Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä minä otan koko Raamatun tosissaan.
Vanhasta testamentistä en ota Mooseksen lakia käyttöön. Se olisikin aika vaikeata ja minun mielestäni se on tarkoitettu juutalaisille.
Esim. neuvo juutalaisille, kun he olivat matkalla Egyptistä maahan, jonka Jumala oli luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille. Se neuvo on se, että pitää kakalle mentäessä ottaa lapio mukaan ja mennä etäälle, sen jälkeen kakata ja peittää jätös lapiolla. Sitä ei nykyään viitsi tehdä. On siellä muitakin sellaisia ohjeita, jotka kuuluvat siihen aikaan.
Minusta Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi on minulle tärkeä. Jos minä rakastan lähimmäistäni, en silloin tahdo tehdä hänelle pahaa. Jos rakastan Jumalaa, en haluaisi pahoittaa Hänen mieltään olemalla paha.
Millainen on osa-raamattu ?
23.07.2023 16:33
Kyllä minä luen Raamattua. Minulla on englannin-, saksan-, ruotsinkielinen Raamattu, joita myös tutkin. Nyt olen alkanut lukea hepreankielistä Raamattua.
En tiedä, mistä ihmiset ovat saaneet päähänsä, että helluntailaisilla olisi joku oma Raamattu, josta he lukevat. Kyllä me luemme ihan sitä samaa Raamattua kuin luterilaisetkin.
Harhaluuloja on monenlaisia tämä maailma täynnä.
23.07.2023 15:50
100 vuotta sitten suomalaiset eivät olleet uskovaisia, se selviää, kun lukee kirkon rippikirjoja. Sinne pappi on hyvinkin tarkasti kertonut ihmisten syntejä. Kun niitä lukee, niin huomaa, että ihminen on ollut aina syntinen. Onneksi papit ovat tarkkaan kertoneet ihmisten rikkeet rippikirjoihin, muuten vosimme uskoa, että ennen vanhaan ihmiset olivat puhtaita pulmusia.
Kannattaa lukea vanhoja rippikirjoja, niin näkee totuuden ihmisten tekosista. Siellä on vaikka minkälaisia rikoksia taltioituna. On murhia, aviottomia lapsia, lasten murhia, varkauksia ja muita rikoksia.
23.07.2023 15:43
Älä valehtele, jos sinä et pysty kuin valehtelemaan, ole hiljaa ja pidä valheesi omana tietomnasi. Kun lukee kirjoituksiasi, ihmettelee, kuinka joku voi kirjoittaa tuollaista valhetta. Mutta, jos uskoo valheen ja pitää sitä totuutena, silloin varmaan uskoo varmasti sen valheen. Jos uskoo, että valkoinen on musta ja kun sitä jankuttaa itselleen tarpeeksi, niin silloin ihmnen uskoo, että valkoinen onkin musta tai keltainen vihreä. Sillä lailla totuus muuttuu valheeksi.
11.07.2023 08:01
Sinä valehtelet ja vääristät Raamattua. Luet kierosti Raamattua ja teet omat päätelmäsi oman ajatustesi mukaan. Mikään ajatuksistasi ei ole totta, ne ovat kieroutuneet ajatustesi omista rykelmistä. Niissä ei ole järkeä, vain älytöntä valhetta, jota syydät joka paikassa. Jos uskot kirjoitukseesi, säälin sinua.
Olet kuin Münckhausen, joka uskoo omat valheensa ja tyrkyttää niitä muille totuutena. Mutta kaikki kirjoittamasi on valhetta, vain oman ajatuksesi valhetta. Ihmetellä täytyy, että ihminen harhautuu kuvitelmissaan noin kauaksi Raamatun sanasta kuin sinä. Kuvitelmat, omat ajatukset, omat haaveet eivät muutu todeksi, vaikka niitä toitotetaan kaikkialla.
Lopeta hölmöily ja kasva aikuiseksi. Älä ole satusetä, joka sepittää satuja ja nauttii niiden kertomisesta muille.
