Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

5

1. Mulle+on+ollut+avun+tuonut+pahimpana+aika+ei-korvattava+Revitelle+eli+bilastiini.+On+kyllä+melkoisen+kallis+lääke,+mutta+auttaa+ainakin+mua.
  2. Kyllä+ne+kaikki+kuivattavat+suuta.+Mulla+on+ollut+useammanlaisia+ja+jokainen+niistä+on+jotenkin+kuivattanut.+Trisykliset+ehkä+eniten,+mutta+esim.+minulla+menevä+Venlafaxine+aiheuttaa+sekin+suun+kuivumista+ja+ihan+ensimmäisestä+pilleristä+saakka.+Kannattaa+investoida+hyvään+hammasharjaan+ja+kosteuttavaan+hammastahnaan.+Vähentynyt+syljeneritys+voi+aiheuttaa+toisille+paljonkin+reikiä+hampaisiin.+Yksinkertaisin+konsti+on+käyttää+ruokaöljyä+suussa,+se+pitää+suun+"kosteana."+Lisäksi+apteekissa+on+paljon+erilaisia+valmisteita+ko.+vaivaan.+Purukumia,+suihkeita,+suuvettä,+pastilleja+yms.+Ja+tietysti+hammastahnat,+joista+nyt+ensin+tulevat+mieleeni+Salutem+ja+Biotene.+Biotene+esim.+on+n.+kympin+paukku+(+tosin+saatta+löytyä+Citymarketista+halvemmalla,+ainakin+Vantaalla+siellä+oli.+)+Mutta+se+maksaa+itsensä+takaisin,+koska+sitä+ei+tarvitse+käyttää+kuin+herneen+kokoinen+määrä+ja+tuubi+100+ml:n+kokoinen.+Salutem+on+muistaakseni+75+ml,+mutta+kuluu+suhteellisesti+nopeammin.+Hammaslääkärilllä+käyntejä+ei+kannata+skipata,+koska+myös+syljen+koostumus+saattaa+muuttua+enemmän+hammaskiveä+aiheuttavaksi.+Ja+mulla+on+on+ollut+Oralin+pyöreäpäinen+sähköhammasharja+jo+vuodesta+-+97+enkä+vaihda,+se+on+tosi+hyvä,+eikä+maksakaan+paria+kymppiä+enempää.+Ja+hammaslangat+ja+muut+myös+käyttöön,+jos+on+taipumuksia+ongelmiin+suussa.+Tavalliset+hammastahnat+sisältävät+usein+liitua+ja+se+vain+kuivattaa+limakalvoja+entisestään,+joten+kannattaa+olla+tarkkana.+Kuiva+suu+vaikeuttaa+myös+puhumista+ja+voi+aiheuttaa+aftoja+poskiin+jne.+Lisäksi+muutkin+limakalvot+saattavat+kuivaa,+etenkin+silmät..+Kyynelvuoto+silmistä+on+kuivien+silmien+merkki,+mutta+siihenkin+löytyy+hyviä+valmisteita+apteekista+ja+joistain+luontaistuotekaupoista.+Tsemppiä!