Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
golfball
profiilit
golfball
golfball
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
10
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
English speaking can get the following jobs in metropolitan area:
- English teacher (consultant, part-time or what ever)
- Foodora or Wolt delivery
- cleaning jobs
- after some basic Finnish and bus drive school, as a bus driver
- some bars there they accept English only (Molly Malone's, Aussie Bar, maybe few more)
- every IT company OK to use English only
- possibly also many media companies
Harsh, cold, depressing country, Summer time distorts reality so that most tourists assume that country is great all year long. Not so. Finns are on their holidays during June and July, that is the reason for more relaxed atmosphere.
I am a Finn, so I surely know how things are here. Should have moved to another country 20 years ago but i did not know back then. Our schooling system used to brainwash us to believe that Finland is the best country in Europe, most of use believed that.
High taxation, uptight people, many. Country-side, good luck. In metropolitan area less racism, most foreigners wanna stay here.
If you work hard you may get some job, esp. if you study Finnish language. Extremely difficult language, takes 4-5 years to learn well, provided you study 4-5 hours 5 times per week for 2-3 years. Most of you do not do that. Good luck! Sorry my English, did not have time to clean my grammar or anything!
30.04.2023 21:40
>>
Jumala+ei+lupaa+meille,+armossaan+ja+ohjauksessaan,+helppoa+elämää.+Apostoli+Paavalin,+jonka+kirjeestä+efesolaisille+kuulimme+juuri+katkelman,+hän+saattoi+monenlaisiin+koettelemuksiin.+Paavalin+mukaan+koettelemukset+ovat+hyväksi,+koska+ne+osoittavat+meille+heikkoutemme+ja+heikkoudessamme+annamme+Jumalalle+tilaa+toimia+itsessämme.+Koska+Kristus+on+lunastanut+meidät+vapaiksi+kuolemasta,+tulisi+meidän+vastata+kutsuun+elämällä+kuten+Jumalan+lasten+kuuluu.
Siihen+elämään+kuuluu+oikea+ymmärrys.+Kaikki+on+Jumalan+omaa.+Mikä+minulta+yli+jää,+on+tarkoitettu+jaettavaksi+niille,+joilta+jotakin+puuttuu.+Jos+en+pysty+auttamaan+taloudellisesti,+on+minun+autettava+hengellisesti+ja+rinnalla+kulkien.+Luopumalla+omastamme+ja+syntisestä+itsestämme,+annamme+Jumalalle+tilan+toimia+itsessämme.
>>
https://www.ortodoksi.net/index.php/Kiintymys_rikkauteen_(opetuspuhe)
Mitää+rikkauksia+ei+ole+meille+luvassa+Jumalan+taholta.+Kuten+Isä+Johannes+kirjassaan+toteaa:+vanhempien+taholta+tullut+kiitos,+menestys+ja+rikkaudet+loitontavat+Jumalasta.+Nöyrästi+nyt+sinä+menestysintoilija+nöyrry+tämän+väkevän+opetuksen+edessä+ja+alistu.
29.08.2020 16:37
Oi+polvirukous+ja+vanhan+kansan+vankkurit!+Lopun+ajan+herätys+on+vaikeaa,+tahmaista,+haastavaa!+Rukoukseen+ja+katse+kojti+Jeesusta+Kristusta!+Ilman+menestystä,+ilman+siunauksien+metästystä!+Milloin+saisimme+todellisen+rukousherätyksen?+Kuka+aloittaa?
21.08.2020 13:05
Jaa,+hieno+aloitus,+mielenkiintoista+pohdintaa!
Olin+itse+Saalemissa+1990-luvulla,+ja+näin+kaiken+sen,+miten+torontolaisuus+pyrki+tunkemaan+seurakuntaan,+mutta+silloinen+vanhimmisto+ja+erityisesti+Kai+Antturi+osasivat+välttää+sudenkuopat.+Miten+nyt+Mika+Yrjölä+pärjää,+kun+ei+ole+vanhan+kansan+varoittajia+ja+polvirukoilita+enää,+pitääkö+kaikki+uusi+hyväksyä+jotta+nuoret+vielä+pyusyisivät+seurakunnassa?+Kyllä+todellinen+ja+aito+tapa+sdaada+aikaan+herätys+on+pelkästä+Jumalan+armosta,+ja+sitä+voi+huutaa+ja+rukoilla+Jumalalta,+polvillaan+rukoilemalla,+niin+että+koko+seurakunta+alkaa+rukoilemaan.+Aamurukouskokoukset+tapaisin+Saalemiin,+kuten+oli+1990-luvun+alussa,+niitähän+veti+silloin+Jouni+Virtanen,+myöhemmin+tuli+Josua+Paul+vähän+sotkemaan+asioita,+mutta+ei+silloin+aamurukouskokouksissa+juuri+vanhemmistio+näkynyt.+Miten+mahtaa+olla,+oliko+kuitenkin+rukouksen+suurempi+määrä+syynä+siihen,+että+Saalem+oli+slekeästi+elävämpi+90-luvulla?+Torotontolaisuus+torjuttiin+ja+Seppo+Pehkonen+sai+lähteä.
Vai+onko+vanhankantainen+helluntailaisuus+niin+tylsää,+että+pitää+saada+menoa+ja+meininkiä?
Rukoilkaamme+ja+kuulostellaan,+mitä+Jumala+haluaa+meille+sanoa...
21.08.2020 13:02
Taivaaseen+pääsee+vain+uskomalla+Jeesukseen+Kristukseen,+Jumalan+ainoaan+Poikaan,+joka+on+ihminen+ja+Jumala.+Uskokaa+rohkeasti+evankeliumi+Jeesuksesta+Kristuksesta,+niin+pelastutte,+ja+pääsette+taivaaseen,+ei+ole+silloin+pelkoa+joutua+helvettiin.
