Helvetti??

Voe mahoton paekka.

Miten jotkut voivat uskoa Raamatussa kerrotun helvetin todeksi? Siis loputon kärsimys niille, jotka eivät usko Raamatun olevan totta.Aika kohtuuton rangaistus uskonpuutteesta.Ihmisten lainsäädännöissäkään ei ole noin epäoikeudenmukaisia tuomioita.Joissain maissa murhasta saa kuolemantuomion, mutta Raamattu tuomitsee uskonpuutteesta iankaikkiseen kidutukseen helvetissä.Ja jos Raamattu olisikin totta, niin miten te siihen uskovat voisitte viihtyä kuolemanjälkeisessä elämässä, kun tietäisitte, että suurin osa kaikista ihmisistä(osa vieläpä teidänkin ystäviä ja sukulaisia) kärsii päättymätöntä rangaistusta helvetissä.
Jos nauttisitte taivaassa olostanne vaikka tiedostaisitte toisten kärsimyksen, herää kysymys:Menivätkö helvettiin hyvät ihmiset ja taivaaseen pahat koska he ovat onnellisia vaikka tietävät muiden kärsivän?
Loppuun yhteenvetona tiukka kysymys:Onko sinun mielestäsi, joka uskot Raamatun olevan totta, oikea tuomio se, että uskonpuutteesta saa rangaistukseksi ikuisen helvetin? Jos se ei ole mielestäsi oikein, eikö olisi syytä kyseinalaistaa muitakin kohtia Raamatussa ja viimein koko kirja(No on siellä nyt jossain sananlaskuissa asiallistakin tekstiä, mutta tarkoitan pääasiassa näitä Raamatun rangaistus-tuomio-helvetti-kadotus ym. teemoja)?

28

880

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nemo

Ei Raamattu opeta, että ihmiset kirjaimellisesti kituisivat ikuisesti tulisessa järvessä. tulinen järvi tarkoittaa toista kuolemaa. (Ilmestys)

Raamattu opettaa, että 'se sielu, joka syntiä tekee, tulee kuolemaan' (Hesekiel)

Raamattu opettaa myös, että kuolleet eivät tiedä yhtään mitään, eikä heillä ole tietoa eikä viisautta eikä suunnittelua (Saarnaaja)

• "netti pastori"

Muisteleppas Lasarusta ja rikasta miestä tuonelassa oliko heillä ajatuksia, tai marttyyrit ilm.kirjassa.

Saarnaajan kirjan on kirjoittanut mies joka on pettynyt kaikkeen, se on kirjoitettu masennuksessa ja toivottomuudessa, se paistaa kaikesaa läpi.

Tuo kohta 9:10 kehoittaa tekemään kaiken täällä ajassa koska kuoltuaan niitä ei voi enää tehdä, tuonelassa ei ole enää hyötyä ei viisaudesta, ei teoista, ei ajatuksista ei mistään.
        Syödään ja juodaan sillä uomenna kuollaan, siinä saarnaajan opetus.

• Trollien trolli

Raamatun kertomukset ovat vaatteet
      salatuille sanomille, jotka avautuvat
      noita sanomia etsiville (koputtavalle avataan).
      Raamattuun sisältyy numerologiaa, atrologiaa
      ja muita arvoituksellisia, salattuja sanomia, jotka avautuvat vain todella valituille (ei helmiä sioille)asiaan vihkiytyneille ihmisille.
      Yleisellä tasolla Raamatun "punainen lanka" on
      rakkaus, Jumala on rakkaus, ei siis Jumalasssa on
      tai Jumalalla on,vaan Jumala on rakkaus.
      Jeesuksen sanoma oli ;Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähinmäistä kuin itseäsi. Tuohon käskyyn sisältyy kaikki, siis helvetti ei voi olla todellinen paikka, Jumala ei voi tämän maaallisen vaelluksen(todellinen hell) jälkeen rankaista lapsiaan vielä ikuisella kiduttamisella, siinä ei ole logiikkaa, sen täytyy olla siis vertaus.

• Zara

ensin mitä se sana merkitsee? Jos se merkitsee eroa Jumalasta mikä perustuu ihmisen vapaaehtoiseen päätökseen olla olematta yhteydessä, "helvetti" on yhtä kuin olla erossa, omillaan.

Ihminen, joka on pohtinut Raamattuaan ja päätynyt siihen, että Jumala ei sovi hänen tyyliinsä, on siis valinnut omasta päättelystään käsin mielestään paremman osan itsenäisenä yrittäjänä. Onko tämä ihmisen vapaan tahdon ja päättelyn helmi mielestäsi rangaistus? Jos, niin oman tiensä valinnut on itse tämän erillisyyden halunnut. Jollei olisi, miksi hän yhä on valintansa takana?

Toisaalta on hätiköityä pohtia tuonpuoleista tuomioineen ja rangaistuksineen tai palkkioineen. Eletään tässä ja nyt. Tänään voin etsiä Jumalaa, rukoilla Häntä, valita. Tänäkin kirkkaana kevätaamuna on armo uusi. Varmaan minäkin olen Jumalan edessä syyllinen ja vajaa ties mihin, ja olisin ansainnut kuoleman. Pääsiäisenajan ilosanoma kertoo Kristuksesta, joka kuolemalla kuoleman voitti ja sovitti koko ihmiskunnan rikkomukset. Rangaistus oli Hänen päällään, että meillä elämä olisi.

