraham,+meidän+isämme,+tullut+vanhurskaaksi+teoista,+kun+vei+poikansa+Iisakin+uhrialttarille?
22+Sinä+näet,+että+usko+vaikutti+hänen+tekojensa+mukana,+ja+teoista+usko+tuli+täydelliseksi;
23+ja+niin+toteutui+Raamatun+sana:+"Aabraham+uskoi+Jumalaa,+ja+se+luettiin+hänelle+vanhurskaudeksi",+ja+häntä+sanottiin+Jumalan+ystäväksi.
24+Te+näette,+että+ihminen+tulee+vanhurskaaksi+teoista+eikä+ainoastaan+uskosta.
Sitä+vaan,+että+usko+ilmenee+teoissa.+Tässä+tapauksessa+Aabraham+oli+valmis+uhraamaan+oman+poikansa.+Elävä+usko+on+ilmenee+ihmisen+teoissa.+Teot+ovat+uskon+indikaattori.+Ei+auta+jos+hokee+vaan+uskon,+uskon.+Ilman+tekoja+usko+on+kuollut.
25.11.2018 10:27
No+kun+kerran+olet+vieläpä+adv.+palkkalistoilla+ja+puolustat+tuota+oppia+henkeen+ja+vereen,+niin+olisikohan+jo+korkea+aika+ottaa+selvää+mitä+uskoo+ja+mitä+puolustaa?+Mietihän+nyt+vähän.+Kirjoitat+täällä+julkisesti+adventismista,+josta+et+ole+koskaan+edes+ottanut+selvää+mitä+se+se+pitää+sisällään.+Tuo+ei+täällä+vakuuta+ketään,+kuten+olet+itsekin+jo+huomannut,+vaan+päin+vastoin.+Kävisitkö+nyt+katsomassa+vaikka+kohdat:+12,+seurakunta+ja+13,+jäännös+ja+sen+lähetystehtävä.
Adv.+ovat+jakaneet+Jumalan+kansan+kahteen+osaan.+Näkyvään+ja+näkymättömään.+Itse+opettavat+olevansa+tuo+näkyvä+kansa,+johon+muiden+uskovaisten,+jotka+ovat+näkymätöntä+kansaa+tulee+liittyä.+Huh+huh,+myös+messiaanisten+juutalaisten+pitäisi+adventtikirkon+virallisen+opin+mukaan+liittyä+lopunajan+Jumalan+kansaan+adventtikirkkoon.+Tämä+on+järkyttävää+korvausteologiaa.
Nyt+kysyn+sinulta:+Onko+tämä+raamatullista+oppia???
25.11.2018 10:01
Eiköhän+kaikki+tällä+foorumilla+tiedä+kenestä+on+kyse,+kun+käytän+Nimeä+-->+Messias+Kuningas+Yahushua.+Jos+ei+tiedä,+olkoon+sitten+tietämättä.
25.11.2018 09:29
.+.+.+koskapa+Jumala+on+yksi,+joka+vanhurskauttaa+ympärileikatut+uskosta+ja+ympärileikkaamattomat+uskon+kautta.+Teemmekö+siis+lain+mitättömäksi+uskon+kautta?+Pois+se!+Vaan+me+vahvistamme+lain.+Room.+3:31-31
Israel+ja+juutalaiset+mainitaan+Pyhissä+Kirjoituksissa+2600+kertaa+ja+jokainen+tietää,+että+tämä+on+Jumalan+valitun+kansan+nimi.+Koskaan+se+ei+ole+muuttunut+kristityiksi.+Eikä+kristityt+ole+koskaan+ollut+edes+mikään+kansa.+Alunperin,+alkuseurakunnan+aikaan+kristityt+olivat+kreikan+kielinen+nimitys+juutalaisen+Messiaan+seuraajista.+Nykyisin+tuo+sana+tarkoittaa+kirkkouskovaisia+erilaisine+kovausteologian+saastuttamine+harhaoppeineen.+He+seuraavat+Rooman+katolista+äiti+porttoa,+eivät+Messias+Kuningasta+Yahushuaa.+Siksi+tuo+nimi+"kristityt"on+tänä+päivänä+enää+irvikuva+siitä,+mitä+se+oli+alkuseurakunnan+aikana.