11.07.2023 07:54
Matt. 28:20 ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Saksankielisessä Raamatussa on Matt. 28:20 ”Darum gehet hin und lehret alle Volker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des Heiligen Geistes! = ” Menkää siis ja opettakaa kaikkia kansoja ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen !”
Englanninkielinen King James käännös ” Go ye therefore and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son and of the Holy Ghost.”
Ensin opetus ja sitten kaste.
Apostolien teot 8:35:38 ”Ja niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja matkustaessaan tietä myöten he tulivat veden luo; ja hoviherra sanoi: ”Katso, tuossa on vettä. Mikä estää kastamasta minua?” Niin Filippus sanoi hänelle:”Jos uskot koko sydämestäsi, niin tapahtukoon.” Hän vastasi ja sanoi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika!” Ja hän käski pysäyttää vaunut ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippos kastoi hänet.”
Saksankielinen Raamattu
Ap. t. 8:37 ”Philippus aber sprach: Glaubest du von ganzem Herzen, so mag's wohl sein. Er antwortete und sprach: Ich glaube, daß Jesus Christus Gottes Sohn ist.”
Englanninkielinen käännös (King James) : And Philip said: ”If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said: ”I believe that Jesus Christ is the Son of God.”
09.07.2023 17:45
Ef. 2:8-9 ”Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja- ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi. ”
Minä uskon, että me kaikki pelastumme ainoastaan armosta. Mitä tekoja meillä on Jumalalle vietävänä, että me niiden kautta pelastuisimme. Raamatussa on kirjoitettu, että meidän tekomme Jumalan edessä ovat kuin saastainen vaate. Me emme voi koskaan ostaa taivaspaikkaa teoillamme, vaikka tekisimme kuinka paljon hyviä tekoja.
Usko Jeesukseen vaikuttaa tekoja, mutta ne ovat Jeesuksen vaikuttamia. Ihminen ei tee niitä voittaakseen taivaspaikkaa, vaan Jeesuksen rakkaus vaikuttaa ihmiseen, että hän tahtoo tehdä hyvää.
Mitkä ovat sinun mielestäsi ne teot, jotka ovat tarpeeksi hyviä, että ihminen pelastuu ?
09.07.2023 13:19
Venäjä se vasta julistaa vihaa. Kun katselee Lavrovia, hän on kuin takapuoleen ammuttu karhu. Vihainen kuin turilas. Silmät oikein hehkuu vihaa. Jos silmät voisivat tappaa, tilisi paljon ruumiita.
Kun lukee historian kirjoja Venäjästä, eihän ne mitään muuta tehneet kuin tapelleet menneinä aikoina. Toisen maailmasodan jälkeen olivat vähän rauhallisempia, mitä nyt sekaantuivat joidenkin muslimimaiden asioihin pommittamalla siellä alueita.
09.07.2023 09:44
Lue historian kirjoista, kuinka paljon pahaa Venäjä on tehnyt Suomen kansalle. Jatkuvasti Venäjä moukaroi meitä menneinä vuosisatoina. Kuinka monet ihmiset joutuivat venäläisten tappamiksi ? Lapsia ottivat vanhemmiltaan mukanaan vieraille maille. Minunkin esi-isäni asuivat Rautalammen ja Kuopion seutuvilla ja siellä oli kahinaa paljon. Välillä alueet olivat osa Venäjää ja sitten taas Ruotsia.
Isäni ja monet miehet maksoivat kovan hinnan, että Suomi säilyi itsenäisenä. Olen pikkuserkkuni kanssa keskustellut sodasta. Hän muistaa vielä sodan, hän asui silloin Mäntsälässä. Kun kuuntelee hänen kertomuksiaan sodasta, toivoo, ettei sellaista aikaa tulisi koskaan. Isäni ei pystynyt puhumaan paljonkaan sodan kauhuista, mutta näki, että sota oli häneenkin jättänyt jälkensä ja niin moniin miehiin, naisiin ja lapsiin.