• Nemo

Sanoit:
        >>"ensin mitä se sana merkitsee? Jos se merkitsee eroa Jumalasta mikä perustuu ihmisen vapaaehtoiseen päätökseen olla olematta yhteydessä "helvetti" on yhtä kuin olla erossa, omillaan"

Merkitseekö helvetti sitä, että ihminen vapaaehtoisella päätöksellään haluaa olla erossa Jumalasta, olla olematta yhteydessä, omillaan?

Helvetti (Haades, Seol)
        Vrt. Job 14:13 "Oi, jospa kätkisit minut Seoliin, pitäisit minut piilossa, kunnes suuttumuksesi väistyy, asettaisit minulle aikarajan ja muistaisit minua" ...kärsivä Job rukoili, että pääsisi sinne.
        Psalmit 6:5 "Sillä kuolemassa ei sinua mainita, kuka kiittää sinua Seolissa" ...toimettomuuden paikka.
        Saarnaaja 9:10 "kaikki, mitä kätesi löytää tehdäkseen, tee voimallasi, sillä ei ole työtä eikä suunnittelua eikä tietoa eikä viisautta Seolissa, paikassa, jonne olet menossa." ...toimettomuuden paikka.
        Jesaja 38:18,19 "Sillä ei Seol voi sinua kiittää, ei kuolema voi sinua ylistää. Hautakuoppaan menevät eivät voi katsoa toivekkaina sinun totuudellisuuteesi. Elävä,elävä, hän sinua voi kiittää, niin kuin minä vointänä päivänä. Isähän voi antaa tietoa omille pojilleen sinun totuudellisuudestasi."
        ...toimettomuuden paikka.
        Apostelien teot 2:27,31 "sillä sinä et jätä sieluani Haadekseen etkä salli uskollisesti nähdä turmeltumista. (31)hän puhui ennalta nähden Kristuksen ylösnousemuksesta, ettei häntä jätetty Haadakseen eikä hänen lihansa nähnyt turmeltumista." ...Jeesus herätettiin haudasta, helvetistä.

• jli

Lisään tähän joitakin asioita linkistä:
        http://www.nic.fi/~jlindell/miksikristusko.htm

Raamattu ilmoittaa, että Hän jo ennen maailman perustamista on valmistanut pelastussuunnitelmansa.

Väite, että Hän valmisti helvetin Saatanaa varten, perustuu Jeesuksen sanoihin. Jeesus puhui usein helvetistä tai kadotuksesta. Luotan Jeesuksen sanoihin, vaikka en pysty konkreettisesti kuvaamaan sitä. Raamatun kuvakielestä päätellen, luulen, että emme voi tarkkaan käsittää sitä, enempää kuin taivastakaan. Emme pysty nykyisillä aisteillamme edes läheskään käsittämään todellisia olosuhteita koskien helvettiä. Sen takia Raamattu käyttääkin erilaisia kielikuvia.

Luotan siis siihen, että Luojalla on ollut selkeä kuva ja aivoitus luodessaan luomakuntaa ja ihmisiä. Sen takia en pohdi kovasti asioita, jotka ovat rajoitetun ymmärrykseni ulkopuolella. Sen sijaan katson tärkeäksi saada selville, mikä on Hänen tahtonsa luomansa ihmisen kohdalla. Siitä Raamattu ja erityisesti UT puhuu paljon. En tiedä, puhuvatko uskovaiset niin paljon helvetistä. Ehkä enemmän miten voidaan välttää. Helvettiä ei ole tehty ihmisiä varten, vaan varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen, joten meidän ei ole pakko joutua sinne.
        Jeesus itse on usein maininnut helvetistä, kadotuksesta, joten emme voi sivuuttaa hänen sanojansa.
        Tästä vaikeasta aiheesta on tullut mieleen seuraavat asiat:

1. Taivaasta Raamattu ilmoittaa : “.. mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.“
        Luulen, että sama koskee myöskin helvettiä. Emme pysty ollenkaan nykyisillä aisteillamme edes läheskään käsittämään todellisia olosuhteita koskien helvettiä. Sen takia Raamattu käyttää erilaisia kielikuvia.

2. Ihminen on luotu Jumalan yhteyteen. Sen takia ilman Jeesusta kuollut ihminen kokee kadotuksessa tätä yhteyden puutetta karmeana tilanteena, jota ei voi sanoin kuvata. Ilman Kristusta taivaskaan ei olisi taivas.

