Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oletko tosissasi ? Mistä tiedät ? Älä kirjoita mutu tietoa. Meidän seurakunnan paimenet eivät ole eronneet.
Jos olisin eronnut, en olisi mennyt uudestaan naimisiin. Olisin eronnutkin vain siinä tapauksessa, jos mieheni olisi hakannut minua ja lapsia, silloin olisin lähtenyt pois. Onneksi mieheni ei ollut vaimonhakkaaja ja olimme naimisissa mieheni kuolemaan asti. Hän kuoli 44 vuotiaana munuaistautiin. Hänelle tehtiin kolme munuaisensiirtoa ja meillä oli monia kovia aikoja, koska ne munuaiset alkoivat aika nopeasti hylkiä. Poikamme olivat pieniä, kun tämä ruljanssi alkoi. Mutta ei tullut mieleenkään lähteä avioliitosta. Joskus tuntui kurjalta, kun näin poikiemme kärsivän isänsä sairaudesta. Pieni lapsi ei osaa ajatella kuin aikuinen. Heillä oli usein pelko siitä, että isä kuolee. Mutta olin luvannut papin edessä, että avioliittomme kestää kuolemaan asti.
10.06.2023 11:35
Vähän ihmetyttää kirjoituksesi. Ei tunnu oikein täysjärkisen ihmisen kirjoitukselta.
Ajatteletko, että nauru pidentää ikää, kun noin röhötät. Millaisille asioille oikein naurat ? Osaatko olla missään tilanteessa totinen vai röhötätkö aina ? Voi tulla sellainenkin aika, että joudut itkemään, eikä mieleesi tule alkaa nauraa röhöttää.
Se ei ole naurun paikka, jos joku tapaa ihmisiä. Vaikka olisi jostain syystä mennyt sekaisin ja puhuu omiaan. Minusta se on surullista aina, kun joku vie toisen hengen, ei se ole naurun asia. Mutta onko sinulle kaikki asiat naurun asioita, jos joku tuttava sairastuu syöpään ja kertoo sinulle siitä, sinä nauraa röhötät hänelle ja nautit, että hänelle kävi niin.
10.06.2023 10:48
Kyllä ne, jotka sanovat, että puolustavat konservatiivikristillisyyttä, valehtelevat niin, että korvat heiluvat kuin tuuliviirit. Ne, jotka ovat sodan puolella eivät tiedä kristillisyydestä mitään, he haluavat vain tappaa, veren maku suussaan. Heidän suurin nautintonsa on se, että he tappaisivat Ukrainan kansan kokonaan. Näillä tappajilla ei ole rauhan ajatuksia, vaan kuolema on heidän ylin päämääränsä, kuolema niille, jotka ajattelevat toisin kuin he.
Ei heillä ole motiivina taistella natsismia, homoja tai länsimaisina mädännäisiä arvoja vastaan, vaan heillä on halu vallata alueita ja alistaa heidän äiti Venäjän vallan alle.
Kuka länsimaalainen ihminen haluaisi asua Venäjän vallan alla ? Se olisi kuin muuttaisi vankilaan, vaikkei asuisikaan vankilassa. Omia ajatuksia ei saisi olla, pitäisi ajatella kuin määrätään. Pitäisi olla kuin robotti, totella robotin tavoin käskyjä, silloin voisi pysyä hengissä.
10.06.2023 10:39
Jos oletetaan, että sinä olet oikeassa, että Jeesusta ei ole ollut, mitä minä olen menettänyt elämässäni uskoessani Häneen. En yhtikäs mitään, minulla on ollut vain parempi elämä uskoontuloni jälkeen.
Minulla on vertailukohta, koska olin 31-vuotias, kun tulin uskoon. Ennen uskoontuloani elämäni oli paljon kurjempaa kuin uskoontuloni jälkeen. Nyt minä nautin elämästä, ennen toivoin kuolemaa. Nyt minä en vihaa ihmisiä, ennen vihasin. Nyt olen onnellinen, ennen olin vihainen kaikille ja kaikelle. Jos ei olisi Jumalaa, joka on luonut kaiken, en minä kuitenkaan olisi menettänyt mitään, vaikka olen elänyt uskovaisen elämää, en kerta kaikkiaan mitään.
