Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1549

1. Olen tehnyt liian paljon pahoja tekoja. Olen kuin pieni puun palanen virran vietävänä. Olen hukuksissa tässä maailmassa, koska olen antanut ihmisten hallita elämääni. Olen yrittänyt miellyttää heitä väärällä tavalla ja se on kostautunut minulle.

Olen vihannut äitiäni, koska hän opetti pelkäämään itseään ja muita ihmisiä. Viha ja pelko yhdessä lamauttivat minut. Viha kääntyi minua itseäni kohtaan. Jos äiti ei hyväksynyt minua, miten minä voisin hyväksyä itseni, siis vihaan itseäni.

Eläimiä kohtaan olen hyvä. Ne eivät ole koskaan vahingoittaneet minua. Kun katselen oravan hyppimistä oksalta oksalle, sydämeni pakahtuu ilosta. Kun katselen siilen lyllertämistä nurmikolla, sydämeni täyttyy ilosta. Kun katselen valkovuokkoja metsässä, sydämessäni särkyy jotain kovaa, kun näen niiden kauneuden, sen valkoisen puhtauden, Luonto merkitsee minulle paljon, siellä tunnen olevani turvassa.
  2. Minun enoni oli kunnon luterilainen. Hän joi viinaa, hän kirosi ihmisiä, hän palveli paholaista, hän luki mustaa raamattua ja viimein tappoi itsensä viinahöyryissään. Hän oli kunnon luterilainen.