3. Meidän on vaikea tajuta ikuisuutta ja mitä se todellisuudessa merkitsee, koska olemme niin voimakkaasti sidottuna tähän nykyiseen aikakäsitteeseen. Tässä nykyisessä elämässämme olemme sidotut tiettyihin ulottuvuuksiin, Pituuden, leveyden sekä korkeuden suhteen meillä on ainakin periaatteessa mahdollisuus vapaasti liikkua tai olla liikkumatta (pysyä paikallaan). Aikaulottuvuudessa (Einsteinin mukaan neljäs ulottuvuus) meillä ei ole tässä materia-olotilassa tätä mahdollisuutta. Ikuisuus vallitsee, jos aika-akselilla ei liikuta. Tiedemiesten mukaan lienee toista kymmentä ulottuvuutta. Näistä meillä ei ole käytännössä käsitystä.
        Itse Jumala on ulottuvuudessa, jossa tällaista aikarajoitusta ei ole. Jos tiedostaisimme, että voi olla meiltä näkymätön ulottuvuus, monet asiat olisivat myös helpommin tajuttavissa. Kuitenkin joudumme esim. toteamaan, että käsite : näkyvä – näkymätön on aina kiinnostanut ihmisiä kaikkina aikoina, myös nykyaikana (sadut, okkultismi, science fiction ym.). Tiede ei ole saanut otetta näistä asioista, eikä ole pystynyt niitä tutkimaan.)

Iloitsen siitä, että Jumala on valmistanut meille kaikille pelastustien, joka johtaa oikeaan paikkaan, Jumalan yhteyteen. Miksei ota selville, mistä on kysymys ?

• Nemo
        jli kirjoitti:

Lisään tähän joitakin asioita linkistä:
        http://www.nic.fi/~jlindell/miksikristusko.htm

Raamattu ilmoittaa, että Hän jo ennen maailman perustamista on valmistanut pelastussuunnitelmansa.

Väite, että Hän valmisti helvetin Saatanaa varten, perustuu Jeesuksen sanoihin. Jeesus puhui usein helvetistä tai kadotuksesta. Luotan Jeesuksen sanoihin, vaikka en pysty konkreettisesti kuvaamaan sitä. Raamatun kuvakielestä päätellen, luulen, että emme voi tarkkaan käsittää sitä, enempää kuin taivastakaan. Emme pysty nykyisillä aisteillamme edes läheskään käsittämään todellisia olosuhteita koskien helvettiä. Sen takia Raamattu käyttääkin erilaisia kielikuvia.

Luotan siis siihen, että Luojalla on ollut selkeä kuva ja aivoitus luodessaan luomakuntaa ja ihmisiä. Sen takia en pohdi kovasti asioita, jotka ovat rajoitetun ymmärrykseni ulkopuolella. Sen sijaan katson tärkeäksi saada selville, mikä on Hänen tahtonsa luomansa ihmisen kohdalla. Siitä Raamattu ja erityisesti UT puhuu paljon. En tiedä, puhuvatko uskovaiset niin paljon helvetistä. Ehkä enemmän miten voidaan välttää. Helvettiä ei ole tehty ihmisiä varten, vaan varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen, joten meidän ei ole pakko joutua sinne.
        Jeesus itse on usein maininnut helvetistä, kadotuksesta, joten emme voi sivuuttaa hänen sanojansa.
        Tästä vaikeasta aiheesta on tullut mieleen seuraavat asiat:

1. Taivaasta Raamattu ilmoittaa : “.. mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mitä ihminen ei ole voinut sydämessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.“
        Luulen, että sama koskee myöskin helvettiä. Emme pysty ollenkaan nykyisillä aisteillamme edes läheskään käsittämään todellisia olosuhteita koskien helvettiä. Sen takia Raamattu käyttää erilaisia kielikuvia.

2. Ihminen on luotu Jumalan yhteyteen. Sen takia ilman Jeesusta kuollut ihminen kokee kadotuksessa tätä yhteyden puutetta karmeana tilanteena, jota ei voi sanoin kuvata. Ilman Kristusta taivaskaan ei olisi taivas.

3. Meidän on vaikea tajuta ikuisuutta ja mitä se todellisuudessa merkitsee, koska olemme niin voimakkaasti sidottuna tähän nykyiseen aikakäsitteeseen. Tässä nykyisessä elämässämme olemme sidotut tiettyihin ulottuvuuksiin, Pituuden, leveyden sekä korkeuden suhteen meillä on ainakin periaatteessa mahdollisuus vapaasti liikkua tai olla liikkumatta (pysyä paikallaan). Aikaulottuvuudessa (Einsteinin mukaan neljäs ulottuvuus) meillä ei ole tässä materia-olotilassa tätä mahdollisuutta. Ikuisuus vallitsee, jos aika-akselilla ei liikuta. Tiedemiesten mukaan lienee toista kymmentä ulottuvuutta. Näistä meillä ei ole käytännössä käsitystä.
        Itse Jumala on ulottuvuudessa, jossa tällaista aikarajoitusta ei ole. Jos tiedostaisimme, että voi olla meiltä näkymätön ulottuvuus, monet asiat olisivat myös helpommin tajuttavissa. Kuitenkin joudumme esim. toteamaan, että käsite : näkyvä – näkymätön on aina kiinnostanut ihmisiä kaikkina aikoina, myös nykyaikana (sadut, okkultismi, science fiction ym.). Tiede ei ole saanut otetta näistä asioista, eikä ole pystynyt niitä tutkimaan.)