24.11.2018 19:28
Minulla+on+myös+muita+lampaita,+jotka+eivät+ole+tästä+lammastarhasta;+myös+niitä+tulee+minun+johdattaa,+ja+ne+saavat+kuulla+minun+ääneni,+ja+on+oleva+yksi+lauma+ja+yksi+paimen.+Joh.+10:16+
Yahushuan+lammastarha+on+juutlaiset.+Nuo+muut+tarhat+ovat+esim.+kristittyjä+kirkkouskovaisia+omine+väärine+korvausteologisine+oppeineen,+joita+Paimen+kutsuu+omaan+tarhaansa.+Tässä+on+ihan+sama+ajatus,+kuin+Room.+11+öljypuu+-vertauksessa.+Lopussa+ei+ole+kuin+yksi+puu/lammastarha/usko/Paimen.
Surullista+tässä+on+se,+että+sinulla+Yksi_usko+ja+muillakin+israel-ystävillä+olisi+täydet+Israelin+kansan+jäsenyys+oikeudet,+mutta+haluat+silti+pysyä+kristittynä+wannabe-juutalaisena.+Tottakai+nuo+syntyperäiset+juutalaiset+rabbit+opettaa+sulle,+että+sinusta+ei+voi+tulla+todellista+juutalaista,+koska+he+haluavat+nostaa+itsensä+jalustalle.+Muistutan+jälleen+Room.+2:25-29,+tässä+se+sanotaan,+kuka+on+oikea+juutalainen+kansallisuuteen+katsomatta;+se+joka+noudattaa+Jumalan+lakia.
24.11.2018 11:50
En+ole+lukenut+tuota+kirjaa.+Ajatushan+tuossa+on+ihan+oikea,+siis+se,+että+Kaksi+Todistajaa+ovat+Israel=syntyperäiset+juutalaiset+ja+seurakunta=pakanoista+oksastetut+juutalaiset.+Siis+molemmat+ryhmät+ovat+tasa-arvoisia+juutalaisia+Herran+silmissä.+Tätä+Yksi_usko+ei+ymmärrä+millään.+Ja+sitä,+että+Jumalan+ainoa+ikuinen+kansa+on+vain+Israel+ja+juutalaiset.+Kristityt+on+vain+kreikankielinen+nimitys,+joka+tarkoittaa+Messiaan+seuraajaa.+Ja+tämä+Messias+on+juutalaisen+kansan+ikuinen+Kuningas.+Kristityt+ei+ole+edes+mikään+kansa+siis.
Minäkin+olen+kirjoittanut+lyhyen+tutkielman+tästä+aiheesta+ja+haluaisin+antaa+sen+sinulle,+jos+laitat+s_posti+osoitteen.+Käsittelen+siinä+tätä+aihetta+vähän+syvemmin+ja+eri+mittakaavoissa.+Olet+ilmeisesti+adventisti.+Kallen+kanssa+olen+ollut+sähköposti+yhteydessä+ja+hänelle+muutamia+artikelejani+olen+saanut+lähettää.+Voit+myös+kysyä+Kallea+jakamaan+sinulle+artikkelejani.+Pyydä+häneltä+Two+Witnesses+-tekstiä.+Lupa+allekirjoittaneelta+annettu+:)
24.11.2018 11:13
Haloo+nyt,+Yksi_usko!+Ystävän+vinkki+:)+-->+Asia+on+juuri+noin+kuin+Adventisti+kertoo.+Itsekin+olin+30+v.+adv.+Että+kokemusta+on.+Adventistit+pitää+itseään+Jumalan+näkyvänä+kansana,+johon+kaikkien+muiden,+myös+juutalaisten+tulisi+liittyä.