Mutta onneksi minä tiedän, että Jumala on olemassa ja Jeesus oli maan päällä ja kärsi meidän puolestamme ristillä avaten tien taivaaseen Isän luo. Mistä minä sitten sen tiedän, koska Hän asuu minun sydämessäni. Tiedän sen, kun luen Raamattua ja Vanhan Testamentin profetioita, jotka ovat jo toteutuneet.
06.06.2023 10:51
Koulutoverini vain kertoi minulle aborteista. Hän ei halunnut puhua enempää ja minä en kysellyt, koska huomasin, että se oli hänelle kipeä asia.
Hänellä oli huono äitisuhde niin kuin minullakin. Se yhdisti meitä silloin koulussa. Me purimme toisillemme pahaa oloamme. Hän lähti opiskelemaan ja emme olleet moneen vuoteen yhteydessä. Hän muutti takaisin kotikaupunkiin ja silloin taas tapasimme monta kertaa.
En tiedä, tiesikö hänen äitinsä aborteista. Toverini ei kertonut minulle sitä. Mutta hän oli toisaalta hyvin läheisriippuvainen ja ihmisten sanat vaikuttivat häneen voimakkaasti.
04.06.2023 21:33
Minun esiäitini sai 1800 luvun alussa kahdeksan aviotonta lasta. Ensimmäinen lapsi kuoli nuorena, mutta muut lapset elivät aikuisiksi. 1800 luvulla ei ollut helppoa viedä eteenpäin seitsemää lasta, varsinkin kun Eva esiäitini oli piikanan taloissa. Lapsetkin joutuivat nuorena piikomaan ja rengeiksi. Yhdestä pojasta tuli minun esi-isäni. Ei tullut yhtään rikollista näistä lapsista, vaikka huono alku oli näillä kaikilla. Heidän kärsimyksiään voimme arvailla, kun tytöt olivat piikoina ja pojat renkeinä. Tietysti paljon riippui paikoista, missä he olivat.
Minun koulukaverini teki kahdesti abortin. En koskaan syyllistänyt häntä, mutta hän kärsi niistä. Hänen mielenterveytensä ei meinannut kestää sitä syyllisyyttä, mitä hän kantoi sisällään. Sitä oli vaikea katsella.
03.06.2023 22:03
Kun odotin lapsiani, en koskaan sanonut, että odotan sikiötä, vaan minä odotin lasta. Minusta sikiö on ruma sana.
Olen joskus miettinyt, milloin olisin voinut tehdä abortin. Tähän mennessä en ole keksinyt sitä, milloin olisin voinut sen tehdä. Minulle ihmiselämä on arvokas, jopa syntymättömän lapsen.
Paltamon sääksien pesällä sattui, että Miila sääksi jäi yksin, Penna ei tullutkaan enää tuomaan kalaa pesälle. Miila sääksi hautoi monta päivää munia ilman ruokaa, viimein eilen sen piti lähteä hakemaan ruokaa. Se joutui jättämään munat ilman hautomista. Miila on tullut pesälle ja hautoo, mutta luulen, että munista ei tule enää mitään. Minun sydämeni itkee Miilan kanssa, siitä, että se menetti Pennan ja sen poikaset eivät koskaan näe päivävaloa. Sitä en tiedä, miten Miila kokee menetyksensä.
Suren myös niitä menetettyjä lapsia, jotka eivät koskaan saaneet kirmailla kirkkaassa päivänpaisteessa. Suren niitä, jotka eivät koskaan saaneet tuntea tuulen hyväilevän kasvoja, suren niitä, joille elämä olisi voinut antaa paljon iloa. Tiedän, että monille syntymättömille lapsille olisi elämä voinut tuoda paljon surua, riippuen millaiseen kotiin hän olisi syntynyt.
Minulle elämä on lahja, vaikka olenkin nuorena halunnut tappaa itseni. Onneksi jäin eloon. Elämä on ollut raskas useinkin, koska suren niin paljon sitä pahuutta, mitä näen ympärilläni. Vaikka koen joskus niin paljon surua, että tuntuu, että sydän musertuu tuskan alla, kuitenkin olen iloinen, että äitini synnytti minut ja antoi minulle elämän.