Iloitsen siitä, että Jumala on valmistanut meille kaikille pelastustien, joka johtaa oikeaan paikkaan, Jumalan yhteyteen. Miksei ota selville, mistä on kysymys ?

Kirjoitukseesi:
        >>"mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuulut, mitä ihminen ei ole voinut sydämmessään aavistaa, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat"

Otitko tuon kohdan pois asiayhteydestään yksittäiseksi lauseeksi ja loitko sen ympärille aivan uudenlaisen merkityksen?
        En uskoisi rakastavasta taivaallisesta Isästä, että hän palkitsisi uskolliset palvelijansa valmistamalla heitä varten helvetin.

Mielestäni tuossa Raamatun kohdassa tuodaan esiin niitä loistavia olosuhteita, siis niin todella hienoja olosuhteita, ettei ihminen voi edes mielikuvituksessaankaan unelmoida sellaisista olosuhteista, jotka Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat.

Helvetti(Haades,Seol)

Vertaa: Apostolien teot 2:27,31 "sillä sinä et jätä sieluani Haadekseen etkä salli uskollisesi nähdä turmeltumista. (31)hän puhui ennalta nähden Kristuksen ylösnousemuksesta, ettei häntä jätetä Haadakseen eikä hänen lihansa nähnyt turmeltumista." ...Jeesus herätettiin haudasta,helvetistä.

• "netti pastori"

Sanoit ettei meidän lainsäädännöstä löydy epäoikeuden mukaisia lakeja.

Oletetaan että tapat jonkun ja saat elinkautisen eli jos pressa ei armahda niin olet vankilassa lopun elämäsi. Oikeudenmukaista vai ei?
      Lopetit toisen ihmisen elämän niin eikö se olisi hyvä tuomio.
      Ajallinen rikos ajallinen rangaistus.

Kun katsot tätä rangaistusta (helvettiä) tekoa vasten niin huomaat että se on ihan oikeudenmukainen.

Saatana vietteli ekat ihmiset kapinaan Luojaansa vastaan, he valitsivat saatanan. Jumala ei kuitenkaan heitä hylännyt vaan antoi lupauksen pelastuksesta joka saadaan Hänen poikansa kautta ( vaimon siemen 1 Moos 3:15), uskomalla häneen.

Tänä päivänä ihmisillä on sama valinnanvapaus. He voivat valita Luojansa ja pelastua tai jatkaa kapinaa saatanan kanssa. Iäisyyden.

Teille tarjotaan iankaikkista pelastusta ilmaiseksi, ilman omia ansioita. Te voitte valita tämän tai ian kaikkisen kapinan ja siitä seuraavan rangaistuksen.

Iankaikkinen rikos ja iankaikkinen rangaistus.

• Voe mahoton paekka.

"Sanoit ettei meidän lainsäädännöstä löydy epäoikeuden mukaisia lakeja."

Kirjoitin kylläkin, että ihmisten lainsäädännöistä ei löydy NIIN epäoikeudenmukaisia rangaistuksia kuin mitä Raamatussa on.

Vai että olet sitä mieltä, että uskonpuutteesta kohtuu rangaistus on iankaikkinen kärsimys tulikivijärvessä.No, onneksi sinä et ole päättämässä "ihmisten" laeista ja rangaistuksista, sillä tuomitsisit varmaan kotiläksyt huolimattomasti tehneen koululaisen vähintäänkin kuolemaan, mieluusti vielä kivuliaalla ja hitaalla tavalla, vai mitä?

• "netti pastori"
        Voe mahoton paekka. kirjoitti:

"Sanoit ettei meidän lainsäädännöstä löydy epäoikeuden mukaisia lakeja."

Kirjoitin kylläkin, että ihmisten lainsäädännöistä ei löydy NIIN epäoikeudenmukaisia rangaistuksia kuin mitä Raamatussa on.

Vai että olet sitä mieltä, että uskonpuutteesta kohtuu rangaistus on iankaikkinen kärsimys tulikivijärvessä.No, onneksi sinä et ole päättämässä "ihmisten" laeista ja rangaistuksista, sillä tuomitsisit varmaan kotiläksyt huolimattomasti tehneen koululaisen vähintäänkin kuolemaan, mieluusti vielä kivuliaalla ja hitaalla tavalla, vai mitä?

Kyse ei ole uskon puutteesta, sillä jokaiselle Jumala sen antaa jos on halukas sen vastaanottamaan.

Hylätessäsi tuon Jumalan sinulle tarjoaman armon, pelastuksen sinä asetut saatanan puolelle. Ne jotka tämän torjuvat tekevät tietoisen ratkaisun saatana hyväksi ja Jumalaa vastaan.

En minä ollut päättämässä Jumalankaan laeista.

• Voe mahoton paekka.
        "netti pastori" kirjoitti:

Kyse ei ole uskon puutteesta, sillä jokaiselle Jumala sen antaa jos on halukas sen vastaanottamaan.

Hylätessäsi tuon Jumalan sinulle tarjoaman armon, pelastuksen sinä asetut saatanan puolelle. Ne jotka tämän torjuvat tekevät tietoisen ratkaisun saatana hyväksi ja Jumalaa vastaan.