Olen onnellinen asuessani Suomessa. On vain yksi paha asia ja se on se, että meillä on rajanaapurina Venäjä. Kun lukee Venäjän historiaa, se on aina sotinut. Siellä ihmisillä on valtava vallanhalu saada itselleen mahdollisimman paljon alueita. Nytkin Venäjä on iso valtio, mutta aina pitää saada enemmän ja enemmän alueita. Eikö mikään riitä ? Pitääkö Venäjän saada koko maailma itselleen, että se on tyytyväinen.
09.07.2023 09:34
Ketkä ovat maapettureita ? Voisit selventää kirjoituksessi, ketkä ovat maanpettureita.
09.07.2023 09:12
Onneksi meidän ei tarvitse ottaa oikeaan kätemme tai otsaamme natomerkkiä.
Kyllä se antikristus tulee aikanaan ja hänen aikana pitää ihmisten ottaa merkki. Ei Nato ole antikristus. Raamatun mukaan antikristus tulee entisen Rooman ja Kreikan valtakunnan alueelta.
Olisin itsekin äänestänyt Natoa vastaan, koska minä luotan Jumalaan ennemmän kuin ihmiseen.
09.07.2023 09:08
Minun mielestäni Venäjä on julkijumalaton kansa. Siellä on Jeesuksen omia, mutta suurin osa kansasta on kääntänyt selkänsä Jumalalle.
Ortodoksikirkko yrittää siellä julistaa kuollutta oppia liturgioidensa välissä. Putin on hylännyt kokonaan uskonnon, käy välillä ortodoksikirkossa yrittäen näyttää maailmalle, kuinka hyvä ihminen hän on. Hän on myynyt sielunsa jo saatanalle ja tämä on tulos. Putin hamuaa valtaa, vaikka se maksaisi mitä tahansa. Hän ei välitä kansan kurjuudesta, äitien, vaimojen ja lasten surusta, kun näiden omaiset kuolevat sotakentällä. Vain oma vallanhalu ajaa Putinia ja hänen lähellä olevia tapattamaan omia kansalaisia. Vain oma pahuus ja itsekkyys vie Putinia eteenpäin.
09.07.2023 09:03
Minä halusin kirjoituksessani kysyä niiltä, jotka sanovat, että homous on geeneissä, voiko esim. pedofiili syyttää geenejään.
Minä en usko siihen, että ihminen saa rikollisia luonteenpiirteitä vanhemmiltaan. Vaikka isä olisi ollut murhamies, ei välttämättä lapsista tule murhaajaa. Minunkin esi-isäni ja -äitini yhdessä murhasivat miehen, mutta ei tullut yhdestäkään lapsesta murhaajaa, vaikka heillä kaikilla olikin vaikea lapsuus. Nuorin lapsista oli 4 vuotta vanha ja vanhin 18 vuotta, kun vanhemmat mestattiin. On se laki muuttunut, nykyään ei heitä Suomessa mestattaisi.
Olen sitä mieltä, että kasvatuksella on isompi merkitys siihen, miten ihminen aikuisena elää.
Paljon riippuu maan laista, mitkä asiat ovat rikoksia ja mitkä eivät. Tanskassa esim. ei ole rikos, jos sekaantuu eläimiin. Jossain joku meni naimisiin alligaattorin kanssa ja kertoi, kuinka he rakastavat toisiaan. Epäilen kovasti, pystyykö alligaattori rakastamaan ihmistä. Taitaa katsella häntä vain ateriana. Mutta niin vain se mies meni naimisiin alligaattorin kanssa ja oli niiiiin rakastunut siihen. Oli morsiamella hääpukukin yllään. Olisi mukava tietää, kuinka yhteiselo sujuu.
Homouden harjoittaminen on Jumalan sanassa syntiä, niin kuin huoruus, varastaminen, murha, valehteleminen, juoruilu, pahan puhuminen, pahoinpitely, kiusaaminen ja niin edelleen.