03.06.2023 21:25
Etkö sinä voisi joskus lopettaa älyttömyyksiesi esiin tuominen. Sinä kirjoitat valhetta. Sinun kirjoituksesi ovat älyttömiä ja mielestäni jonkun sellaisen ihmisen kirjoituksia, joka ei tajua mistään mitään. Lue Raamattua ja opiskele sitä. Äläkä keksi Raamatusta kaikenlaisia hölmöjä ajatuksia ja tuo niitä muille ihmisille tiedoksi.
Lue Raamattua ja jos et ymmärrä sieltä jotain, lue muita käännöksiä. Jos et vieläkään ymmärrä niin juttele muiden ihmisten kanssa ja kuuntele heitä. Mieti sitten jälleen kuulemaasi ja lue uudelleen Raamatusta kyseinen teksti. Yritä olla aikuinen, et varmaankaan ole enää lapsi. Ainakin yritä kasvaa aikuiseksi ja opettele ajattelemaan aikuisen ihmisen tavoin.
Minä olen kyllästynyt lukemaan tuota soopaa, jota kirjoitat jatkuvasti.
Jos joku on saatananpalvelija, se olet sinä. Sinä kirjoitat sellaista tekstiä, mitä saatana sinulle antaa. Sinä palvelet saatanaa ja haluat tuoda saatanan ajatuksia tänne meille. Saatana on ilmestynyt sinulle valkeuden enkelinä ja sinä olet nielaissut sen valheen ja olet nyt saatanan valheen vallassa.
03.06.2023 14:38
Ja mikä oli lopputulos ? Hitler teki itsemurhan. Monet johtajat hirtettiin, monet tekivät itsemurhan. Olisko se totta, että ahneella on paskanen loppu ja se loppu oli saksalaisilla johtajilla, jotka halusivat valloittaa muut maat. Missä oli se huippuluokan älykkyys, joka vie ihmisen itsemurhaan tai hirttosilmukkaan ?
03.06.2023 14:05
Mitä minä kiellän itseltäni, koska olen uskovainen ? Kiellän itseltäni alkoholin, tupakan, irtosuhteet, juoruamisen ja toisten ihmisten pilkkaamisen. En nyt tällä hetkellä keksinyt muita kieltojen aiheita.
Mitä minä olen menettänyt, kun olen kieltänyt yllä olevat asiat itseltäni. En mitään.
Mitä minä sallin elämässäni ? Minä sallin itselleni, että nautin siitä, kun katselen lintuja ja oravia pihamaallani. Kun kuuntelen lintujen liverrystä pihapuussa. Kun katselen luonnon vehreyttä ja iloitsen siitä, kun pörriäinen pörrää kukassa. Kun katselen perhosen lentelyä. Iloitsen siitä, kun pääskyset saapuvat ja saan katsella niitten lentelyä taivaan sinessä.
Minä iloitsen siitä, kun juttelen naapureiden ja ystävieni kanssa. Kun luen suomen- ja hepreankielistä Raamattua. Minulla on paljon iloitsemisen aihetta enkä tunne eläväni inkvisition alaista elämää.
23.05.2023 10:20
Yhteiskunta on muuttunut viime vuosisadan aikana. Aikaisemmilta vuosilta jäi se, että miehet tekivät raskaimmat työt kotona ja naisille jäi kevyemmät työt. Vielä 1900 luvun alussa miehet olivat töissä ja vaimot kotona hoitamassa lapsiaan. Jos perheellä oli maatalo, isännät tekivät ne raskaimmat työt. Minusta se oli luonnollista.
Kun naiset lähtivät töihin, muuttui tilanne. Asuttiin kerrostalossa ja molemmat kävivät töissä. Muutos asenteissa on aina hyvin hidasta. Koska miehet olivat nähneet, että äiti siivosi ja teki ruokaa, se asenne säilyi hyvin pitkään ja he odottivat, että vaimo jatkaa sitä, mitä he olivat nähneet omassa nuoruudessaan kotona.
Muutos asenteissa on aina hidasta. Sen huomaa siitä, kun huomaa tekevänsä jotain, mitä äiti teki ja silloin mielessään moitti äitiä. Nyt välillä harmittaa, kun tekee monet asiat, niin kuin äiti teki.