En minä ollut päättämässä Jumalankaan laeista.

"En minä ollut päättämässä Jumalankaan laeista."

Ensinnäkin: Raamatun lait eivät ole mitään jumalan/Jumalan lakeja.Tiukkapipoisten ihmisten keksimiä lakeja ne ovat.Sellaisten ihmisten kuten sinä.

Ja toiseksi: Jos uskot, että Raamattu on "Jumalan Sanaa", niin pyydäpä sitä jumalaa käymään meillä ja sanomaan, että Raamattu on totta.Häntä voisin uskoa ainakin vähän enemmän kuin teitä käärmeen sikiöitä, suvaitsemattomia ja tuomitsevia uskovaisia.

Ja vielä: Minkä tahansa kirjan opetukset voi väittää olevan lähtöisin jumalasta/jumalista.
        Millä perusteella voit sanoa esim. Koraanin olevan väärässä.Nyt sanot tietysti niin, että Raamatun mukaan Koraani on väärässä.Yhtälailla kuitenkin Koraanissakin sanotaan, että ainoastaan se on totuudellinen.Joten perusteluksi ei käy tietenkään se, että "Raamatussa sanotaan niin".

• "netti pastori"

"En minä ollut päättämässä Jumalankaan laeista."

Ensinnäkin: Raamatun lait eivät ole mitään jumalan/Jumalan lakeja.Tiukkapipoisten ihmisten keksimiä lakeja ne ovat.Sellaisten ihmisten kuten sinä.

Ja toiseksi: Jos uskot, että Raamattu on "Jumalan Sanaa", niin pyydäpä sitä jumalaa käymään meillä ja sanomaan, että Raamattu on totta.Häntä voisin uskoa ainakin vähän enemmän kuin teitä käärmeen sikiöitä, suvaitsemattomia ja tuomitsevia uskovaisia.

Ja vielä: Minkä tahansa kirjan opetukset voi väittää olevan lähtöisin jumalasta/jumalista.
        Millä perusteella voit sanoa esim. Koraanin olevan väärässä.Nyt sanot tietysti niin, että Raamatun mukaan Koraani on väärässä.Yhtälailla kuitenkin Koraanissakin sanotaan, että ainoastaan se on totuudellinen.Joten perusteluksi ei käy tietenkään se, että "Raamatussa sanotaan niin".

Mitä sinä minulle raivoot. Jos kerran et siihen usko jätä se huomiotta, ja siirry asioihin jotka sinua kiinnostaa.

Minua ihmetyttää että kaiken maailman Jumalan vihaajat käy näillä palstoilla huutamassa etten usko Jumalaan ja ei saisi kenenkään muunkaan uskoa.

Minä uskon sinä et. Tarinan loppu.

• Voe mahoton paekka.
        "netti pastori" kirjoitti:

Mitä sinä minulle raivoot. Jos kerran et siihen usko jätä se huomiotta, ja siirry asioihin jotka sinua kiinnostaa.

Minua ihmetyttää että kaiken maailman Jumalan vihaajat käy näillä palstoilla huutamassa etten usko Jumalaan ja ei saisi kenenkään muunkaan uskoa.

Minä uskon sinä et. Tarinan loppu.

"Mitä sinä minulle raivoot. Jos kerran et siihen usko jätä se huomiotta, ja siirry asioihin jotka sinua kiinnostaa."

En minä raivoa.Siirry itse joihinkin muihin asioihin kuin keskustelupalstoilla valehteluun ja herkkien ihmisten pelotteluun helvetillä ym. "jumalan" tuomioilla.

"Minua ihmetyttää että kaiken maailman Jumalan vihaajat käy näillä palstoilla huutamassa etten usko Jumalaan ja ei saisi kenenkään muunkaan uskoa."

Vai että vielä "jumalan vihaaja".Enhän voi vihata sellaista jota ei ole olemassakaan.Enkä kyllä vihaa sinuakaan.Minun puolestani saat uskoa Raamatun jumalaan, mutta jos minä en saisi kyseenalaistaa kristinuskoa, niin miksi sitten sinä annat itsellesi luvan tuputtaa omaa uskoasi.
        Antaisit mieluummin niiden, jotka eivät usko, olla rauhassa sen sijaan, että väität heidän joutuvan kadotukseen jos he eivät usko.Silloin ei meidän "jumalan vihaajienkaan" tarvitsisi esittää kritiikkiä teidän uskontuputtajien väitteille.

"Minä uskon sinä et. Tarinan loppu."

Voi kun sinulle riittäisikin tuo.

• "netti pastori"

"Mitä sinä minulle raivoot. Jos kerran et siihen usko jätä se huomiotta, ja siirry asioihin jotka sinua kiinnostaa."

En minä raivoa.Siirry itse joihinkin muihin asioihin kuin keskustelupalstoilla valehteluun ja herkkien ihmisten pelotteluun helvetillä ym. "jumalan" tuomioilla.

"Minua ihmetyttää että kaiken maailman Jumalan vihaajat käy näillä palstoilla huutamassa etten usko Jumalaan ja ei saisi kenenkään muunkaan uskoa."

