Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Kyllä minä otan koko Raamatun tosissaan.

Vanhasta testamentistä en ota Mooseksen lakia käyttöön. Se olisikin aika vaikeata ja minun mielestäni se on tarkoitettu juutalaisille.

Esim. neuvo juutalaisille, kun he olivat matkalla Egyptistä maahan, jonka Jumala oli luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille. Se neuvo on se, että pitää kakalle mentäessä ottaa lapio mukaan ja mennä etäälle, sen jälkeen kakata ja peittää jätös lapiolla. Sitä ei nykyään viitsi tehdä. On siellä muitakin sellaisia ohjeita, jotka kuuluvat siihen aikaan.

Minusta Jeesuksen sanat: Rakasta Jumalaa kaikesta sydämestäsi ja lähimmäistä niin kuin itseäsi on minulle tärkeä. Jos minä rakastan lähimmäistäni, en silloin tahdo tehdä hänelle pahaa. Jos rakastan Jumalaa, en haluaisi pahoittaa Hänen mieltään olemalla paha.

Millainen on osa-raamattu ?
  2. Matt. 28:20 ”Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Saksankielisessä Raamatussa on Matt. 28:20 ”Darum gehet hin und lehret alle Volker und taufet sie im Namen des Vaters und des Sohnes und des Heiligen Geistes! = ” Menkää siis ja opettakaa kaikkia kansoja ja kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen !”

Englanninkielinen King James käännös ” Go ye therefore and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son and of the Holy Ghost.”

Ensin opetus ja sitten kaste.

Apostolien teot 8:35:38 ”Ja niin Filippus avasi suunsa ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta. Ja matkustaessaan tietä myöten he tulivat veden luo; ja hoviherra sanoi: ”Katso, tuossa on vettä. Mikä estää kastamasta minua?” Niin Filippus sanoi hänelle:”Jos uskot koko sydämestäsi, niin tapahtukoon.” Hän vastasi ja sanoi: ”Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika!” Ja hän käski pysäyttää vaunut ja he astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippos kastoi hänet.”

Saksankielinen Raamattu

Ap. t. 8:37 ”Philippus aber sprach: Glaubest du von ganzem Herzen, so mag's wohl sein. Er antwortete und sprach: Ich glaube, daß Jesus Christus Gottes Sohn ist.”

Englanninkielinen käännös (King James) : And Philip said: ”If thou believest with all thine heart, thou mayest. And he answered and said: ”I believe that Jesus Christ is the Son of God.”
  3. Minä otan raamatusta huomioon kaiken, mitä sinne on kirjoitettu. Olisi kauheata elää, jos ottaisi vain armolahjat. Minulle tärkeää olisi, että oppisin rakastamaan ihmisiä, niitäkin, jotka ovat eri mieltä kuin minä.

Mutta tärkeintä on se, että kuuluu Jeesukselle. Raamattu on minulle rakas kirja, niin rakas, että ostin heprealaisen Raamatun ja opiskelen sitä. On ihana syventyä heprealaiseen Raamattuun ja opiskella sitä.

Jeesus sanoi, että Hän on tie, totuus ja elämä. Hän on tie Jumalan luo, Hän on totuus ja Hän antaa elämän, jota on ihana elää. Jeesus alef ja tav, Hän on alku ja loppu. Hän on kaikki.
  4. Kirjoitukseni oli nyt huono. Tarkoitukseni oli kysyä niiltä, jotka sanovat, että homous on synnynnäistä, voivatko myös pedofiilit, pyromaanit, varkaat, murhaajat ja eläimiin sekaantujat sanoa, että he kantavat synnynnäistä taipumusta. Olen sitä mieltä, ettei kukaan voi sanoa, että olen tällainen, koska olen jo kohdussa saanut tämän tai tuon taipumuksen.

Tietysti me saamme vanhemmiltamme luonteenpiirteitä. Mutta meillä kaikilla on valinnan mahdollisuus, tehdä hyvää tai pahaa. Se on meillä kaikilla. Se mahdollisuus oli niillä pojilla, jotka tappoivat pojan. Jumala ei määrää meitä tekemään pahaa, Hän tahtoisi, että me tekisimme hyvää.

Tietysti sellaisen ihmisen on helpompi elää, joka on saanut vanhemmiltaan hyvät luonteenpiirteet, esim. lempeyden. Tätini on saanut vanhemmiltaan lahjaksi, kateuden, riidanhalun ja vahingonilon. Hänen kanssaan on vaikea olla. Nyt hän on jo 87 vuotta vanha, niin piirteet ovat lieventyneet ja hänen kanssaan voi jo olla. Luonteenpiirteet ovat syntymälahja, jotka vanhemmiltamme perimme. Tietysti lapsuutemme voi niitä kärjistää, jos elämme rakkaudettomassa ilmapiirissä.

Minun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhden miehen. Jumala ei pakottanut heitä niin tekemään. He itse valitsivat, mitä tekivät. Samoin on meillä kaikilla. Me voimme tehdä hyvää tai pahaa, puhua rakentavasti tai vastata vihalla toisillemme. Aina valinta on meidän. Tietysti, jos on nopea laukomaan totuuksia, sen on vaikeampi pitää suustaan supussa, kuin taas rauhallisemman on helpompi. Me kaikki lankeamme tekemään väärin toisia ihmisiä kohtaan, mutta me olemme siinä syyllisiä, emme voi syyttää teoista toisiamme emmekä Jumalaa.

Minä olen arka, joten minulta on jäänyt paljon pahaa tekemättä, koska en ole uskaltanut. Mutta ajatuksissani olen tehnyt paljon pahaa ja Jumala on ne tiennyt. Se, että olen arka, ei tee kuitenkaan minusta parempaa ihmistä, olen samanlainen kuin muutkin. Raamatussa on kirjoitettu, että se, joka vihaa veljeään, on murhaaja ja kuinka paljon olenkaan vihannut ihmisiä. Se laittaa minut pienelle paikalle, kun sitä ajattelen. Nyt en halua enää vihata ihmisiä, haluan nähdä heidät ystävinäni.