08.07.2023 15:58
Ei ole tullu kukaan minulta vaatimaan rahaa, itse olen antanut sen, minkä olen antanut.
Kun vuonna 1981 Jumala kutsui minua Jeesuksen luokse ja menin seurakuntaan, ei kukaan tullut minua kaatamaan. Siellä sain antaa elämäni Jeesukselle ja välillä kompuroiden olen matkaa tehnyt. Mutta Hän ei ole minua hyljännyt. Sydämeni laulaa kiitoslaulua Jeesukselle, koska Hän minut kurjan pelasti. Hän antoi elämän, joka on ihmeellinen. Surua siihen on kuulunut, myös iloa, mutta kuitenkin turvallisen elämän.
04.07.2023 11:27
Minä otan raamatusta huomioon kaiken, mitä sinne on kirjoitettu. Olisi kauheata elää, jos ottaisi vain armolahjat. Minulle tärkeää olisi, että oppisin rakastamaan ihmisiä, niitäkin, jotka ovat eri mieltä kuin minä.
Mutta tärkeintä on se, että kuuluu Jeesukselle. Raamattu on minulle rakas kirja, niin rakas, että ostin heprealaisen Raamatun ja opiskelen sitä. On ihana syventyä heprealaiseen Raamattuun ja opiskella sitä.
Jeesus sanoi, että Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on tie Jumalan luo, Hän on totuus ja Hän antaa elämän, jota on ihana elää. Jeesus alef ja tav, Hän on alku ja loppu. Hän on kaikki.
04.07.2023 11:22
Minä tunnen paljon luterilaisia uskovaisia. Me yhdessä vaiheessa kokoonnuimme yhteen rukoilemaan, siellä meitä oli luterilaisia, baptisteja ja helluntailaisia. Siellä me yhdessä rukoilimme.
04.07.2023 10:40
MInä olin ristiäisissä, missä isä sanoi, ettei hän usko Jumalaan. Mutta tavan mukaan lapset kastettiin. Mummokin vain oli innoissaan, kun lapsen kastemekko oli ollut monien lasten ristiäisissä. Se merkitsi mummolle enemmän kuin itse ristiäiset.
Mites näissä perheissä sitten sallitaan lasten tulla Jeesuksen luo, kun Jeesuksesta ei puhuta mitään, vaan kerrotaan, ettei Jumalaa tai Jeesusta ole ollut olemassakaan. Siinä on ollut näille lapsille kasvupohja, mille heidän elämänsä rakentuu.
Toista on se, missä vanhemmat ovat uskossa Jeesukseen, silloin lapsille puhutaan Jeesuksesta.
04.07.2023 10:31
Minä en ole kuullut koskaan kenenkään irvivän vauvana kastetuille.
Minun poikani on kastettu vauvana. Siinä oli erikoista se, että kummit ja minä ja mieheni lupasimme opettaa lapselle Jeesuksesta. Mutta me emme sitä tehneet. Me valehtelimme papille siinä. Kuinka monet lapset on kastettu ja mitään hengellistä opetusta he eivät kuitenkaan saaneet, vaikka kummit ja vanhemmat silmät kirkkaina valehtelivat papille.
Sitten, kun uskoin Jeesukseen ja tulin Hänen omakseen, aloin rukoilla poikieni puolesta. Ennen sitä kunnon luterilaisena, en puhunut mitään Jeesuksesta. Olen kyllä nyt häpeissäni siitä, että valehtelin papille silloin kastetilaisuudessa. Muistaakseni Mikko Aalto vielä kastoi pojat ja hänen puheensa siinä sai minut ajattelemaan asioita.
04.07.2023 10:23
Minä uskon, että Jumala on kaikkivaltias Jumala. Hän tietää ennalta, mitä valintoja minäkin olen tehnyt ja tulen tekemään, pahoja ja hyviä. Mutta en usko siihen, että Jumala olisi pakottanut minua tekemään niitä pahoja valintoja, vaan minä itse ne tein.