Vai että vielä "jumalan vihaaja".Enhän voi vihata sellaista jota ei ole olemassakaan.Enkä kyllä vihaa sinuakaan.Minun puolestani saat uskoa Raamatun jumalaan, mutta jos minä en saisi kyseenalaistaa kristinuskoa, niin miksi sitten sinä annat itsellesi luvan tuputtaa omaa uskoasi.
        Antaisit mieluummin niiden, jotka eivät usko, olla rauhassa sen sijaan, että väität heidän joutuvan kadotukseen jos he eivät usko.Silloin ei meidän "jumalan vihaajienkaan" tarvitsisi esittää kritiikkiä teidän uskontuputtajien väitteille.

Mikä oikeus sinulla on mielipiteitäsi esittää ja minulla sitten muka ei.

Tietääkseni tälläkin palstalla käydään nimenomaan keskustelua Jumalasta. Jumalankieltäjien palsta on tuo ateistien palsta.

• "netti pastori"

On helppoa päästä rauhaan minun ja muidenkin tuputtamiselta. Pysyy pois näiltä keskustelupalstoilta missä puhutaan Jumalasta. Ei kenenkään ole pakko näitä tulla lukemaan.

• foxbit

helvetti! "Iankaikkinen kadotus" on laadullinen, ei geometrinen! Niin kuin iankaikkinen elämä on Jumalan tunteminen, samoin iankaikkinen kadotus on tietämättömyys Jumalasta, ja siitä johtuvat väärät valinnat eri tilanteissa. "Joka ei usko, on jo tuomittu."

Iso Raamatun Tietosanakirja selittää sanan
      "iankaikkinen" merkitsevän (= )salaisuus.
      Ehdoton, absoluuttinen iankaikkisuus on Raamatun mukaan vain yksin Jumalalla, "jolla ainoalla on kuolemattomuus."

Loogisesti tästä seuraa, että kaikella luodulla on oma iankaikkisuutensa; se on aikaväli luomi sesta tai syntymästä kuolemaan tai kulumiseen. Sanonnat: ian kaiken, kaiken iän, viittaavat, että katoavaisella on rajoitettu, katoava iankaikkisuus.

Jeesus opetti, että kaikki ihmiset tulevat Jumalan opettamiksi, Jumala on kuluttava tuli, jolla kaikki ihmiset, "jokainen ihminen on tulella suolattava." Jumala on yksi, ja hän tekee "kaikki mikä on taivaissa, maan päällä ja maan alla, kaikki yhdeksi. Siis kaikki näyttää tulevan Jumalan nielemäksi!

• Trollien trolli

Nielaisee itsensä?

• raimo

Eräässä hengellisessä kirjassa sanottiin osuvasti, että helvetti kuvastaa Jumalan ikuista
      pyhyyttä...Jumala on ikuinen ja hänen pyhä vihansa on myös ikuista...helvetti on todellinen
      paikka...Raamatun mukaan se on tulinen järvi, joka
      on luotu perkeleelle ja hänen enkeleilleen, mutta
      samaan tulijärveen joutuu jokainen viimeisellä
      tuomiolla saamansa tuomion mukaan, jonka nimi ei
      ole elämän kirjassa...vakava asia....jo tuonelan vaivanpaikka on kamala asia, vaikka ei olekaan vielä kadotus...Älä aliarvioi ja arvostele Jumalan
      tuomiota vaan pyydä Jumalalta syntejäsi anteeksi ettet joudu tuonelan vaivoihin ja sen jälkeen
      helvettiin.

• Down and Up

Liitän helvetin ajatukseen tuomioista.

2.Pietarin kirje:
        2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät
        ,
        2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.

3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

1.Johanneksen kirje:
        4:17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

Yhteys ja sen vaaliminen on vapaaehtoista, eli ihminen voi valita mihin hän tahtoo mennä. Tosin tahtomista yleensä seuraa tekemistä, eli ihminen joka ei synny uudesti ylhäältä ei peri taivasten valtakuntaa. Jumala antaa voiman uskoa. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustukella pelastutaan.

Jos taivas on rakkautta, niin siellä olijat kunnioittavat Jumalasta eroon halunneita yhtä paljon kuin Jumala, kuvittelisin. Ajattele, että Jumalan piti tehdä helvetti, että ne jotka tahtovat eroon Jumalasta, saisivat olla omissa oloissaan iankaikkisesti. Siinäkin on jotakin omituista, sillä kaikki minkä Jumala on luonut on tavallaan osa häntä. Helvetti on Jumalan luoma!!! Sinne on järjestetty jonkinlaisena virtuaalitodellisuutena kaikki ne jutut, joihin Jumalaa pakoonlähtenyt tahtoi "vaihtaa" yhteyden Jumalaan. Eli paikka, jossa on kapinaa, syntiä, onttoa naurua ja sairautta ja kipua: kaikki synnin seuraukset. Tämä kaikki olisi voinut muuttua, jos ihminen olisi tahtonut. Jos kuka tahansa olisi tahtonut. Kaikki on jo maksettu valmiiksi viimeistä piirtoa myöten, kunhan ihminen vain TAHTOISI rakastaa Jumalaa, niin Hän antaisi voiman tulla Jumalan lapseksi, elämään, yhteytyeen, rakkauteen.