Karua+korvausteologiaa+pahimmillaan,+mutta+tästä+tosiasiasta+ei+päästä+mihinkään.+Käy+lukasemassa+adv.+28+opinkohtaa.+Siellä+tämä+sanotaan+virallisesti.+Surullista.
23.11.2018 11:47
Usko+vaatii+paljon.+Se+voi+tarkoittaa+jopa+seuraavaa:+Luuk.+14:26+
Jos+joku+tulee+minun+tyköni+eikä+vihaa+isäänsä+ja+äitiänsä+ja+vaimoaan+ja+lapsiaan+ja+veljiään+ja+sisariaan,+vieläpä+omaa+elämäänsäkin,+hän+ei+voi+olla+minun+opetuslapseni.
"Vihaa"+on+tässä+aika+raju+käännös.+Ajatus+tässä+on,+että+Yahushua+Messias+tulee+olla+kaikkein+tärkein.+Älä+nyt+jälleen+takerru+meihin+vajavaisiin+ihmisiin,+jotka+tällä+palstalla+kirjoitamme.+Yksinkertaista.+Pallo+on+sinulla.
23.11.2018 09:53
Moro+:)+täällähän+on+tuttuja.++Tiedän,+että+ollaan+k.n+enemmän+kuin+samaa+mieltä,+mutta+tarkennan+lukijoita+ajatellen.+Gal.3:7+sanoo,+että+kaikki,+jotka+uskoon+perustavat+ovat+Aabrahamin+lapsia.+Siis+he+ovat,+keillä+on+tuo+Aabrahamin+usko+ja+teot.
Joh.+8:39+
He+vastasivat+ja+sanoivat+hänelle:+"Aabraham+on+meidän+isämme".+Jeesus+sanoi+heille:+"Jos+olisitte+Aabrahamin+lapsia,+niin+te+tekisitte+Aabrahamin+tekoja.+
Ja+kun+ihminen+näin+toimii,+hän+on+oksastettu+Jaloon+Öljypuuhun.+Tämä+oksastus+on+pyhä+tapahuma.+Ketään+pakana+kristittyä+ei+automaattisesti+oksasteta.
22.11.2018 18:27
No+et+ole+tyhmä.+Onhan+sinulla+tuo+moraali+tai+omatunto,+miksikä+sitä+nyt+haluaa+kutsua.+Tuota+moraalia+voit+lähteä+kehittämään+lukemalla+Raamattua.+Suosittelen+Evankeliumeita+ja+Sananlaskuja+ja+2.+Moos.+20.++;)
22.11.2018 18:16
Kerettiläisellä+siis+monta+nimimerkkiä,+otaksun.+No+tekstisi+kuulostikin+jotenkin+tutulta.+Ihmettelen+vain,+kun+sinä+kirjoitat+täällä+todella+usein+viisaasti+ja+totuutta,+niin+miksi+ei+tämä+Puusepän+Poika,+juutalaisten+Kuninkaana+kelpaa+sinulle?
Etkö+vaan+yksinkertaisesti+usko+Häneen+(enää)?+Kokeile+nyt+vielä+kerran+kaikkea+sitä+mitä+olen+täällä+kirjoittanut.+Muodosta+Häneen+kahden+keskinen+suhde+ilman+kirkkoja.+Tätä+et+ole+nimittäin+vielä+kokeillut+:)
22.11.2018 18:07
Osuit+naulan+kantaan.+Sopiiko+tämä+sinulle,+että+kaikki+oltais+tasa-arvoisia+ja+kukaan+ei+fanittaisi+muuta+kuin+Suurta+Opettajaa,+tuota+Puusepän+Poikaa.+Kuka+sinä+olet+kysyntäjatarjonta?+Ketä+sinä+palvot?+Olet+ensimmäinen,+joka+ei+tyrmännyt+näitä+Roomalaiskirjeen+totuuksia+tällä+palstalla.