Rukoilkaa+vaikkapa+näin:
Taivaan+Isä,+pelasta+minut+kaikesta+väärästä,+anna+minulle+syntini,+pahat+tekoni+ja+pahat+ajatukseni+anteeksi+Poikasi+Jeesuksen+Kristuksen+tähden.+Minä+uskon,+että+Jeesus+Kristus+on+Jumalan+Poika,+ja+minä+nyt+tunnustan+suullani+ja+uskon+sydämessäni,+että+Hän+on+minun+Herrani.+Puhdista+minut+kaikesta+väärästä,+ja+johdata+minua+oikeaa+tietä.+Jeesuksen,+Poikasi+nimessä+ja+veressä,+amen.
11.08.2020 13:29
Uskokaa+rohkeasti+evankeliumi+Jeesuksesta+Kristuksesta,+niin+pelastutte,+ja+pääsette+taivaaseen,+ei+ole+silloin+pelkoa+joutua+helvettiin.
Rukoilkaa+vaikkapa+näin:
Taivaan+Isä,+pelasta+minut+kaikesta+väärästä,+anna+minulle+syntini,+pahat+tekoni+ja+pahat+ajatukseni+anteeksi+Poikasi+Jeesuksen+Kristuksen+tähden.+Johdata+minun+elämääni,+ota+minut+omaksi+lapseksesi.+Kiitos,+että+Poikasi+Jeesus+Kristus+antoi+elämänsä+minun+syntieni+takia,+Golgatan+keskimmäisellä+ristillä.+Amen.
11.08.2020 13:27
Uskokaa+rohkeasti+evankeliumi+Jeesuksesta+Kristuksesta,+niin+pelastutte,+ja+pääsette+taivaaseen,+ei+ole+silloin+pelkoa+joutua+helvettiin.
Rukoilkaa+vaikkapa+näin:
Taivaan+Isä,+pelasta+minut+kaikesta+väärästä,+anna+minulle+syntini,+pahat+tekoni+ja+pahat+ajatukseni+anteeksi+Poikasi+Jeesuksen+Kristuksen+tähden.+Johdata+minun+elämääni,+ota+minut+omaksi+lapseksesi.+Kiitos,+että+Poikasi+Jeesus+Kristus+antoi+elämänsä+minun+syntieni+takia,+Golgatan+keskimmäisellä+ristillä.+Amen.
11.08.2020 13:26
Helvetti+on+tulijärvi,+kauhistava+paikka,+joka+on+alkuaan+määrätty+perkeleelle+ja+hänen+enkeleilleen+(langenneille,+eli+siis+riivaajille).+Helvetti+on+rangaistuksen,+toivottomuuden+ja+lopullisuuden+läpitunkema.+Siellä+ei+Jumalan+armoa+tai+rakkautta+löydä+ensinkään.
Jos+haluat+vapaaksi+helvetinpelosta+ja+päästä+osalliseksi+taivaan+iloista,+voit+rukoilla+rohkeasti+tämän+rukouksen:
Taivaan+Isä,+haluan+uskoa+Poikaasi+Jeesukseen+Kristukseen,+joka+kärsi+Pontius+Pilatuksen+aikana,+ristiinnaulittiin,+kuoli+ja+haudattiin,+ja+nousi+kolmantena+päivänä+kuolleista.+Haluan+uskoa,+että+saan+kaikki+syntini+anteeksi+Jeesuksen+Kristuksen+ristinkuoleman+tähden.+Kiitos+Taivaan+Isä,+että+sinä+et+muuta+vaadi,+kuin+että+vetoan+Poikasi+Jeeuksen+ristinkuolemaan,+ja+saan+ottaa+Hänet+oman+elämäni+Herraksi+ja+Vapahtajaksi.+Luo+minuun+rohkea,+uskova+sydän,+ja+johdata+minua+oikeaan+seurakuntaan+kuulemaan+hyvää+Jumalan+Sanaa.+Kiitos,+Jeesuksen,+Poikasi+nimessä+ja+veressä,+amen.
11.08.2020 13:21
Rukoile+aloittaja+rohkeasti+tämä+rukous+vaikkapa+nyt+heti:
Taivaan+Isä,+anna+minulle+syntiselle+anteeksi+se,+että+häpeän+evankeliumia,+olen+pelkuri,+en+ole+osannut+saarnata+sopivalla+enkä+sopimattomalla+ajalla.+En+osaa+sanoa,+mistä+arkuuteni+johtuu,+mutta+auta+sinä+minua,+että+arkuus+murtuisi+pois+elämästäni+ja+sisäisetä+maailmastani.+Anna+kaikki+syntini+anteeksi,+ja+Herra+muista+kuollutta+työkaveriani,+armahda,+että+hän+pääsisi+taivaaseen,+tätä+kaikkea+rukoilen+rohkeasti+Poikasi+Jeesuksen+Kristuksen+nimessä+ja+veressä,+amen.
11.08.2020 13:16
Pastori+Tomi+Lehto+on+hieno+mies+ja+kristitty.+Se,+minkä+jotkut+täällä+väittävät+olevan+hermostuneisuutta,+on+todellisuudessa+innostuneisuutta+ja+palavuutta.
Hänen+vaimonsa+Sanna+Lehto+on+hieno,+valloittava+persoonallisuus,+ihana+kristitty+nainen,+ja+heillä+näyttää+olevan+hyvä+avioliitto.
11.08.2020 12:53
1 / 1