Jumalan luomassa helvetissä hänen luomansa olennot ja ihmissielut yrittävät olla muistamatta kenen tähtipölystä heidät tehtiin, kenen huulet puhalsivat elämän hengen ihmisen sisimpään, kuka suojasi ihmiset avaruuden vihamieliseltä kylmyydeltä...Helvettiä on se, että pitäisi unohtaa jumala, joka on kaikkialla. Jos hän ei olisi tavallaan helvetissä, se hajoaisi. Ilman Jumalaa ei ole mitään. Kapinalliset yrittävät olla olematta kiitollisia siitä, että saivat oman kerhohuoneen musta-punaisilla verhoiluilla.

Tämä on liian vaikea aihe. Vain Jumala tietää miten se on oikeasti. Eilinen on mennyt, huomisesta en tiedä, mutta tänään auttaa Herra. Jos te tänään kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne.

Ei olisi helppoa olla Jumala. Taidan painua pehkuihin, sillä ajatus alkaa takkuilla.

Taivaallisia unia ja Jumalan läsnäoloa.

• raimo
        Down and Up kirjoitti:

Liitän helvetin ajatukseen tuomioista.

2.Pietarin kirje:
        2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.

2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.

2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät
        ,
        2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.

3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

1.Johanneksen kirje:
        4:17 Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.

Yhteys ja sen vaaliminen on vapaaehtoista, eli ihminen voi valita mihin hän tahtoo mennä. Tosin tahtomista yleensä seuraa tekemistä, eli ihminen joka ei synny uudesti ylhäältä ei peri taivasten valtakuntaa. Jumala antaa voiman uskoa. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustukella pelastutaan.

Jos taivas on rakkautta, niin siellä olijat kunnioittavat Jumalasta eroon halunneita yhtä paljon kuin Jumala, kuvittelisin. Ajattele, että Jumalan piti tehdä helvetti, että ne jotka tahtovat eroon Jumalasta, saisivat olla omissa oloissaan iankaikkisesti. Siinäkin on jotakin omituista, sillä kaikki minkä Jumala on luonut on tavallaan osa häntä. Helvetti on Jumalan luoma!!! Sinne on järjestetty jonkinlaisena virtuaalitodellisuutena kaikki ne jutut, joihin Jumalaa pakoonlähtenyt tahtoi "vaihtaa" yhteyden Jumalaan. Eli paikka, jossa on kapinaa, syntiä, onttoa naurua ja sairautta ja kipua: kaikki synnin seuraukset. Tämä kaikki olisi voinut muuttua, jos ihminen olisi tahtonut. Jos kuka tahansa olisi tahtonut. Kaikki on jo maksettu valmiiksi viimeistä piirtoa myöten, kunhan ihminen vain TAHTOISI rakastaa Jumalaa, niin Hän antaisi voiman tulla Jumalan lapseksi, elämään, yhteytyeen, rakkauteen.

Jumalan luomassa helvetissä hänen luomansa olennot ja ihmissielut yrittävät olla muistamatta kenen tähtipölystä heidät tehtiin, kenen huulet puhalsivat elämän hengen ihmisen sisimpään, kuka suojasi ihmiset avaruuden vihamieliseltä kylmyydeltä...Helvettiä on se, että pitäisi unohtaa jumala, joka on kaikkialla. Jos hän ei olisi tavallaan helvetissä, se hajoaisi. Ilman Jumalaa ei ole mitään. Kapinalliset yrittävät olla olematta kiitollisia siitä, että saivat oman kerhohuoneen musta-punaisilla verhoiluilla.

Tämä on liian vaikea aihe. Vain Jumala tietää miten se on oikeasti. Eilinen on mennyt, huomisesta en tiedä, mutta tänään auttaa Herra. Jos te tänään kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydäntänne.

Ei olisi helppoa olla Jumala. Taidan painua pehkuihin, sillä ajatus alkaa takkuilla.

Taivaallisia unia ja Jumalan läsnäoloa.

Ei kannata aprikoida helvetin ominaisuuksia enempää mitä Jumala on ilmoittanut Sanassa...kadotuksesta puhutaan yllättävän paljon
        Raamatussa...ja vaikka ei olisi kuin yksi kohta
        niin kyllä sekin uskovaiselle riittäisi...Henkilökohtaisesti suuri vaikutus uskoon tulooni oli Suolahden Herätysseuran kirjapainossa painettu pieni hengellinen sarjakuvatraktaatti, jossa kuvattiin, vaikkakin
        naivisti piirtäen, kuitenkin Raamatun lauseita
        käyttäen ihmissielu, joka irtautui ruumiistaan ja
        sai kuulla kerran käskyn: nouse! ja niin joutui Jumalan valtaistuimen eteen ja hänelle näytettiin koko hänen elämänsä ja myös se elämän tilanne, jossa hän kieltäytyi ottamasta Jeesusta
        vastaan omaksi Vapahtajakseen...Tämän jälkeen enkeli sanoi Jumalalle: Herra hänen nimeänsä ei ole elämän kirjassa...sen jälkeen mies vietiin
        pimeää käytävää pitkin ..käytävä loppui ikuiseen
        tulijärveen, jonne enkeli hänet heitti...