Yksi+usko+ja+yksi+Paimen.+Näin+tämä+kuuluisi+mennä+Jalossa+Öljypuussa,+mutta+kirkkouskovaisille+ei+kelpaa,+juutalaisten+fanittajille+ei+kelpaa+ja+syntyperäisille+juutalaisille+ei+kelpaa.
22.11.2018 15:52
Silloin+sinun+pitää+liittyä+rohkeasti+juutalaiseen+Yahushuaan+ja+tulla+osalliseksi+Jalonöljypuun+mehevästä+juurinesteestä,+(Room.+11:17).+Kaikki+korvausteologia+ja+antisemitismi+tulee+hylätä.+Jumalan+tarkoitus+on,+että+kristityt+tulevat+takaisin+kotiin+ja+kääntyvät+juutalaisten+isiensä+puoleen,+(Mal.4).
Tällä+tiellä+havaitsen+sinun+ilokseni+olevankin.+Vielä+kun+uskaltaisit+kutsua+itseäsi+rohkeasti+oksastetuksi+juutalsiseksi.+Tämä+on+raamatullinen+termi.
22.11.2018 08:37
Yahushua+tai+Paavali+eivät+tulleet+perustamaan+mitään+uutta+uskontoa+nimeltään+kristinusko,+vaan+sen+perusti+katolinen+kirkko.+Jumalan+kansa+on+aina+ollut+Israel+ja+juutalaiset.+Siksi+1.+kysymyksen+vastauksesi+oli+oikea.+Tästähän+meillä+oli+n.+kk+sitten+juttua.+Room.+2:25-29
Juutalaisten+ja+kristittyjen+pitäisi+todellakin+yhdistyä,+kuten+esität,+mutta+silloin+juutalaiset+eivät+muutu+kristityiksi,+vaan+kristityn+pitää+muuttua+juutalaiseksi+oksastuksessa.+Meistä+pakana+kristityistä+pitäisi+tulla+oksastettuja+juutalaisia+Messias+rungossa.+Room.+11.+Jos/kun+meistä+tulee,+meistä+tulee+samalla+Yahushuan+uusi+neitsyt+morsian.+Valtterin+oppeja+en+tarvitse,+kiitos+vain+:)+Adventti+oppiin+en+palaa.
21.11.2018 19:02
Tässä+on+nyt+siis+kaksi+linjaa,+joiden+mukaan+tämä+asia+voi+teoreettisesti+mennä.+Netti+lähteiden+mukaan+Sakarias+palveli+3.+kuussa,+joka+on+länsimaisessa+kalenterissa+1.-8.6.+Täten:
1.+Linja:
Johannes+sikisi+3.+kuussa+-->+Yahushua+sikisi+9.+kuussa,+joka+vastaa+meidän+marraskuun+puoliväliä+-->Raskausaika+9+länsimaista+kk,+joten+Yahushua+syntyi+elokuun+puolivälissä.+Laskennallisista+epätarkkuuksista+johtuen+todellinen+päivä+voisi+helposti+olla+1.+Tishrei,+Yom+Teruah,+joka+myös+on+Raamatullinen+uusi+vuosi+2.+Moos.+23:16+!
2.+Linja:
Johannes+sikisi+24+viikkoa+myöhemmin+kuin+1.-8.6,+eli+18.11-24.11,+länsimaisen+kalenterin+mukaan.+Tämä+on+9.+kk+heprealaisessa+kalenterissa.+-->+Täten+Yahushua+sikisi+3.+kk,+joka+vastaa+meidän+kesäkuuta.+-->+Ja+syntyi+9+kk+myöhemmin+maaliskuussa,+jolloin+päivä+voi+hyvinkin+olla+1.+Nisan.
Mutta+kumpi+linja+valitaan?+Jonathan+Cahnin+muut+perustelut+uhrikaritsoista+ym.+huomioiden+todennäköisempi+Yahushuan+syntymäpäivä+on+1.+Nisan.+Hienosti+olet+asioita+tutkinut+Yksi_usko+:)
21.11.2018 18:42
29 / 34