Kun mieheni kuoli, jouduin tekemään myös niitä töitä, joita mieheni oli tehnyt. Kaikkia niitä, mitä hän oli tehnyt, en pystynyt tekemään. Silloin piti pyytää apua toisilta ihmisiltä ja minä en hevillä pyydä apua. Olen vähän sellainen, että hakkaan päätäni monta kertaa seinään, ennen kuin pyydän apua. Siinä sen huomasi, että jotkut työt ovat helpompia miehille kuin naisille. Yritin joskus niitä tehdä, mutta epäonnistuin. Jotkut työt ovat helpompia naisille kuin miehille ja päinvastoin.
Muistan, kun halusin kiinnittää ryijyn seinään. Etsin porakoneen ja aloin porata. Ei siitä tullut mitään. Näin naapurin miehen ja kysyin häneltä ja minulla oli puuporanterä porakoneessa ja minä yritin porata tiiliseinää puuporanterällä. Sellaista se on naisen työnteko, kun ei ole oppinut ns. miesten töitä. Onnistui sitten se ryijyn laitto seinälle, kun sisulla sen tein. Tuli vähän kyyneleitäkin tirautettua, ennen kuin onnistui.
23.05.2023 09:58
En ajattele, että se lapsi, joka oli kohdussani olisi ollut minun kehoani. Sittenhän ajattelisin, kun katselen poikiani, että siellä ne minun kehoni menevät. Kohdussa oleva lapsi ei ole osa naisen kehoa, se on ihan eri ihminen. Missä vaiheessa sitten lapsi eriytyisi naisen kehosta ? Syntymässäkö ?
Sehän olisi aika hassua, että kohdussa oleva kehittyvä lapsi olisi osa minun kehoani, mutta syntymässä lapsi hylkäisi kehoni ja syntymän hetkellä yht´äkkiä muuttuisi omaksi persoonakseen.
Munuaiset on minun kehoani, samoin maksa, keuhkot, sydän, silmät ja muut elimet, mutta kohdussa kehittyvä lapsi ei ole naisen kehoa. Se lapsi kehittyy naisen kohdussa, mutta ei ole naisen kehoa, niin kuin vaikka korva tai munuainen.
23.05.2023 09:17
Onko King James käännös käännetty heprealaisesta Raamatusta vai kreikkalaisesta ? En tiedä, kummastako se on käännetty. Itse luen suomalaista, saksalaista ja King Jamesin käännöstä. Ja vertaan niitä keskenään.
Ostin viime kesänä hepreankielisen Vanhan ja Uuden Testamentin.
Mutta minun lukeminen on vielä tavaamista. Usein lukiessani heprealaista tekstiä, on tullut mieleeni Seitsemän veljeksen Juhani. Olen samanlainen kovapäinen opettelija kuin Juhani. Olisinpa mieluummin kuin Eero. On se vaikeaa, mutta mielenkiintoista.
13.05.2023 08:36
Missä oli Totuuden henki enossani, vaikka hänet oli kastettu lapsena, kun hän joi viinaa ja kirosi ihmisiä, luki mustaa raamattua ja pahoinpiteli tytärtään, niin, että tyttö otettiin häneltä pois ? Missä enossani näkyi Totuuden henki ? Hän kuoli juotuaan viinaa ja syötyään lääkkeitä. Missä siinä kuoleman hetkessä oli Totuuden henki ? Hänet oli kastettu vauvana ja tulos oli tämä, kuolema, jonka aiheuttivat pillerit ja alkoholi.
13.05.2023 07:59
Minä olen lukenut monia profetioita, jotka eivät ole toteutuneet. En kuitenkaan ala syyttämään niitä ihmisiä. Profetia voi tulla myös ihmisestä itsestään. Minullekin kävi niin kerran, luulin Jumalan antaneen minulle itselleni sanoman, mutta myöhemmin huomasin, että se olikin minusta, omista toiveistani lähtöisin. Minulle on profetoitu yli 20 vuotta sellaista, mikä ei ole toteutunut tähän päivää mennessä. Mutta en vaadi sen ihmisen päätä vadille, koska hänen antamansa ennustus ei ole toteutunut.
Entä Joonan tapaus. Joona ennusti, että Jumala tuhoaa Niniven kaupungin. Mutta ei tapahtunut niin ja siitäkös Joona harmistui, oli oikein vihainen Jumalalle.