Tämän luettuani minulle tuli valtava hätä siitä, että jos nyt kuolen, en ole pelastettu ja niin
        huusin Jeesus auta! Olen syntinen ihminen..Jumala
        ohjasi luokseni uskovaisen miehen, joka julisti
        syntini anteeksi Jeesuksen tähden..uskon kautta
        pyhään vereen..."

• Rhode

Miten haluaisinkin sanoa sinulle ettei helvettiä ole,mutten voi.Uskotko taivaaseen?Sinne kaikki kyllä haluaisivat,muttei uskota sitten sitä toista puolta asiasta.Helvetti on valmistettu alunperin saatanalle ja hänen enkeleilleen.Jos ihminen ei halua taivaaseen(sitä tarjotaan täällä ajassa)ei ole muuta vaihtoehtoa,valitettavasti.

• ateisti45

et halua ikuista elämää taivaassa niin kärsit ikuisesti. Nekö ovat vaihtoehdot? Todellinen hirviö tämä teidän jumalanne.

• vaille

Taivaasta ja helvetistä saa helposti väärän kuvan, jos ei kerro mitä ne tarkoittaa hengellisesti.

Minusta on aivan turha heitellä sanoja Taivas Helvetti ilman selitystä.

• Rhode
        vaille kirjoitti:

Taivaasta ja helvetistä saa helposti väärän kuvan, jos ei kerro mitä ne tarkoittaa hengellisesti.

Minusta on aivan turha heitellä sanoja Taivas Helvetti ilman selitystä.

Helvetti on ikuinen ero Jumalasta.Taivas paikka missä ikuisesti saamme elää Jumalan,Luojamme luona.Siellä ei ole itkua ja murhetta,ei mitään mikä aiheuttaa surua,siellä ei ole kuolemaa.Siunausta sinulle.

• 3w124e3454356

u478u4u7657iutikukuikuikui

• Uskokaa rohkeasti evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, niin pelastutte, ja pääsette taivaaseen, ei ole silloin pelkoa joutua helvettiin.

Rukoilkaa vaikkapa näin:

Taivaan Isä, pelasta minut kaikesta väärästä, anna minulle syntini, pahat tekoni ja pahat ajatukseni anteeksi Poikasi Jeesuksen Kristuksen tähden. Johdata minun elämääni, ota minut omaksi lapseksesi. Kiitos, että Poikasi Jeesus Kristus antoi elämänsä minun syntieni takia, Golgatan keskimmäisellä ristillä. Amen.

• Anonyymi

Raamatun perusteella helvetti (Gehenna9 on toinen kuolema, jossa sielu ja ruumis tuhoutuu. Ei ole yhtään syytä ajatelle, että joku eläisi ja kärsisi siellä ikuisesti. Ikuinen elämä kun on luvattu vain vanhurskaille.

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

" Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

• Anonyymi

Ei taida aloittaja olla enää lukemassa, mutta kirjoitan kuitenkin sen, mitä aiheesta tuli mieleen. Eräs ateisti pilkkasi uskovaisia ja sanoi, että missä se helvetti on ja mistä saadaan nin paljon polttopuita, että se ikuisesti palaa. Ennen kuolemaansa hän sanoi: "Nyt minä tiedän missä se helvetti on. Se on kämmenen leveys leuan alalpuolella ja ne polttopuut ovat minun anteeksiantamattomat synnit.

Uskonpuute ei ole ikuisen rangaistuksen syy, vaan niinkuin tämä ateisti sanoi, anteeksi antamattomat synnit. Joka ei täällä ole tullut armoistuimen eteen, saa viimeisellä tuomiolla toisenlaisen tuomion.

Jeesus sanoo, että viimeisellä tuomiolla kutsutaan Isän siunatut omistamaan se valtakunta, joka on valmistettu heitä varten. Vasemmalla puolella olevaiset ajetaan pois tuomarin tyköä siihen paikkaan, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleilleen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      29
      2394
    2. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      370
      2002
    3. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      18
      1494
    4. Pelkään suunnattomasti

Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k
      Ikävä
      52
      892
    5. Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik

Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed
      Maailman menoa
      10
      871
    6. Mies, etko ole miettinyt

että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?
      Ikävä
      52
      783
    7. Olet ihan sairaan

Kylmä mua kohtaan.
      Ikävä
      54
      711
    8. Shellin omistajan vaihdos.

Uutta tuulta purjeisiin.Uuden yrittäjän toimesta .
      Kuhmo
      18
      710
    9. Mitä kuuluu

Elämänirakkaus, sielunkumppani, peilikuvani 😘
      Ikävä
      25
      689
    10. Olette kyllästyneet

Mutta hyvää huomenta kuitenkin. Mukava päivä tämäkin. 😊⚜️🦌🎄✨❤️
      Ikävä
      135