Minä en pysty uskomaan siihen, että jos minä kävelen kadulla ja minun tekee mieleni lyödä naapuriani, että Jumala käskisi minua tekemään niin, siihen en usko. Siinä olisi minun oma valinta, lyönkö vai en. Minä uskon siihen, että meillä ihmisillä on vapaus valita, tehdäänkö me hyvää vai pahaa. Olisinko minä syyllinen pahoihin tekoihin, jos Jumala olisi pakottanut minut tekemään niitä ? Uskon siihen, että Jumala haluaisi, että me eläisimme rauhassa toistemme kanssa ja tekisimme hyvää, mutta näin ei ole täällä maailmassa.
Tämä esi-isäni ja -ätini, jotka murhasivat miehen. Pakottiko Jumala heidät tekemään niin ?Jumala tiesi ennalta heidän tekevän sen, mutta ei Jumala heitä siihen pakottanu. Minä en pysty uskomaan siihen. Eiväthän he olisi olleet silloin syyllisiä, koska toinen olisi heitä pakottanut.
04.07.2023 09:54
Kirjoitukseni oli nyt huono. Tarkoitukseni oli kysyä niiltä, jotka sanovat, että homous on synnynnäistä, voivatko myös pedofiilit, pyromaanit, varkaat, murhaajat ja eläimiin sekaantujat sanoa, että he kantavat synnynnäistä taipumusta. Olen sitä mieltä, ettei kukaan voi sanoa, että olen tällainen, koska olen jo kohdussa saanut tämän tai tuon taipumuksen.
Tietysti me saamme vanhemmiltamme luonteenpiirteitä. Mutta meillä kaikilla on valinnan mahdollisuus, tehdä hyvää tai pahaa. Se on meillä kaikilla. Se mahdollisuus oli niillä pojilla, jotka tappoivat pojan. Jumala ei määrää meitä tekemään pahaa, Hän tahtoisi, että me tekisimme hyvää.
Tietysti sellaisen ihmisen on helpompi elää, joka on saanut vanhemmiltaan hyvät luonteenpiirteet, esim. lempeyden. Tätini on saanut vanhemmiltaan lahjaksi, kateuden, riidanhalun ja vahingonilon. Hänen kanssaan on vaikea olla. Nyt hän on jo 87 vuotta vanha, niin piirteet ovat lieventyneet ja hänen kanssaan voi jo olla. Luonteenpiirteet ovat syntymälahja, jotka vanhemmiltamme perimme. Tietysti lapsuutemme voi niitä kärjistää, jos elämme rakkaudettomassa ilmapiirissä.
Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhden miehen. Jumala ei pakottanut heitä niin tekemään. He itse valitsivat, mitä tekivät. Samoin on meillä kaikilla. Me voimme tehdä hyvää tai pahaa, puhua rakentavasti tai vastata vihalla toisillemme. Aina valinta on meidän. Tietysti, jos on nopea laukomaan totuuksia, sen on vaikeampi pitää suustaan supussa, kuin taas rauhallisemman on helpompi. Me kaikki lankeamme tekemään väärin toisia ihmisiä kohtaan, mutta me olemme siinä syyllisiä, emme voi syyttää teoista toisiamme emmekä Jumalaa.
Minä olen arka, joten minulta on jäänyt paljon pahaa tekemättä, koska en ole uskaltanut. Mutta ajatuksissani olen tehnyt paljon pahaa ja Jumala on ne tiennyt. Se, että olen arka, ei tee kuitenkaan minusta parempaa ihmistä, olen samanlainen kuin muutkin. Raamatussa on kirjoitettu, että se, joka vihaa veljeään, on murhaaja ja kuinka paljon olenkaan vihannut ihmisiä. Se laittaa minut pienelle paikalle, kun sitä ajattelen. Nyt en halua enää vihata ihmisiä, haluan nähdä heidät ystävinäni.
04.07.2023 07:56
11 / 59