Millaista on epäterve karismaattisuus ? Millaista harhaoppia hänellä oli ?
Mikä tekee ihmisestä harhaoppisen ?
Täytyy kuunnella häntä, mitä hän saarnoissaan puhui.
03.05.2023 18:33
Sanoinko, että minulla oli suhde kanan kanssa.
Minä olen äärimmäisen eläinrakas, mutta ei minulla ole kuitenkaan suhdetta niiden kanssa. Minusta eläimet ovat kivempiä kuin ihmiset. Ihmiset ovat pahoja, he ovat riitaisia, he ovat sotaisia,
01.05.2023 17:32
Olen samaa mieltä.
01.05.2023 17:04
Onko sinulla todisteita ? MIssä kohtaa hän oli eksyttäjä ? Miten hän eksytti ihmisiä ?
Eiköhän Jumala ole tuomari, hän tuntee sydämemme. Hän tuomionsa on oikein. Me ihmiset olemme vajavaisia, me voimme langeta, me voimme tehdä väärin, me voimme sanoa pahasti, mutta onneksi, jos me nöyrrymme Jeesuksen edessä, me saamme syntimme anteeksi.
Me emme voi kukaan tietää Oiva Sallin tilannetta, kun hän kuoli. Jumala näki hänen sydämensä tilan. Jumala näkee oikein, meillä on usein malkaa silmässä.
01.05.2023 17:03
"Ne ovat pahoja henkiä, jotka tekevät ihmeitä."
Voitko käsi raamatulla vannoa, että kaikki henget, jotka tekevät ihmeitä, ovat pahoja henkiä ?
Kyllä Jeesus tekee ihmeitä tänäänkin. Minun serkullani oli syöpä aivoissa. Jeesus paransi hänet. Minun isälläni oli syöpä ja Jeesus paransi hänet. Näissä molemmissa tapauksissa rukoiltiin, että Jeesus parantaisi ja minä en usko, että paholainen olisi parantanut heidät.
01.05.2023 16:50
Ehkä jollekin tulee, mutta minua ei kiinnosta mitkään kaatohenget. En edes tunne ketään, joka olisi niin kaatohenkien perään, että hän laukkaisi pitkin ja poikin Suomen maata. Tänään Rovaniemellä, huomena Lappeenrannassa, ylihuomenna Turussa ja niin edelleen.
Miksi ihminen haluaa hurmoskokemuksia ? Siellä ihmisen sisällä voi olla haava, joka kaipaa kosketusta. Tämä maailma on niin kova ja jäätävä, meillä on toisiamme kohtaan niin vähän rakkautta, että meidän sydämemme on jäätynyt. Joku voi jäädä kaatumiskokemukseen, koska hän siinä saa jotain, joka rikkoo sitä jäätä sieltä sydämestä.
Jos meillä olisi toisiamme kohtaan rakkautta, ei kukaan juoksisi etsimään sielullisia kokemuksia. Mutta, kun viha roihuaa kaikkialla, meistä on tullut tunteettomia puupökkelöitä, me etsimme rakkautta hinnalla, millä hyvänsä.
Joku voi saada rukoustilanteessa kokemuksen Jumalan rakkaudesta. Hän voi kokea, että hän on arvokas Jumalan silmissä. Kun ihminen kokee olevansa "ei mkään" ja etsii, että joku arvostaisi, hän voi saada rukoustilanteessa kokemuksen, joka parantaa hänen rikkimennyttä sydäntään. Jos hän kaatuu, siinä hän voi siinä lattialla maatessaan tuntea Jumalan rakkautta.
Minä näin unen. Kelluin valtameressä. En nähnyt maata missään. Huomasin, että lähellä hyppi delfiinejä korkealle. Kun kelluin siinä, tunsin valtavan rauhan ympäröivän minua. Minä vain ihastelin delfiinien hyppelyä ja nautin olostani. Heräsin ja ihmettelin untani, se oli niin todentuntuinen. Vaikka olin keskellä merta, en pelännyt ollenkaan. Mietin sitä unta ja mieleeni tulivat sanat: Armon meri. Minä kelluin armon meressä ja Jumalan rakkaus ympäröi minua.
01.05.2023 16:42
14 / 59